No więc. Snorkel Safari Snorkel. Wkładany do auta Mitsu Pajero klasa T1 (auto ma nieseryjny układ dolotowy więc nie wszystkie elementy zestawu były wykorzystane).
Zaczynamy od zaznajomienia się z instrukcją i postępujemy albo według niej albo według własnego pomysłu. Ja olałem instrukcję bo auto jest zmodyfikowane.
Drugi krok to naklejenie szablonu
Następnie wiertłem 6mm wiercimy otwór (taki jak pod wiertło prowadzące w otwornicy, którą będziemy wiercić otwór docelowy). Na razie wiercimy mały otwór, żeby rozeznać gdzie wyjdzie jego środek w komorze silnika, przymierzyć/pomierzyć czy elementy snorkla po założeniu na puszkę filtra będą pasować do otworka wywierconego w błotniku. Można użyć śrubokręta, który wsadzamy w otworek i patrzymy czy śrubokręt wystaje po środku plastikowego kanału snorkla. Jeżeli nie do wiercimy otworek w innym miejscu i przymierzamy dalej.
Jeżeli otworek wypadł w dobrym miejscu to przykładamy jeszcze raz szablon (chyba, że nie zrywaliśmy go wcześniej) i zaznaczamy miejsca na śruby przytwierdzające snorkla do błotnika. Wato też przyłożyć snorkla do zaznaczonych punktów i sprawdzić czy dobrze leży w stosunku do słupka. U mnie mocowanie na słupek było już przykręcone więc dopasowałem wszystko do niego. Po sprawdzeniu, że pasuje powiększyłem otwór w błotniku.
mocowanie na słupek, które przytwierdzamy na końcu gdy wszystko do siebie pasuje
Jak wspomniałem układ dolotowy jest nieseryjny, puszka filtr znajduje sie przy przednim słupku i nie musiałem zbytnio wchodzić pod maskę. Nałożyłem rurę gumową, połączyłem snorkel z puszka i skręciłem na cybanty. Przy seryjnym układzie dolotowym montujemy snorkel na zewnątrz, zakładamy kanały pod maską, skręcamy wszystko na cybanty i gotowe.
Moglem coś pominąć
ale ogólnie na tym to polega. U mnie było trochę więcej pracy z dopasowaniem wszystkiego bo błotniki są poszerzone, uchwyt na słupku był już zamontowany i puszka filtra jest nieseryjna i w innym miejscu.
W ramach reklamy zaproszę wszystkich do naszego garażu. Kontakt i opis niektórych projektów
www.rally4x4.pl przeróbki, serwis i naprawa terenówek i nie tylko, Warszawa ul. Osmańska 5.