Intercooler w GAxxDE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Intercooler w GAxxDE
Witam wszystkich zainteresowanych. czy ktoś montował Intercooler do swojego woza?? Czy warto w ogóle się za takiego moda zabierać, jakie przyrosty mozna uzyskać w jednostce benzynowej po jego załozeniu. Z góry dzieki za wszelkie sugestie
Kolega MICHOO pewnie był zaspany z rana
http://pl.wikipedia.org/wiki/Intercooler
http://pl.wikipedia.org/wiki/Intercooler
Ale generalnie rzecz biorąc w zimnym powietrzu jest więcej tlenu a co za tym idzie wydajniejsze spalanie mieszanki.
Podam wam prsty przyklad osób które separują np filtr stożkowy aby nie znajdował się w komorze silnika, zasysają powietrze ze zderzaka lub innych miejsc. a tu przy niewielkich nakładach masz zimne powietrze dostarczone bezposerednio z komory silnika.
Kolego mimer doczytaj tego linka co mi przesłałeś do końca to dowiesz się o co mi chodzi.
Czy ktoś próbował tego na własnej skórze i ma to poparte doświadczeniem?? bo koszt intercoolera używanego jest niewielki.
''Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w chłodnicy powietrza doładowującego zwiększa się jego gęstość, a co za tym idzie - rośnie masa ładunku[2] dostarczana do silnika. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika (zwiększenie wysilenia). Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność silnika.''
Podam wam prsty przyklad osób które separują np filtr stożkowy aby nie znajdował się w komorze silnika, zasysają powietrze ze zderzaka lub innych miejsc. a tu przy niewielkich nakładach masz zimne powietrze dostarczone bezposerednio z komory silnika.
Kolego mimer doczytaj tego linka co mi przesłałeś do końca to dowiesz się o co mi chodzi.
Czy ktoś próbował tego na własnej skórze i ma to poparte doświadczeniem?? bo koszt intercoolera używanego jest niewielki.
''Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w chłodnicy powietrza doładowującego zwiększa się jego gęstość, a co za tym idzie - rośnie masa ładunku[2] dostarczana do silnika. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika (zwiększenie wysilenia). Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność silnika.''
Ostatnio zmieniony 2010-01-15, 16:22 przez MICHOO, łącznie zmieniany 1 raz.
No to dopiero tak na dobrą sprawę w tej komorze by Ci się ten intercooler przydał
A tak poważnie idea intercoolera ma sens tylko w turbo bo powietrze rozgrzewa się raz przy sprężaniu a dwa od turbiny która napędzana jest gorącymi spalinami i tylko wtedy ma to sens, nawet przy kompresorach intercoolery są sporo mniejsze bo nie ma tam turbiny napędzanej spalinami, w silniku w którym w dolocie nie masz powietrza sprężanego a co za tym idzie nie jest ono rozgrzewane przez to sprężanie intercooler może tylko coś pogorszyć bo żeby go zamontować musiałbyś drastycznie wydłużyć dolot co pewnie zabiłoby reakcję na gaz i osiągi to raz a dwa żeby jeszcze cokolwiek chłodził ten intercooler to musiałbyś wlot powietrza do filtra zamontować chyba nad kolektorem wydechowym, bo tak powietrze zassane ma praktycznie tą samą temperaturę co powietrze które miałoby to wszystko chłodzić więc albo sam CAI albo odizowowany stożek w N/A inaczej tylko pogorszyć wszystko możnaby.
A tak poważnie idea intercoolera ma sens tylko w turbo bo powietrze rozgrzewa się raz przy sprężaniu a dwa od turbiny która napędzana jest gorącymi spalinami i tylko wtedy ma to sens, nawet przy kompresorach intercoolery są sporo mniejsze bo nie ma tam turbiny napędzanej spalinami, w silniku w którym w dolocie nie masz powietrza sprężanego a co za tym idzie nie jest ono rozgrzewane przez to sprężanie intercooler może tylko coś pogorszyć bo żeby go zamontować musiałbyś drastycznie wydłużyć dolot co pewnie zabiłoby reakcję na gaz i osiągi to raz a dwa żeby jeszcze cokolwiek chłodził ten intercooler to musiałbyś wlot powietrza do filtra zamontować chyba nad kolektorem wydechowym, bo tak powietrze zassane ma praktycznie tą samą temperaturę co powietrze które miałoby to wszystko chłodzić więc albo sam CAI albo odizowowany stożek w N/A inaczej tylko pogorszyć wszystko możnaby.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61
IC ma zbyt duże opory wewnętrzne i nie chłodzi powietrza zasysanego gdyż ma ono temperaturę zewnętrzna. Nie montuje się takich rzeczy w autach wolnossących
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!