Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

jakie cisnienie do letnich

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

jakie cisnienie do letnich

Post autor: robert12345 » 2010-03-28, 20:14

jakie cisnienie do letnich opon 205/65 R15 dajecie na przód i tył zeby nie bylo za miękko i za twardo?

dzieki.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-29, 09:25

Na podlokietniku masz rozpiske. Ja do siebie pompowalem
2.2 - przod
2.1 - tyl

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2010-03-29, 09:32

ciśnienie do większości standardowych rozmiarów powinno być takie samo :-)
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2010-03-29, 19:17

dylson pisze:Na podlokietniku masz rozpiske. Ja do siebie pompowalem
2.2 - przod
2.1 - tyl
nabilem 2.3 i wydaje mi sie ze troszke za twarde.
no nic. pojezdzimy.

Awatar użytkownika
maniek_NKP
fanatyk nissana
Posty: 425
Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
Lokalizacja: DW

Post autor: maniek_NKP » 2010-03-29, 20:00

dylson pisze:Na podlokietniku masz rozpiske. Ja do siebie pompowalem
2.2 - przod
2.1 - tyl
Takie jest zalecane, i powinno się to regularnie kontrolować, większość o to nie dba a o bezpieczeństwo...

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-03-30, 20:06

Ciśnienie zależne jest od obciążenia.Na słupku drzwi kierowy jest naklejka. Ogólnie to 2,2 ale np dla kombi przy pełnym obciążeniu dochodzi do 2,7 na tył
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
hordagoga78
stały bywalec
Posty: 128
Rejestracja: 2010-01-30, 23:31
Lokalizacja: london

Post autor: hordagoga78 » 2010-04-13, 16:38

na slupku masz cisnienie dla opon firmowych - takich jakie auto wyposazone jest w chwili zjazdy z tasmy montazowej...
azeby sprawdzic cisnienie dla opon dla konkretnej marki, poszukaj rozpiske na stronie producenta opon...

na slupku mojej almy jest cisnienie 2.2 ale dla moich opon (vredestein t-track) cisnienie wynosi 2.3

niby niewiele ale jednak roznica jest...
n16 / 1.8 16v / 2005 / automat

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-04-27, 17:55

A ja mam problem z tym ciśnieniem powietrza w oponach :cry: W zeszłym roku jeździłem na ciśnieniu 2.2 z przodu i zdarło mi zewnętrzne krawędzie bieżnika. Myślałem że mam coś nie tak z zawiechą i siu do mechanika a on mi na to że mam za mało powietrza :-| i żebym napompował do 2.5 Tak też uczyniłem i przestało oponę zdzierać. Teraz kupiłem sobie nówki opony,ciśnienie 2.5 z przodu i z tyłu i szok! Autem buja jakby było za mało powietrza w kołach i co więcej wizualnie też wygląda jakby było za mało powietrza a na pewno jest 2.5 bo sprawdzałem różnymi ciśnieniomierzami. I co tu teraz robić? Dopompować do 2.7? Jeśli to ma znaczenie to opony to Dębica Navigator 185/65 R 15 wielosezonowe.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-04-27, 18:13

A jak masz na tabliczce na drzwiach?? Chyba 2,0 i 2,1 powinno być dla tych opon

P.S. Ja na takich w zimę jeżdżę i zero zużycia

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-04-27, 18:56

Kłopot z tym że jak mam ciśnienie takie jak na tabliczce przy drzwiach to właśnie powoli ściera zewnętrzne krawędzie bieżnika. Przy 2.5 już nie ściera opon ale nadal auto prowadzi się jak na "kapciach" 90 km/h to już strach jechać :-o A teraz jak założyłem nówki opony to nie chcę żeby za 2-3 miesiące zdarło im bieżnik. A czy może być tak że mam zbieżność źle ustawioną i auto prowadzi się tak "gumowato"? Na jesieni wymieniałem dolny wahacz i byłem na ustawianiu zbieżności - czyżby gość sknocił robotę?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-04-27, 19:08

Cos nie tak ze zbieżnością. Moje opony po 2 sezonach jak nowe wyglądają

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-04-27, 19:19

No ale na wyższym ciśnieniu (2.5) już opon nie zużywa a mój mechanik (akurat nie zajmuje się zbieżnością :cry: ) stwierdził że na jego oko to tak opony się zużywają (te stare) od zbyt niskiego ciśnienia.
bombel a tak z ciekawości- Twoje opony są mocno ugięte jak auto stoi na równej nawierzchni?
Na tabliczce mam 2.2 na pusto i 2.3 po załadowaniu (przód)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-04-27, 19:53

hary7 pisze:Twoje opony są mocno ugięte jak auto stoi na równej nawierzchni?
Nie bardzo. MOze to wina tamtych opon byla??

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-04-28, 16:01

Kłopot w tym że na starych oponach lepiej mi się jeździło. Jeżeli to nie wina ciśnienia w oponach to będę musiał jechać gdzieś do większego miasta na sprawdzenie geometrii wszystkich kół :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi, Opony i Nakrętki”