stopień sprężenia - pojemność komory splania SR20
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
stopień sprężenia - pojemność komory splania SR20
Do wyliczenia stopnia sprężenia przy płaskich tłokach potrzebne są wartości:
- skok oraz średnica cylindra (pojemność skokowa cylindra)
- grubość uszczelki głowicy
- pojemność komory spalania.
Jaka jest grubość OEM uszczelki pod głowice 1,1 czy 1,2mm?
Skąd wziąć ostatnią wartość i czy w różnych głowicach (DE LP, DE HP, DEH, VE) są różne?
- skok oraz średnica cylindra (pojemność skokowa cylindra)
- grubość uszczelki głowicy
- pojemność komory spalania.
Jaka jest grubość OEM uszczelki pod głowice 1,1 czy 1,2mm?
Skąd wziąć ostatnią wartość i czy w różnych głowicach (DE LP, DE HP, DEH, VE) są różne?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
sprawa jest prosta.
obracasz głowicę komorą do góry przykładasz płytke z dwoma otworami zalewasz przez jeden z nich np benzyne ekstrakcyjnapowietrze wychodzi przez drugi otwór. komora sie wypełni cieczą i masz jej pojemność zmierzona tyle ile wlałeś.
mozna tez wyliczyć ze wzoru dla danych fabrycznych jesli silnik nie był ruszany. czyli masz fabryczny stopień podany skopk i srednice znasz X= pojemnosc komoryspalania . natomiast jesli głowica była np planowana to pozaostaje pomiar pierwsza metodą
[ Dodano: 2014-12-17, 14:42 ]
jesli tłoki są płaskie to wszystko cała komora jest w głowicy jesli są wklesłe to do komory spalania musisz dodac pojemnosć tego co jest we wklęsłym tłoku jeśli tłok jest natomiast wypukły to troche sprawa jest skomplikowana ale też do ogarniecia róznymi sposobami:))
obracasz głowicę komorą do góry przykładasz płytke z dwoma otworami zalewasz przez jeden z nich np benzyne ekstrakcyjnapowietrze wychodzi przez drugi otwór. komora sie wypełni cieczą i masz jej pojemność zmierzona tyle ile wlałeś.
mozna tez wyliczyć ze wzoru dla danych fabrycznych jesli silnik nie był ruszany. czyli masz fabryczny stopień podany skopk i srednice znasz X= pojemnosc komoryspalania . natomiast jesli głowica była np planowana to pozaostaje pomiar pierwsza metodą
[ Dodano: 2014-12-17, 14:42 ]
jesli tłoki są płaskie to wszystko cała komora jest w głowicy jesli są wklesłe to do komory spalania musisz dodac pojemnosć tego co jest we wklęsłym tłoku jeśli tłok jest natomiast wypukły to troche sprawa jest skomplikowana ale też do ogarniecia róznymi sposobami:))
XXX
To jeszcze jedno pytanie (bo nigdy nie rozbierałem silnika) czy tłok w GMP jest na równi z płaszczyzna bloku czy wystaje o grubość uszczelki? Bo jeśli jest równo to do objętości komory spalania trzeba jeszcze doliczyć uszczelkę.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
grubość uszczelki musisz doliczyć. opisałeś w pierwszym poście że tylko nie znasz poj komory dlatego nie wgłębiałem sie w resztę.
jesli nie chceszrozbierać silnika to można ustawić tłok w GMP za pomocą czujnika zegarowego bo gniazdo świecy jest na środku cylindra. i zalać komorę tyle że nie benzyną a jakimś olejem. i masz komorę spalania razem z gruboscią uszcze3lki znmierzoną:)
aa olej dlatego że benzyna jest może przelecieć miedzy pierścieniami i pomiar bedzie niedokładny a olej tak łatwo przez szczelina w pierścieniu nie przepłynie
jesli nie chceszrozbierać silnika to można ustawić tłok w GMP za pomocą czujnika zegarowego bo gniazdo świecy jest na środku cylindra. i zalać komorę tyle że nie benzyną a jakimś olejem. i masz komorę spalania razem z gruboscią uszcze3lki znmierzoną:)
aa olej dlatego że benzyna jest może przelecieć miedzy pierścieniami i pomiar bedzie niedokładny a olej tak łatwo przez szczelina w pierścieniu nie przepłynie
XXX
Na stronie jepistons znalazłem fajną tabelkę z danymi tłoków i przy okazji pojemnością komór spalania w głowicy itp.
http://www.jepistons.com/Catalogs/Sport ... r20ve.aspx
Szkoda że nie ma SR20DE
http://www.jepistons.com/Catalogs/Sport ... r20ve.aspx
Szkoda że nie ma SR20DE
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
tyle że to jest strona JE pistons czyli kucizna tłoki doprężające do silników N/A i odprężajace do turbo czyli castomowe
wiec te dane nie przydadzą Ci sie dlatego że podane tam stopnie spżania 12;1 uzyskane sa poprzez wypukłe tłoki:))
[ Dodano: 2014-12-18, 15:05 ]
i jeszcze jedno dopreżajace tloki do VE sa dokładnie takie same do DE. mam u siebie takie tłoki w DE, róznica jest taka że VE ma jeszcze dyszę olejową na denko dlatego tłoki maja wybranie pod nią a w DE to niczemu nie przeszkadza
wiec te dane nie przydadzą Ci sie dlatego że podane tam stopnie spżania 12;1 uzyskane sa poprzez wypukłe tłoki:))
[ Dodano: 2014-12-18, 15:05 ]
i jeszcze jedno dopreżajace tloki do VE sa dokładnie takie same do DE. mam u siebie takie tłoki w DE, róznica jest taka że VE ma jeszcze dyszę olejową na denko dlatego tłoki maja wybranie pod nią a w DE to niczemu nie przeszkadza
XXX
Stronę JE pistons znalazłem przypadkiem szukając pojemności komory spalania w SR.
Czyli do SR20DE będą pasować te http://www.ebay.pl/itm/171570523717?ssP ... 1423.l2649 tłoki? I czy stopień sprężenia nie będzie za duży? Chociaż powinien być trochę mniejszy bo komora spalania w VE jest chyba mniejsza niż w SR
Czyli do SR20DE będą pasować te http://www.ebay.pl/itm/171570523717?ssP ... 1423.l2649 tłoki? I czy stopień sprężenia nie będzie za duży? Chociaż powinien być trochę mniejszy bo komora spalania w VE jest chyba mniejsza niż w SR
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
to jest chyba fabryczny tłok z 1,6 VE tyle że nie wiem dla jakiej pojemnosci jest ten stopień podany bo jesli12.6 jest dla silnika 1,6 to wkładając je do 2.0 stopień bedzie mniejszy.
podnosząc stopień trzeba liczyć sie z przejściem na benzynę 98 oktan a najlepiej V pover bo moze być spalanie detonacyjne ktre uszkodzi silnik
podnosząc stopień trzeba liczyć sie z przejściem na benzynę 98 oktan a najlepiej V pover bo moze być spalanie detonacyjne ktre uszkodzi silnik
XXX
A nie odwrotnie komora spalania pozostaje ta sama zwiększa się pojemność skokowa, więc stopień sprężenia rośnie. A co do oktanów to obecnie jeżdżę na LPG i tak pewnie zostanie.
A jaki jest bezpieczny CR dla sr20 i czy to prawda że dla LPG jest wyższ?
A jaki jest bezpieczny CR dla sr20 i czy to prawda że dla LPG jest wyższ?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
nie no oczywiście że odwrotniePrzeRuSco pisze:A nie odwrotnie komora spalania pozostaje ta sama zwiększa się pojemność skokowa, więc stopień sprężenia rośnie.
ten sttopień jest podany juz chyba dla 2.0. jak dasz metalowa uszczelkę to i 13 ogarnie. LPG ma wyższą liczbe oktanową wiec mozesz dać wyższy stopień ale nie powiem Ci o ile bo na instalacjach LPG kompletnie sie nieznam
XXX
gazik ma chyba 104octan
u mnie na max dodatnim zapłonie nic nie stuka, a mam dodatkowo 0.8mm lizany łep
teoretycznie najlepiej przy doprezeniu zrobić profi porting głowicy żeby przepluk poprawić, robienie max CR bez konkretnej obrobki głowicy to jak zakładanie turbo do malucha
u mnie na max dodatnim zapłonie nic nie stuka, a mam dodatkowo 0.8mm lizany łep
teoretycznie najlepiej przy doprezeniu zrobić profi porting głowicy żeby przepluk poprawić, robienie max CR bez konkretnej obrobki głowicy to jak zakładanie turbo do malucha
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW