Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Opony - lepsze na tyl czy przod

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-03-29, 09:07

NadiR pisze: ...a gorsze z tyłu?? :razz:
MacGayver pisze: lepsze na oś pędną :-P i z tyłu i z przodu mam 225/45:
.....na tył Panie!! poczytaj o bocznym poślizgu przy słabych gumach na tyle...

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-03-29, 09:11

NadiR pisze:poczytaj o bocznym poślizgu przy słabych gumach na tyle...
nie są słabe, tylko gorsze :mrgreen:
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2011-03-29, 09:12

NadiR dobrze mówi.Założysz gorsze na tył to na mokrym oberka wykręcisz na zakręcie :P
Sam na własnej skórze się o tym przekonałem kiedyś.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-03-29, 10:44

NadiR pisze: .....na tył Panie!!
Popieram !!
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-03-29, 10:50

Szalony pisze:Popieram !!
To może powiem inaczej, te które mam na tyle z przodu strasznie hałasowały więc chociażby z tego powodu wylądowały na tyle :-D Może być taki argument? :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-03-29, 12:49

Auta fwd maja tendencje do wyjezdznia przodem wiec nie wiem czy lepsze na tyl to taki dobry pomysl, hamowanie to tez w wiekszosci zasluga przodu. Jednego na mokrym wyprzedzil tyl a drugi wyjechal i zatrzymal sie na drzewie - oby jak najmniej takich sytuacji.

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-03-29, 13:01

Na pierwszy rzut oka mogłoby się tak wydawać, ale prawa fizyki mówią co innego :-P W fwd przód masz czym wyciągnąć.
Jednak żeby było wszystko jak należy, to wszystkie opony powinny być cacy ...... z tym, że na tył zawsze lepsze :-)

Przynajmniej jest takie moje zdanie, po ostatnich przemyśleniach, gdyż mam 2 lepsze i 2 gorsze ;-)
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-03-29, 14:40

Wiele ekspertyz czytałem, filmy itp. i doszli jednoznacznie do wniosku, że zawsze powinien tył być w lepszym stanie niż przód (oprócz chyba 4x4, ale nie pamiętam, na pewno FWD i RWD)


Jest jeszcze taka szkoła, że słabsi kierowcy powinni mieć lepszy przód, lepszy kierowca powinien mieć lepszy tył.

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2011-03-29, 17:24

Generalnie tył powinien mieć lepsze opony bo jest mniej dociążony. Więc łatwiej traci przyczepność na słabych gumach efekt jest taki jak na ręcznym :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-03-29, 17:50

Szalony pisze:W fwd przód masz czym wyciągnąć.
Czym?
NadiR pisze:Wiele ekspertyz czytałem
Przez zime jezdzilem fiatem doblo cargo czyli autem ktore tyl ma praktycznie niedociazony i podczas jazdy po zasnizonej drodze, w deszczu gdy bylo mokro jak cholera nie zdazylo mi sie zeby tyl mnie wyprzedzal zdarzylo sie natomiast kilka razy wyjezdzanie przodu - lepsze opony na przodzie
NadiR pisze:Jest jeszcze taka szkoła, że słabsi kierowcy powinni mieć lepszy przód, lepszy kierowca powinien mieć lepszy tył.
W takim razie prawidlowo robimy kladac lepsze na przod bo tylko kilka procent kierowcow zalicza sie do tych dobrych (moim zdaniem max 5% a to i tak chyba zbyt optymistyczne).
Michalllo pisze:Generalnie tył powinien mieć lepsze opony bo jest mniej dociążony. Więc łatwiej traci przyczepność na słabych gumach efekt jest taki jak na ręcznym
Tak jak pisalem auta fwd w zakretach wyjezdzaja przodem.
Szalony pisze: ale prawa fizyki mówią co innego
Fizyk ze mnie nigdy dobry nie byl ale wiem, ze im ciezszy obiekt (w tym przypadku auto) tym wieksza sila odsrodkowa. Dlatego lekkie auta prowadza sie lepiej. Wieksza sila dziala na przod czy tyl?

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-03-29, 18:32

Ostatnio wulkanizator powiedział mi że lepsze na przód.
Chociaż w programie "Jazda Polska" pokazywali, że jeżeli na śliskiej nawierzchni przód będzie lepszy to jest większe prawdopodobieństwo niekontrolowanego uślizgu tyłu i to stwierdzenie dotyczyło przednio i tylno napędówek.
Więc najlepiej nie kombinować z oponami, chociaż to fakt
że mając lepsze opony z przodu auta (będąc w poślizgu nie kontrolowanym) wyjeżdżając z zakrętu samochód jedzie prosto i wyjeżdża na zewnątrz zakrętu. Testowałem osobiście polonezem 8-) , czyli drugim najlepszym polskim samochodem RWD :mrgreen:
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

Awatar użytkownika
Szalony
fanatyk nissana
Posty: 1017
Rejestracja: 2009-12-08, 13:05
Lokalizacja: Czę100chowa

Post autor: Szalony » 2011-03-30, 16:33

Nie mam zamiaru się sprzeczać, bo to co piszę, to tylko i wyłącznie moje przemyślenia( być może błędne).
Według mnie jak tył się ślizgnie np. na zakręcie, to i tak kręcisz bąka i wtedy też możesz walnąć w drzewo tylko nie masz pojęcia czy walniesz tyłem, przodem, bokiem, rogiem samochodu. Natomiast przy uślizgu przednich kół faktycznie lecisz przodem, mając jeszcze czas wcisnąć hamulec i czekasz( nie biorę tu pod uwagę próby wyprowadzania samochodu z poślizgu, uślizgu) Według mnie oczywiście nie ma recepty czy lepiej uderzyć przodem, bokiem, ale zapewne strefy zgniotu oraz ich symulacje, były najczęściej robione przy zderzeniach czołowych......... pewnie teraz się pozmieniało, patrząc po ilości montowanych w samochodach poduszek, kurtyn.... jednak przód będzie zawsze priorytetem.

Jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić, bo tak jak pisałem, to tylko moje spostrzeżenia :)

Tak sobie jeszcze przypomniałem Dylson, jak kiedyś goniliśmy za takim EVO, to na ostatnim łuku właśnie uciekł mi przód( mówiłem Ci o tym) Skończyło się jednak wszystko dobrze i jak pamiętasz po tym zdarzeniu zainwestowałem od razu w rozpórkę :mrgreen:
Nie pamiętam czy miałem wtedy lepsze opony na przodzie czy tyle.
Opony oponami, ale na pewno kluczowe znaczenie odgrywa również zawieszenie... a jak wiadomo Maxima, to kanapa ugina się jak wściekła ;-)

P.S NIe wiem czy 5% zakłada lepsze na tył, ale na pewno maximy z naszego klubu tak, bo czytając, to mają problemy z trakcją :-P
dylson pisze: Fizyk ze mnie nigdy dobry nie byl ale wiem, ze im ciezszy obiekt (w tym przypadku auto) tym wieksza sila odsrodkowa. Dlatego lekkie auta prowadza sie lepiej. Wieksza sila dziala na przod czy tyl?
Im dalej od osi skrętu tym większa siła odśrodkowa
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-03-30, 19:17

Szalony pisze:
Tak sobie jeszcze przypomniałem Dylson, jak kiedyś goniliśmy za takim EVO, to na ostatnim łuku właśnie uciekł mi przód( mówiłem Ci o tym) Skończyło się jednak wszystko dobrze i jak pamiętasz po tym zdarzeniu zainwestowałem od razu w rozpórkę :mrgreen:
Nie pamiętam czy miałem wtedy lepsze opony na przodzie czy tyle.
Opony oponami, ale na pewno kluczowe znaczenie odgrywa również zawieszenie... a jak wiadomo Maxima, to kanapa ugina się jak wściekła ;-)
Po rozpórce to bajka jest w porównaniu do przed, tym bardziej w Maxi, w końcu to
limuzyna a nie A klasa 98; ;)
Dylson pisze: W takim razie prawidlowo robimy kladac lepsze na przod bo tylko kilka procent kierowcow zalicza sie do tych dobrych (moim zdaniem max 5% a to i tak chyba zbyt optymistyczne).
Z tym to z grubsza przesadziłeś - ja nie mówię o zawodowcach, tylko kierowców,którzy mają już te kilka lat wprawy i ładnych tyś km, choć wiadomo myli się każdy, bez względu na płeć, religię, pochodzenie i takie tam inne :mrgreen:



Suma summarum osobiście nigdy nie dopuszczam do sytuacji, że między przodem a tyłem jest więcej jak 2mm różnicy, ale lepsze (1-2mm róznicy!) mam z tyłu.

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-03-30, 20:53

Ja mam komplecik nowych 195/60/15, i założone są tak:
Przód - PIRELLI P6000 z indeksem V.
Tył - Vredestein HiTrac z indeksem H.

Dałem Pirelki na przód, bo mają wyższy indeks prędkości i powinny lepiej znieść ostre starty. 8-)
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-03-31, 07:04

johny_fellow pisze:Ja mam komplecik nowych 195/60/15, i założone są tak:
Przód - PIRELLI P6000 z indeksem V.
Tył - Vredestein HiTrac z indeksem H.

...tak się nie powinno robić! tym bardziej jeszcze różne indeksy :razz:

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2011-03-31, 07:54

NadiR pisze:...tak się nie powinno robić! tym bardziej jeszcze różne indeksy
Po pierwszych 200 km jest OK :mrgreen: Wiem, że szkoła uczy, że powinny być jednakowe, ale krzywdy raczej nie będzie.
Te Pirelli strasznie głośne są. Powyżej 140 km/h (oczywiście na lotnisku, nie na drodze publicznej) strasznie hałasują.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-03-31, 09:08

johny_fellow pisze: Te Pirelli strasznie głośne są. Powyżej 140 km/h (oczywiście na lotnisku, nie na drodze publicznej) strasznie hałasują.

...a to znam z autopsji i już ich nie kupię.
Czekam na to: dunlop direzza dz101 - miażdżą cyce!!

http://www.1010tires.com/tire.asp?tireb ... ezza+DZ101

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2011-03-31, 09:37

Zależy też od stylu i miejsca jazdy. w Trudnych warunkach np zimowych jeżdżąc tylko po mieście, założenie słabych opon na przód utrudni jazdę- hamowanie, przyspieszanie, podjazdy.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-03-31, 14:29

Szalony pisze:Im dalej od osi skrętu tym większa siła odśrodkowa
Ale z drugiej strony tyl jest lzejszy wiec lepiej trzyma :-)
NadiR pisze:Z tym to z grubsza przesadziłeś - ja nie mówię o zawodowcach, tylko kierowców,którzy mają już te kilka lat wprawy i ładnych tyś km
Ale zeby byc dobrym trzeba wiedziec jak sie zachowa fura podczas szybko pokonywanego luku a tego wiekszosc "doswiadczonych" kierowcow z ladnym przebiegiem na karku nie wie, dlatego bede przy swoim, ze wiekszosc z nas malo wie o jezdzie autem.

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2011-03-31, 17:02

dylson pisze: Ale z drugiej strony tyl jest lzejszy wiec lepiej trzyma :-)
Chyba odwrotnie :oops: ;)
Michallo pisze: Generalnie tył powinien mieć lepsze opony bo jest mniej dociążony. Więc łatwiej traci przyczepność na słabych gumach efekt jest taki jak na ręcznym :)
dylson pisze: Tak jak pisalem auta fwd w zakretach wyjezdzaja przodem.

Tak, tylko że masz możliwość kontr, manewru bo oś skrętna, (też zależne jaki mocny poślizg) ale z tyłem co zrobisz, nic.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-03-31, 19:13

NadiR pisze:Chyba odwrotnie
Chcesz powiedziec, ze ciezsze auta lepiej trzymaja sie drogi?
NadiR pisze:Tak, tylko że masz możliwość kontr, manewru bo oś skrętna, (też zależne jaki mocny poślizg) ale z tyłem co zrobisz, nic.
Tyl jest wyciagany przez przod wlasnie przez kontry.
Jedni lubia pod drudzy nadsterownosc moze tutaj nalezy szukac roznicy zdan a nie w czasopismach.

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-03-31, 19:23

można tak dyskutować bez końca. każdy robi jak uważa że jest lepiej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi, Opony i Nakrętki”