Strona 2 z 4

: 2014-07-18, 23:58
autor: Ad@mus
ja mam moze glupie pytanie ale:
czy jesli ktos stroil ecumasterem primere gt lub sunny gti to czy taki sam nastaw mozna wgrac do dziewiczego ecumastera i smigac?

druga sprawa, czy miedzy poszczegolnymi kompami p10 i n14 (od 115ps do 150ps) obowiazywac beda podobne mapy?

: 2014-07-19, 06:39
autor: Boro1989
ad 1 nie
ad 2 nie

strojenie jest inwidualne pod każdy samochód. nie znajdziesz 2 takich samych autek z takim samym stanem silnika, osprzętem modami itp, to jest nie realne.

: 2014-07-19, 07:39
autor: zuh
No ale jeździć będzie w miare sprawnie, bo przecież do seryjnych silników pakowali te same kompy z tymi samymi ustawieniami pomimo, że nie ma dwóch takich samych silników. No tak, czy nie?

: 2014-07-19, 07:45
autor: Boro1989
dlatego jest przepływka i sonda lambda aby tymi wartościami w ecu sterować, ja osobiście bym nie ryzykował, złe wystrojenie silnika może zaszkodzić a nie pomóc.

po 2 te silniki jak wyjeżdzały z fabryki to w 95% były takie same czyli NOWE. z biegiem czasu ten stan rzeczy się zmienia, tak czy nie?

: 2014-07-19, 11:37
autor: zuh
No zmienia się, silnik się zużywa jego parametry się zmieniają ale nastawy ECU są takie same. Tak jak pisałeś, przepływka lambda wysyłają dane do ECU i on już tam sobie koryguje mapy.
Podejrzewam że zasada się nie zmienia przy ecumasterze.
Traktujcie mój post jako pytanie/dopytawanie się, a nie jako stwierdzenie, że tak jest.

: 2014-07-19, 11:50
autor: Boro1989
strojenie polega na oszukaniu przepływki :) do tego zależy jak stroisz albo stroisz pod sonde lambda albo ją omijasz :)

: 2014-07-19, 12:43
autor: zuh
Czyli to są sztywno ustawione parametry? A jak zalejemy gorszą benzyne albo auto będzie jechało z obciążeniem większym niż zwykle.

: 2014-08-25, 18:11
autor: Arias
temacik troszkę zastygł, to go odświeżę :D

Jako, że jestem przed montażem DET3 z Map Sensorem

Jakieś konkretne rady zanim zacznę ciąć wiązkę ?? :D

: 2014-09-04, 11:05
autor: ring_s
W mojej P10 jest sonda NGK OTD2F 3K1, podobno szerokopasmowa, tytanowa. Czy taka sonda wystroje ECU Master?

Czy ktoś stosował z powodzeniem SR20 EPROM Daughterboards?

: 2014-09-04, 11:09
autor: bombel
ring_s, to zwykła sonda lambda. Szerokopasmowe od 700 PLN sie zaczynają

: 2014-09-04, 11:16
autor: ring_s
bombel pisze:ring_s, to zwykła sonda lambda. Szerokopasmowe od 700 PLN sie zaczynają
No właśnie mam z nią taki problem że zwykła sonda działa w zakresie 0-1V, tej sondy niestety nie mogę nawet zmierzyć miernikiem. Gazownicy też nie mogli jej podłączyć do komputera. Gdzieś się doczytałem że to szerokopasmowa tytanowa sonda i działa w zakresie 1-5V. Jak podłączam Consulta to w danych z sondy widzę wartości powyżej 2,5V, wyżej chyba nie czyta.

Może ja jestem w błędzie, ktoś miał odczynienia z ta sondą?

: 2014-09-04, 11:39
autor: bombel
ring_s, Ty masz 3 przewody a szerokopasmowa 5. Żaden NIssan nie ma szerokopasmówki w standardzie (no moze GTRy)

: 2014-09-04, 11:57
autor: ulisses
bombel pisze:ring_s, to zwykła sonda lambda. Szerokopasmowe od 700 PLN sie zaczynają
Bosch LSU 4.2 szerokopasmowy to 300PLN.

: 2014-09-04, 13:54
autor: bombel
ulisses, sama sonda a cos co ją sczyta?

: 2014-09-04, 15:28
autor: ulisses
bombel, ring_s, pytał jaką ma sondę u siebie, odpowiedziałeś, że nie szerokopasmową i że szerokopasmowe kosztują worek pieniędzy. Zrozumiałem, że odnosiłeś się do samej sondy, nie do sondy + kontroler.

: 2014-09-04, 15:52
autor: janusz
Ring_s, jaki masz silnik w tej swojej P10?

Gdzieś kiedyś opisywałem różnicę między sondą tytanową i cyrkonową - trzeba poszukać.

: 2014-09-04, 18:47
autor: yapko
ring_s pisze:Gazownicy też nie mogli jej podłączyć do komputera.
Stag 300 premium - to tego kompa można podłączyć szerokopasmówkę. Niższe modele- nie
bombel pisze: sama sonda a cos co ją sczyta?
180zł Augo gauge u dabtuner'a. Po zamówieniu następnego dnia w domu. Na chama można tylko tym wystroić auto

: 2014-09-04, 18:55
autor: Pawel18PL
bombel pisze:Żaden NIssan nie ma szerokopasmówki w standardzie (no moze GTRy)
O ile dobrze pamiętam wypowiedź Lombardo(mogę się mylić) ale maximy a32 miały jedną z sond szerokopasmową.
bombel pisze:ulisses, sama sonda a cos co ją sczyta?
Nissan Data Scan od wersji 1.52 bodajże połączony przez obd zczyta afr.

: 2014-09-05, 21:01
autor: Arias
A ja mam takie pytanie jak zrobić konwersję z MAF do MAP na DET3 ?? bo jakoś nie umiem zrozumieć instrukcji, w której pisze tak jakby map sensor był oddzielnym urządzeniem, a ja mam to wbudowane ;/

: 2014-09-06, 05:21
autor: Pawel18PL
Mój DET ma zrobioną konwersję maf-map więc pracuj na mapie która tam jest(doladowanie 0,65b i wtryski 440 miałem) ;)

: 2014-09-06, 10:50
autor: Arias
Na zimę składam N/A, po co mi turbo na docieranie, po za tym mapy to kwestie indywidualne :P

: 2014-09-06, 16:58
autor: Pawel18PL
Tak indywidualne, ale po pierwsze masz dawkę po mapie(mapsensor) czyli konwersje już zrobiona a po drugie przez to, że jest map i dawka wyliczana jest z funkcji ciśnienia to w n/a i turbo do ciśnienia nie większego niż moje jakie miałem max przy danych obrotach u Ciebie tez powinno być w miarę ok, jedynie potrzebował będziesz kosmetycznych zmian. Zabawa się zacznie jak zwiększysz ciśnienie....
Mam gdzies seryjna mape po mapsensorze do 250cc wtryskow....

: 2014-12-05, 08:56
autor: Ad@mus
panowie w jaki AFR celować przy sr20de?
PB czytałem najlepiej 12,8
LPG podobno 12,6
zgadza się?

druga sprawa jak tak niski AFR ma się do naszych zaworów ? :)

: 2014-12-05, 09:25
autor: Ryba
Afr 12.5 to jest bardzo dobry skład mieszanki, delikatnie przelany ale bezpiecznie. Zależy w jakich partiach obrotowej silnika.
Zawory nic nie mają do tego. Gdybyś jeździł na ubogiej mieszance dłuższy czas to gniazda zaworowe i nie tylko mogły by powiedzieć pa pa.


Pierwszy lepszy link z zagranicznego forum ;)
http://www.sr20forum.com/turbo/224909-b ... ratio.html

: 2014-12-05, 09:28
autor: DubSon
Ad@mus, do turbo lepiej poniżej 13. Do N/A raczej powyżej.

: 2014-12-05, 12:00
autor: bombel
14,1 jest idealne dla N/A

: 2014-12-05, 12:05
autor: Ad@mus
n aracing forum czytale, ze sr20de najwyzsza moc miało przy 12,8 dla PB i 12,4 bodajże dla LPG

i teraz sam już nie wim, seryjny AFR dla PB to okolice 14,5, wiec jak dostroje na 14,1 to raczej nie będzie szczyt performance tylko delikanta korekta

tez inaczej zczytuje się AFR na stright pipe a inaczej na ori wydechu,,,
czekam na dalsze info

: 2014-12-05, 12:43
autor: DubSon
Powiem na swoim przykładzie - GA16
Szerkopasmowa w miejscu ory sondy.
Jak miałem AFR w okolicach 12-13 to miałem wrażenie, że go zalewa. Podduszal się czasem.
Zmniejszenie ciśnienia na listwie dało okolice 13,5 i w wyższych partiach RPM ~13 i auto jakby odzylo :) było lepiej niż jak miałem 14 - 15 ;)
Po wystrojebiu pewnie też bym coś poczuł na plus :)

: 2014-12-05, 13:07
autor: ulisses
Obrazek i wszystko jasne (N/A)

: 2014-12-05, 13:54
autor: Ad@mus
czyli 12,9 - 13,2 to optimum na PB a jak wygląda stechiometria na LPG?