Modyfikacje układu dolotowego P11
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Czy redukcję/przejście na przepływkę zamawialiście jakąś wymyślną, konkretną, czy po prostu jakąś z neta?
No i mam też zagwozdkę w temacie filtra - waham się między K&N a FUJITA.
No i mam też zagwozdkę w temacie filtra - waham się między K&N a FUJITA.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
K&Na trzeba prać i dokładnie oliwić a Fujitę tylko myjesz w wodzie z mydłem (to filtr suchy).johny_fellow pisze:Czy redukcję/przejście na przepływkę zamawialiście jakąś wymyślną, konkretną, czy po prostu jakąś z neta?
No i mam też zagwozdkę w temacie filtra - waham się między K&N a FUJITA.
Mam Fujitę do ponad 2 lat i żadnych problemów
Ja kupiłem taką w jakimś sklepie "tjuningowym" otwory oczywiście nie pasowały także trzeba było 3 nawiercić a jeden rozwiercić co zresztą nie stanowiło większego problemu bo materiał z jakiego przejściówka była wyk. to jakieś aluminium...Czy redukcję/przejście na przepływkę zamawialiście jakąś wymyślną, konkretną, czy po prostu jakąś z neta?
Jeśli chodzi o filtry to miałem dłuższy czas K&N'a teraz mam Fujite moim zdaniem przepływ ma lepszy i co najważniejsze lepiej się ją użytkuje, k&n po umyciu i naoliwieniu przy dolocie ze zderzaka bardzo szybko się brudził (olejek działał jak lep na kurz i wszelkiego rodzaju syfy) także jak dla mnie sucha fujita to dużo lepsze rozwiązanie
pzdr
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Wiem, miałem w Setce K&N. Mam wciąż zestawik do mycia i oliwieniaMas pisze:K&Na trzeba prać i dokładnie oliwić
To też wiem, że szybko się brudzi. U mnie będzie w okolicy akumulatora, więc aż tyle syfu co w nadkolu tam nie będzie.MRC pisze:k&n po umyciu i naoliwieniu przy dolocie ze zderzaka bardzo szybko się brudził (olejek działał jak lep na kurz i wszelkiego rodzaju syfy)
A w jaki sposób czyścicie te filtry FUJITA?
Ostatnio zmieniony 2011-05-09, 20:26 przez johny_fellow, łącznie zmieniany 1 raz.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Chyba zdecyduję się na FUJITĘ
Qszi może lepiej to wygląda, ale do serii już nie wrócisz...
Qszi może lepiej to wygląda, ale do serii już nie wrócisz...
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
hej
Co prawda trochę się powtarzam bo dopisałem to już w opisie swojego auta...
Od dłuższego czasu planuję zakup stożka, ale z braku $$ stwierdziłem, że najpierw pobawię się tym co mam i do wkładki K&N w miejscu standardowego filtra przerobiłem puchę z rurą dolotową do niego i dałem na fi75mm, tłumik szmerów wymontowałem.
pozdrawiam,
Wolfshade
Co prawda trochę się powtarzam bo dopisałem to już w opisie swojego auta...
Od dłuższego czasu planuję zakup stożka, ale z braku $$ stwierdziłem, że najpierw pobawię się tym co mam i do wkładki K&N w miejscu standardowego filtra przerobiłem puchę z rurą dolotową do niego i dałem na fi75mm, tłumik szmerów wymontowałem.
pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Myśle, że nie ma co zakładać nowego tematu to dopisze się tutaj Otóż sprawa dotyczy Primerki P11 ale GT, zrobiłem dolot taki homemade, na przepływce adapter, łącznik gumowy, kolano fi76 i stożek do tej średnicy, akumulator troche zmienił pozycje coby odgradzał od silnika, dodatkowo osłona z aluminium, na razie wersja light, poniżej fotki:
Uploaded with ImageShack.us
Wszystko ślicznie, pomruk przyjemny, na wolnych słychać jak odkurzacz syczy sobie, na wysokich poezja dzwięku, bulgot, świst zasysanego powietrza, ALE bardzo mi sie grzeje alu rura z dolotu, możliwe ze to od zbiorniczka wyrównawczego temperature łapie
BTW: docelowo wylatuje lewy halogen, zostaje rozwiercony otwór po tłumiku szmerów i przychodzi aluminiowa karbowana rura prowadząca powietrze bezpośrednio ze zderzaka na stożek
EDIT: tak dzisiaj patrze pod tą maske, ze filterek coś mało miejsca ma i myśle jak by wyrzucić akumulator do bagażnika i powstałą powierzchnie konkretnie odizolować termicznie to by ze zderzaka wlatywał zimny luft właśnie do tej grodzi, jak myślicie ?
Uploaded with ImageShack.us
Wszystko ślicznie, pomruk przyjemny, na wolnych słychać jak odkurzacz syczy sobie, na wysokich poezja dzwięku, bulgot, świst zasysanego powietrza, ALE bardzo mi sie grzeje alu rura z dolotu, możliwe ze to od zbiorniczka wyrównawczego temperature łapie
BTW: docelowo wylatuje lewy halogen, zostaje rozwiercony otwór po tłumiku szmerów i przychodzi aluminiowa karbowana rura prowadząca powietrze bezpośrednio ze zderzaka na stożek
EDIT: tak dzisiaj patrze pod tą maske, ze filterek coś mało miejsca ma i myśle jak by wyrzucić akumulator do bagażnika i powstałą powierzchnie konkretnie odizolować termicznie to by ze zderzaka wlatywał zimny luft właśnie do tej grodzi, jak myślicie ?
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
w przypadku gazu i to dość starej generacji zimne powietrze wpływa negatywnie na gaz. Gaz jest ogrzewany przez płyn chłodniczy żeby miał swoje parametry, w tym wypadku robisz mu wbrew. jeśli jeździsz praktycznie na gazie to nie ma to sensu. A jeśli masz zwężkę to i na benzynie nie poszalejesz - niestety
Dlatego na sekwencję przechodzę z miksera niestety...ze 150KM hamownia zeszłorocznego zlotu pokazała 136 KM i 170Nm momentu więc swoje zwężka opi....ła (plus na pałę ruszany zapłon przeze mnie i pseudo dolot:-? Rekonesans zrobię jak wstanę ale myślę że przeróbka z gratami z tysiaka może lekko ponad wyniesie ale przynajmniej pełnowartościowa GT będzie
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
Hmm ciekawa teoria ale co z tymi co mają blosa i montują stożek ?MacGayver pisze:w przypadku gazu i to dość starej generacji zimne powietrze wpływa negatywnie na gaz. Gaz jest ogrzewany przez płyn chłodniczy żeby miał swoje parametry, w tym wypadku robisz mu wbrew. jeśli jeździsz praktycznie na gazie to nie ma to sensu. A jeśli masz zwężkę to i na benzynie nie poszalejesz - niestety
Rysiu83, to są dane katalogowe, na hamowni podobno mniej wychodzi zazwyczaj
Czyli na blosie też gaz będzie się schładzał od zimnego dolotu i będzie gorzej na gazie?MacGayver pisze:inna zasada działania, oczywiście na plus. Biorąca pod uwagę koszt zmiany na sekwencję a zakup blosa, to blos jest w takim przypadku najlepszym rozwiązaniem. Na blos możesz założyć stożek, to na benzynie będzie lepiej
Może ktoś hamował auto z blosem i zimnym dolotem, jak tak to się podzielcie spostrzeżeniami
lucasx, z tym schładzaniem to bym nie przesadzał .. owszem CAI jest po to aby pobierać zimne powietrze, ale raczej nie ma to negatywnego wpływu na LPG. U mnie ..co dziwne zimą na BLOSie auto mniej pali .. - tłumaczę to większym natlenieniem mieszanki
BLOS powoduje przede wszystkim większą elastyczność silnika poprzez odpowiednie , podciśnieniowe dawkowanie gazu a jego konstrukcja "rurowa" ułatwia montaż CAI.. Jeśli chodzi o podstawowe generacje LPG czyli I i II to raczej tylko BLOS umożliwa zastosowanie zimnego dolotu i stożka.
Reasumując : LPG + BLOS + CAI =
BLOS powoduje przede wszystkim większą elastyczność silnika poprzez odpowiednie , podciśnieniowe dawkowanie gazu a jego konstrukcja "rurowa" ułatwia montaż CAI.. Jeśli chodzi o podstawowe generacje LPG czyli I i II to raczej tylko BLOS umożliwa zastosowanie zimnego dolotu i stożka.
Reasumując : LPG + BLOS + CAI =
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
No tak, mikser to i tak duża zwężka w dolocie więc na logikę wstawianie stożka nic nie da. Dlatego bardziej chodziło mi o kwestię, chociażby doprowadzenia zimnego powietrza do seryjnej puchy z filtrem. Modzenie w aucie od czegoś trzeba zacząć, w miarę wzrostu gotówki w portfelu będą i większe mody Jeszcze w kolejce czeka wyrzucenie katalizatora w kolektorze wydechowym
no ze 1,5 tauzena masz z głowy cała elektryka i elektronika (oprócz butli) , sterownik , nowe wtryski , przewody itp itdRysiu83 pisze:Ja przerabiam na sekwencję.
No chyba że jakoś "po taniości"
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
tak jest,,,,100 rabatu dostałem za stałe serwisowanie auta w tym warsztacie w poniedziałek jadę pogadać co i jak....mam propozycję landi renzo na reduktorze lovato smart i tu pytanie....obrobi to z naddatkiem 150 KM?scubzik pisze:no ze 1,5 tauzena masz z głowy
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->