Strona 1 z 1

jakie cisnienie do letnich

: 2010-03-28, 20:14
autor: robert12345
jakie cisnienie do letnich opon 205/65 R15 dajecie na przód i tył zeby nie bylo za miękko i za twardo?

dzieki.

: 2010-03-29, 09:25
autor: dylson
Na podlokietniku masz rozpiske. Ja do siebie pompowalem
2.2 - przod
2.1 - tyl

: 2010-03-29, 09:32
autor: jarkk
ciśnienie do większości standardowych rozmiarów powinno być takie samo :-)

: 2010-03-29, 19:17
autor: robert12345
dylson pisze:Na podlokietniku masz rozpiske. Ja do siebie pompowalem
2.2 - przod
2.1 - tyl
nabilem 2.3 i wydaje mi sie ze troszke za twarde.
no nic. pojezdzimy.

: 2010-03-29, 20:00
autor: maniek_NKP
dylson pisze:Na podlokietniku masz rozpiske. Ja do siebie pompowalem
2.2 - przod
2.1 - tyl
Takie jest zalecane, i powinno się to regularnie kontrolować, większość o to nie dba a o bezpieczeństwo...

: 2010-03-30, 20:06
autor: and_pec
Ciśnienie zależne jest od obciążenia.Na słupku drzwi kierowy jest naklejka. Ogólnie to 2,2 ale np dla kombi przy pełnym obciążeniu dochodzi do 2,7 na tył

: 2010-04-13, 16:38
autor: hordagoga78
na slupku masz cisnienie dla opon firmowych - takich jakie auto wyposazone jest w chwili zjazdy z tasmy montazowej...
azeby sprawdzic cisnienie dla opon dla konkretnej marki, poszukaj rozpiske na stronie producenta opon...

na slupku mojej almy jest cisnienie 2.2 ale dla moich opon (vredestein t-track) cisnienie wynosi 2.3

niby niewiele ale jednak roznica jest...

: 2010-04-27, 17:55
autor: hary7
A ja mam problem z tym ciśnieniem powietrza w oponach :cry: W zeszłym roku jeździłem na ciśnieniu 2.2 z przodu i zdarło mi zewnętrzne krawędzie bieżnika. Myślałem że mam coś nie tak z zawiechą i siu do mechanika a on mi na to że mam za mało powietrza :-| i żebym napompował do 2.5 Tak też uczyniłem i przestało oponę zdzierać. Teraz kupiłem sobie nówki opony,ciśnienie 2.5 z przodu i z tyłu i szok! Autem buja jakby było za mało powietrza w kołach i co więcej wizualnie też wygląda jakby było za mało powietrza a na pewno jest 2.5 bo sprawdzałem różnymi ciśnieniomierzami. I co tu teraz robić? Dopompować do 2.7? Jeśli to ma znaczenie to opony to Dębica Navigator 185/65 R 15 wielosezonowe.

: 2010-04-27, 18:13
autor: bombel
A jak masz na tabliczce na drzwiach?? Chyba 2,0 i 2,1 powinno być dla tych opon

P.S. Ja na takich w zimę jeżdżę i zero zużycia

: 2010-04-27, 18:56
autor: hary7
Kłopot z tym że jak mam ciśnienie takie jak na tabliczce przy drzwiach to właśnie powoli ściera zewnętrzne krawędzie bieżnika. Przy 2.5 już nie ściera opon ale nadal auto prowadzi się jak na "kapciach" 90 km/h to już strach jechać :-o A teraz jak założyłem nówki opony to nie chcę żeby za 2-3 miesiące zdarło im bieżnik. A czy może być tak że mam zbieżność źle ustawioną i auto prowadzi się tak "gumowato"? Na jesieni wymieniałem dolny wahacz i byłem na ustawianiu zbieżności - czyżby gość sknocił robotę?

: 2010-04-27, 19:08
autor: bombel
Cos nie tak ze zbieżnością. Moje opony po 2 sezonach jak nowe wyglądają

: 2010-04-27, 19:19
autor: hary7
No ale na wyższym ciśnieniu (2.5) już opon nie zużywa a mój mechanik (akurat nie zajmuje się zbieżnością :cry: ) stwierdził że na jego oko to tak opony się zużywają (te stare) od zbyt niskiego ciśnienia.
bombel a tak z ciekawości- Twoje opony są mocno ugięte jak auto stoi na równej nawierzchni?
Na tabliczce mam 2.2 na pusto i 2.3 po załadowaniu (przód)

: 2010-04-27, 19:53
autor: bombel
hary7 pisze:Twoje opony są mocno ugięte jak auto stoi na równej nawierzchni?
Nie bardzo. MOze to wina tamtych opon byla??

: 2010-04-28, 16:01
autor: hary7
Kłopot w tym że na starych oponach lepiej mi się jeździło. Jeżeli to nie wina ciśnienia w oponach to będę musiał jechać gdzieś do większego miasta na sprawdzenie geometrii wszystkich kół :(