Strona 2 z 3

: 2015-02-23, 10:56
autor: janusz
Jastrząb, ten kondensator to filtr, żeby nie siało z układu zapłonowego. Pojemności nie pamiętam, ale to jest raczej wysokonapięciowy.

: 2015-02-23, 10:57
autor: bombel
Przerwa im mniejsza tym lepiej

: 2015-02-23, 10:58
autor: Arias
Do LPG chyba nie bardzo ??

: 2015-02-23, 11:05
autor: janusz
Im mniejsza przerwa tym szybsza degradacja świecy - elektrod. Temperatura łuku elektrycznego wzrasta i to gwałtownie - szybsze wypalanie elektrod.

: 2015-02-23, 11:08
autor: bombel
Ale polepsza sie iskra

: 2015-02-23, 11:17
autor: Ad@mus
jeśli te irydy są dedykowane do VE to weź te z mniejszą przerwą wytestuj, ale tak naprawdę czy irya o takie wow to nie wiem, w N/A zdrowa standardowa swieca tez da rade i to bardzo dobrze tylko trzeba ją wymienić prędzej bo po jakiś 20tys km

a co się dziej z twoim VE ze chcesz swiece zmenic? cos niedomaga? czy nadszedł ih czas?

: 2015-02-23, 11:28
autor: wod2u
bombel pisze:Przerwa im mniejsza tym lepiej
Czytałem dość długą dyskusję na sr20-forum i konkluzja była taka (nawet potwierdzona hamownią), że przerwa ma być jak największa, a najlepiej ustawić taką, przy której jeszcze nie wypadają zapłony.
Oni tam podawali, że jak w instrukcji jest 1.1mm i zalecana świeca platynowa, to będzie ok bez żadnych zmian, jak chce się użyć zwykłej, to można ustawić 1.0 i też będzie fajnie jechało.
Uzasadnieniem stosowania dużych przerw była wielkość iskry (większa iskra = więcej podpalonej mieszanki = pełniejsze spalanie = więcej mocy + czystsze spaliny) i, cytuję, "bardzo mocny seryjny układ zapłonowy w SR20", który radzi sobie dobrze z dużymi przerwami.
U mnie powyższe się sprawdziło, auto jedzie lepiej na 1.0 niż 0.9, silnik jest elastyczniejszy.

: 2015-02-23, 11:35
autor: janusz
Wod2u, no i dłuższy żywot świecy :]

: 2015-02-23, 12:17
autor: Wiooreck
Jak to mówią, przyjemne z pożytecznym :D ja takie zabiegi, jak wod2u napisał, stosowałem dawniej jak jeździłem jawą i rometem 50. Bardzo mały silnik, bardzo mało mocy, a zwiększenie przerwy dawało przyrost. Dla mnie wtedy wyznacznikiem była spora górka, pod którą normalnie w dwie osoby na 3 biegu nie dało się podjechać na sam szczyt, a po zabawie ze świecą już tak.

: 2015-02-23, 20:45
autor: Jastrząb
Spox, u mnie w VE nic się nie dzieje, jeździ dobrze na irydach 1.1mm przerwy. Też przeczytałem sporo wątków odnośnie zapłonu w przypadku VE i faktycznie potwierdzają że powinna być duża przerwa. Jak kupiłem silnik to miał wkręcone denso irydy właśnie z przerwą 1.1mm i model świecy dostępny jedynie w japonii.

Odnośnie kondensatorka, zastanawiam się czy może on być jednym z powodów lekko skaczącego obrotka. Bynajmniej z miłą chęcią bym go wymienił tylko nie wiem na jaki.

: 2015-02-24, 09:54
autor: Ad@mus
Jastrząb, zacznij od dodatkowej mas silnika (dobry kabel ze śruby kolektora ssącego na śrube kielicha podaj)

pozatym sprawdź palec i kopułkę

: 2015-02-24, 17:06
autor: Jastrząb
Ad@mus to to mam ogarnięte :-) z tym obrotkiem to taka przypadłość almer :)

: 2015-02-28, 09:01
autor: Ad@mus
zrobiłem edit 1 posta :roll:

: 2015-02-28, 09:16
autor: Arias
Co do świec BKR6EY-11 ma fabrycznie przerwę 1,1mm

: 2015-02-28, 14:38
autor: Oskr5
Jeszcze dopisze od siebie że zanim ktoś zechce się bawić w zwiększanie przerwy na świecach to dobrze by było doprowadzić resztę układu zapłonowego do pełnej sprawności( kabeluchy, paluch i kopuła).
W przeciwnym razie cewka długo nie pociągnie(będzie musiała wydajniej pracować by wytworzyć większą iskrę), przegrzeje się i dupa. Napięcie pójdzie nie tam gdzie trzeba(najlepiej na moduł) i nieszczęście gotowe ;-) . Nie wiem jak w sr20 ale w ga14/16 często pada ta cewka w aparacie z powodu zaniedbania układu zapłonu.

: 2015-02-28, 14:43
autor: majchrzok
Oskr5 pisze:.... ga14/16 często pada ta cewka w aparacie z powodu zaniedbania układu zapłonu.
no mnie od 98 roku czyt. 280 tys km, z tego około 80 na gazie nic nie padło.. :)

: 2015-02-28, 19:52
autor: Oskr5
Ja w sunnym miałem ponad 320 tys i też było ok. Ale jeśli znasz się na tych silnikach, wiesz że to ich popularny problem. Koniec bo nie na temat :P

: 2015-02-28, 20:08
autor: janusz
Oskr5 pisze:W przeciwnym razie cewka długo nie pociągnie (będzie musiała wydajniej pracować by wytworzyć większą iskrę)
Nie zgodzę się z tym. Cewka zapłonowa to nie jest nic innego jak transformator, który ma swoje określone parametry. Cewkę można uszkodzić przez przekroczenie parametrów dopuszczalnych.
Tak więc proszę nie pisać takich głupot, że cewka będzie musiała pracować wydajniej.

Poniższa tabela pokazuje odległość na jaką może porazić nas łuk elektryczny (wg. Somogyi i Tedeschi) [1]
napięcie (V)-------odległość
1 000--------------kilka milimetrów
5 000---------------1 cm
20 000-------------6 cm
40 000-------------13 cm
100 000------------35 cm


[1] - http://www.kryminalistyka.fr.pl/forensi ... y_prad.php 28.02.2015

: 2015-02-28, 21:24
autor: SPOKOjny
to teraz z innej beczki,choć temat nadal zapłonowy,na forach usa często poruszany,mianowicie

The Wayne Cox HP Trick ,ktoś :mrgreen: coś :mrgreen:

: 2015-03-03, 08:35
autor: Ad@mus
SPOKOjny, czytałem o tym ale za chiny ludowe nie wiem o co im chodzi i jakby to miało dzialac ale z opisu wynika ze ten mod jest przeznaczony raczej dla n14gti/p10gt i wszystkich SR ze starym aparatem

: 2015-03-03, 11:06
autor: SPOKOjny
właśnie dlatego pytam :mrgreen: bo też wydaje się banalnie proste,ale opisane jest tak że ni huhu....

: 2015-03-03, 14:12
autor: Ad@mus
z tego co ja zrozumialem to wydluzenie czasu iskry na swiecy, ale doczytuje na roznych forach i opis jest beznadziejny. Brak fot etc, chodzi chyba o odpowiednie umiejscowienie palca w kopułce, ale czy to nie jest czasem nasz mod zapłonu tylko zrobiony od dupy strony?

na innym forum wyjaśniają ten trick jako kasowanie, usuwanie, minimalizowanie luzu na aparacie zapłonowym, bo rzeczywiście na walku aparatu ten luz występuje...
jeśli to ta droga to chodzi o dokładniejszą pracę układu zapłonowego a ta w kpuplowo rozdzielaczowym systemie nigdy nie jest zbyt idealna :)

: 2015-03-03, 17:27
autor: Arias
ja bym jednak chętnie zobaczył jakiś HowTo przejścia na odseparowane cewki :D

: 2015-03-03, 18:42
autor: Ad@mus
how to to już ci mowie ze oem komp tego nie ogarnie, zobacz na diagramy qg i sr, każdym garem steruje ecu wiec nawet swinia nie ogarnie tylko postawić musisz na SA,

zalozyc cewke na swiece nie problem, problemem jest to ze sr nie miało cewek wiec musisz pod nie przygotować pokrywe zaworow, dostosować jej glebokosc do dlugosci stosowanej cewki

a skoro aparat ogarnia mocne n/a nawet na ITB to mysle ze zrobienie oem rozwiązania z kilkoma ulepszeniami zda egzamin

: 2015-03-03, 18:55
autor: Arias
SRDET RWD ma cewki pasujące długością do pokrywy z SR FWD :] i tak mam zamiar iść w SA.

: 2015-03-03, 19:01
autor: Ad@mus
jeśli tak jest to cewki już są, komp z takiego deta wyemulowac na ecuM i sa cewki w NA :)
ale po co pytasz o DIY konwersji skoro w/w det ma w serii takie, wystarczy chyba p&p, plus zmodzenie elektryki elektroniki

: 2015-03-03, 19:03
autor: Arias
no właśnie to chyba nie jest takie PnP skoro nikt tego nie robi

: 2015-03-03, 19:37
autor: Ad@mus
może to w naszych samochodach jest to zbędne?
nie powiem, sr20det do sportu lub sr20de n/a na pelnej k@#wie po torach
gdyby ktoś z nissana stwierdził ze cewka jest git to by w VE dawali cewki :)

wiec nasze oldtimerowe zaplony zle chyba nie sa :?:

: 2015-03-03, 21:02
autor: Arias
VE Killer już pisał/pisała (już sam nie wiem :P), że na odseparowanych cewkach mamy precyzyjniejszą regulację zapłonu i lepszy zapłon, bo każdy gar ma oddzielną cewkę. W stockowych samochodach to nic, ale jak już modzić to konkretnie chyba nie ??

: 2015-03-03, 22:08
autor: Ad@mus
jak tak dalej isc to prawda jest taka ze dobrze jak każdy gar by miał swoje indywidualne czujniki (4sondy szerokopasmowe, 4knoki, 4cewki, 4przepustnice etc) :)