Budujemy dolot.
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
4-2-1 na miasto przyrost wyrównany w całym zakresie, 4-1 jest bardziej wyczynowy daje mega kopa w górnej części, ale dół się nie polepszy, a nawet może pogorszyć.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
macie racje-popyrtałem
4-1 dobra gora
4-2-1 płynne NM
z tym że ja aż takiego mega 4-1 nie mam tylko ten seryjny z p11gt:), wypatroszony z kata troche trzeba wziąć pod lupe ten 4-1:)
mam tez avensis 2l 3s-fe i jest tam 4-1, i jakos na NM narzekać nie moge a dokręca też silnik do odcięcia
4-1 dobra gora
4-2-1 płynne NM
z tym że ja aż takiego mega 4-1 nie mam tylko ten seryjny z p11gt:), wypatroszony z kata troche trzeba wziąć pod lupe ten 4-1:)
mam tez avensis 2l 3s-fe i jest tam 4-1, i jakos na NM narzekać nie moge a dokręca też silnik do odcięcia
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus P11GT ma bardzo krótkie 4-2-1 w porównaniu do P10
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Mój plan na ten rok względem dolotu to:
1.Uszczelki atermiczne pod kolektor i przepustnicę, bo moje już są cienkie jak papier i wątpię, że spełniają swoją rolę
2.Jeszcze bardziej rozwiercić kolektor, powiększyć komorę
3.Powiększyć przepustnicę, chyba że dozbieram na jakiś komp to przepustnicę z alfy romeo
4.Cały układ od przepustnicy do filtra owinąć matą stosowaną w klimatyzacjach
5.Zrobić nadmuch na filtr z hydroshieldem, nie chce zaś wylewać wody z cylindrów
1.Uszczelki atermiczne pod kolektor i przepustnicę, bo moje już są cienkie jak papier i wątpię, że spełniają swoją rolę
2.Jeszcze bardziej rozwiercić kolektor, powiększyć komorę
3.Powiększyć przepustnicę, chyba że dozbieram na jakiś komp to przepustnicę z alfy romeo
4.Cały układ od przepustnicy do filtra owinąć matą stosowaną w klimatyzacjach
5.Zrobić nadmuch na filtr z hydroshieldem, nie chce zaś wylewać wody z cylindrów
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias, czy powiekszajac kolektor i przepustnice, trzeba calosc stroic?
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Z tego co wiem, to seryjny komp z P11GT/N15GTI (nie wiem jak inne) jest w stanie ogarnąć wydmuszkę kolektor i przepustnicę rozwierconą do 64mm (czyli tyle ile się da). Włożenie większej przepustnicy, tj z alfy romeo 3.0 V6 mającą 70mm wiąże się ze strojeniem całości.
A jeszcze takie pytanie mam, bo niektórzy usuwają z komory dolotu kanał z AAC, jakie to może mieć konsekwencje Bo Dało by to trochę pojemności.
A jeszcze takie pytanie mam, bo niektórzy usuwają z komory dolotu kanał z AAC, jakie to może mieć konsekwencje Bo Dało by to trochę pojemności.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Ja zastanawiam się czy może spróbować zastosować coś w stylu bost bottle, osoby które bawiły się lub nadal bawią w modowanie sqterów, wiedzą o czym piszę.
co do zasady działania podobna do opisywanej puszki (tłumik szmerów ssania) z tą różnicą że jest bardziej dynamiczne objętość komory się zmienia w momencie zapotrzebowania na dodatkowe powietrze czyli w momencie nagłego wciśnięcia pedału gazu, gdyż powietrze jest niejako wciskane a nie zasysane, nie powstanie podciśnienie w tej puszce.
Oczywiście układ należało by zbudować odpowiednio o większej pojemności.
co do zasady działania podobna do opisywanej puszki (tłumik szmerów ssania) z tą różnicą że jest bardziej dynamiczne objętość komory się zmienia w momencie zapotrzebowania na dodatkowe powietrze czyli w momencie nagłego wciśnięcia pedału gazu, gdyż powietrze jest niejako wciskane a nie zasysane, nie powstanie podciśnienie w tej puszce.
Oczywiście układ należało by zbudować odpowiednio o większej pojemności.
Ostatnio zmieniony 2014-01-07, 13:20 przez BaSsGrU, łącznie zmieniany 2 razy.
Dark Shadow
kolejny pomysl na ktory wpadlem w drodze z pracy to wiekszy filtr - wkladka
wieksza powierzchnia to wiekszy przeplyw, ale jak??
wiec mozna by dostosowac jakas wieksza puche z innego auta, do niej kupic dedyk KN czy simoty i zeswapowac pod maske, do glowy wpalda mi pucha z jakiegosc v6, trza by tylko poszukac jaki model ma duzy filter
wieksza powierzchnia to wiekszy przeplyw, ale jak??
wiec mozna by dostosowac jakas wieksza puche z innego auta, do niej kupic dedyk KN czy simoty i zeswapowac pod maske, do glowy wpalda mi pucha z jakiegosc v6, trza by tylko poszukac jaki model ma duzy filter
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus, najlepiej byłoby przerobić cały dolot od samego kolektora - zrobić innego airboxa -coś na zasadzie kolektorów z SR20 .. Sunniak ma taki kolektor właśnie od sr20 przerobiony pod GA16 - do tego dodać szeroką rurę dolotu lub parówę ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
no można .. chodzi o zwiększenie pojemności ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Tak, tak .. nie polemizuję .. ale jak się ma pojemność z "sentry-sereny" do tej z kolektora sr20? Jeśli nie ma różnicy .. to faktycznie .. po co "przepłacać"
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Przecież tak działa stożek w tym przypadku co napomknąłeś gdzieś czytałem cały temat, gdzie do samochodu został zamontowany filtr powietrza od skody 105 (podłużny w kształcie rury) i do tego zbudowane mocowanie z grubej blachy i długich śrub. Miał większą powierzchnię niż płaski prostokątny więc spełniał założenie i kosztował sporo mniej niż oryginalny (a już o stożku nie wspomnę) więc był wymieniany tak jak zwykly.Ad@mus pisze:wieksza powierzchnia to wiekszy przeplyw, ale jak??
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiooreck w zasadzie od Patrola K160 można przeszczep zrobić Tam też jest filtr powietrza taki po byku.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Z tym, że w k160 chyba jest filtr płaski okrągły (jak w polonezie czy dużym fiacie nad gaźnikiem). Policzyłem tak na szybko, to wychodzi że pole powierzchni filtra z przytoczonej przeze mnie skody jest niewiele większe od primery. Natomiast filtr z patrola y60 2.8 TD jest 2.6 razy większy od oryginalnego z p11 to ten by się nadał
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
U mojego wujka w K160 jest walcowaty filtr powietrza.
Wiooreck co do powierzchni filtra to weź pod uwagę jeszcze to, że jest ona w jakimś stopniu dobierana do pojemności silnika. Co więcej diesel lubi mieć nadmiar powietrza No i jeszcze dochodzi wydajność turbiny.
Wiooreck co do powierzchni filtra to weź pod uwagę jeszcze to, że jest ona w jakimś stopniu dobierana do pojemności silnika. Co więcej diesel lubi mieć nadmiar powietrza No i jeszcze dochodzi wydajność turbiny.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
To owszem, ale jedynie w wolnossących jednostkach. W turbo, to najlepiej jakby żednych oporów nie było ani przed czyli w dolocie, ani za czyli w wydechujanusz pisze:że jest ona w jakimś stopniu dobierana do pojemności silnika
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Dzisiaj pod maskę wleciał Kit K&N dedykowany do Almery N16 1.8.
Jest taki sam jak dla Primery, tylko rura do odkurzacza jest zakończona gumowym ssakiem.
Filtr zmieniałem głównie po to, aby po nagrzaniu komory silnika, silnik nie słabł.
Tak na szybko, to oczywiście dźwięk silnika zmienił się na plus,
ale nie jest też zbyt głośno. Nie miałem okazji dogrzać dobrze silnika,
więc nie wiem jak będzie się zachowywać w wysokich temperaturach.
Póki co wrażenia pozytywne . Skoro dolot jako tako odetkany,
to teraz trzeba się zająć EGRem i wydechem, a właściwie katalizatorami
Później wrzucę zdjęcie jak to wygląda, bo nie miałem telefonu przy tyłku jak wrzucałem fanty pod maskę.
Pozdro
EDIT:
Tak to wygląda
Stożek jest wsparty płaskownikiem i wkręcony w otwór po ori puszce.
Muszę jeszcze tylko doprowadzić zimne powietrze, bo na razie jest kręta droga.
Reakcja na gaz zdecydowanie lepsza i w końcu czuć jakiś ciąg powyżej 4k rpm.
Jest taki sam jak dla Primery, tylko rura do odkurzacza jest zakończona gumowym ssakiem.
Filtr zmieniałem głównie po to, aby po nagrzaniu komory silnika, silnik nie słabł.
Tak na szybko, to oczywiście dźwięk silnika zmienił się na plus,
ale nie jest też zbyt głośno. Nie miałem okazji dogrzać dobrze silnika,
więc nie wiem jak będzie się zachowywać w wysokich temperaturach.
Póki co wrażenia pozytywne . Skoro dolot jako tako odetkany,
to teraz trzeba się zająć EGRem i wydechem, a właściwie katalizatorami
Później wrzucę zdjęcie jak to wygląda, bo nie miałem telefonu przy tyłku jak wrzucałem fanty pod maskę.
Pozdro
EDIT:
Tak to wygląda
Stożek jest wsparty płaskownikiem i wkręcony w otwór po ori puszce.
Muszę jeszcze tylko doprowadzić zimne powietrze, bo na razie jest kręta droga.
Reakcja na gaz zdecydowanie lepsza i w końcu czuć jakiś ciąg powyżej 4k rpm.
- Sebastian2991
- wiem o czym pisze
- Posty: 47
- Rejestracja: 2013-06-30, 09:38
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Cesiu111 w lecie, jak się stoi w korku to temperatura zasysanego powietrza dochodzi lekką ręką do 60st. Nawet jak jedziesz to powietrze najpierw przechodzi przez chłodnicę, ogrzewa się i znajduje się dalej pod maską - już ogrzane. Później to ogrzane powietrze jest zasysane....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Mój dolocik na fotkach. Po kolei, uszczelka termo z teflonu, wywalone grzanie przepustnicy (czerwona strzałka to wejście lub wyjście wody z krokowca, zaślepiłem gumką odpowietrznika hamulców, pomarańczowa to połączone węże wejścia i wyjścia), potem owinięta gumowa rura (izolacja ma 3 warstwy, alu, pianka, alu + sklejone wszystko taśmą alu), sam przepływomierz niedawno wymieniony więc nie ma jeszcze izolacji, potem puszka, zaizolowana na razie tylko od spodu, potem rura alu 77mm z izolacja, kolanko gumowe z przeniesionym czujnikiem temp. (seryjnie w przepływce, w ten sposób nie grzeje się od silnika i nie oszukuje temperatury, ten jest akurat z almery N16 1.5) i wlot z nadkola, ale nowy, umiejscowiony bliżej przodu auta (dalej od koła i wody, potencjalnie przynajmniej). Wszystko mieści się na styk koło aku i zbiorniczka wyrównawczego.
pozdr. Kamil
Sebastian2991, to jest wersja beta powiedzmy.
Nie wsadziłem filtra pod maskę tylko po to, żeby buczał,
ale żeby coś pomagał oddychać
Mam pomysł jak go zabudować i jak będę miał chwilę, to przysiądę i to zrobię ,
na razie musiałem wymienić temostat i przy okazji płyn chłodnicy a sesja tuż tuż...
Co do ceny, to nie jest to żadna tajemnica:
lekka używka w dobrym stanie 50€ z wysyłką
janusz, przy gruncie powietrze jest zimniejsze i stamtąd mam zamiar go troszkę nałapać
i puścić rurą kominową pod maskę do obudowanego/oddzielonego stożka.
O ile w korku faktycznie będzie mu niestety ciepło (jest na to jakaś rada?),
to w trakcie jazdy powinien łykać tylko zimnicę
Pożyjemy zobaczymy
wod2u, otwór na rurę w nadkolu musiałeś rozwiercić, nie?
Bo u mnie ten otwór ma rozmiar mysiej norki
Nie wsadziłem filtra pod maskę tylko po to, żeby buczał,
ale żeby coś pomagał oddychać
Mam pomysł jak go zabudować i jak będę miał chwilę, to przysiądę i to zrobię ,
na razie musiałem wymienić temostat i przy okazji płyn chłodnicy a sesja tuż tuż...
Co do ceny, to nie jest to żadna tajemnica:
lekka używka w dobrym stanie 50€ z wysyłką
janusz, przy gruncie powietrze jest zimniejsze i stamtąd mam zamiar go troszkę nałapać
i puścić rurą kominową pod maskę do obudowanego/oddzielonego stożka.
O ile w korku faktycznie będzie mu niestety ciepło (jest na to jakaś rada?),
to w trakcie jazdy powinien łykać tylko zimnicę
Pożyjemy zobaczymy
wod2u, otwór na rurę w nadkolu musiałeś rozwiercić, nie?
Bo u mnie ten otwór ma rozmiar mysiej norki