Strona 1 z 4

Wybór opon

: 2012-02-14, 10:08
autor: Shadows
Witam , jako ze bd na lato kupowal nowe felgi i opony to zaczolem juz szukac noi padl dylemat jakie opony kupic . Pod uwage bralem te w linkach :

http://www.oponeo.pl/dane-opony/toyo-pr ... 16-87-w-zr

http://www.oponeo.pl/dane-opony/falken- ... 16-87-v-xl

http://www.oponeo.pl/dane-opony/kumho-k ... 16-87-w-xl

Mial ktos z Was doczynienia z którąś z opon?? Ewentualnie co wybrac z tych lub co mozecie polecic z innych opon . Pzdr

: 2012-02-14, 12:02
autor: netcarpl-milo
Ja szczególnie polecam Yokohame:

- YOKOHAMA Parada PA01 205/45R16 87V
http://www.netcar.pl/x_C_I__P_115543210-115510002.html

i w lepszej cenie:

- HANKOOK Ventus V12 evo K110 205/45R16 87W XL ZR
http://www.netcar.pl/x_C_I__P_115574779-115510002.html

Pozdro

: 2012-02-14, 14:20
autor: Shadows
yokohamy sa fajne ale cena niemala :/
A mial ktos te Toyo Proxes t1??

: 2012-02-14, 16:23
autor: killer2000
ja na lato biore toyo t1r miałem w poprzedniej almerce dawały rade miękka guma trzyma dobrze przerabiałem też ostatnio yokohamy c drive też polecam http://allegro.pl/opony-letnie-yokohama ... 39928.html

: 2012-02-14, 16:25
autor: DubSon
Shadows pisze:Toyo Proxes t1
T1-R :)
Do 130KM jakoś trzymają ponoć, jak ktos ma wiecej kucyków to już tak ładnie nie lepią.
Na jakimś forum polemizowali ich temat + R1-R i R888.

No i długo nie trzymają na sobie bieżnika.
Poczytajcie sobie przeszukujac google, ja to zrobiłem i sam się zastanawiam nad oponami i jeśli nazbieram tyle hajsu, to wybiorę Toyo R1-R na przednią ośkę i pewnie T1-R na tył.

: 2012-02-14, 17:43
autor: Shadows
R1-R kosztuje dwa razy tyle co T1-R :-/ Jeszcze musze poszukac na temat tych Falken ZE 912

: 2012-02-14, 18:01
autor: Rysiu83
Shadows pisze: Jeszcze musze poszukac na temat tych Falken ZE 912
Nie polecam,szybko się ścierają i mam wrażenie że są "śliskie" w zakrętach ale to moja opinia (DOT 2009 żeby nie było że stare)

: 2012-02-14, 18:05
autor: Pawel18PL
Ja mam yoko parada i zawsze jak polecam to limon twierdzi, że to zła opona :D a ja Ci mówię, że osobiście jestem zajebiście z niej zadowolony :) a i lekko nie ma ;)

: 2012-02-14, 18:28
autor: ciapek
też jeździłem na Falkenach i podzielam opinie Rysiu83, Bombel też na takich jeździ/ł

: 2012-02-14, 18:31
autor: Jastrząb
A zapytam się, dlaczego nie Michelin bądź Bridgestone ??

: 2012-02-14, 19:34
autor: Shadows
Osobiscie niepatrzylem na Bridgstone a tym bardziej na Michelin ale napisalem ze jak macie jakies inne propozycje lub mozecie polecic jakas dobra gume to piszcie :-D
A Nokian??
http://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian- ... 16-83-w-zr

: 2012-02-14, 20:19
autor: bombel
ciapek pisze:Bombel też na takich jeździ/ł
Jeżdżę i nawet przy mojej mocy dają radę. Mam je w rozmiarze 215/40 R17. Kupione w UK stąd może inne zachowanie

: 2012-02-15, 16:41
autor: Shadows
Mysle zeby postawic na te Yokohama Parada na przód a na tył wrzocic jakies tansze np te co killer2000 polecil Yokohama c drive

: 2012-02-15, 16:48
autor: agaj666
Lepsze opony wrzUć na tył.
Poszukaj Uniroyali. Nie ma lepszch na nasze rowy z wodą zwane niewiedzieć czemu, jezdniami ;)

: 2012-02-15, 18:49
autor: Shadows
Czemu lepsze na tył? Mi zależy zeby przód sie dobrze kleił z pod świateł

: 2012-02-15, 20:15
autor: DubSon
Shadows pisze:Czemu lepsze na tył?
Żeby dupa nie latała, choć ja na przód chce wsadzić właśnie dobrze klejące, a na tył T1R, które też jakoś tam się trzymają :P

: 2012-02-15, 20:50
autor: agaj666
Właśnie. Żeby dupa nie latała, bo jak sie przód uślizgnie to jest nad nim jakaś kontrola, a jak zadek poleci...
Zawsze lepsze gumy na tył trzeba dawać chociaż....
http://www.opony.com.pl/artykul/testy-m ... d/?id=1069
http://www.oponeo.pl/artykul/nowe-opony-na-tyl

I bądź tu mądry :-o

: 2012-02-15, 22:13
autor: lepo
agaj666 pisze:Poszukaj Uniroyali. Nie ma lepszch na nasze rowy z wodą zwane niewiedzieć czemu, jezdniami ;)
X 2
Sam używam Rainsport 2 i Rainexpertów (205/55/16) - te pierwsze są nieco głośniejsze, ale nie głośne. Na wodę rewelacja. Mają jednak jedną wadę - przy ciężkim aucie (niestety takie mam) są nieco za miekkie IMHO. Myśle, że przy niższym profilu będzie lepiej.

: 2012-02-16, 14:34
autor: Shadows
Mialem juz Uniroyal Rainsport chcialem jakis innych sprobowac jak naraziem faworytrm jest ta Yokohama Parada

: 2012-02-16, 14:36
autor: bombel
MNie uczyli, że lepsze opony na napedzana os, ale teraz jest nowy trend, że zawsze na tył

: 2012-02-16, 16:57
autor: Jastrząb
Jest takie parcie że zakładamy na tył ponieważ większość z kierowców ma powiedzmy "mniejszy level umiejętności", bo jak ich zarzuci tyłem to już olaboga świata nie ma.
Dla mnie liczy się:
-hamowanie
-przyspieszanie
-skręcanie

Mając auto z napędem na przód odpowiedź jest prosta.

Ps. jak mi tyłem zarzuci to i dobre opony nie pomogą :x

: 2012-02-16, 17:37
autor: Shadows
Jastrząb, Zgadzam sie z Toba w 100 % :)

: 2012-02-16, 18:45
autor: agaj666
Jastrząb pisze:
Ps. jak mi tyłem zarzuci to i dobre opony nie pomogą :x
Wydaje Ci się ale to moje zdanie, bo nie jestem mistrzem kierownicy.

: 2012-02-16, 19:59
autor: killer2000
proponuje stary trend wprowadzic na forum ,że lepsze opony na przód i kropka :-)

: 2012-02-16, 20:42
autor: Jastrząb
Ja też nie jestem "master of wheel", ale mam takie a nie inne zdanie.

Możemy podejść do tej kwestii zupełnie inaczej, powiedzmy że jedzie sobie przeciętny Kowalski, autem który nie ma tryliona systemów anyt-poślizgowych. Pan Kowalski ma dobre opony na tyle i słabsze z przodu, jedzie sobie drogą i nagle wybiega mu dzik, hamulec-abs-(który włącza się dość szybko bo są słabe kapcie)-lewo-prawo-jeb w dzika prawym rogiem bo przednie gumy były słabe i nie reagowały poprawnie na skręcanie.

Lub inny przypadek (dobre gumy z tyłu słabe z przodu), jedzie sobie Kowalski, powiedzmy że jest mokro, pada deszcz, dodatkowo jedzie drogą gdzie w skrajni są drzewa, jedzie sobie jedzie, w radiu jakieś coco-bongo no i ma jakieś wspomnienia jak brędzlował się na wyjeździe podglądając swoje koleżanki pod prysznicem, przyciska pedał gazu ZA MOCNO, nagle ostry zakręt w prawo-kiera w prawo-przód trzyma bo to jakieś dobre auto, ale cóż to- tył ucieka (przypominam że auto już jest w łuku), Kowalski nie wie za bardzo co robić bo nigdy nie bawił się autem pod supermarketem, ale widział coś tam w telewizji i kontruje waląc w lewo na maxa, tylne opony łapią gripa I CO, Kowalski wali na lewy pas bo nie nadąża odbić w drugą A TAM JAKAŚ INNA RODZINA W JAKIMŚ AUCIE.


Różnych przypadków można wymieniać co nie miara, z korzyścią dla dobrych gum z przodu bądź z tyłu, dla aut z napędem na przód i na tył....bla bla bla


Dla auta z przednim napędem z dobrymi gumami na tyle to ja widzę taki plus że...........że go nie widzę.

Na serio teraz bawię się resorakiem z zablokowanymi przednimi kołami, taki rodzaj poślizgu i takie wyprowadzenie poprzez tylne dobre opony (czyli na wprost) jest dobre kiedy z magicznych przyczyn przód wywala gdzieś na bok a droga mknie dalej prosto, auto zostaje postawione prosto i hurra żyjemy, ale tak nie jest w rzeczywistości.




CONCLUSION ---- Milion jest za i milion przeciw, wybierz jak uważasz, nigdy nie wiesz na jaką sytuację trafisz i jaka przyczepność będzie ci potrzebna. Przeciętnemu Kowalskiemu i tak wcisną kit że MUSI kupić 4ry nowe opony.


A tak na serio, sam nie sprawdzisz to sam się nie dowiesz.

: 2012-03-11, 18:52
autor: Berry
Ogólnie zawsze kupuje nowe opony, chyba że sytuacja jest taka że tył jest jeszcze młody rocznikowo.

Polecam Falkena bardzo dobrze zachowuje się na suchym i bardzo dobrze na mokrym, na prawdę fajna oponka. Teraz ujeżdżam Yokohame S.drive i szczerze falken lepiej trzymał na pewno na mokrym, z tym że Yoko jest wyprodukowana 2006 roku i dostałem je w hurtowni jako leżakowane ;)

: 2012-03-23, 10:40
autor: Shadows
Zakupilem wkoncu Goodyear F1 GSD3

: 2012-03-23, 11:13
autor: homik123456
Shadows pisze:Zakupilem wkoncu Goodyear F1 GSD3
Na twardym gruncie powinny spisywac sie dobrze, ale jak przyjdzie ci stanac np na mokrej trawie to zaczniesz slizgac sie.
Ja mam goodyear excellence i jestem zadowolony bo dobrze sie trzymaja.

: 2012-03-23, 14:41
autor: SiwoL
homik123456 pisze:
Shadows pisze:Zakupilem wkoncu Goodyear F1 GSD3
Na twardym gruncie powinny spisywac sie dobrze, ale jak przyjdzie ci stanac np na mokrej trawie to zaczniesz slizgac sie.
Ja mam goodyear excellence i jestem zadowolony bo dobrze sie trzymaja.
Miałeś te gumy że tak piszesz???
Ja miałem GSD2 i GSD3 bardzo fajne gumki, GSD3 dość szybko się zużywaja ale są wporzadku i na mokrym i suchym niezle lepia. Prawdopodobnie teraz z 16 tez GSD3 bedzie:)

: 2012-03-23, 17:46
autor: homik123456
SiwoL, a ty smigales nimi po mokrej trawie?? Ja nie mialem ale kumpel ma i wiem dlatego:-)
A ty sie tak juz nie rzucaj.