Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Modyfikacje układu dolotowego P11

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-03-10, 16:44

a przewód od wolnych obrotów dobrze podłączyłeś ? szczelny jest itd? objawy są na lpg i na pb ?

Qszi
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-05-18, 10:19
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: Qszi » 2011-03-11, 11:31

Już jest wszystko OK.

Usterka była taka, że odłączyła się ODMA ta dolna od tej rurki na dole. Nie zauważyłem :-/

Teraz chodzi elegancko :D

Ale dzięki wszystkim za pomoc :D
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy :P)
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-03-11, 13:07

no właśnie o ten przewód pytałem bo on jest odpowiedzialny za wolne obroty no ale dobrze że już ogarnięte

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2011-03-18, 12:05

to nie odma tylko przewod do silnika krokowego

[ Dodano: 2011-03-18, 12:07 ]
aha i jak bedziesz mial juz blosa to nie zapomnij aby ten wezyk od krokowca byl pomiedzy blosem a przepustnica a nie za blosem bo na gazie za bardzo nie posmigasz

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-04-21, 22:26

Czy redukcję/przejście na przepływkę zamawialiście jakąś wymyślną, konkretną, czy po prostu jakąś z neta?

No i mam też zagwozdkę w temacie filtra - waham się między K&N a FUJITA.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-04-21, 23:51

johny_fellow pisze:Czy redukcję/przejście na przepływkę zamawialiście jakąś wymyślną, konkretną, czy po prostu jakąś z neta?

No i mam też zagwozdkę w temacie filtra - waham się między K&N a FUJITA.
K&Na trzeba prać i dokładnie oliwić a Fujitę tylko myjesz w wodzie z mydłem (to filtr suchy).
Mam Fujitę do ponad 2 lat i żadnych problemów :mrgreen:

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-04-22, 06:53

Czy redukcję/przejście na przepływkę zamawialiście jakąś wymyślną, konkretną, czy po prostu jakąś z neta?
Ja kupiłem taką w jakimś sklepie "tjuningowym" otwory oczywiście nie pasowały także trzeba było 3 nawiercić a jeden rozwiercić co zresztą nie stanowiło większego problemu bo materiał z jakiego przejściówka była wyk. to jakieś aluminium...


Jeśli chodzi o filtry to miałem dłuższy czas K&N'a teraz mam Fujite moim zdaniem przepływ ma lepszy i co najważniejsze lepiej się ją użytkuje, k&n po umyciu i naoliwieniu przy dolocie ze zderzaka bardzo szybko się brudził (olejek działał jak lep na kurz i wszelkiego rodzaju syfy) także jak dla mnie sucha fujita to dużo lepsze rozwiązanie ;)

pzdr

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-04-22, 07:42

Mas pisze:K&Na trzeba prać i dokładnie oliwić
Wiem, miałem w Setce K&N. Mam wciąż zestawik do mycia i oliwienia :mrgreen:
MRC pisze:k&n po umyciu i naoliwieniu przy dolocie ze zderzaka bardzo szybko się brudził (olejek działał jak lep na kurz i wszelkiego rodzaju syfy)
To też wiem, że szybko się brudzi. U mnie będzie w okolicy akumulatora, więc aż tyle syfu co w nadkolu tam nie będzie.

A w jaki sposób czyścicie te filtry FUJITA?
Ostatnio zmieniony 2011-05-09, 20:26 przez johny_fellow, łącznie zmieniany 1 raz.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-04-22, 11:11

johny_fellow pisze:A w jaki sposób czyścicie te filtry FUJITA?
wodą z mydłem w płynie, później tylko suszysz i zakładasz z powrotem :)

Qszi
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-05-18, 10:19
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: Qszi » 2011-04-22, 13:32

Ja wyciąłem ten element na przepływce co był przykręcany do standardowej obudowy filtra. Teraz mam normalny łącznik gumowy i do niego rurke metalową...

Zdecydowanie lepiej to wygląda :D
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy :P)
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-04-23, 09:24

Chyba zdecyduję się na FUJITĘ :mrgreen:

Qszi może lepiej to wygląda, ale do serii już nie wrócisz...
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-04-23, 09:27

no właśnie dlatego jeśli już to lepiej wkleić sam czujnik w jakąś rurę o odpowiedniej średnicy

Qszi
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2010-05-18, 10:19
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: Qszi » 2011-04-23, 09:30

johny_fellow pisze:Qszi może lepiej to wygląda, ale do serii już nie wrócisz...
No do serii już nie ... ;) Ale seria jest bleee :-P :razz:
Moja Primerka P11 Hatchback (Pomarańczowy metalik - lub jak kto woli Rudy :P)
2.0 16V 131KM Pb + LPG SLX z 97r

Awatar użytkownika
Wolfshade
fanatyk nissana
Posty: 726
Rejestracja: 2010-03-29, 10:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Wolfshade » 2011-04-23, 19:59

hej :)

Co prawda trochę się powtarzam bo dopisałem to już w opisie swojego auta... :)
Od dłuższego czasu planuję zakup stożka, ale z braku $$ stwierdziłem, że najpierw pobawię się tym co mam i do wkładki K&N w miejscu standardowego filtra przerobiłem puchę z rurą dolotową do niego i dałem na fi75mm, tłumik szmerów wymontowałem.

Obrazek

pozdrawiam,
Wolfshade
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2011-07-11, 11:16

Myśle, że nie ma co zakładać nowego tematu to dopisze się tutaj :) Otóż sprawa dotyczy Primerki P11 ale GT, zrobiłem dolot taki homemade, na przepływce adapter, łącznik gumowy, kolano fi76 i stożek do tej średnicy, akumulator troche zmienił pozycje coby odgradzał od silnika, dodatkowo osłona z aluminium, na razie wersja light, poniżej fotki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Wszystko ślicznie, pomruk przyjemny, na wolnych słychać jak odkurzacz syczy sobie, na wysokich poezja dzwięku, bulgot, świst zasysanego powietrza, ALE bardzo mi sie grzeje alu rura z dolotu, możliwe ze to od zbiorniczka wyrównawczego temperature łapie ??

BTW: docelowo wylatuje lewy halogen, zostaje rozwiercony otwór po tłumiku szmerów i przychodzi aluminiowa karbowana rura prowadząca powietrze bezpośrednio ze zderzaka na stożek :D


EDIT: tak dzisiaj patrze pod tą maske, ze filterek coś mało miejsca ma i myśle jak by wyrzucić akumulator do bagażnika i powstałą powierzchnie konkretnie odizolować termicznie to by ze zderzaka wlatywał zimny luft właśnie do tej grodzi, jak myślicie ?
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-03-05, 11:42

Witam,
mam nietypowe pytanie, czy dorobienie zimnego dolotu ma jakikolwiek sens gdy dolot jest zdławiony mikserem lpg II generacji? Ile w ogóle taki mikser może zabierać mocy i momentu?

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-03-06, 22:58

w przypadku gazu i to dość starej generacji zimne powietrze wpływa negatywnie na gaz. Gaz jest ogrzewany przez płyn chłodniczy żeby miał swoje parametry, w tym wypadku robisz mu wbrew. jeśli jeździsz praktycznie na gazie to nie ma to sensu. A jeśli masz zwężkę to i na benzynie nie poszalejesz - niestety
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-03-07, 06:34

Dlatego na sekwencję przechodzę z miksera niestety...ze 150KM hamownia zeszłorocznego zlotu pokazała 136 KM i 170Nm momentu więc swoje zwężka opi....ła (plus na pałę ruszany zapłon przeze mnie i pseudo dolot:-? Rekonesans zrobię jak wstanę ale myślę że przeróbka z gratami z tysiaka może lekko ponad wyniesie ale przynajmniej pełnowartościowa GT będzie :-)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-03-07, 14:09

A co tam z tym dolotem wymodziłeś :mrgreen: ? Podobno w serii na hamce P11GT wypluwała około 143 KM, czyż nie? Jak tak to spadek nie taki straszny.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-03-07, 17:02

Seria 143 to jest w Almerze zaś w Primerze 150 (ponoć inny komputer)
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-03-07, 19:29

MacGayver pisze:w przypadku gazu i to dość starej generacji zimne powietrze wpływa negatywnie na gaz. Gaz jest ogrzewany przez płyn chłodniczy żeby miał swoje parametry, w tym wypadku robisz mu wbrew. jeśli jeździsz praktycznie na gazie to nie ma to sensu. A jeśli masz zwężkę to i na benzynie nie poszalejesz - niestety
Hmm ciekawa teoria :) ale co z tymi co mają blosa i montują stożek ?


Rysiu83, to są dane katalogowe, na hamowni podobno mniej wychodzi zazwyczaj

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-07, 20:48

lucasx pisze:Podobno w serii na hamce P11GT wypluwała około 143 KM, czyż nie
Tyle wychodzą P11.144. P11 GT w okolicach 145-147 KM.

Przewaga tez jest w Nm dla 144 - 181 Nm vs 175-178

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-03-07, 22:46

lucasx pisze:Hmm ciekawa teoria :) ale co z tymi co mają blosa i montują stożek ?
inna zasada działania, oczywiście na plus. Biorąca pod uwagę koszt zmiany na sekwencję a zakup blosa, to blos jest w takim przypadku najlepszym rozwiązaniem. Na blos możesz założyć stożek, to na benzynie będzie lepiej
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-03-09, 14:13

MacGayver pisze:inna zasada działania, oczywiście na plus. Biorąca pod uwagę koszt zmiany na sekwencję a zakup blosa, to blos jest w takim przypadku najlepszym rozwiązaniem. Na blos możesz założyć stożek, to na benzynie będzie lepiej
Czyli na blosie też gaz będzie się schładzał od zimnego dolotu i będzie gorzej na gazie?
Może ktoś hamował auto z blosem i zimnym dolotem, jak tak to się podzielcie spostrzeżeniami :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-09, 14:22

lucasx, z tym schładzaniem to bym nie przesadzał .. owszem CAI jest po to aby pobierać zimne powietrze, ale raczej nie ma to negatywnego wpływu na LPG. U mnie ..co dziwne zimą na BLOSie auto mniej pali .. - tłumaczę to większym natlenieniem mieszanki :)
BLOS powoduje przede wszystkim większą elastyczność silnika poprzez odpowiednie , podciśnieniowe dawkowanie gazu a jego konstrukcja "rurowa" ułatwia montaż CAI.. Jeśli chodzi o podstawowe generacje LPG czyli I i II to raczej tylko BLOS umożliwa zastosowanie zimnego dolotu i stożka.
Reasumując : LPG + BLOS + CAI = :))
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-03-09, 14:55

No tak, mikser to i tak duża zwężka w dolocie więc na logikę wstawianie stożka nic nie da. Dlatego bardziej chodziło mi o kwestię, chociażby doprowadzenia zimnego powietrza do seryjnej puchy z filtrem. Modzenie w aucie od czegoś trzeba zacząć, w miarę wzrostu gotówki w portfelu będą i większe mody :) Jeszcze w kolejce czeka wyrzucenie katalizatora w kolektorze wydechowym :)

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-03-09, 19:28

Ja przerabiam na sekwencję.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
lucasx
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2010-04-28, 20:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lucasx » 2012-03-10, 13:03

Rysiu83, kalkulowałeś ile Cie takie przerabianie będzie kosztować :)?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-10, 13:34

Rysiu83 pisze:Ja przerabiam na sekwencję.
no ze 1,5 tauzena masz z głowy :)) cała elektryka i elektronika (oprócz butli) , sterownik , nowe wtryski , przewody itp itd :)
No chyba że jakoś "po taniości" :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-03-10, 13:51

scubzik pisze:no ze 1,5 tauzena masz z głowy
tak jest,,,,100 rabatu dostałem za stałe serwisowanie auta w tym warsztacie :-) w poniedziałek jadę pogadać co i jak....mam propozycję landi renzo na reduktorze lovato smart i tu pytanie....obrobi to z naddatkiem 150 KM?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”