Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Intercooler w GAxxDE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Intercooler w GAxxDE

Post autor: MICHOO » 2010-01-15, 08:44

Witam wszystkich zainteresowanych. czy ktoś montował Intercooler do swojego woza?? Czy warto w ogóle się za takiego moda zabierać, jakie przyrosty mozna uzyskać w jednostce benzynowej po jego załozeniu. Z góry dzieki za wszelkie sugestie

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-01-15, 09:38

Czy ty chcesz montować IC do wolnossącej jednostki? :shock:

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-15, 09:43

W wolnossacym silniku chcesz montowac ic? Nie warto.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-15, 13:19

Kolega MICHOO pewnie był zaspany z rana :D
:arrow: http://pl.wikipedia.org/wiki/Intercooler

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2010-01-15, 16:14

Ale generalnie rzecz biorąc w zimnym powietrzu jest więcej tlenu a co za tym idzie wydajniejsze spalanie mieszanki.
Podam wam prsty przyklad osób które separują np filtr stożkowy aby nie znajdował się w komorze silnika, zasysają powietrze ze zderzaka lub innych miejsc. a tu przy niewielkich nakładach masz zimne powietrze dostarczone bezposerednio z komory silnika. :->
Kolego mimer doczytaj tego linka co mi przesłałeś do końca to dowiesz się o co mi chodzi.
Czy ktoś próbował tego na własnej skórze i ma to poparte doświadczeniem?? bo koszt intercoolera używanego jest niewielki.


''Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w chłodnicy powietrza doładowującego zwiększa się jego gęstość, a co za tym idzie - rośnie masa ładunku[2] dostarczana do silnika. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika (zwiększenie wysilenia). Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność silnika.''
Ostatnio zmieniony 2010-01-15, 16:22 przez MICHOO, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-15, 16:21

Za bardzo zwiekszysz dlugosc dolotu. Chcesz zimne powietrze w dolocie w niedoladowanym aucie zrob jakis cai.

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-01-15, 17:10

MICHOO pisze:''Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w chłodnicy powietrza doładowującego
No właśnie gdzie w silniku wolnossącym jest sprężane powietrze w dolocie?
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2010-01-15, 17:15

to powietrze jest sprężane w komorze spalania, a nie w układzie dolotowym, i o to mi głównie chodzi. :)
KUPIĘ:
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-01-15, 19:06

No to dopiero tak na dobrą sprawę w tej komorze by Ci się ten intercooler przydał :)
A tak poważnie idea intercoolera ma sens tylko w turbo bo powietrze rozgrzewa się raz przy sprężaniu a dwa od turbiny która napędzana jest gorącymi spalinami i tylko wtedy ma to sens, nawet przy kompresorach intercoolery są sporo mniejsze bo nie ma tam turbiny napędzanej spalinami, w silniku w którym w dolocie nie masz powietrza sprężanego a co za tym idzie nie jest ono rozgrzewane przez to sprężanie intercooler może tylko coś pogorszyć bo żeby go zamontować musiałbyś drastycznie wydłużyć dolot co pewnie zabiłoby reakcję na gaz i osiągi to raz a dwa żeby jeszcze cokolwiek chłodził ten intercooler to musiałbyś wlot powietrza do filtra zamontować chyba nad kolektorem wydechowym, bo tak powietrze zassane ma praktycznie tą samą temperaturę co powietrze które miałoby to wszystko chłodzić więc albo sam CAI albo odizowowany stożek w N/A inaczej tylko pogorszyć wszystko możnaby.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-15, 19:13

IC ma zbyt duże opory wewnętrzne i nie chłodzi powietrza zasysanego gdyż ma ono temperaturę zewnętrzna. Nie montuje się takich rzeczy w autach wolnossących
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
MICHOO
wiem o czym pisze
Posty: 85
Rejestracja: 2009-12-10, 12:56
Lokalizacja: Poznań/Ostrów

Post autor: MICHOO » 2010-01-15, 21:26

Ok. Wielkie dzieki za wszelkie sugestie i komentarze. Pozdro dla wszystkich:)
KUPIĘ:
Klimatyzację kompletną do N14 lub P10 z wersji GA14 lub GA16

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”