Strona 1 z 2

Zmiana ECU SR20De na DE z Sunny N14GTI

: 2016-09-12, 22:10
autor: kAFFKA
Witam.

Jak wygląda zmiana ecu w SR20De (P11) na ten z wersji GT (n14). Do tego dojdą wałki z GT. Będzie jakaś poprawa czy raczej w to się nie bawić, oraz czy ecu podejdzie pod moją p11?

Pozdrawiam :D

: 2016-09-12, 23:37
autor: vixo
Mam z P11GT jakbyś chciał. To Ci podejdzie bez problemu

: 2016-09-13, 06:09
autor: VE Killer
Bez kombinacji p11 nie odpali na kompie p10 bo jest immo i coś blokuje. Robilem kiedyś podmiankę testową i była lipa nie zglebialem tematu dalej. Komp bosch z p10gt oraz hitachi z n14gti można natomiast zamiennie stosowaç

: 2016-09-13, 15:42
autor: kAFFKA
Czyli podejdzie tylko z P11 GT bez zbędnych zabaw? Jeszcze pytanie co da zmiana ecu, poza nową mapą? :-P

@vixo
Napisz mi na PW ile byś chciał :)

: 2016-09-13, 16:29
autor: vixo
Odcinka wyżej i power odczuwalny na dupie

: 2016-09-13, 19:23
autor: VE Killer
kAFFKA pisze:Czyli podejdzie tylko z P11 GT bez zbędnych zabaw?
nie wiem na jakiej zasadzie jest immo w p11 moze być tak ze bedziesz potrzebował ECU, moduł immo oraz kluczyk z pentlą stacyjki. chyba że masz kogos kto ściagnie ci immo z ECU.

: 2016-09-13, 19:33
autor: Zielkq
Może być nawet zabawa z niepasującymi wtyczkami: viewtopic.php?p=414323

: 2016-09-13, 22:07
autor: vixo
Wkładalem już do dwóch p11 zwykłych ecu z almer gti różnych nie miałem nigdy problemu z immo

: 2016-09-14, 09:10
autor: VE Killer
pisałem o ECU z p10gt i n14gti, po podpieciu p11 nie odpalała. nie wiem jaki komp jest w almerze moze byc inny sugerowałem się zapytaniem z pierwszego postu

: 2016-09-14, 10:09
autor: vixo
I jeszcze z doświadczenia jak już o immo to N15GTI na kompie p10eGT również odpalalem

: 2016-09-14, 12:46
autor: VE Killer
vixo pisze:I jeszcze z doświadczenia jak już o immo to N15GTI na kompie p10eGT również odpalalem
idac tym tokiem p11 powinna odpalić na kompie z p10GT a nie odpalała ... wyjasnij mi to z doswiadczenia w takim razie. mowa o seryjnym aucie nie grzebanym w instalacji

: 2016-09-14, 15:20
autor: vixo
VE włożone z ecumasterem do N15

: 2016-09-15, 09:15
autor: VE Killer
noo to faktycznie jest P&P.

: 2016-09-15, 10:52
autor: vixo
VE Killer, nie powiedziałbym. Czujniki niektóre trzeba z eGT przerzucić i działa
Ale jest to do ogarnięcia

: 2016-09-15, 15:02
autor: VE Killer
vixo pisze:VE Killer, nie powiedziałbym. Czujniki niektóre trzeba z eGT przerzucić i działa
Ale jest to do ogarnięcia

doogarnięcia jest wszystko. ja tylko mówie cały czas że po podmianie kompa z p10GT na zasadzie P&P p11 nie odpaliła. oczywisci żee jak by pogrzebać we wiązce to temat do ogarniecia ale czy twórcy tematu o to chodziło żebygrzebać w kablach to nie wiem

: 2016-09-15, 15:09
autor: Ad@mus
Ja mam przeca silnik i wiazke z p11 na kompie z p10gt
da się to odpalić po pieciu sekundach tylko ze nie będzie chciało jechać bo MAF jest inny i najbardziej psoci

podstawowo wtyczka kompa ma inny pin na przekaźnik pompy i trza go zmienić miejscem,
dwa-przewody od czujnika walka rozrządu sa zmienione miejscami i temu nie pali

sumasumarum, Komp z p10 nie da ani paliwa ani iskry w wiązce p11.
Jak się poda paliwo i iskre to zagada, trza podmienić MAFA, sondę i obadać na nowo sterowanie ssaniem,

: 2016-09-15, 15:13
autor: VE Killer
Ad@mus napisz Manual do tej Konwersji :)

: 2017-07-26, 15:00
autor: bosk
Odkopię temat.... ale w nieco innym odcieniu bluesa... (nie z P11)

Mam P10 SR20De z końca 94r (ale wg papierów 'zmuloną' na 115KM - chyba robili to na niemiecki rynek przez slabszą mapę w ECU ?).
Chcialbym dolożyć ostrzejszy walek ssący no i lepsze ECU, żeby uwolnić trochę mocy...
Czy ECU z N14Gti lub P10GT odpali P&P z moim osprzętem, czy tez będzie rzeźba w pinach i wtyczkach ?
No i czy NATS u mnie nie będzie 'kolidowal' z innym ECU ?

: 2017-07-27, 09:12
autor: Ad@mus
Sunny GTI nie miało Immo i Nats. Podłączysz p&p. Do tego dołóż wałki z gt lub gti oraz zmian kolektor wydechowy. Sprawdz prawidłowe ustawienie zapłonu i uwolnij puszke filtra powietrza.

Odmuli na jakies 140-150ps

: 2017-07-27, 09:13
autor: arczar
NATS nie pozwoli. Musisz mieć kompa ze zdjętym IMMO.

: 2017-07-27, 11:43
autor: Ad@mus
arczar, ale sunny GTI nie miewało immo. Chyba że te młodsze wersje. Sterowniki jakie miałem w łapach były bez immo. Tak samo wczesne p10gt.

U mnie polift na kompie bez immo działał, jedynie świeciła się kontrolka w czasie jazdy od immo kabiny (małe czerwone autko). Ale central działał i Nats też.

: 2017-07-28, 18:04
autor: Vendo
Odpaliłem taki silnik zarówno na kompach z N14GTI, 100NX GTI jak i P10 GT - wszystko bez kłopotu.
Komp N14 GTI jest bez szału, lepszy jest ten który siedział w P10GT.

: 2017-08-01, 20:46
autor: bosk
Vendo pisze:Odpaliłem taki silnik zarówno na kompach z N14GTI, 100NX GTI jak i P10 GT


Odplałeś silnik SR20De z P10 na wspomnianych przez Ciebie ECU bez problemów p&p ... ?

Przekaźnik pompy paliwa na tym samym pinie ?
Czujnik wałka rozrządu też ok ?
A co z obsługą sondy lambda (u mnie jest chyba cyrkonowa, a w P10GT i N14GTi były tytanowe i z takimi ich kompy się "lubią" - inne wartości napięć) ?

: 2017-08-01, 21:19
autor: janusz
Vendo, ale komp z N14GTI, 100NX GTI jak i P10 GT, nie będzie pasował do P10 ze zwykłym SR20De - inne sondy lambda, trzeba rzeźbić wiązkę, albo przekładać całą.

bosk tak jak Ci napisałem w PW, zupełnie inna zasada działania sondy. Jedna jest generacyjna, a druga parametryczna.

: 2017-08-02, 13:38
autor: Ad@mus
Druga sprawa, że kompy beztytanowe latają z odpiętą sondą. Może nie jest to szczyt ecodrivingu ale działa.

Co do wiązki to między p11 a p10 są różnice, wyjdscia kompów w p10 z cyrkonem i bez sa takie same. Silnik odpali ;)

: 2017-08-03, 15:16
autor: Vendo
janusz pisze:Vendo, ale komp z N14GTI, 100NX GTI jak i P10 GT, nie będzie pasował do P10 ze zwykłym SR20De - inne sondy lambda, trzeba rzeźbić wiązkę, albo przekładać całą.
U MNIE BYŁA TYTANOWA! w SR20De kanciak lowport
bosk pisze: Odplałeś silnik SR20De z P10 na wspomnianych przez Ciebie ECU bez problemów p&p ... ? TAK

Przekaźnik pompy paliwa na tym samym pinie ? TAK
Czujnik wałka rozrządu też ok ? TAK
A co z obsługą sondy lambda (u mnie jest chyba cyrkonowa, a w P10GT i N14GTi były tytanowe i z takimi ich kompy się "lubią" - inne wartości napięć) ? U MNIE BYŁA TYTANOWA więc pewnie u Ciebie jednak pasować nie będzie

: 2017-08-03, 16:55
autor: janusz
Vendo, jeśli jest tak, jak napisałeś, to wynikałoby, że nissan pakował do aut to, co aktualnie było pod ręką. Tylko do ECU był wgrywany inny soft.....

Potwierdzenie tego, co napisałeś można byłoby znaleźć tu: http://nissan4u.com/parts/info/2269064J01/
SR20Di miał tytanowe, pomimo monowtrysku :]

: 2017-08-04, 08:45
autor: Ad@mus
Zgadza się, Di na tytanie chodziło :) Jak kiedyś szukałem sondy to sobie wykręciłem ze starego Di na szrocie i zapłaciłem 10zł :)

Nie ma co kombinować, najlepiej jest założyć komp z p10GT + wałki i wypiąć sonde jeśli nie masz tytanu i latać bez.

: 2017-08-04, 14:43
autor: bosk
Da się "na pierwszy rzut oka" (np. kształt, wgląd zewn.) odróżnić te 2-ie sondy od siebie ?
Albo zmierzyć na wtyczce (inna rezystancja) ?

: 2017-08-04, 15:06
autor: Ad@mus
Wpisz VIN do autodaty i wyskoczy ci numer sondy, który powie ci jaka ona jest. Natomiast jeśli nie wiesz jaką masz i włożysz kompa z GTI lub p10GT to śmiało możesz odpiąć sondę, bo i tak będzie chodziło bez checka, bezpiecznie dla silnika. Jedynie więcej spali i olej częściej do wymiany ;)