Strona 1 z 2

Air box

: 2013-09-29, 16:53
autor: Ulus
Yo chce robić dolot w swoim 100nx no i mam dylemat montowac air boxa np simoty czy isć klasyczna droga dolot ze stozkiem wypchniety przed aku zeby jakies chłodniejsze powietrze leciało ??

Pozdro!

: 2013-09-29, 17:12
autor: Modzelitto
Ulus- zapytaj mistrza dolotów SR20- foo ;-)
Swoja drogą, klasyczne rozwiązanie jest sprawdzone. Zrobione z głową daje ładne przyrosty.

: 2013-09-29, 17:30
autor: czajnik
aku przenieś do środka. odseparuj filtr w osobnej komorze. gdzies w necie są fotki almery kit car

: 2013-09-29, 18:17
autor: Modzelitto
czajnik pisze:aku przenieś do środka
W sensie na tył do bagażnika rozumiem?

: 2013-09-29, 18:19
autor: czajnik
no tak dokładnie. zyskasz miejsce do zrobienia odseparowanej komory na filtr

: 2013-09-29, 18:20
autor: Modzelitto
Obrazek
Miejsca od groma...

: 2013-09-29, 18:22
autor: czajnik
własnie o to mi chodziło:) to wyczynowy zaawansowany technologicznie samochód wiec wystarczy kopiować rozwiazania, po co wyważać otwarte drzwi:)))

: 2013-09-29, 18:32
autor: Ulus
hmm wyglada grubo ale pomijajac element poprawy osiagów chciałbym zeby to wygladało a nie mam jakoś super wielkich funduszy ;p i zastanawiałem się nad aku w bagażniku ale sam nie wiem czy chce sobie zabierac przestrzeni bagażowej bo w koncu to jest moje auto na codzień :P

czajnik rozumiem, że lepiej iśc w stozek z dolotem odseparowany niż air box-a ?

: 2013-09-29, 18:35
autor: Modzelitto
czajnik pisze: to wyczynowy zaawansowany technologicznie samochód wiec wystarczy kopiować rozwiazania, po co wyważać otwarte drzwi:)))
Jak bym słyszał Pumę :D
Oczywiście w pełni się z tym zgadzam. Dla zaciekawionych tematem:
http://forum.pulsar.org.au/showthread.p ... -Rally-Car
:-o

: 2013-09-29, 18:46
autor: BeNeK
Modzelitto, Tak dużo tu piszesz i wgl a swoim rozwiązaniem się nie pochwalisz , po mimo tego iż jest bardzo dobre !
Polecam ! --> viewtopic.php?t=5122&postdays=0&postorder=asc&start=240
sznikers99, IMO jak aku przeniesiemy na tył to samochód będzie miał lepsze rozłożenie masy przód/tył ;) A jak chce coś upalać i8 mieć dociążony przód to trzeba nauczyć się hamowania lewą nogą .

: 2013-09-29, 18:46
autor: Ulus
no nie oszukujmy sie do jazdy po mieście to 10 kg nie zrobi mi właściwie żadnej różnicy:P

: 2013-09-29, 18:53
autor: Modzelitto
BeNeK pisze:a swoim rozwiązaniem się nie pochwalisz
Moje rozwiązanie jest dobre bez przenoszenia aku ;) Z przeniesieniem aku zyskujemy o wiele więcej miejsca do zabudowy. I to jest kolejny krok w temacie dolot stage 3 :)

: 2013-09-29, 18:53
autor: czajnik
sznikers99 pisze:A aku z tyłu nie odbierze cennych kg na przodzie, i przez to przód będzie mniej dociążony?

Nie wiem kolego czy lubisz upalać ale przeniesienie aku do tyłu to troche lipny pomysł na moje, biorąc pod uwagę przód napęd ;-)

rozbawiłeś mnie tym tekstem:) masz u siebie aku z jakiegos autobusu że tak znacznie dociaża Ci przód? a szczególnie lewe przednie koło bo tak jest usytułowany aku pod maska:)

[ Dodano: 2013-09-29, 19:56 ]
Modzelitto pisze: Dla zaciekawionych tematem:
http://forum.pulsar.org.a...ra-F2-Rally-Car

własnie z tych fotek skopiowaliśmy dołozenie staba na tył do n15:))

: 2013-09-29, 19:13
autor: czajnik
więcej zyskasz jak obnizysz przód nawet o 2 cm. aku wazy ze 3kg wiec naprawdę uwiez mi ze nie stracisz trakcji na starcie jak przeniesiesz aku do bagażnika:))

: 2013-09-30, 09:24
autor: lazik
czajnik 3 kg to chyba zelowe aku waza a raczej malo kto ma taki w aucie ktore sluzy mu na codzien ;)

ja osobisce mam dolot puszczony w zderzak, aku wywalony, w jego miejscu wycieta dziura. Na koncu duzy stozek w samym zderzaku, dobrze osloniete od wody.

: 2013-09-30, 09:47
autor: Ulus
mozesz zaprezentowac foto jak ci to wyszlo ?

: 2013-09-30, 11:08
autor: rz
Z tego co pamietam to ostatnie rozwiazanie dolotu w ex foowozie, ktore zastosowal foster dawalo dobre rezultaty. Moze cos takiego? W jego temacie byly zdaje sie fotki.

rz

: 2013-09-30, 14:05
autor: Arias
Ja mam teraz tak:

Obrazek

Z tą różnicą, że zastosowałem taki stożek APC:

Obrazek

Podróba Blitz'a

Obrazek

Ale daje radę, nawet gdy go zalałem, gdy mi silnik zaciągnął wody, to wysuszony opalarką, potraktowany odkurzaczem i sprężonym powietrzem, dalej siedzi w moim GT. dodam, że pod wlotem filtra jest rozwiercona dziura po tłumiku szmerów, kiedyś była rura alu i wywalony halogen, ale po przygodzie z wodą się na razie wyleczyłem :P
W każdym razie polecam, filterek jak i rozwiązanie z przesunięciem aku, robi się fajna komora, a aku też swoje odgradza.

BTW: Bardziej się zastanawiam nad zastąpieniem OEM gumy wychodzącej z przepustnicy, albo jakiejś izolacji, bo przy pałowaniu robi się gorąca ;/

Pozdrawiam.

: 2013-09-30, 17:10
autor: czajnik
lazik pisze:czajnik 3 kg to chyba zelowe aku waza a raczej malo kto ma taki w aucie ktore sluzy mu na codzien
to niech będzie 5kg albo 10kg ale Ty też sądzisz że to takie znaczące kilogramy dociążająceprzód???i bez nich trakcja na starcie sie pogorszy???? coraz ciekawszych rzeczy dowiaduję się na forum:))))

: 2013-09-30, 19:45
autor: Ulus
rz tak się składa, że mam tego foowoza teraz ;p i właśnie o czymś podobnym myslałem :)

: 2013-09-30, 22:49
autor: lazik
nic takiego drogi czajniku nie mysle, gdybym tak myslal to bym nie wyrzucal aku do bagaznika :) wybacz mi ale czesto lubie sie czepiac o szczegoly :P

: 2013-09-30, 22:51
autor: czajnik
no to wykonaj ważenie aku i napisz o ile sie dupnałem :P

: 2013-10-01, 09:13
autor: lazik
o ile dobrze pamietam to moj wazyl 12,5 kg :)

[ Dodano: 2013-10-01, 12:24 ]
Up. Sprawdziłem teraz i jest to 16,1 Kg :) teraz tak się zastanawiam nad aku żelowym i szukając ciężko było znaleźć coś lżejszego, chyba że w opisach błędne dane podają...

: 2013-10-01, 15:12
autor: czajnik
qrcze to jakiś 80Ah? takie 45-55 chyba aż tyle nie ważą. myszę jakąś wagę łazienkową skombinować bo coś za dużo to wychodzi

: 2013-10-01, 17:23
autor: foo
Dajcie temu akumulatorowi już dość, zdaje się, że to temat o air box'ach...

Trudno mi się nie zgodzić, ostatni foOlot ;) w obecnym Ulusa NX gti, dał najlepsze efekty. Dodatkowo zimą stożek pod maską, a latem dwie obejmy poluzować, kolanko i filtr myk w nadkole i pełnoprawne CAI gotowe.

Obrazek

Co do air box'a, to bardzo dobre rozwiązanie, od dawna jestem fanem flowmasterów, jako bardzo dobrego separatora temperatury. Chodzi mi po głowie już od jakiegoś czasu taki jeden box, ale czasowo lipa straszna by to wszystko ogarnąć... Tak, że działajcie i kombinujcie, bo w dolotach siedzi tania moc.

: 2013-10-01, 21:21
autor: Mas
to tak się wrzucę ze zdjęciem z przed paru lat - wczesna wersja dolotu, ale wszystko widać ;)
Airbox z zasysem z nadkola, na zimę się zdejmuję i na WAI się jeździ :D
Obrazek

: 2013-10-01, 21:34
autor: czajnik
Foo a to co masz na fotce to chyba niezbyt dobre rozwiazanie bo filtr jest przy samej chłodnicy? a jeszcze jak wętylator sie włączy....

: 2013-10-01, 22:43
autor: lazik
wlasnie podobnie mial kumpel tylko ze w peugeocie, stozek blisko chlodnicy, przy wlaczonych wentylatorach silnik zaczynal przerywac... dobrzy by bylo w takim przypadku dac chyba jakas drobna oslone od chlodnicy :) jak ogarne do konca u siebie przekladke to wrzuce foty, wydaje mi sie ze stozek w zderzaku to bardzo korzystne rozwiazanie :) tyle ze trzeba ciac blache i albo aku do bagaznika albo troche przerobic mocowanir zeby aku przesunac troche w strone silnika :)

: 2013-10-02, 06:52
autor: czajnik
skoro dla niektórych kwestia problematyczną jest przeżucenie aku do srodka to proponuję zmienić jego ustawienie i wtedy zyska sie trochę miejsca na filtr. napewno trzeba go odseparować od chłodnicy.

: 2013-10-02, 09:09
autor: foo
@czajnik & lazik
Dokładnie panowie, zdaje się, że nawet w moim temacie o tym pisałem - dalszym etapem tego dolotu z nx'a, miała być koniecznie separacja od chłodnicy/komory, a w otwór po halogenach w zimowym ustawieniu wpakować rurę z nadmuchem w komorę, tak by wykorzystać dziurę nadkola po CAI. Myślę, że to by był kompletny i konkretny przepis na dolot "całoroczny" dla hi portów z ssac 421 2.5' na dwóch przelotach. Co do aku, to jest tam sporo miejsca, wystarczy tylko zmodzić podstawę i można obracać 360 stopni jak się chce ;)

Niestety z mojej skromnej zabawy dolotami wynika, że low port, DEH side feed i top feed - to inna bajka, inaczej przyjmują tam zmiany, seria jest przyzwoicie ogarnięta na dzień dobry. Nie można tam zbyt "luźno" wchodzić, niejako ten dolot wymaga pewnego oporu, z którym hi port sobie radzi długimi nerkami. Owszem da się poprawić sporo, ale łatwo też coś spierdolić i efekt taki, że przycina się któryś zakres obrotów nie dodając nic, a mylnie odczuwany, może się wydawać, że coś doszło... tak, że dobrze skalibrujcie swoje dupohamownie ;)