Strona 1 z 1
Wentylator postojowy układu dolotowego :P
: 2015-07-22, 19:51
autor: Arias
Wiem brzmi kontrowersyjnie, ale ochłońcie i czytajcie
Problem: Zamula podczas ruszania przy wysokiej temperaturze zewnętrznej.
Pomysł: Zaczerpnięty od ziomka z VW
Dziura w zderzaku założony wentylator 12V, który załącza się poniżej 10km/h i dmucha powietrze z zewnątrz do komory pod filtrem powietrza. Efekt taki, że na postoju filtr zasysa powietrze o temp. ok 40 stopni, kiedy temperatura na zewnątrz ma ok 35 stopni. Oczywiście to tylko przypuszczenia. Co o tym myslicie
: 2015-07-22, 19:53
autor: vixo
Arias pisze:na postoju filtr zasysa powietrze o temp. ok 40 stopni, kiedy temperatura na zewnątrz ma ok 35 stopni
Lepiej jakby te 35stopni zasysał
: 2015-07-23, 04:17
autor: Arias
Właśnie, ale jak ma je na postoju zasysać
Miałem rurę od dziury po halogenie do filtra i nic to nie dało, zamulał przy ruszaniu tak jak teraz...
: 2015-07-23, 09:19
autor: Ad@mus
Arias, a nie lepiej by było popracować nad wentylacją samej komory silnika?
1. podnieść maskę na podkładkach
2. separacja filtra powietrza
3. izolacja dolotu
4. uszczelki teflonowe pod kolektor i TB
5. wywalenie grzania TB
6. nadmuch na kolektor ssący spirorurą?
7. porządna izolacja kolektora wydechowego az do wysokości wybieraka z biegów
: 2015-07-23, 10:59
autor: VE Killer
Ad@mus pisze:Arias, a nie lepiej by było popracować nad wentylacją samej komory silnika?
1. podnieść maskę na podkładkach
2. separacja filtra powietrza
3. izolacja dolotu
4. uszczelki teflonowe pod kolektor i TB
5. wywalenie grzania TB
6. nadmuch na kolektor ssący spirorurą?
7. porządna izolacja kolektora wydechowego az do wysokości wybieraka z biegów
ale zobacz ile to roboty a wystarczy zwykły wentylatorek
jestem ciekaw mimo wszystko czy ktoś wykonał pomiar temperatury w dolocie z wentylatorkiem i bez niego:))
: 2015-07-23, 12:14
autor: Arias
Ad@mus,
1.Maski podnosił nie będę, prędze zrobię wyloty powietrza w masce.
2.Filtr mam w aluminiowej obudowie, schowany za akumulatorem, skierowany wlotem na dziurę po tłumiku szmerów.
3.W moim temacie widać, jak jest odizolowany dolot
4.Mam uszczelkę termiczną między kolektorem, a głowicą.
5.już dawno nie mam grzania tb
6.miałem to, załapałem 4,5 litra wody
7.Kolektor jest owinięty bandażem do dwururki.
VE Killer, nikt tego nie robił, to tylko taki pomysł znajomka, wsadził to do VW, ale jego odczucia są dla mnie mało miarodajne, a za daleko mieszka, żebym sam mógł testować.
: 2015-07-23, 12:29
autor: vixo
Maska pół metra do góry i będzie poprawa. Szkoda, że bez nie można latać
: 2015-07-23, 14:24
autor: VE Killer
vixo pisze:Szkoda, że bez nie można latać
no tylko że wtedy nie wiem czy na oporach powietrza nie było by wiekszych strat niż zyski z zimnego
: 2015-07-23, 17:36
autor: vixo
Opory to może jakby się leciało z 200++km/h parę razy zdarzyło mi się bez maski jechać i tylko na plus czułem
: 2015-07-23, 18:23
autor: VE Killer
vixo pisze:Opory to może jakby się leciało z 200++km/h parę razy zdarzyło mi się bez maski jechać i tylko na plus czułem
to dlaczego nie jeżdzisz tak na codzień i wogóle dlaczego nikt tak nie jeżdzi skoro jest przyrost nie widziałem na 1/4 jeszcze żeby ktos leciał bez maski:))
[ Dodano: 2015-07-23, 19:29 ]
dobrze moze jednak odbiegamy od tematu tą dywagacją o tym czy z maską lepiej czy gorzej.
wracajac do wentylatora wydaje mi sie że taki wentylator raczej nic nie zmieni.
: 2015-07-23, 19:09
autor: Arias
To jak zniwelować laga przy ruszaniu
: 2015-07-23, 19:19
autor: vixo
Nie jeżdżę bo nie wolno
proste jak pół metra sznurka w kieszeni
Jak jeżdżę ćwiartki to bez maski
: 2015-07-23, 19:38
autor: VE Killer
Arias pisze:To jak zniwelować laga przy ruszaniu
sprawdzałes jaki w tym momencie jest AFR?? masz jakiegos DET-a albo coś w tym stylu? moze trzeba zamieszać w mapie paliwa wzgledem temperatury powietrza zasysanego. jednak oczywista rzeczą jest że im cieplej tym mniejsza ilość tlenu w zasysanym powietrzu i samochód zawsze bedzie jechał gorzej niż np w zimie czy chociazdy w czasie deszczu. podobnie jak w wysoko w górach bedzie gorzej niż na poziomie morza. fizyki nie oszukasz
[ Dodano: 2015-07-23, 20:42 ]
vixo pisze:Jak jeżdżę ćwiartki to bez maski
ile robisz na ćwiartkę bez maski?
: 2015-07-23, 19:59
autor: vixo
Z zamulaniem raczej się wentylatorkiem nie poradzi. Gdzie był taki test elektrycznego wiatraczka ale on chyba w dolocie siedział
Średnio 13s
: 2015-07-23, 20:05
autor: radziejwwl
Ja tez jezdzilem bez maski ;P wiadomo , ze opory sa wieksze , ale to nie sa dragstery. Co do wentylatorka... olałbym ten temat, podnies maske
: 2015-07-23, 20:28
autor: Ad@mus
separacja filtra:
może to w pierwszej kolejności popraw?
daj oem puszke z rurą w nadkole jak u mnie i testuj, niwelujesz do minimum ssanie cieplego z komory, czego nie mozna powiedziec o twoim obecnym rozwiazaniu
: 2015-07-23, 20:31
autor: vixo
A ten mały filterek to co tam robi
: 2015-07-23, 20:53
autor: VE Killer
vixo pisze:A ten mały filterek to co tam robi
to pewnie bypass do wonnych obrotów
[ Dodano: 2015-07-23, 22:02 ]
vixo pisze: Gdzie był taki test elektrycznego wiatraczka ale on chyba w dolocie siedział
tak był że niby turbinka. to była dopiero głupota:)))
: 2015-07-23, 21:09
autor: vixo
VE Killer pisze:tak był że niby turbinka. to była dopiero głupota:)))
O dokładnie elektryczna turbinka to była
: 2015-07-24, 04:43
autor: Arias
Dobra temat wentylatora pomijam, mit obalony temat do zamknięcia.
PS: Moje przemyślenia skłaniają mnie do wywalenia aku do bagaja i zrobienia porządnej odseparowanej puchy dla stożka, na wzór rajdowej almery, foty gdzieś walają się po forum
Dziękuję za dyskusję
Pozdrooo
: 2015-07-24, 06:51
autor: VE Killer
almera n15 kit car i primera btcc p10 i p11 ma ładnie ogarniety dolot
: 2015-07-24, 08:57
autor: Ad@mus
VE Killer pisze:primera btcc p10 i p11 ma ładnie ogarniety dolot
tak - na 4 mordach w karbonowym airboxie
: 2015-07-24, 11:52
autor: wod2u
Ja robiłem testy ile się grzeje na postoju P11.144, odczyt z ODB, czujnik temp w przepływomierzu, efekt przy 25st na zewn. temperatura po 1 min stania na światłach dochodziła do 50st (dłużej to nawet 60-70). I teraz pytanie, czy to sam czujnik się tak grzał od obudowy czy rzeczywiście tak gorące powietrze zasysał.
Po przeniesieniu czujnika za światło, zrobieniu zimnego dolotu w nadkole i zastosowaniu owijki termo mam max +10 st (do temp zewn) odczytu z czujnika. W trasie da się zejść do +4, +5 st względem temp zewn (na standardowym dolocie trzeba było lecieć kilka minut żeby zejść do +10). Baaardzo dużo daje uszczelka termo przepustnicy i odpięte grzanie, wg mnie po tym lag się zmniejsza najbardziej zauważalnie.
: 2015-07-24, 12:01
autor: VE Killer
jak by ktoś chciał to mam uszczelki termo izolacyjne pod kolektory zarówno high i low portowe rzecz jasna do sr-a