Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Na jakich oponach jezdzisz zimą?

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Na jakich oponach jezdzisz zimą?

Czas głosowania minął 2010-04-05, 20:47

zimowych
110
89%
letnich
10
8%
wielosezonowych
3
2%
 
Liczba głosów: 123

Awatar użytkownika
alib1984
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alib1984 » 2010-01-09, 14:00

TomyDDC pisze:Fate R-270 ANTARTIKA
185/60 R14

Bardzo fajne oponki moim zdaniem. Po zaspach i śniegu dają radę :D Sprawdzone w górach. :>

Niech zgadnę: testowane w okolicach sylwestra w Wiśle... ;-)

Dosyć szerokie są jak na zimowe. Miałem kiedyś jakieś Semperity 185 i było nie specjalnie, ale opona oponie nie równa... Staram się wąskie oponki na zimę wsadzać, mam dobre doświadczenia przy takiej konfiguracji...

Awatar użytkownika
jankbkak
fanatyk nissana
Posty: 279
Rejestracja: 2009-12-11, 08:12
Lokalizacja: XXX

Post autor: jankbkak » 2010-01-10, 11:58

X Trail Cooper Cobra4X4 215x70 R15
Navara Fulda Kristall4x4 255x65 R17

Odmi...siemka jako tako niezła zima się nam trafiła :-P

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-01-10, 12:41

Dębica 175x65 R13

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-10, 16:20

odmi pisze:
patriot pisze:odmi, gdzie to jest??
To nie ja robiłem, ale to gdzieś zdaje się na Warszewie
alib1984 pisze:Co do jazdy na letnich, to może po równinach da się jakoś objechać zimę, ale u nas na samiutkim południu (Żywiec i okolice) jest trochę trudniej
O tym właśnie pisałem, że w szczecinie zima trwa przez dwa tygodnie w roku i tu da radę, ale na południu by się nie dało.

l
to nie jest na warszewie ...to jest na miedzy dabrowskiego i sowinskiego ... blisko alei piastow i ronda na pomorzany ...

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-01-10, 16:41

Jeden komentarz ktoś dobry napisał,że cieszą się z czyjegoś nieszczęścia.

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-10, 20:32

ja zaluje ze ja nie stalem na miejscu tego mietka :)

Awatar użytkownika
Kreyzol WPR
fanatyk nissana
Posty: 614
Rejestracja: 2009-12-08, 23:57
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Kreyzol WPR » 2010-01-11, 00:59

sergiej pisze:ja zaluje ze ja nie stalem na miejscu tego mietka :)
hehehe sniegu juz u Was nie ma? mysle ze nie trudno bylo by o kolejny dzwon :) ale jak cos to nagraj :P
P.U.H. Rybak
Przewóz Osób 604-564-355

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-01-11, 18:23

Kreyzol. pisze:
hehehe sniegu juz u Was nie ma? mysle ze nie trudno bylo by o kolejny dzwon :) ale jak cos to nagraj :P
Śniegu od cholery, ledwo jeździłem, pod duńską było ciężko podjechać, ale zakupiłem na przód zimówki, Dębicy i muszę powiedzieć ze jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, zobaczymy co będzie jak śnieg odtaje.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2010-01-11, 20:56

Cwaniak chcial miec remont auta to specjalnie stanął w takim miejscu.

Ja jezdze na letnich i podczas tej zimy spisuja sie lepiej niz poprzedniej ;)

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2010-01-11, 23:16

a ja pomykam na Dębica Frigo2 :) oryginalny rozmiar do autka i w śniegu się spisują super :)
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-01-12, 17:01

Niestety na takie warunki jak panują aktualnie (dużooo śniegu) moje zimówki Dunlopa mówią stanowczo nie i bez odpowiedniej techniki jazdy nie idzie wyjechać z parkingu. Najgorzej jak pług przejedzie i cały śnieg pod auto zgarnie. Zasypali mnie tak po sam zderzak :D
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2010-01-13, 11:45

Truszczu pisze:Niestety na takie warunki jak panują aktualnie (dużooo śniegu) moje zimówki Dunlopa mówią stanowczo nie i bez odpowiedniej techniki jazdy nie idzie wyjechać z parkingu. Najgorzej jak pług przejedzie i cały śnieg pod auto zgarnie. Zasypali mnie tak po sam zderzak :D
MIalem to samo, lopata w dlon i torowanie drogi zeby wyjechac :-|
Pustelnik pisze:a ja pomykam na Dębica Frigo2 :) oryginalny rozmiar do autka i w śniegu się spisują super :)
Tez je mamy w Micrze i spisuja sie rewelacyjnie, gorzej na mokrej nawierzchni, ale na sniegu daja rade :-)

Awatar użytkownika
Czeso
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2009-12-08, 09:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Czeso » 2010-01-13, 16:18

rambo321 pisze:Od poprzedniego sezonu na oponkach Dunlop Sp Winter Sport M3 i musze przyznać ze dobrze gryzą śnieg. Przekonałem się o tym ostatnio 8-)
Ja w tym sezonie zakupiłem identyczne. Sprawują się całkiem nieźle. Co prawda mam wrażenie, że nokiany w almerze spisywały się lepiej, ale to może różnica w prowadzeniu między samochodami (masa, trakcja itd...).

Pozdro!

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-01-13, 16:29

Matador MP56 175/65 R14. Spisuja sie genialnie. Chyba jako jedyny nie mam problemow z wyjazdem z podworka :) Podczas ostatniego ''sniegozakopania'' Wrocławia bez problemow smigalem po miescie. Przyspieszanie a co najwazniejsze hamowanie malinka. Poprzednio jezdzilem na Dunlopach, Continentalach oraz Barumach i musze powiedziec, ze Matadory wypadaja na razie najlepiej, chociaz moze to zabrzmiec dziwnie ;)

Awatar użytkownika
Misiek
fanatyk nissana
Posty: 1360
Rejestracja: 2009-12-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Misiek » 2010-01-14, 12:29

rz, takie matadory mam chyba na tylnej osi, potwierdzam że ciężko zarzucić tyłem samochodu :-) Z przodu mam Ceanty Arctic 2, nie wiem do czego są te opony ale mają bieżnik jak w traktorze i przekopują wszystko.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-14, 18:29

Ja śmigam na Firestone Wniterhawk 2 i w tej cenie na żadne inne ich nie zamienię!!
Wyżej to tylko Dunlop Winter Sport 3D lub jakiś Bridgestone.

siwy77
wiem o czym pisze
Posty: 74
Rejestracja: 2009-12-10, 15:50
Lokalizacja: Lublin

Post autor: siwy77 » 2010-01-14, 23:00

Ja jezdze na Debica Frigo 2 195/60/15 - nie narzekam :-)
Juke 1.6 DIG-T + K12 160SR

Awatar użytkownika
alib1984
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alib1984 » 2010-01-15, 01:28

Truszczu pisze:Niestety na takie warunki jak panują aktualnie (dużooo śniegu) moje zimówki Dunlopa mówią stanowczo nie i bez odpowiedniej techniki jazdy nie idzie wyjechać z parkingu. Najgorzej jak pług przejedzie i cały śnieg pod auto zgarnie. Zasypali mnie tak po sam zderzak :D

Troszkę do tyłu i but... musi wyjść. U byłej dziewczyny parkowałem w zaspie od pługa przy drodze i tylko raz musiałem wysiąść, kiedy to już totalnie furka na podwoziu siedziała. Jeśli tylko jest jakiś tam kontakt z podłożem i da się rozhuśtać autko, to można powiedzieć, że w domu jesteśmy...;o)

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-01-17, 11:27

No cóż, muszę stwierdzić wyższość zimówek nad letnimi w zimę, różnica jest kolosalna. Jak już pisałem z przodu mam zimówki dębicę frigo , ale z tyłu mam letnie kleberki dynaxery i w tym układzie jakoś jeździ, nie narzekam.
Ale mam małe pytanko do znawców ?? Wpadłem na pomysł, żeby na wiosnę koła z tylnej osi z kleberkami przerzucić na przód, a do tyłu kupić wielosezonowe goodyearki http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/1109 ... 88_t.htmlx Na jesień zmieniał bym na zimówki , a na wiosnę na letnie tylko oponki na przedniej osi (optymalne bezpieczeństwo przy zminimalizowanych kosztach, mam niestety jedne felgi i czeka mnie przekładanie opon). Co Wy na to i co powiecie na temat powyższych goodyearów, czy są dobre.
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-01-17, 13:51

ja jezdze na Firestone winterhawk2 kupilem nówki za 160 zł szt i nie załuje bo auto swietnie sie trzyma na drodze zarówno podczas sniegu jak i deszczu i na suchym tez jest ok :-D
Ostatnio zmieniony 2010-01-17, 15:41 przez kubek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
EnDrIu
fanatyk nissana
Posty: 780
Rejestracja: 2009-12-08, 22:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EnDrIu » 2010-01-17, 15:21

odmi pisze:No cóż, muszę stwierdzić wyższość zimówek nad letnimi w zimę, różnica jest kolosalna. Jak już pisałem z przodu mam zimówki dębicę frigo , ale z tyłu mam letnie kleberki dynaxery i w tym układzie jakoś jeździ, nie narzekam.
Ale mam małe pytanko do znawców ?? Wpadłem na pomysł, żeby na wiosnę koła z tylnej osi z kleberkami przerzucić na przód, a do tyłu kupić wielosezonowe goodyearki http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/1109 ... 88_t.htmlx Na jesień zmieniał bym na zimówki , a na wiosnę na letnie tylko oponki na przedniej osi (optymalne bezpieczeństwo przy zminimalizowanych kosztach, mam niestety jedne felgi i czeka mnie przekładanie opon). Co Wy na to i co powiecie na temat powyższych goodyearów, czy są dobre.
Opony wielosezonowe raczej kiepski pomysl. Jak wyleci Ci tyl z zakretu to niewiele Ci pomoze :| Koszta przeciez nie sa takie duze...kupisz uzywki felgi(ja kupilem za 170zl komplet) wystarczy nawet kupic uzywki zimowki a bedzie duzo lepiej. Na bezpieczenstwie nie powinno sie oszczedzac, a jak w cos walniesz to koszta moga byc o wiele wyzsze :roll:

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-01-17, 16:47

Lepsze opony zawsze z tyłu powinny być, a goodyear robi dobre te opony wielosezonowe vectro albo eagle się zwią. Gdybym nie miał darmowych letnich planowałem właśnie takie wielosezonówki kupić i spróbować. W końcu w testach ADAC wysokie pozycje zajmują.
Choć z drugiej strony komplet używanych zimowych opon w bdb stanie kosztuje 300zł to już wolę mieć 2 komplety lato/zima :)
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-01-17, 17:29

Truszczu pisze:Lepsze opony zawsze z tyłu powinny być
No własnie jest wojna o to. Podobno łatwiej wyjsc z poslizgu tylnych kół niż manewrowac nie majac przyczepnosci na kołąch napedzanych. W POLSKIEJ JEZDZIE kiedys było :)

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-01-17, 18:21

Dlatego najlepiej komplet kupić opon. Chciało się mieć auto to teraz płacz i płać :D
Bo i tu i tu potrzebna dobra przyczepność, ale jak tak nagle tył poleci to raczej nic już się nie zrobi nawet ESP nie pomoże :) A podsterowność raczej tak szybko się nie pojawia jak zarzucenie tyłem.
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

mapeciontko
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2009-12-22, 20:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: mapeciontko » 2010-01-18, 00:08

wszystko zalezy od prędkości!!! Ale jak tył zażuci a na przedzie lepsze opony to zawsze jeszcze masz szanse na kontre ale tylko w skrajnych przypadkach. Znowu gdy masz odwrotni oponki (przod letnie) to nawet nie wejdziesz w zakrent bo przod pojedzie prosto i w najlepszym przypadku do rowu w najgorszym człowe (zalezy czy zakręt pray czy lewy).
Osobiśie jeżdżę na zimówkach michelina niestety bardzo stare ale jeszcze dobre.

P.S. Letnie tracą właściwości poniżej 14 stopni tzn. robi się twardy bierznik. Za to postarajcie się w lato na zimowkach ... :) opony są za miękkie i też tracą przyczepność to normalne prawa fizyki i nie da się ich oszukać nawet najlepszymi oponami całorocznymi :D przynajmniej nie w naszym klimacie.
Nissan Sunny N14 GA14De "95- sprzedany
Nissan Almera N15 GA14De "97- EGR
Nissan Almera N16 2.2 Di "02- seria

Awatar użytkownika
odmi
fanatyk nissana
Posty: 775
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: szczecin

Post autor: odmi » 2010-01-18, 17:37

EnDrIu pisze:Opony wielosezonowe raczej kiepski pomysl. Jak wyleci Ci tyl z zakretu to niewiele Ci pomoze :|
Wiem, ale biorąc pod uwagę że mając przez 11 lat różne auta, teraz po raz pierwszy od tylu lat kupiłem zimówki naprzód, a tak zawsze jeździłem TYLKO na letnich. Sądziłem że zamontowanie wielosezonówek na tył a wymiana letnich i zimowych na przedzie w zależności od pory, będzie lepszym rozwiązaniem, niż cały czas tylko na letnich. Zresztą nie jeżdżę, agresywnie, bo zresztą dieslem w kombi się nie da szaleć i przez tyle lat na letnich nie miałem przygód. Koszty przekładek odpadną i problem przechowywania też, dwie opony jakoś jeszcze w piwnicy ukryje po kontach, ale 4 opony, a jeszcze z felgami, nie miał bym gdzie schować. :(( , a piwnice są dość systematycznie "przeglądane i czyszczone" i nie chciał bym być sponsorem dla kogoś. :/

[ Dodano: 2010-01-18, 17:39 ]
Truszczu pisze:Gdybym nie miał darmowych letnich planowałem właśnie takie wielosezonówki kupić i spróbować. W końcu w testach ADAC wysokie pozycje zajmują.
I o to mi właśnie chodzi :D
Siemandero

Jak tam leci blabla :-D

Obrazek

Risto
fanatyk nissana
Posty: 309
Rejestracja: 2009-12-09, 09:06
Lokalizacja: Wroclove

Post autor: Risto » 2010-01-31, 14:29

Zawsze na zimówkach.

Awatar użytkownika
Gruzin87
wiem o czym pisze
Posty: 65
Rejestracja: 2009-12-09, 18:52
Lokalizacja: z domu

Post autor: Gruzin87 » 2010-01-31, 19:04

Obie na zimowkach (chociaz samej jazdy na zimowkach nie lubie). W a32 sa micheliny po poprzednim wlascicielu, a w a33 kupilem nankang sv1 (naprawde dobre opony), ale wedlug wulkanizatora wlasnie ten model, inne modele to raczej srednie.
Maxi-life

MarekL
wiem o czym pisze
Posty: 50
Rejestracja: 2009-12-10, 16:08
Lokalizacja: Wrocław/Gdańsk

Post autor: MarekL » 2010-01-31, 21:56

Ja jestem kolejnym zadowolonym użytkowników UlrtaGrip 7. Najlepsze zimówki, na jakich miałem okazję jeździć.

I taka mała dygresja odnośnie tych, którzy uważają że jazda na letnich 30km/h jest spoko, a jak komuś nie pasuje to niech ich wyprzedzi. Myślicie tylko o sobie.

Niedawno zrobiłem kilkaset km w śnieżycy. I dawno się tyle nie nawyprzedzałem. Jak tylko zaczął padać śnieg, od razu masa osobówek zwolniła do 30-40km/h. OK, oni się czują bezpiecznie, nie spieszy im się. Ale ktoś kto ma w perspektywie 300-400 km z taką prędkością, to już nie jest mu tak wesoło. A wyprzedzanie wcale nie było takie proste.
Raz że było już ciemno i spory ruch, więc okazje nie trafiały się często. Dużo częściej trafiały się wspomniane "sierotki", których nawet ciężarówki wyprzedzały.
Dwa, że wyprzedzanie w takich warunkach nie należy do najbezpieczniejszych manewrów. Póki jedziesz swoim pasem po wyjeżdżonych śladach, to jest luz. Ale przejeżdżasz na drugi pas po luźnym śniegu i od razu czujesz jak auto tańczy. Powiem tak - bezpieczniej się czułem jadąc 70-80, niż wyprzedzając maruderów przy 40.

A wystarczyłoby żeby wszyscy jechali te 60-70 km/h i byłoby płynniej i bezpieczniej...

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-02-04, 12:19

Przód letnie
Tył zimowe (tylko dlatego ze mialem za darmo)

Generalnie uważam, ze zimowa opona jest poprostu bardziej miękka i gdy średnia temperatura dobowa spada poniżej 7 stopni to poprostu lepiej przylega do asfaltu niż letnia, która przy takie temperaturze jest już poprostu bardzo twarda.

Moim zdaniem jadąc po śniegu czy lodzie, należy czuć taki sam poziom bezpieczeństwa zarówno na oponach letnich i zimowych.

Jak ktoś pisze że na zimowych czuje sie bezpieczniej i dlatego moze jechać szybciej to to jest jego subiektywne odczucie.

Kilka lat jeździłem zimą tylko na letnich raczej wymijałem maruderów na zimówkach niż sam blokowałem przepustowość trasy.

Dla kierowcy nie jest niebeziecznie jeździć gdy nawierzchnia jest śliska. Niebezpiecznie jest wtedy, gdy kierowca nie wie, że jest ślisko.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi, Opony i Nakrętki”