Strona 1 z 2

Adapter pod przepustnicę

: 2016-09-12, 15:55
autor: PrzeRuSco
Muszę wykonać adapter pod przepustnicę z polifta do kolektora od VE. Właściwie już wszystko ogarnąłem ale mam 1 pytanie, czy adapter może mieć średnice 64 mm przy przepustnicy i kolektorze 60 mm. Czy te 2 mm z każdej strony nie będą źle wpływały (zawirowania itp) na przelot powietrza przy grubości adaptera 25 mm?

: 2016-09-12, 16:24
autor: janusz
Każdy ogarnięty ślusarz zrobi Ci ładny lejek :]

: 2016-09-12, 17:42
autor: PrzeRuSco
Tylko że robię adapter 64 mm dlatego że nam zamiar w przyszlosci włożyć przepustnice roztoczną do 64 mm (już taką posiadam) i kolektor też roztoczyć wiec nie opłaca mi robić adaptera na 60 mm a potem na 64 mm.

: 2016-09-12, 18:20
autor: VE Killer
skoro masz zamiar to zrób to od razu i temat z głowy. Szkoda Ci robić dwa razy adapter ale nie szkoda Ci podwójnej roboty.

: 2016-09-12, 19:12
autor: DubSon
Ja chwilowo jezdzilem na TB 60mm i "dzuirze" w kolektorze 50mm i po roztoczrniu bylo czuc delikatna roznice, ale raczej tragedii nie bedzie. Ale jestem zdania VE Killera, lepiej od razu ogarnac, niz robic podwojna robote :)

: 2016-09-12, 21:04
autor: PrzeRuSco
Zrobił bym od razu ale jeśli dam roztoczoną przepustnice to będę musiał zrobić strojenie PB a potem LPG, a ponieważ nie mam sondy AFR to muszę za to płacić a na wiosnę będę chciał zmienić wydech i dać wałki od N1 więc wystroje za jednym razem z roztoczoną przepustnicą. Mógłbym zostać na przepustnicy z VE ale ponieważ są inne czujniki niż w tej od polifta to komp trochę szaleje i nie trzyma wolnych obrotów, raz po odpaleniu jest 1000 na ile ustawiłem krokowca ale następnym razem jest 1500 a jeszcze nieraz 500. Więc chce na razie dać przepustnice z polifta (co by obroty się uspokoiły) na adapterze 64 mm a jak będę zmieniał resztę gratów to wtedy założę tą roztoczona.

[ Dodano: 2016-09-12, 22:15 ]
No a może lepiej od razu zmienić przepustnice na 64 mm z takim adapterem a przy wymianie gratów roztoczyć dopiero kolektor. I czy taka opcja wymagała by strojenia? Bo w sumie w najwęższym miejscu (czyli wlocie do kolektora) nic by się nie zmieniło.

: 2016-09-13, 05:54
autor: VE Killer
O jakich czujnikach w przepustnicy mowa? Przecież tps można zmienić nie ma potrzeby calej przepustnicy

[ Dodano: 2016-09-13, 07:02 ]
Fabryczne mapy i tak są przelane. Moim zdaniem dodając trochę powietrza afr nie wskoczy na niekożystny poziom. Z tesztą jest przeplywka która też ma wpływ na dawkowanie. Co do lpg się nie wypowiadam no to nie moja dzialka i nie interesuje mnie ta kwestia

: 2016-09-13, 06:39
autor: PrzeRuSco
VE Killer pisze:O jakich czujnikach w przepustnicy mowa?
IACV w VE jest w kolektorze a polifcie w przepustnicy i są całkiem inne.

VE Killer pisze:Fabryczne mapy i tak są przelane.
Mapy już nie są fabryczne

VE Killer pisze:Moim zdaniem dodając trochę powietrza afr nie wskoczy na niekożystny poziom.
Mam taką nadzieję ale bez sondy AFR tego nie sprawdzę. Chyba że w/g Ciebie różnica będzie naprawdę znikoma.

: 2016-09-13, 08:00
autor: DubSon
Ja mam sonde AFR na stale i latam kompletnie niewystrojinym autem :mrgreen:
Roznica nie bedzie duza. Jeeli tak sprawa wyglada, to nie roztaczaj na razie kolektora i daj sam adapter.

: 2016-09-13, 08:13
autor: cloud_9
Cześć,

Nie znam się, ale dorzuciłbym tutaj do tematu dwa liniki z SR20 forum, to nie jest zawór IACV a AAC + FICD. Takiego rozwiązania przypadkiem nie ma w P11 sportline? Na ktorymś zdjęciu widziałem cos takiego, chyba jak Janusz robił komuś mod rozrządu. Coś słyszałem, że DET3 może tym AAC sterować, a IACV nie.

AAC to chyba zwykły PWM a FICD otwiera się przy kompresorze klimy:
http://www.sr20-forum.com/ecm-tuning/47 ... ecu-s.html

tutaj różne adaptery i nie widać żeby robili lejki:
http://www.sr20-forum.com/vvl/47988-cus ... plate.html

Możesz powiedzieć dlaczego chcesz robić adapter? Ja też prawie zmieniłem, żeby mieć spokój z wolnymi obrotami i nie kręcić śrubką przy przepustnicy przy zmiennej pogodzie:) poza tym polift juz nie chciał zbyt z tą śrubką współpracować;) tylko że mam DET2 + VVL. U mnie rozwiązałem tymczasowo sprawę podkręcając śrubkę na ograniczniku, żeby TPS miał 0,51-0,52 i nigdy wolne nie spadną poniżej 800, a na zimnym mam do 1600, na ciepłym przeważnie 900-1100. Nie wiem czy to dobrze, ale zamiast wydawać na adapter odkładam na EMU, bo u mnie nadal jest seryjny ogranicznik obrotów, a w obecnej chwili jeździ dobrze.

Chyba, że chodzi Ci o moc, ale wtedy najlepiej to większą przepustnice, N1 czy inne 70mm i inny kolektor ssący.
Tutaj przykłady:
http://www.sr20-forum.com/vvl/66058-mod ... ifold.html

a najlepiej to eXcessive albo BJ/GATO, tylko skąd to wziać w PL w normalnej kasie
http://www.sr20-forum.com/vvl/30086-exc ... ake-2.html
http://www.sr20-forum.com/vvl/70818-gat ... ifold.html

: 2016-09-13, 08:44
autor: DubSon
Nie mam pojecia dlaczego w SR macie takie cyrki.. Ja mam GA16 i jedyne czujniki jakie mam to POS, MAF i TPS, zadnego krokowego i AAC, ktore byly wczesniej, a wolne obroty mam rozniutkie :)
Auto jeszcze bez piggyback, z TB wiekszym o 10mm od serii, MAF wklejony w szerszy dolot i problemow zadnych...
Jedyny "problem" to taki, ze nie mam ssania ;)

: 2016-09-13, 09:40
autor: PrzeRuSco
cloud_9 pisze:Nie znam się, ale dorzuciłbym tutaj do tematu dwa liniki z SR20 forum, to nie jest zawór IACV a AAC + FICD. Takiego rozwiązania przypadkiem nie ma w P11 sportline? Na ktorymś zdjęciu widziałem cos takiego, chyba jak Janusz robił komuś mod rozrządu. Coś słyszałem, że DET3 może tym AAC sterować, a IACV nie.

AAC to chyba zwykły PWM a FICD otwiera się przy kompresorze klimy:
http://www.sr20-forum.com...lder-ecu-s.html
wszystko fajnie tylko że to ja się nie znam i nic z tego nie rozumiem a to jeszcze po angielsku :)

cloud_9 pisze:Możesz powiedzieć dlaczego chcesz robić adapter? Ja też prawie zmieniłem, żeby mieć spokój z wolnymi obrotami i nie kręcić śrubką przy przepustnicy przy zmiennej pogodzie:) poza tym polift juz nie chciał zbyt z tą śrubką współpracować;) tylko że mam DET2 + VVL. U mnie rozwiązałem tymczasowo sprawę podkręcając śrubkę na ograniczniku, żeby TPS miał 0,51-0,52 i nigdy wolne nie spadną poniżej 800, a na zimnym mam do 1600, na ciepłym przeważnie 900-1100.
Ja po prostu chce mieć spokój z obrotami i uznałem że najłatwiej będzie włożyć poprzednią (z polifta) przepustnicę a że mam też roztoczoną to czemu by jej nie użyć. A jeśli chodzi o TPS to czy zmiana jego wartości nie wpłynie na wystrojenie bo załączanie faz jest też uzależnione od wartości TPS'a?

cloud_9 pisze:Nie wiem czy to dobrze, ale zamiast wydawać na adapter odkładam na EMU, bo u mnie nadal jest seryjny ogranicznik obrotów, a w obecnej chwili jeździ dobrze.
Mamy te same kompy więc limiter mam taki sam, przesunięcie limitera obrotów można dokonać za pomocą DET3 w Fuel Implant, tylko nie wiem czy potem jakiś gazownik ogarnie mi LPG.

cloud_9 pisze:Jeeli tak sprawa wyglada, to nie roztaczaj na razie kolektora i daj sam adapter.
I tak chyba zrobię

[ Dodano: 2016-09-13, 10:43 ]
cloud_9 pisze:Nie znam się, ale dorzuciłbym tutaj do tematu dwa liniki z SR20 forum, to nie jest zawór IACV a AAC + FICD. Takiego rozwiązania przypadkiem nie ma w P11 sportline? Na ktorymś zdjęciu widziałem cos takiego, chyba jak Janusz robił komuś mod rozrządu. Coś słyszałem, że DET3 może tym AAC sterować, a IACV nie.

AAC to chyba zwykły PWM a FICD otwiera się przy kompresorze klimy:
http://www.sr20-forum.com...lder-ecu-s.html
wszystko fajnie tylko że to ja się nie znam i nic z tego nie rozumiem a to jeszcze po angielsku :)

cloud_9 pisze:Możesz powiedzieć dlaczego chcesz robić adapter? Ja też prawie zmieniłem, żeby mieć spokój z wolnymi obrotami i nie kręcić śrubką przy przepustnicy przy zmiennej pogodzie:) poza tym polift juz nie chciał zbyt z tą śrubką współpracować;) tylko że mam DET2 + VVL. U mnie rozwiązałem tymczasowo sprawę podkręcając śrubkę na ograniczniku, żeby TPS miał 0,51-0,52 i nigdy wolne nie spadną poniżej 800, a na zimnym mam do 1600, na ciepłym przeważnie 900-1100.
Ja po prostu chce mieć spokój z obrotami i uznałem że najłatwiej będzie włożyć poprzednią (z polifta) przepustnicę a że mam też roztoczoną to czemu by jej nie użyć. A jeśli chodzi o TPS to czy zmiana jego wartości nie wpłynie na wystrojenie bo załączanie faz jest też uzależnione od wartości TPS'a?

cloud_9 pisze:Nie wiem czy to dobrze, ale zamiast wydawać na adapter odkładam na EMU, bo u mnie nadal jest seryjny ogranicznik obrotów, a w obecnej chwili jeździ dobrze.
Mamy te same kompy więc limiter mam taki sam, przesunięcie limitera obrotów można dokonać za pomocą DET3 w Fuel Implant, tylko nie wiem czy potem jakiś gazownik ogarnie mi LPG.

DubSon pisze:Jeeli tak sprawa wyglada, to nie roztaczaj na razie kolektora i daj sam adapter.
I tak chyba zrobię

: 2016-09-13, 10:04
autor: VE Killer
to już nie wiem po co zabawa z dorabianiem adapterów bo skoro masz tam jakąś świnkę (a wnioskuję że masz skoro mapy juz czymś modzone) to wysteruj sobie te zaworki z VE. tak poza tym auto masz z instalacja gazową wiec wyreguluj LPG na krokowcu z LPG bedziesz miał stabilnie ustawione wolne obroty bo chyba benzyny uzywasz tylko do odpalania.

: 2016-09-13, 10:52
autor: PrzeRuSco
VE Killer pisze:skoro masz tam jakąś świnkę (a wnioskuję że masz skoro mapy juz czymś modzone) to wysteruj sobie te zaworki z VE
Gdybym umiał to zrobić to pewnie bym tak zrobił.
VE Killer pisze:masz z instalacja gazową wiec wyreguluj LPG na krokowcu
tak jak napisał cloud_9 polift juz nie chciał zbyt z tą śrubką współpracować

Dlatego wydaje mi się że najprostszym sposobem jest założenie przepustnicy z polifta

: 2016-09-13, 14:01
autor: VE Killer
PrzeRuSco pisze:tak jak napisał cloud_9 polift juz nie chciał zbyt z tą śrubką współpracować

Dlatego wydaje mi się że najprostszym sposobem jest założenie przepustnicy z polifta
chodzi mi o zawór krokowy do instalacji gazowej na bypasie. mam u siebie ITB wiec regulacja wolnych obrotów jest mozliwa jedynie przez kanał obejsciowy i na nim zamontowany krokowy od gazu. fakt silnikiem steruje EMU ale przeciez do instalacji gazowej jest też osobny sterownik i mozna to ogarnąć w ten sposób.

obejrzałem przepustnice z VE. sterowanie uchyleniem przepystnicy na zimnym/ciepłym silniku realizuje termostat w przepustnicy. mam tez kolektor z poliftowej primery i korpus przepustnicy jest taki sam. nie wiem czy były rózne przepustnice w poliftach i różne kolektory. w tym który mam na półce też są te dwa zawory na kolektorze jak w VE. jak możesz to wrzuć fotke tych Twoich przepustnic bo nie mam innej z polifta zeby porównać z ta VE

: 2016-09-13, 14:32
autor: PrzeRuSco
Moja wygląda tak
Obrazek
Obrazek

: 2016-09-13, 15:13
autor: VE Killer
to ja juz nic nie kumam bo tez mam kolektor z poliftowego SRa i w tym miejscu jest termostat który uchyla przepustnicę na zimnym a przymyka na zimnym

: 2016-09-13, 21:14
autor: PrzeRuSco
Ogólnie w/g mojej wiedzy w p11 sr20 były przynajmniej trzy rodzaje przepustnic:
- p11 http://allegro.pl/przepustnica-primera- ... 04550.html
- p11.144
Obrazek
- p11.144 liftliftu
Obrazek
SR20VE ma chyba taka samą jak SR20DE w p11. W p11.144 jest już całkiem inna przepustnica i krokowiec jest u dołu przepustnicy a w lifcieliftu zlikwidowali zawór domykający podciśnieniem.
VE Killer pisze:chodzi mi o zawór krokowy do instalacji gazowej na bypasie
Jak zmieniałem LPG pod VE to nie znalazłem tam żadnego krokowca.

: 2016-09-14, 09:06
autor: VE Killer
http://allegro.pl/silniczek-krokowy-lpg ... 49085.html

cos takiego mam u siebie wykozystane do sterowania wolnymi obrotami. w aucie bez instalacji lpg

: 2016-09-14, 10:08
autor: DubSon
O, ciekawe, wykorzystam chyba u siebie jesli zagada z DET2 :)

: 2016-09-14, 17:58
autor: radziejwwl
Kurde tyle problemow z przerzuceniem przepustnicy ? tpsa nie mozna przelozyc ? fuck to ja przy Decie nic nie zmienialem ;P

: 2016-09-14, 18:44
autor: PrzeRuSco
radziejwwl bo DET miał taką samą przepustnice co p11 i krokówka pewnie też taką samaączyli w kolektorze. P11.144 ma inną przepustnice i inną krokówke i komp już jej nie ogarnia, zreszta mam roztoczona od polifta i ja chcę wrzucić.

: 2016-09-14, 18:57
autor: Bziuk
no jest problem z tymi przepustnicami.. z tego co słyszałem to większość jak nie wszystkie Primery po lifcie jeźdżą z obrotami wolnymi ustawionymi na sztywno. U mnie to jakoś zdaje egzamin, nie licząć załączania klimy na jałowym biegu kiedy to bziukowóż najzwyczajniej gaśnie. Też rozkminiałem temat kilka razy i doszedłem do tego samego wniosku co Cloud - zbieram na EMU i będę porządnie ogarniał burdel pod maską.

: 2016-09-15, 09:20
autor: onyxx
Przepustnica z VE, tak jak pisze VEkiller ma tzw. WAXSTAT - uchyla ją na zimnym a domyka na ciepłym, sterowanie się odbywa płynem chłodzącym - czyli coś na wzór ssania automatycznego. Dodatkowo na kolektorze ssącym jest zawór obejściowy do sterowania wolnymi obrotami wraz z plastikową śrubką do regulacji.
Emu tu do niczego nie jest potrzebne ;) Bez problemu można to ogarnąć na seryjnym sterowniku a ze świnią tym bardziej - chociaż na seryjnym motorze jest ona zbędna. Może masz źle podpięty ten zawór obejściowy na kolektorze pod ECU albo w ogóle nie działa? Działaniem on się nie różni tym co były w P10 czy N14 - wygląda tylko trochę inaczej. Zalecam popatrzenie w serwisówkę i zrozumienie zasady działania.

: 2016-09-15, 10:57
autor: cloud_9
Ogólnie to po swapie na VE wygląda tak, że IACV sobie dynda zaizolowane i niczym nie steruje, ale jest podpięte (o ile dobrze widzę). Za wolne odpowiada tylko waxstat, a bardziej to odpowiada za zimne:) Zawór na kolektorze ssącym, ten z przodu, jest w ogóle niepodpięty - dwie wtyczki puste + rurka od spodu zagięta, nie ma węża. Plastikowa śrubka jest:) Problem chyba w tym, że ECU polifta coś sobie dostraja i dlatego czasem wolne uciekają, a ja nawet miałem sytuację, że ile bym tym śrubexem na waxstacie nie kręcił to obroty nie drgnęły:) na ciepłym silniku w dość ciepły dzień. Moja przepustnica jest chyba z Sunnego GTiR, dorwałem instrukcję ale dużo nie pomogło, trzeba kręcić śrubką, tej drugiej z tyłu kolektora ssącego nie ma. Możliwe że DET3 by dał radę ogarnąć, ale DET2 jedynym wyjściem steruje zmienną fazą i już nie ma gdzie wpiąć krokowca z VE. Tak to rozumiem ja:) Ale podkrecilem śrubkę na ograniczniku i można jeździć bez ryzyka że zgaśnie spadając z obrotów, bardziej w polifcie irytuje limiter na 6750 RPM, a tu nie da sie sztuczki z kwarcem zrobić, wrzucając inne ECU traci się klime i immo:)

: 2016-09-15, 11:09
autor: onyxx
cloud_9 pisze:Ogólnie to po swapie na VE wygląda tak, że IACV sobie dynda zaizolowane i niczym nie steruje, ale jest podpięte (o ile dobrze widzę). Za wolne odpowiada tylko waxstat, a bardziej to odpowiada za zimne:) Zawór na kolektorze ssącym, ten z przodu, jest w ogóle niepodpięty - dwie wtyczki puste + rurka od spodu zagięta, nie ma węża. Plastikowa śrubka jest:) Problem chyba w tym, że ECU polifta coś sobie dostraja i dlatego czasem wolne uciekają, a ja nawet miałem sytuację, że ile bym tym śrubexem na waxstacie nie kręcił to obroty nie drgnęły:) na ciepłym silniku w dość ciepły dzień. Moja przepustnica jest chyba z Sunnego GTiR, dorwałem instrukcję ale dużo nie pomogło, trzeba kręcić śrubką, tej drugiej z tyłu kolektora ssącego nie ma. Możliwe że DET3 by dał radę ogarnąć, ale DET2 jedynym wyjściem steruje zmienną fazą i już nie ma gdzie wpiąć krokowca z VE. Tak to rozumiem ja:) Ale podkrecilem śrubkę na ograniczniku i można jeździć bez ryzyka że zgaśnie spadając z obrotów, bardziej w polifcie irytuje limiter na 6750 RPM, a tu nie da sie sztuczki z kwarcem zrobić, wrzucając inne ECU traci się klime i immo:)
Śruby od WAXSTATU się nie powinno dotykać... ustawia to fabryka i koniec. Jak zawór od wolnych obr. IACV masz nie podpięty wężami to jak niby on ma działać? Bez względu czy ECU jest z polifta czy przed do obsługuje zawór IACV. Z tego wynika że IACV masz niepodpięty zarówno elektrycznie jak i podciśnienia. Więc co ma Ci niby sterować wolnymi obrotami?

Kto tego swapa robił?

P.S. W gtir nie masz 1 przepustnicy ;) tam siedzi ITB...

Tutaj jest info jak poprawnie ustawić waxstat:

Obrazek

A tutaj link do opisu zasady działania zaworu IACV, wyjaśnienie też znajdzie osoba, której motor zdycha na wolnym po włączeniu klimy:

http://www.sr20-forum.com/information-l ... ystem.html

: 2016-09-15, 11:55
autor: Ad@mus
Ja u siebie kręciłem tą śrubką od bulbatora :)
Bo jak bym zostawił tak jak była to na ssaniu miałem 3000rpm.
Teraz mam 1500 i 1100 po nagrzaniu ;)

Zapewne nie ruszać, jak jest auto i jest silnik. Niestety te poswapy to kundle nieprzeciętne i gdzieniegdzie trzeba ryja wsadzić.

: 2016-09-15, 11:59
autor: onyxx
Ale powtarzam, regulację się robi nie na WAXSTACIE tylko na zaworze IACV... pod warunkiem, że jest podłączony i sprawny.

Ja też zrobiłem kundla, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić to jak należy.

: 2016-09-15, 13:40
autor: Ad@mus
A no wiadomo, żeby coś ustawić, potrzebne jest prawidłowe działanie układu potrzymania jałowych obrotów ;)

: 2016-09-15, 14:12
autor: VE Killer
Bziuk pisze: zbieram na EMU i będę porządnie ogarniał burdel pod maską.
jedyn słuszne rozwiazanie :)

[ Dodano: 2016-09-15, 15:13 ]
Bziuk pisze:U mnie to jakoś zdaje egzamin, nie licząć załączania klimy na jałowym biegu kiedy to bziukowóż najzwyczajniej gaśnie.
niedobrze bo jak opadaja obroty to smarowanie robi sie do dupy