Strona 1 z 3

Poprawienie pracy układu zapłonowego SR20DE

: 2015-02-16, 12:39
autor: Ad@mus
Wiadomo, że dobry układ zapłonowy to podstawowo:
-sprawna świeca
-sprawne WN
-dobry aparat zapłonowy
-palec i kopułka

poprawić prace układu zapłonowego możemy w sosob bardzo prosty, ot wymienić wszystkie ww elementy na nowe, jeśli nie było to robione wszesniej możemy odczuc ile to daje w cywilnym samochodzie.

podczas zmiany świec próbujemy je wyindexować, nie stwierdzono jaki ma to konkretnie wpływ (tzn nie stwierdzono u nas w PL, ale USA pisze ze wzrost wynosci ok 2ps a przy nadcinaniu elektrod do 7ps). Indeksowanie polega na ustawieniu swiec względem głowicy tak aby elektroda była od strony zaworow wydechowych.

Dodatkowa masa silnika - ma wpływ ogółem na przepływ i transfery prądu w naszym aucie, jestem za cienki żeby to wyjasnic ale przydaje się i działa. Przewod mozeby wykorzystać z poloneza lub małego fiata, miedziana plecionke przykręcamy na silnik i łączymy z budą (połączenia mogą być np. miedzy kolektorem ssącym a kielichem, głowicą a kielichem, głowicą a pasem przednim, blok i buda). Zasada masowania jest taka żeby polaczenie było jak najkrótsze. Masą poza budą może bym minus akumulatora.

jak cos się znajdzie to dopisze, poniżej daje liste zamienników swiec


-NGK BKR6EY
-Denso k20tt
-Iskra 28G SFE65PRS GAS-SUPER, polecana dla gazu i PB, podobno można się zaskoczyć

przerwę ustawiamy na 1.1mm do 0.9mm, w tych parametrach jest spoko, a nasze SR podobno lubią duże przerwy rozpostarte iskry

: 2015-02-16, 12:48
autor: janusz
Dorabianie masy z przewodu zapłonowego?! Jaki to ma sens skoro przewód zapłonowy ma impedancję na poziomie kΩ.

Podłączanie dodatkowej masy między blokiem silnika a budą - jak najbardziej tak. Spowoduje to zmniejszenie strat napięciowych na przykład przy ładowaniu, rozruchu no i podczas pracy silnika. Spokojnie 50mV idzie odzyskać. Samo przeczyszczenie klem powoduje niekiedy odzyskanie 100-300mV.

: 2015-02-16, 13:12
autor: Ad@mus
janusz, dodatkowa masa jakimś specjalnym kablem ma być dana? gdzie podać masę na silnik?? obojętnie gdzie czy np. na blok czy głowicę?

dodatkowa masa już sprawdziłem te foto na którym ją widziałem-był to sr20 z cewkami :)

proszę o indo jak wymienić palucha?

: 2015-02-16, 13:15
autor: janusz
Zwykła plecionka jak w polonezie/maluchu. Ja u siebie dałem między poduchą silnika a kielichem :]

: 2015-02-16, 13:25
autor: Zielkq
Jakby się komuś chciał wyjaśnić co to daje i na jakiej zasadzie działa, to będę wdzięczny. Wrzuciłem kiedyś do zakładek, ale nie zabrałem się do czytania :D
http://www.sr20-forum.com/naturally-asp ... plugs.html
http://www.sr20-forum.com/naturally-asp ... plugs.html

: 2015-02-16, 13:59
autor: wod2u
Zielkq, zrobiłem indeksowanie u siebie, akurat z Januszem o tym ostatnio dyskutowaliśmy. Janusz nie wierzy w działanie tego moda, ja się skłaniam, że może działać, a na pewno nic nie zepsuje. W skrócie, wkręcasz świecę tak, żeby iskra powstawała od strony zaworów dolotowych/wtrysków. Działanie patentu opiera się na założeniu, że mieszanka w cylindrze nie miksuje się idealnie, od strony wtrysków jest bogatsza. Jeżeli podpalimy ją w tym bogatszym miejscu uzyskamy pełniejsze spalanie:
Obrazek

Przykład z forum (linki Zielkq-a) pokazuje, że da się w ten sposób uzyskać powtarzalne zwiększenie mocy/poprawienie spalania.

U mnie wymiana świec, indeksowanie i zwiększenie przerwy z 0.9 na 1.0 dało odczuwalną poprawę dynamiki. Świece te same, Denso K20TT, poprzednie miały przebieg 21tys. km.

: 2015-02-16, 17:19
autor: nismo46
Ad@mus, poprosty pociagnij za palec i wyjdzie

: 2015-02-16, 18:31
autor: Ad@mus
nismo46, piszac ten post operacje mialem juz zakonczona-dzieki za odpowiedz BĘDZIE DLA POTOMNYCH
faktycznie jak piszesz trza wycharatac brutalną siłą, mój stary paluch był dodatkowo przyrdzewiały na 2/3 styku z czopem aparatu, kopułka też juz swoje najlepsze czasy miała za sobą

koszt zabawy to 85zł ale efekt dla mnie jest wiecej jak zadowalający, auto jest po pierwsze bardziej elastyczne a po drugie ma duzo wiecej ochoty do ciągnięcia w wysokie partie-MOD NA PLUS!! polecam każdemu!!

wod2u, pobawie sie w indeksowanie przy wymianie swiec tj we wtorek,

zaplon to mega ważna sprawa, taka konkluzja dzisiejszego dnia!

: 2015-02-16, 23:10
autor: VE Killer
palec nie jest przypadkiem przykrecany na jedna śrubę z boku czy cos źle kojarzę?

: 2015-02-16, 23:12
autor: Ad@mus
u mnie był na wtyk (sciaga się bez odkręcania a zakłada się na klick-on) :)
aparat mam p11 97'

: 2015-02-16, 23:13
autor: VE Killer
to może w p10 była śrubka cholera juz tak dawno nie miałem stycznosci z aparatem

: 2015-02-16, 23:18
autor: Ad@mus
w p10 chyba jest na srubie, tak jak w ga16 bodajrze

: 2015-02-16, 23:44
autor: VE Killer
a co do zapłonu przejdż na cztery cewki i wtedy dodatkowa masa sie napewno przyda bo przy kablach to raczej wskazana jest dobra izolacja niz masowanie:)

: 2015-02-17, 00:18
autor: MacGayver
Jak palec jest w miejscu wkładania w kształcie trójkąta to jest na wcisk

: 2015-02-17, 01:37
autor: janusz
VE Killer x2 Jak ma się niezależne cewki zapłonowe, to w każdej jest tranzystor kluczujący i impedancja, którą emiter tranzystora jest połączony z masą będzie odgrywać kluczową rolę. Trzeba ją zminimalizować - w miarę grube przewody masowe :]
Ideałem będzie zerowa impedancja, ale jak wiadomo tego się nie da zrealizować..... No chyba, że zejdziemy z temperaturą w okolice zera absolutnego i nagle pojawi się nam nadprzewodnictwo :d

: 2015-02-19, 18:40
autor: Ad@mus
Świeca świecy nie równa
Zakupiłem sobie świece do mojej Avensis i Primery, kupiłem NGK BKR6EY oraz Denso k20tr11. Jeśli okaże się, że denso są zamiennikami również dla Nissana to pakuje je do SRki.
Na załączonym foto po lewej świeca Denso a po prawej NGK, Jakość wykonania, wykończenia, zapakowania oraz ogólne wrażenie na plus dla Denso. Dodatkowo Denso ma cieńszą elektrode, jak iryda tylko irydą nie jest. Ciekawe też est to że Denos były 3zł tańsze od NGK Emotikon smile
Co wy na to??

Obrazek

: 2015-02-19, 19:12
autor: bombel
Ad@mus, denso ma zamienniki do nissana.

: 2015-02-19, 21:07
autor: Vendo
Mam w SR20 Denso K20TT, dają radę:

Obrazek

: 2015-02-19, 22:00
autor: Ad@mus
Vendo, co ci się z nimi stało :O

: 2015-02-19, 23:33
autor: Vendo
To zdjęcie przykładowe z neta, żeby pokazać jak wyglądają elektrody ;-)
Nic mi się z nimi nie stało, są nowe i obsługują na razie bezproblemowo 155KM :)

: 2015-02-20, 10:46
autor: Ad@mus
Vendo, na tym foto elektroda wygladajak by była zniekształcona dlatego pytałem :)

: 2015-02-20, 17:14
autor: yapko
przejdz na fajkocewki z CTR'a lub VW TFSI. Precyzyjniej zapłon da się ustawić i można zaoszczędzić nawet 2L na 100km na mocy też kilka procent :)

: 2015-02-20, 17:53
autor: Pawel18PL
O to to, mądrze chłop gada ->yapko :)
Miałem denso, miałem NGK - na denso wypadały zapłony na wolnych obrotach, na ngk nie.

: 2015-02-20, 18:57
autor: Arias
yapko, może jakieś dokładniejsze info ??

: 2015-02-20, 19:18
autor: Vendo
Ad@mus pisze:na tym foto elektroda wygladajak by była zniekształcona
Tak to wygląda bo czubek górnej elektroda jest wyprasowany. Chyba wiecie o co mi chodzi.
Tutaj widać ślad po punktaku który "robi" czubek:
Obrazek
Pawel18PL pisze:Miałem denso, miałem NGK - na denso wypadały zapłony na wolnych obrotach, na ngk nie.
Gadałem z gościem który pracował w ASO Nissana w latach 90 i mówił, że układy zapłonowe Nissanów najlepiej pracują na NGK, bo świece NGK było pod nie projektowane - ile w tym prawdy, to nie wiem.
U mnie na przyspieszonym aparacie zapłony nie wypadają, na ustawionym fabrycznie - owszem, wypadają.

: 2015-02-20, 22:32
autor: wod2u
yapko, tylko na jakim CAS-ie? Z VE 20V? Bo one po 300$ chodzą. Chyba, że jakaś rzeźba? :->
Opis przejścia na cewki:
http://www.g20.net/forum/showthread.php ... gle-Sensor

: 2015-02-22, 21:29
autor: Ad@mus
indeksowanie wykonane :)
nic nie trzeba podkladac, kilka prob na rozne cylindry i wsio się zgrało
opinie co do mocy nie mam ale odpalanie zimnego na duzy plus, praktycznie zaskakuje od razu, gdzie stare nieindeksowane potrzebowały trochę więcej czasu

ale uważam ze jeśli cos to ma zmienić to należy wykonać zwazywszy ze dużo czasu to nie zabiera

: 2015-02-22, 23:45
autor: marlos90
ja dziś próbowałem u siebie i na świecach ngk wychodzi idealnie w stronę wydechu :/
podłożyłem drugą podkładkę z innej świecy o grubości 1,3mm i wyszło tak samo, także muszę o połowę cieńsze podkładki dobrać

: 2015-02-23, 00:17
autor: Ad@mus
marlos90, wkrecaj na rozne gary, weź jedna i proboj tak żeby spasowala, dokręcanie od momentu opory takie bezpieczne to od 1/3 obrotu do 2/3 obrotu tak wiec jak jedna się zgodzi to lecisz z druga

ja dodatkowo probowalem przekladac przed dokręceniem swiecy jej polozenie zaczynając od 12godziny prze 9, 6, i 3

jak nie pasowala to wypad na inny garnek, dodatkowo kazde gniazdo u mnie miało inne możliwości dociagniecia bo np. na 3 garnku max co można było z wyczuciem dokrecic to 1/3 obrotu na na 4 garnku to było już prawie 3/4 to takiego zicher polozenia

udało mi się bez podkładek ale trwalo to trochę czasu :)

: 2015-02-23, 10:24
autor: Jastrząb
siemanko all, słuchajcie a ja mam inne pytanie, świece irydowe denso do VE występują w dwóch modelach gdzie różnicą jest przerwa pomiędzy elektrodą, które bardziej zalecane ? te z większą czy z mniejszą szczeliną ?
Poza tym przy aparacie zapłonowym jest malutki kondensatorek, ktoś go wymieniał ? wie jaki typ i pojeność oraz od czego jest ?