Wg opisu z g20.net, który wkleiłem, da się to zrobić bez zewnętrznego kompa czy świnki, ale na aparacie, CASie z P12 VE 20V. Pytanie, czy da się to zrobić bez dodatkowego kompa i na innym aparacie (np przerabiając te z RWD), niż ten z 20V?Ad@mus pisze:how to to już ci mowie ze oem komp tego nie ogarnie, zobacz na diagramy qg i sr, każdym garem steruje ecu wiec nawet swinia nie ogarnie tylko postawić musisz na SA
Poprawienie pracy układu zapłonowego SR20DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
pozdr. Kamil
Kwietas, jak widzisz wyprowadzenia kopułki to kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara - górne mocowanie przesuwa się w stronę kabiny
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- Andrzejek_21
- aktywny forumowicz
- Posty: 165
- Rejestracja: 2011-01-18, 20:48
- Lokalizacja: Warszawa - SM
Witam Serdecznie,
Jak jesteśmy w temacie...
Jakie świece zapłonowe do silnika SR20 DE/DET (FWD) np. N14-N15 Gti / Avenir.
Katalogi DENSO i NGK
Denso:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... er7car.csv
NGK:
http://www.ngksparkplugs.com/part_finder/index.asp
albo
http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/ ... _BENZINER/
JDM (JP)
http://ngk-sparkplugs.com/
Jest jeszcze taka stronka (bardziej informacyjnie).
http://japansparkplugs.com/boutique/en/
Pod TURBO SR20DET/DE + T lepsze chyba BKR7 a do N/A SR20DE/VE BKR6.
A jakie Wasze opinie ?
Są jeszcze róźnice np.
BKR6EIX
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6eix-p-1927.html
BKR6EIX-P
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6eixp-p-1932.html
BKR6EVX
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6evx-p-1964.html
NGK VX Platinum Resistor Plugs : BKR6EVX
NGK VX Platinum Plugs :
Iridium IX : BKR6EIX
Iridium MAX : BKR6EIX-P
Premium RX : BKR6ERX-P
A wy na jakich jeździcie w TURBO?
Jak jesteśmy w temacie...
Jakie świece zapłonowe do silnika SR20 DE/DET (FWD) np. N14-N15 Gti / Avenir.
Katalogi DENSO i NGK
Denso:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... er7car.csv
NGK:
http://www.ngksparkplugs.com/part_finder/index.asp
albo
http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/ ... _BENZINER/
JDM (JP)
http://ngk-sparkplugs.com/
Jest jeszcze taka stronka (bardziej informacyjnie).
http://japansparkplugs.com/boutique/en/
Pod TURBO SR20DET/DE + T lepsze chyba BKR7 a do N/A SR20DE/VE BKR6.
A jakie Wasze opinie ?
Są jeszcze róźnice np.
BKR6EIX
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6eix-p-1927.html
BKR6EIX-P
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6eixp-p-1932.html
BKR6EVX
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6evx-p-1964.html
NGK VX Platinum Resistor Plugs : BKR6EVX
NGK VX Platinum Plugs :
Iridium IX : BKR6EIX
Iridium MAX : BKR6EIX-P
Premium RX : BKR6ERX-P
A wy na jakich jeździcie w TURBO?
Andrzejek_21
JędruŚ.-.SM
JędruŚ.-.SM
ponoc najlepsze efekty daje indeksowanie z nacinaniem swiec.Wie ktos w jaki sposób powinny byc te swiece nacięte? Dodatkowo,czesc energii swiecy jest marnowana przez swiecę poniewaz posiada wbudowany rezystor,zazwyczaj ok 4k omów.Czy probowal ktos stosowania swiec bez rezystora (czyli bez litery R w oznaczeniu swiecy,np NGK),nie mówiąc okablach zapłonowych,które seryjne takze mają opornosc i zabierają czesc energii iskry.Czy probował ktos poprawiac zapłon poprzez stosowanie kabli zapłonowych bezoporowych?
Co do nacinania to szukaj w googlach z dodatkiem "indexing" i "side gap", najlepiej postów vadima z sr20forum, bo robił pomiary spalania. Ja u siebie próbowałem i nie czuć nic a nic różnicy, lepiej częsciej świece zmieniać:) NGK Racing już są "nacięte"
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/
nacinanie, idea taka żeby mieć odpowiednią przerwę do elektrody, a pod kątem bo niby iskra jest mocniejsza. Kierujesz iskrą w stronę wlotu z kolektora dolotowego żeby optymalnie zapalało mieszankę i tyle.
http://forum.sr20.bg/viewtopic.php?f=12&t=1135
http://modifikasimotor10.blogspot.com/2 ... -sr20.html
a co do R to chyba lepiej z R:
https://www.ngksparkplugs.com/about-ngk ... spark-plug
kable z jednakową opornością to chyba sie nazywają MAG, mam takie, bo były z silnikiem, fajne, czerwone, japońskie:) subiektywnie pracuje równiej niż na nowych NGK, ale pomierzyć tej różnicy to sie nie da.
daj znać jak Ci pójdą testy:) i skąd weźmiesz odpowiednie podkładki do indexowania
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/
nacinanie, idea taka żeby mieć odpowiednią przerwę do elektrody, a pod kątem bo niby iskra jest mocniejsza. Kierujesz iskrą w stronę wlotu z kolektora dolotowego żeby optymalnie zapalało mieszankę i tyle.
http://forum.sr20.bg/viewtopic.php?f=12&t=1135
http://modifikasimotor10.blogspot.com/2 ... -sr20.html
a co do R to chyba lepiej z R:
https://www.ngksparkplugs.com/about-ngk ... spark-plug
kable z jednakową opornością to chyba sie nazywają MAG, mam takie, bo były z silnikiem, fajne, czerwone, japońskie:) subiektywnie pracuje równiej niż na nowych NGK, ale pomierzyć tej różnicy to sie nie da.
daj znać jak Ci pójdą testy:) i skąd weźmiesz odpowiednie podkładki do indexowania
tombou, co do nacinania świec to NGK robi serie "V-line" ine są juz naciete więc mozna kupic gotowe,
Z indeksowaniem to temat prosty, wkładasz sobie swiece w nasadkę, rysujesz np markerem linie i kręcisz do skutku, ale osobiście nie zauważyłem jakichkolwiek przyrostów w sr20. Lepiej zaplon przyspieszyć. a caly układ poprostu trzymac 100% sprawny.
Z indeksowaniem to temat prosty, wkładasz sobie swiece w nasadkę, rysujesz np markerem linie i kręcisz do skutku, ale osobiście nie zauważyłem jakichkolwiek przyrostów w sr20. Lepiej zaplon przyspieszyć. a caly układ poprostu trzymac 100% sprawny.
Raczej Ad@musowi chodzi o to, że w odpowiedzi napisano V-line 28 na pytanie o side gap.
ale w sumie jak patrzę, to NGK racing w ogóle chyba zaczynają sie od ciepłoty 8, a Denso chyba 24 co jest odpowiednikiem jak dobrze licze, chyba że coś źle widze:) dalej juz nie szukałem, ale pewnie dobrałby z dobrą długością czy gwintem
może ktoś znajdzie
ale w sumie jak patrzę, to NGK racing w ogóle chyba zaczynają sie od ciepłoty 8, a Denso chyba 24 co jest odpowiednikiem jak dobrze licze, chyba że coś źle widze:) dalej juz nie szukałem, ale pewnie dobrałby z dobrą długością czy gwintem
może ktoś znajdzie
to nie to samo.Chodzi o naciecie normalnej swiecy zeby iskra szła pod skosem i dodatkowo zindeksowana kierunkowo w strone kolektora doltowego.To chyba max co mozna wycisnąć z normalnego seryjnego zaplonu.Dalej to juz próby z zapłonem plazmowym,czyli zamontowanie bezoporowej swiecy i kabli WN, dodatkowych kondensatorków, tylko wpierw trzebaby dostac takie kable,swiece,i podkładki pod swiece.garygary pisze:tombou, co do nacinania świec to NGK robi serie "V-line" ine są juz naciete więc mozna kupic gotowe,
Z indeksowaniem to temat prosty, wkładasz sobie swiece w nasadkę, rysujesz np markerem linie i kręcisz do skutku, ale osobiście nie zauważyłem jakichkolwiek przyrostów w sr20. Lepiej zaplon przyspieszyć. a caly układ poprostu trzymac 100% sprawny.
Az ciekawosci - o ile zapłon przyzspieszyc? ja mam sr20De na wielopunkcie 115KM.
na marginesie Jestem ciekaw jakie efektu indexu z nacieciem beda w moim 126p,bo moduł z mocną iskrą juz zamontowałem