Strona 4 z 6

: 2014-01-05, 10:59
autor: Ad@mus
bardzo ciekawa teoria:)
a jak tam wyglada stopien udania w glowicy RR sri 97r??

: 2014-01-05, 11:08
autor: DubSon
Ad@mus, jak chcesz dobry dol to laduj kolektor wydechowy 4-2-1. 4-1 duzo daje w gornej partii obrotow.

EOT :)

: 2014-01-05, 11:17
autor: Ad@mus
no i masz misz masz....;p
4-2-1 lepsza gora
4-1 wiecej niuta gorsza gora :lol:
jak to wkoncu jest bo sie gubie

: 2014-01-05, 11:22
autor: Arias
4-2-1 na miasto przyrost wyrównany w całym zakresie, 4-1 jest bardziej wyczynowy daje mega kopa w górnej części, ale dół się nie polepszy, a nawet może pogorszyć.

: 2014-01-05, 11:42
autor: DubSon
Ad@mus, do wszelkich torowych samochodów daje się rónoodległościowy kolektor 4-1 żeby polepszyć jak najbardziej górny zakres obrotów.
4-2-1 jest dobry, ale nie na tory, poprawia głównie środkowy zakres i dolny ;)

: 2014-01-05, 11:50
autor: Ad@mus
macie racje-popyrtałem
4-1 dobra gora
4-2-1 płynne NM
z tym że ja aż takiego mega 4-1 nie mam tylko ten seryjny z p11gt:), wypatroszony z kata :mrgreen: troche trzeba wziąć pod lupe ten 4-1:)

mam tez avensis 2l 3s-fe i jest tam 4-1, i jakos na NM narzekać nie moge a dokręca też silnik do odcięcia :mrgreen:

: 2014-01-05, 14:16
autor: Arias
Gdzie Wy macie 4-1 w P11GT ?? Ja miałem żeliwny 4-2-1 z jednym katem przed tłumikiem środkowym. Swoją drogą na sprzedaż :)

: 2014-01-05, 15:11
autor: Ad@mus
pojde jeszcze sobie go poogladac, 4mies na niego nie patrzylem, ale wydaje mi sie ze jest 4-1

: 2014-01-05, 15:40
autor: janusz
Ad@mus P11GT ma bardzo krótkie 4-2-1 w porównaniu do P10

: 2014-01-07, 12:04
autor: Arias
Mój plan na ten rok względem dolotu to:

1.Uszczelki atermiczne pod kolektor i przepustnicę, bo moje już są cienkie jak papier i wątpię, że spełniają swoją rolę
2.Jeszcze bardziej rozwiercić kolektor, powiększyć komorę
3.Powiększyć przepustnicę, chyba że dozbieram na jakiś komp to przepustnicę z alfy romeo ]:->
4.Cały układ od przepustnicy do filtra owinąć matą stosowaną w klimatyzacjach
5.Zrobić nadmuch na filtr z hydroshieldem, nie chce zaś wylewać wody z cylindrów :P

: 2014-01-07, 12:07
autor: Zielkq
Arias, czy powiekszajac kolektor i przepustnice, trzeba calosc stroic?

: 2014-01-07, 12:14
autor: Arias
Z tego co wiem, to seryjny komp z P11GT/N15GTI (nie wiem jak inne) jest w stanie ogarnąć wydmuszkę kolektor i przepustnicę rozwierconą do 64mm (czyli tyle ile się da). Włożenie większej przepustnicy, tj z alfy romeo 3.0 V6 mającą 70mm wiąże się ze strojeniem całości.


A jeszcze takie pytanie mam, bo niektórzy usuwają z komory dolotu kanał z AAC, jakie to może mieć konsekwencje ?? Bo Dało by to trochę pojemności.

: 2014-01-07, 12:34
autor: BaSsGrU
Ja zastanawiam się czy może spróbować zastosować coś w stylu bost bottle, osoby które bawiły się lub nadal bawią w modowanie sqterów, wiedzą o czym piszę.

co do zasady działania podobna do opisywanej puszki (tłumik szmerów ssania) z tą różnicą że jest bardziej dynamiczne objętość komory się zmienia w momencie zapotrzebowania na dodatkowe powietrze czyli w momencie nagłego wciśnięcia pedału gazu, gdyż powietrze jest niejako wciskane a nie zasysane, nie powstanie podciśnienie w tej puszce.

Oczywiście układ należało by zbudować odpowiednio o większej pojemności.

Obrazek

: 2014-01-07, 13:11
autor: DubSon
BaSsGrU pisze:wiedzą o czym piszę.
Wiem :>
Wiele razy chciałem to montować do mojego skuter, ale zrobił to znajomy.
Ja nie czułem różnicy w jego skuterze, a on chyba czuł mocne placebo :D

: 2014-01-07, 20:24
autor: Ad@mus
kolejny pomysl na ktory wpadlem w drodze z pracy to wiekszy filtr - wkladka
wieksza powierzchnia to wiekszy przeplyw, ale jak??
wiec mozna by dostosowac jakas wieksza puche z innego auta, do niej kupic dedyk KN czy simoty i zeswapowac pod maske, do glowy wpalda mi pucha z jakiegosc v6, trza by tylko poszukac jaki model ma duzy filter

: 2014-01-07, 20:32
autor: scubzik
Ad@mus, najlepiej byłoby przerobić cały dolot od samego kolektora - zrobić innego airboxa -coś na zasadzie kolektorów z SR20 .. Sunniak ma taki kolektor właśnie od sr20 przerobiony pod GA16 - do tego dodać szeroką rurę dolotu lub parówę ..

: 2014-01-07, 20:49
autor: DubSon
scubzik, po co przerabiać jak można wrzucić kolektor od Sentry lub Sereny GA16 NVCS? :))


PS.
Może taki dolot? xD
Obrazek

: 2014-01-07, 20:50
autor: scubzik
no można .. chodzi o zwiększenie pojemności .. :)

: 2014-01-07, 20:52
autor: DubSon
scubzik, na bank mają większą pojemność niż te z 'erłopejskiego' GA16 ;))

: 2014-01-08, 10:50
autor: scubzik
Tak, tak .. nie polemizuję .. ale jak się ma pojemność z "sentry-sereny" do tej z kolektora sr20? Jeśli nie ma różnicy .. to faktycznie .. po co "przepłacać" :)

: 2014-01-09, 10:02
autor: Wiooreck
Ad@mus pisze:wieksza powierzchnia to wiekszy przeplyw, ale jak??
Przecież tak działa stożek w tym przypadku co napomknąłeś ;p gdzieś czytałem cały temat, gdzie do samochodu został zamontowany filtr powietrza od skody 105 (podłużny w kształcie rury) i do tego zbudowane mocowanie z grubej blachy i długich śrub. Miał większą powierzchnię niż płaski prostokątny więc spełniał założenie i kosztował sporo mniej niż oryginalny (a już o stożku nie wspomnę) więc był wymieniany tak jak zwykly.

: 2014-01-09, 10:32
autor: janusz
Wiooreck w zasadzie od Patrola K160 można przeszczep zrobić :D Tam też jest filtr powietrza taki po byku.

: 2014-01-09, 18:37
autor: Wiooreck
Z tym, że w k160 chyba jest filtr płaski okrągły (jak w polonezie czy dużym fiacie nad gaźnikiem). Policzyłem tak na szybko, to wychodzi że pole powierzchni filtra z przytoczonej przeze mnie skody jest niewiele większe od primery. Natomiast filtr z patrola y60 2.8 TD jest 2.6 razy większy od oryginalnego z p11 :-o to ten by się nadał :D

: 2014-01-09, 19:33
autor: janusz
U mojego wujka w K160 jest walcowaty filtr powietrza.
Wiooreck co do powierzchni filtra to weź pod uwagę jeszcze to, że jest ona w jakimś stopniu dobierana do pojemności silnika. Co więcej diesel lubi mieć nadmiar powietrza :D No i jeszcze dochodzi wydajność turbiny.

: 2014-01-09, 21:27
autor: Wiooreck
janusz pisze:że jest ona w jakimś stopniu dobierana do pojemności silnika
To owszem, ale jedynie w wolnossących jednostkach. W turbo, to najlepiej jakby żednych oporów nie było ani przed czyli w dolocie, ani za czyli w wydechu :D

: 2014-01-10, 13:04
autor: cesiu111
Dzisiaj pod maskę wleciał Kit K&N dedykowany do Almery N16 1.8.
Jest taki sam jak dla Primery, tylko rura do odkurzacza jest zakończona gumowym ssakiem.
Filtr zmieniałem głównie po to, aby po nagrzaniu komory silnika, silnik nie słabł.

Tak na szybko, to oczywiście dźwięk silnika zmienił się na plus,
ale nie jest też zbyt głośno. Nie miałem okazji dogrzać dobrze silnika,
więc nie wiem jak będzie się zachowywać w wysokich temperaturach.
Póki co wrażenia pozytywne :). Skoro dolot jako tako odetkany,
to teraz trzeba się zająć EGRem i wydechem, a właściwie katalizatorami :)

Później wrzucę zdjęcie jak to wygląda, bo nie miałem telefonu przy tyłku jak wrzucałem fanty pod maskę.

Pozdro

EDIT:
Tak to wygląda
Obrazek

Stożek jest wsparty płaskownikiem i wkręcony w otwór po ori puszce.
Muszę jeszcze tylko doprowadzić zimne powietrze, bo na razie jest kręta droga.
Reakcja na gaz zdecydowanie lepsza i w końcu czuć jakiś ciąg powyżej 4k rpm.

: 2014-01-11, 14:09
autor: Sebastian2991
ale skoro nie jest jakoś odizolowany od silnika, to przy dużym nagrzaniu jest duże prawdopodobienstwo, że ten stożek absorbuje ciepło co nie jest dobre. Musiał byś dorobić CAI, żeby to miało ręce i nogi.


BTW ile dałeś za kit ? może być na PW

: 2014-01-11, 14:14
autor: janusz
Cesiu111 w lecie, jak się stoi w korku to temperatura zasysanego powietrza dochodzi lekką ręką do 60st. Nawet jak jedziesz to powietrze najpierw przechodzi przez chłodnicę, ogrzewa się i znajduje się dalej pod maską - już ogrzane. Później to ogrzane powietrze jest zasysane....

: 2014-01-11, 15:32
autor: wod2u
Mój dolocik na fotkach. Po kolei, uszczelka termo z teflonu, wywalone grzanie przepustnicy (czerwona strzałka to wejście lub wyjście wody z krokowca, zaślepiłem gumką odpowietrznika hamulców, pomarańczowa to połączone węże wejścia i wyjścia), potem owinięta gumowa rura (izolacja ma 3 warstwy, alu, pianka, alu + sklejone wszystko taśmą alu), sam przepływomierz niedawno wymieniony więc nie ma jeszcze izolacji, potem puszka, zaizolowana na razie tylko od spodu, potem rura alu 77mm z izolacja, kolanko gumowe z przeniesionym czujnikiem temp. (seryjnie w przepływce, w ten sposób nie grzeje się od silnika i nie oszukuje temperatury, ten jest akurat z almery N16 1.5) i wlot z nadkola, ale nowy, umiejscowiony bliżej przodu auta (dalej od koła i wody, potencjalnie przynajmniej). Wszystko mieści się na styk koło aku i zbiorniczka wyrównawczego.
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek

: 2014-01-11, 16:12
autor: cesiu111
Sebastian2991, to jest wersja beta powiedzmy.
Nie wsadziłem filtra pod maskę tylko po to, żeby buczał,
ale żeby coś pomagał oddychać :roll:

Mam pomysł jak go zabudować i jak będę miał chwilę, to przysiądę i to zrobię ;-),
na razie musiałem wymienić temostat i przy okazji płyn chłodnicy a sesja tuż tuż...

Co do ceny, to nie jest to żadna tajemnica:
lekka używka w dobrym stanie 50€ z wysyłką

janusz, przy gruncie powietrze jest zimniejsze i stamtąd mam zamiar go troszkę nałapać
i puścić rurą kominową pod maskę do obudowanego/oddzielonego stożka.
O ile w korku faktycznie będzie mu niestety ciepło (jest na to jakaś rada?),
to w trakcie jazdy powinien łykać tylko zimnicę :)

Pożyjemy zobaczymy :)

wod2u, otwór na rurę w nadkolu musiałeś rozwiercić, nie?
Bo u mnie ten otwór ma rozmiar mysiej norki :-P