Strona 3 z 3

: 2015-03-03, 22:23
autor: wod2u
Ad@mus pisze:how to to już ci mowie ze oem komp tego nie ogarnie, zobacz na diagramy qg i sr, każdym garem steruje ecu wiec nawet swinia nie ogarnie tylko postawić musisz na SA
Wg opisu z g20.net, który wkleiłem, da się to zrobić bez zewnętrznego kompa czy świnki, ale na aparacie, CASie z P12 VE 20V. Pytanie, czy da się to zrobić bez dodatkowego kompa i na innym aparacie (np przerabiając te z RWD), niż ten z 20V?

: 2015-03-07, 20:14
autor: Kwietas
Zeby przyspieszyc zaplon to trzeba krecic aparatem zgodnie z ruchem wskazowek zegara, czy w przeciwna strone (gorne mocowanie aparatu ma isc w strone kabiny, czy w strone chlodnicy)?

: 2015-03-07, 20:22
autor: janusz
Kwietas, jak widzisz wyprowadzenia kopułki to kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara - górne mocowanie przesuwa się w stronę kabiny :]

: 2015-03-07, 21:38
autor: Ad@mus
tak opisowo to wygląda tak ze jak przyspieszasz to zmniejszasz swiatlo fasolki od strony chłodnicy :)

: 2015-03-07, 22:19
autor: Kwietas
Dzieki Pany :-)

: 2015-03-07, 23:07
autor: Ad@mus
daj na 3/4 fasoli i jeszcze na ciut w przod :D
ciekawy jestem twoich odczuc :D

: 2015-03-07, 23:32
autor: Arias
stroboskop !!

: 2015-03-08, 10:10
autor: Ad@mus
nie koniecznie, moje SR na +17 chodzilo gorzej jak na ustawionym na czuja, czyli mam jakies 22st na +, stuku ni ma i jedzie raz lepiej

: 2015-03-17, 17:59
autor: Andrzejek_21
Witam Serdecznie,

Jak jesteśmy w temacie...
Jakie świece zapłonowe do silnika SR20 DE/DET (FWD) np. N14-N15 Gti / Avenir.

Katalogi DENSO i NGK

Denso:

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... er7car.csv

NGK:

http://www.ngksparkplugs.com/part_finder/index.asp

albo

http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/ ... _BENZINER/

JDM (JP)

http://ngk-sparkplugs.com/


Jest jeszcze taka stronka (bardziej informacyjnie).
http://japansparkplugs.com/boutique/en/


Pod TURBO SR20DET/DE + T lepsze chyba BKR7 a do N/A SR20DE/VE BKR6.

A jakie Wasze opinie ?

Są jeszcze róźnice np.

BKR6EIX
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6eix-p-1927.html

BKR6EIX-P
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6eixp-p-1932.html

BKR6EVX
http://ngk-sparkplugs.com/bkr6evx-p-1964.html


NGK VX Platinum Resistor Plugs : BKR6EVX
NGK VX Platinum Plugs :
Iridium IX : BKR6EIX
Iridium MAX : BKR6EIX-P
Premium RX : BKR6ERX-P

A wy na jakich jeździcie w TURBO?

: 2017-05-15, 14:40
autor: tombou
ponoc najlepsze efekty daje indeksowanie z nacinaniem swiec.Wie ktos w jaki sposób powinny byc te swiece nacięte? Dodatkowo,czesc energii swiecy jest marnowana przez swiecę poniewaz posiada wbudowany rezystor,zazwyczaj ok 4k omów.Czy probowal ktos stosowania swiec bez rezystora (czyli bez litery R w oznaczeniu swiecy,np NGK),nie mówiąc okablach zapłonowych,które seryjne takze mają opornosc i zabierają czesc energii iskry.Czy probował ktos poprawiac zapłon poprzez stosowanie kabli zapłonowych bezoporowych?

: 2017-05-15, 22:24
autor: cloud_9
Co do nacinania to szukaj w googlach z dodatkiem "indexing" i "side gap", najlepiej postów vadima z sr20forum, bo robił pomiary spalania. Ja u siebie próbowałem i nie czuć nic a nic różnicy, lepiej częsciej świece zmieniać:) NGK Racing już są "nacięte"
https://www.summitracing.com/int/parts/ ... /overview/

nacinanie, idea taka żeby mieć odpowiednią przerwę do elektrody, a pod kątem bo niby iskra jest mocniejsza. Kierujesz iskrą w stronę wlotu z kolektora dolotowego żeby optymalnie zapalało mieszankę i tyle.
http://forum.sr20.bg/viewtopic.php?f=12&t=1135
http://modifikasimotor10.blogspot.com/2 ... -sr20.html

a co do R to chyba lepiej z R:
https://www.ngksparkplugs.com/about-ngk ... spark-plug

kable z jednakową opornością to chyba sie nazywają MAG, mam takie, bo były z silnikiem, fajne, czerwone, japońskie:) subiektywnie pracuje równiej niż na nowych NGK, ale pomierzyć tej różnicy to sie nie da.

daj znać jak Ci pójdą testy:) i skąd weźmiesz odpowiednie podkładki do indexowania

: 2017-05-16, 07:36
autor: garygary
tombou, co do nacinania świec to NGK robi serie "V-line" ine są juz naciete więc mozna kupic gotowe,

Z indeksowaniem to temat prosty, wkładasz sobie swiece w nasadkę, rysujesz np markerem linie i kręcisz do skutku, :) ale osobiście nie zauważyłem jakichkolwiek przyrostów w sr20. Lepiej zaplon przyspieszyć. ;-) a caly układ poprostu trzymac 100% sprawny.

: 2017-05-17, 16:10
autor: Ad@mus
Zapodajcie numer świecy NGK Racing z sidegappem co do SRki podchodzi. Bo szukom szukom i nic nie ma.

: 2017-05-17, 20:55
autor: arczar
V-line 28?

: 2017-05-18, 07:55
autor: Ad@mus
To nie jest racing z side gapem. Ciekawy jestem który niby model racinga podejdzie do sr20. Skoro wyżej mówili o tym że seria jest nacinana to poproszę zdjęcie v-line z side gappem.

: 2017-05-19, 19:42
autor: garygary
A po co nacieta elektroda przy siide gapie?

: 2017-05-19, 19:59
autor: cloud_9
Raczej Ad@musowi chodzi o to, że w odpowiedzi napisano V-line 28 na pytanie o side gap.

ale w sumie jak patrzę, to NGK racing w ogóle chyba zaczynają sie od ciepłoty 8, a Denso chyba 24 co jest odpowiednikiem jak dobrze licze, chyba że coś źle widze:) dalej juz nie szukałem, ale pewnie dobrałby z dobrą długością czy gwintem

może ktoś znajdzie

: 2017-08-20, 00:17
autor: tombou
garygary pisze:tombou, co do nacinania świec to NGK robi serie "V-line" ine są juz naciete więc mozna kupic gotowe,

Z indeksowaniem to temat prosty, wkładasz sobie swiece w nasadkę, rysujesz np markerem linie i kręcisz do skutku, :) ale osobiście nie zauważyłem jakichkolwiek przyrostów w sr20. Lepiej zaplon przyspieszyć. ;-) a caly układ poprostu trzymac 100% sprawny.
to nie to samo.Chodzi o naciecie normalnej swiecy zeby iskra szła pod skosem i dodatkowo zindeksowana kierunkowo w strone kolektora doltowego.To chyba max co mozna wycisnąć z normalnego seryjnego zaplonu.Dalej to juz próby z zapłonem plazmowym,czyli zamontowanie bezoporowej swiecy i kabli WN, dodatkowych kondensatorków, tylko wpierw trzebaby dostac takie kable,swiece,i podkładki pod swiece.
Az ciekawosci - o ile zapłon przyzspieszyc? ja mam sr20De na wielopunkcie 115KM.
na marginesie Jestem ciekaw jakie efektu indexu z nacieciem beda w moim 126p,bo moduł z mocną iskrą juz zamontowałem