VE Killer zapraszam do lektury, są to podsawy odnośnie filtracji ->
http://pl.wikipedia.org/wiki/Filtr_powi ... echnika%29 (każdy filtr stawia opór)
pominąłem przepływkę i przepustnicę ze względu że są to jedne z elementów w układzie dolotowym która powoduje zwolnienie/zawirowanie przepływającej masy powietrza. Jeszcze raz zacznijmy od początku, czyli od puzzla układanki który jest elementem wejściowym układu dolotowego. Skupmy się na 1rwszej rzeczy która jest najłatwiejsza do ogarnięcia.
Ad@mus fitry są uniwersalne, to bez dwóch zdań. Oczywiście parametry filtra są zależne od rodzaju silnika i jego pojemności, ale też od miejsca montażu i wymaganej skuteczności filtracji.
Przykładem może być filtr do Almery GTi SR20DE który pasuje do Maximy 3.0 V6 , Subaru impreza 2.0i czy Sunny N14 z 2.0Diesel i jeszcze paru innych.
Silnik ma jakieś określone zapotrzebowanie na powietrze (skok i średnica tłoka, średnica kanałów dolotowe/wylotowe w głowicy, dawka paliwa) parametrów jest full, to co jest seryjnie, to jest zawsze kompromis -> wydajność -> koszty produkcji -> optymalizacja . Jedynie co możemy zrobić we własnym zakresie to poprawić fabrykę.
Powierzchnię filtra możemy zwiększać i faktycznie do pewnego momentu da to jakiś efekt ale po przekroczeniu pewnej granicy zapotrzebowania silnika na tlen, dalsze zwiększanie nie będzie miało żadnego wpływu (to jest właśnie kompromis -> wielkości filtra -> jego "nominalnym natężeniem przepływu powietrza" a zapotrzebowaniem silnika).
Nie wnikajmy za daleko ponieważ ten temat jest tak rozbudowany że można pisać i pisać.
Teraz siedząc i szperając w necie, książkach odnośnie mechaniki gazów, mam takie swoje przemyślenia odnośnie filtra jaki ja bym zastosował, trzeba zrobić projekt i pojechać na hamkę.
Ad@mus bez zwiększenia powierzchni filtracji się nie obędzie to fakt, ale przesadzając zmniejszy się prędkość początkowa cząstek powietrza która będzie tuż za filtrem, silnik będzie musiał włożyć więcej energii do nadania tym cząsteczkom prędkości.
VE Killer na modyfikację przepływki, przepustnicy oraz kanałów ssących przyjdzie jeszcze czas
Pozdro all