Strona 1 z 1

Wentylator postojowy układu dolotowego :P

: 2015-07-22, 19:51
autor: Arias
Wiem brzmi kontrowersyjnie, ale ochłońcie i czytajcie :P

Problem: Zamula podczas ruszania przy wysokiej temperaturze zewnętrznej.

Pomysł: Zaczerpnięty od ziomka z VW :P Dziura w zderzaku założony wentylator 12V, który załącza się poniżej 10km/h i dmucha powietrze z zewnątrz do komory pod filtrem powietrza. Efekt taki, że na postoju filtr zasysa powietrze o temp. ok 40 stopni, kiedy temperatura na zewnątrz ma ok 35 stopni. Oczywiście to tylko przypuszczenia. Co o tym myslicie ??

: 2015-07-22, 19:53
autor: vixo
Arias pisze:na postoju filtr zasysa powietrze o temp. ok 40 stopni, kiedy temperatura na zewnątrz ma ok 35 stopni
Lepiej jakby te 35stopni zasysał ;-)

: 2015-07-23, 04:17
autor: Arias
Właśnie, ale jak ma je na postoju zasysać ?? Miałem rurę od dziury po halogenie do filtra i nic to nie dało, zamulał przy ruszaniu tak jak teraz...

: 2015-07-23, 09:19
autor: Ad@mus
Arias, a nie lepiej by było popracować nad wentylacją samej komory silnika?
1. podnieść maskę na podkładkach
2. separacja filtra powietrza
3. izolacja dolotu
4. uszczelki teflonowe pod kolektor i TB
5. wywalenie grzania TB
6. nadmuch na kolektor ssący spirorurą?
7. porządna izolacja kolektora wydechowego az do wysokości wybieraka z biegów

: 2015-07-23, 10:59
autor: VE Killer
Ad@mus pisze:Arias, a nie lepiej by było popracować nad wentylacją samej komory silnika?
1. podnieść maskę na podkładkach
2. separacja filtra powietrza
3. izolacja dolotu
4. uszczelki teflonowe pod kolektor i TB
5. wywalenie grzania TB
6. nadmuch na kolektor ssący spirorurą?
7. porządna izolacja kolektora wydechowego az do wysokości wybieraka z biegów

ale zobacz ile to roboty a wystarczy zwykły wentylatorek :)) jestem ciekaw mimo wszystko czy ktoś wykonał pomiar temperatury w dolocie z wentylatorkiem i bez niego:))

: 2015-07-23, 12:14
autor: Arias
Ad@mus,

1.Maski podnosił nie będę, prędze zrobię wyloty powietrza w masce.
2.Filtr mam w aluminiowej obudowie, schowany za akumulatorem, skierowany wlotem na dziurę po tłumiku szmerów.
3.W moim temacie widać, jak jest odizolowany dolot :P
4.Mam uszczelkę termiczną między kolektorem, a głowicą.
5.już dawno nie mam grzania tb
6.miałem to, załapałem 4,5 litra wody :P
7.Kolektor jest owinięty bandażem do dwururki.


VE Killer, nikt tego nie robił, to tylko taki pomysł znajomka, wsadził to do VW, ale jego odczucia są dla mnie mało miarodajne, a za daleko mieszka, żebym sam mógł testować.

: 2015-07-23, 12:29
autor: vixo
Maska pół metra do góry i będzie poprawa. Szkoda, że bez nie można latać :-/
Obrazek

: 2015-07-23, 14:24
autor: VE Killer
vixo pisze:Szkoda, że bez nie można latać
no tylko że wtedy nie wiem czy na oporach powietrza nie było by wiekszych strat niż zyski z zimnego :))

: 2015-07-23, 17:36
autor: vixo
Opory to może jakby się leciało z 200++km/h parę razy zdarzyło mi się bez maski jechać i tylko na plus czułem :)

: 2015-07-23, 18:23
autor: VE Killer
vixo pisze:Opory to może jakby się leciało z 200++km/h parę razy zdarzyło mi się bez maski jechać i tylko na plus czułem :)
to dlaczego nie jeżdzisz tak na codzień i wogóle dlaczego nikt tak nie jeżdzi skoro jest przyrost nie widziałem na 1/4 jeszcze żeby ktos leciał bez maski:))

[ Dodano: 2015-07-23, 19:29 ]
dobrze moze jednak odbiegamy od tematu tą dywagacją o tym czy z maską lepiej czy gorzej.
wracajac do wentylatora wydaje mi sie że taki wentylator raczej nic nie zmieni.

: 2015-07-23, 19:09
autor: Arias
To jak zniwelować laga przy ruszaniu ??

: 2015-07-23, 19:19
autor: vixo
Nie jeżdżę bo nie wolno ;) proste jak pół metra sznurka w kieszeni
Jak jeżdżę ćwiartki to bez maski

: 2015-07-23, 19:38
autor: VE Killer
Arias pisze:To jak zniwelować laga przy ruszaniu ??
sprawdzałes jaki w tym momencie jest AFR?? masz jakiegos DET-a albo coś w tym stylu? moze trzeba zamieszać w mapie paliwa wzgledem temperatury powietrza zasysanego. jednak oczywista rzeczą jest że im cieplej tym mniejsza ilość tlenu w zasysanym powietrzu i samochód zawsze bedzie jechał gorzej niż np w zimie czy chociazdy w czasie deszczu. podobnie jak w wysoko w górach bedzie gorzej niż na poziomie morza. fizyki nie oszukasz ;)

[ Dodano: 2015-07-23, 20:42 ]
vixo pisze:Jak jeżdżę ćwiartki to bez maski
ile robisz na ćwiartkę bez maski?

: 2015-07-23, 19:59
autor: vixo
Z zamulaniem raczej się wentylatorkiem nie poradzi. Gdzie był taki test elektrycznego wiatraczka ale on chyba w dolocie siedział
Średnio 13s

: 2015-07-23, 20:05
autor: radziejwwl
Ja tez jezdzilem bez maski ;P wiadomo , ze opory sa wieksze , ale to nie sa dragstery. Co do wentylatorka... olałbym ten temat, podnies maske

: 2015-07-23, 20:28
autor: Ad@mus
separacja filtra:
Obrazek
Obrazek

może to w pierwszej kolejności popraw?
daj oem puszke z rurą w nadkole jak u mnie i testuj, niwelujesz do minimum ssanie cieplego z komory, czego nie mozna powiedziec o twoim obecnym rozwiazaniu

: 2015-07-23, 20:31
autor: vixo
A ten mały filterek to co tam robi ??

: 2015-07-23, 20:53
autor: VE Killer
vixo pisze:A ten mały filterek to co tam robi ??
to pewnie bypass do wonnych obrotów

[ Dodano: 2015-07-23, 22:02 ]
vixo pisze: Gdzie był taki test elektrycznego wiatraczka ale on chyba w dolocie siedział
tak był że niby turbinka. to była dopiero głupota:)))

: 2015-07-23, 21:09
autor: vixo
VE Killer pisze:tak był że niby turbinka. to była dopiero głupota:)))
O dokładnie elektryczna turbinka to była :D

: 2015-07-24, 04:43
autor: Arias
Dobra temat wentylatora pomijam, mit obalony temat do zamknięcia.

PS: Moje przemyślenia skłaniają mnie do wywalenia aku do bagaja i zrobienia porządnej odseparowanej puchy dla stożka, na wzór rajdowej almery, foty gdzieś walają się po forum :P


Dziękuję za dyskusję :D Pozdrooo

: 2015-07-24, 06:51
autor: VE Killer
almera n15 kit car i primera btcc p10 i p11 ma ładnie ogarniety dolot

: 2015-07-24, 08:57
autor: Ad@mus
VE Killer pisze:primera btcc p10 i p11 ma ładnie ogarniety dolot
tak - na 4 mordach w karbonowym airboxie ;)

: 2015-07-24, 11:52
autor: wod2u
Ja robiłem testy ile się grzeje na postoju P11.144, odczyt z ODB, czujnik temp w przepływomierzu, efekt przy 25st na zewn. temperatura po 1 min stania na światłach dochodziła do 50st (dłużej to nawet 60-70). I teraz pytanie, czy to sam czujnik się tak grzał od obudowy czy rzeczywiście tak gorące powietrze zasysał.
Po przeniesieniu czujnika za światło, zrobieniu zimnego dolotu w nadkole i zastosowaniu owijki termo mam max +10 st (do temp zewn) odczytu z czujnika. W trasie da się zejść do +4, +5 st względem temp zewn (na standardowym dolocie trzeba było lecieć kilka minut żeby zejść do +10). Baaardzo dużo daje uszczelka termo przepustnicy i odpięte grzanie, wg mnie po tym lag się zmniejsza najbardziej zauważalnie.

: 2015-07-24, 12:01
autor: VE Killer
jak by ktoś chciał to mam uszczelki termo izolacyjne pod kolektory zarówno high i low portowe rzecz jasna do sr-a