adam_N14 pisze:
W P11 jak i P11.144 magistrala wodna z głowicy przechodzi przez kolektor
więc i tu trzeba będzie ją przerobić.
I tutaj jest moja kolejna rozkmina, bo skoro przez kolektor i tak przepływa płyn chłodniczy, to ile temperatury uda się zbić uszczelkami termo z teflonu?
Mamy tak: głowica (ok 200st?) -> uszczelka -> fragment kolektora z płynem (90st + to, co "złapie" z głowicy) -> uszczelka -> fragment z plenum -> uszczelka -> przepustnica.
Wydaje mi się, że stosując uszczelki teflonowe uda się ograniczyć konwekcję temp. z głowicy na kolektor, chociaż ta część z wtryskami i tak będzie miała przynajmniej 90st (przez płyn). Za to w dalszej części z plenum powinno już być chłodniej, bo kolejna uszczelka ograniczy temp. jeszcze bardziej.
Generalnie kolektor z P10 już u mnie leży, mam plan, żeby zrobić kompleksowo, tzn pełny porting, uszczelki termo, flansza do przepustnicy z .144, przeróbka magistrali, dopasowanie listwy wtryskowej z .144, dopasowanie wszystkich podciśnień, podłączenie oryginalnego EVAP-u, na koniec porting samej przepustnicy, może rozwiercenie jej do tych 64mm (ale to jeszcze do przemyślenia). Niestety autem jeżdżę na co dzień, więc muszę kupić drugi cały kompletny kolektor ssący z .144 (kolektor + wszystkie podciśnienia, listwa wtryskowa, przepustnica, tanio nie będzie;/) i dopasować sobie wszystko "na stole", a założyć już gotowe.