Opony letnie - jakie kupić ? P11 GT
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Opony letnie - jakie kupić ? P11 GT
Witam czeka mnie wymiana opon letnich dotychczas jezdzilem na Pirelli P6000 195/60/R15
bylem z nich bardzo zadowolony bieznik jeszcze jest spoko bo maja z 5mm ale sa z roku 2006 dlatego czas na wymiane. Mam zamiar kupic uzywki z minimum 2010/2011 roku
zastanawiam sie nad poszczególnymi oponami :
Toyo Proxes T1R 195/55/R15 lub na 60
Toyo Proxes CF-1 195/ 55/ R15 lub na 60
Bridgestone Turanza ER300 -ll-
jakies inne propozycje ? Co do toyo t1r biore je pod uwage bo czytalem opinie ze bardzo dobrze trzymaja sie drogi na suchym jak i mokrym ale tez czytalem ze mieszanka jest inna i szybciej sie scieraja co mija sie z celem..
Czekam na propozycje
Pozdrwiam
bylem z nich bardzo zadowolony bieznik jeszcze jest spoko bo maja z 5mm ale sa z roku 2006 dlatego czas na wymiane. Mam zamiar kupic uzywki z minimum 2010/2011 roku
zastanawiam sie nad poszczególnymi oponami :
Toyo Proxes T1R 195/55/R15 lub na 60
Toyo Proxes CF-1 195/ 55/ R15 lub na 60
Bridgestone Turanza ER300 -ll-
jakies inne propozycje ? Co do toyo t1r biore je pod uwage bo czytalem opinie ze bardzo dobrze trzymaja sie drogi na suchym jak i mokrym ale tez czytalem ze mieszanka jest inna i szybciej sie scieraja co mija sie z celem..
Czekam na propozycje
Pozdrwiam
Mój GT - viewtopic.php?p=307433
te Yokohama Parada naprawde bardzo fajne oponki tylko teraz pytanie czy nie beda sie szybciej scieraly, jaka maja mieszanke...
Mój GT - viewtopic.php?p=307433
Beliar przy profilu 55 będziesz miał przekłamanie w prędkości na poziomie -3,2%. Tak więc profil 60.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
16'stki masz ? Ja mam 205/50/r16 i jest git szukam 2 oponek na lato, na przednią oś, bo stare miały już 3mm bieżnika, niby można jeszcze śmigać ale to nie dla mnie w szczególności że okazało się jak wymieniałem na zimówki, to 1 letnia miała mega bombla od wewnętrznej strony Słyszałem ze 205/55/16 już będą właśnie obcierać przy skręcieEmu89 pisze:Ja mam u siebie teraz 205 na 55 i nie wiem czemu ale mi prawa , przy pelnym skrecie w lewo trze o rame chyba ze z moim autem jest cos nie halo
była P11 SR20de
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0
.
.
.
jest:
323F BA Z5
oraz
626 GF 2.0
znalazłem fajne toyo proxes t1r z bieznikiem po 7mm z 2010 roku jednak martwi mnie to, ze sa na profilu 50 ma ktos doswiadczenie jak to sie objawia w gt gdzie wiadomo sa jeszcze rozporki i na profilu 60 czuje dosc mocno nawet najmniejsze dziury mowa o 15' felgach.
Mój GT - viewtopic.php?p=307433
Ja na lato mam 205/60/15 i przy maksymalnym skręceniu delikatnie obciera.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Vixo jedyne słuszne na ulice Wrocławia.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dlatego nigdy do Wro nie przyadę GieTekiem
Po lewo porównanie mojej 16nastki na moje okolice
Po prawo Wrocławska 15nastka
Po lewo porównanie mojej 16nastki na moje okolice
Po prawo Wrocławska 15nastka
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Beliar tylko weź pod uwagę, że to 50 to jest 50% z szerokości opony. Tu masz dobry kalkulator opon -> http://ford-probe.net/content/view/141/40/
Zgodnie z matematyką obwód koła wyraża się wzorem L=2ΠR. Teraz, jeśli jest opona 195/60/15 to szerokość opony jest to pierwsze oznaczenie w kodzie - 195. Jest to wyrażone w [mm]. Czyli mamy 195mm. Druga liczba w kodzie oznacza profil opony, ale tu nie jest tak różowo. Ta wartość jest to procent z szerokości opony. Czyli 60% ze 195mm - 0,6*195mm=117mm. Trzecia cyfra w kodzie oznacza średnicę felgi wyrażoną w calach (1inch=2,54cm=25,4mm). Mamy 15'' czyli 15*25,4mm=381mm. Promień felgi 381mm/2=190,5mm. Teraz, żeby obliczyć obwód opony trzeba policzyć jej całkowity promień czyli do wartości profilu opony dodać promień felgi. Mamy 190,5mm+117mm=307,5mm.
Teraz L=2ΠR=2*3,14*307,5mm=1931,1mm.
A teraz tak przejrzyście 195/60/15 =>A/B/C
L=3,14*((25,4*C)+(2*((A*B)/100)))
Zgodnie z matematyką obwód koła wyraża się wzorem L=2ΠR. Teraz, jeśli jest opona 195/60/15 to szerokość opony jest to pierwsze oznaczenie w kodzie - 195. Jest to wyrażone w [mm]. Czyli mamy 195mm. Druga liczba w kodzie oznacza profil opony, ale tu nie jest tak różowo. Ta wartość jest to procent z szerokości opony. Czyli 60% ze 195mm - 0,6*195mm=117mm. Trzecia cyfra w kodzie oznacza średnicę felgi wyrażoną w calach (1inch=2,54cm=25,4mm). Mamy 15'' czyli 15*25,4mm=381mm. Promień felgi 381mm/2=190,5mm. Teraz, żeby obliczyć obwód opony trzeba policzyć jej całkowity promień czyli do wartości profilu opony dodać promień felgi. Mamy 190,5mm+117mm=307,5mm.
Teraz L=2ΠR=2*3,14*307,5mm=1931,1mm.
A teraz tak przejrzyście 195/60/15 =>A/B/C
L=3,14*((25,4*C)+(2*((A*B)/100)))
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ponowie najważniejszy jest lans Duża fela mały profil opony.
Ja troche żałuje, że kupiłem 16 cali, kumpel w galancie ma 205/45/17 i jak dla mnie jedzie się ok. Ja tam jakiegoś dużego komfortu nie potrzebuje Na niskim profilu lepiej się w zakręty wchodzi, opona tak się nie przegina. Może rzeczywiście lubuskie drogi nie są takie złe....
Ja troche żałuje, że kupiłem 16 cali, kumpel w galancie ma 205/45/17 i jak dla mnie jedzie się ok. Ja tam jakiegoś dużego komfortu nie potrzebuje Na niskim profilu lepiej się w zakręty wchodzi, opona tak się nie przegina. Może rzeczywiście lubuskie drogi nie są takie złe....
DubSon a Wy macie lepsze niż Dolnośląskie. Jazda po Wrocu na oponach o niskim profilu to jest niszczenie felg.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Witam serdecznie.
Mam pytanie odnośnie rozmiaru opon, otóż wcześniej jeździłem na 185/65 R15 a w najbliższym czasie kupię alufelgi o średnicy 16" . Na oku mam ładne aluski firmy AEZ z oponami 205/50. Czy to odpowiedni zamiennik?? Co radzicie?
Mam pytanie odnośnie rozmiaru opon, otóż wcześniej jeździłem na 185/65 R15 a w najbliższym czasie kupię alufelgi o średnicy 16" . Na oku mam ładne aluski firmy AEZ z oponami 205/50. Czy to odpowiedni zamiennik?? Co radzicie?
JEST: Primera p11 144 2.0 140KM 01r, Primera p11 1.6 100KM 97r, Serena 2.0 98r. BYŁO: Almera 1.6 SR 97r