Strona 1 z 23

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

: 2014-10-30, 21:24
autor: Ad@mus
Zgodnie z planem powstaje temat
Zapraszam do dyskusji wszystkich zwolenników DE
Obrazek
Zasady:
1. Nie wspominamy w temacie o Swapie na VE!
2. Dyskutujemy o podnoszeniu mocy silnika
3. Dzielimy się odkryciami i efektami
4. Opisujemy własne mody, sprawdzone, nie mody kolegi czy wójka
5. Mile widziane fotki prac oraz filmy z przyśpieszenia
6. Wiedza zgromadzona w temacie ma być naszą tajemną wiedzą klubową do toczenia walk na ulicy a nie wewnątrz klubowych
7. Wypowiadamy się kulturalnie i nie pojeżdzamy innych użytkowników


Przykład prezentacji:

1. Model samochodu/waga
2. Model DE-Low czy High port
3. Skrzynia biegów, przełożenia, masa koła zamachowego
4. Szacowana, planowana lub zmierzona moc
5. Zdjęcia i filmy
6. Spostrzeżenia

Temat ma być kompendium i skrótem wszystkoch tematów z działu i informacją jak wpłynęły mody na zachowanie samochodu

: 2014-10-30, 22:20
autor: VE Killer
nooo to teraz przerzuć tu dyskusje na temat budowania głowicy na 9 koła i sposoby zabezpieczania przed wylatywaniem y :))))))))

: 2014-10-30, 22:23
autor: Ad@mus
gdyby istniał jakiś sposób zrobienia rolek w Hiporcie, do tego ARM Stoppers to chyba mozna by bylo kręcić, i do tego pozakladac podkladki z wycieciem zamiast tych plaskich pestek... hmmm??

: 2014-10-30, 22:27
autor: radziejwwl
Nie ma nic o dołożeniu turbo , co polecam serdecznie , niz grzebanie w tym N/A :D

: 2014-10-30, 22:44
autor: Ad@mus
mozna zalozyc osobny temat-tutaj tylko n/a :->

: 2014-10-30, 22:47
autor: VE Killer
a widzisz dla niektórych większą frajda jest grzebanie w N/A i satysfakcja z każdego wydłubanego KM i Nm niż pójście na łatwiznę i wsadzenie turbiny wielkości wiadra :)

: 2014-10-30, 22:50
autor: radziejwwl
czemu na łatwizne ? Wcale to nie jest droga usłana rozami , dlatego nie ma za wiele takich samochodow , a ja tez dłubałem N/A i szkoda zycia na to ;) , aczkolwiek , lubie patrzec co sie dzieje , co mozna zrobic i ulepszyc , wiec chetnie czytam wszystkie tematy . aa i wcale nie uwazam sie za lepszego , ani ze turbo jest lepsze zeby nie było pani VE

: 2014-10-30, 22:53
autor: VE Killer
Ad@mus pisze:gdyby istniał jakiś sposób zrobienia rolek w Hiporcie, do tego ARM Stoppers to chyba mozna by bylo kręcić, i do tego pozakladac podkladki z wycieciem zamiast tych plaskich pestek... hmmm??
może do rolek stopery wcale nie sa potrzebne stopery

: 2014-10-30, 23:04
autor: Ad@mus
dodać nie zaszkodzi??

: 2014-10-30, 23:23
autor: VE Killer
nie zaszkodzi.. tak jak zakucie, śruby ARP, ACL, cometic i wiele innych:)))

: 2014-10-30, 23:26
autor: janusz
Jeśli chodzi o poprawę czegoś w P11GT z SR20DEH to polecam wymianę wydechu na taki z Sunnego N14GTI/P10GT. Do tego wywalenie katalizatorów. Po takim zabiegu auto zaczyna się zbierać już od okolic 2,5krpm, a nie tak jak w przypadku OEMowego wydechu od 3,2krpm. Mam jeszcze jeden pomysł na poprawę, ale to muszę najpierw zrobić i przetestować :]

: 2014-10-31, 07:16
autor: VE Killer
ogólnie podchodząc do Silnika SR20 DE jest w nim kilka wad fabrycznych które nalezało by poprawić i mysle że całkiem konkretna jednostka może z tego wyjść.

jesteśmy przy temacie głowicy .. to chyba przycierajace się wałki i y są najwieksza zmorą... jakies sposoby na to znacie?

: 2014-10-31, 08:12
autor: primeraP10
A co da to kręcenie do 9k RPM ?

: 2014-10-31, 08:16
autor: bombel
primeraP10, tu zależy od wykresu. Jak jest tak, że przy 6,5 tys obrotów moc już leci w dól to nie ma sensu. Jeśli jednak przy odcince ciągle idzie do góry, to znaczy, że wyzej da się jeszcze wiekszą moc wyciągnąć i przedłuża się zakres obrotów

: 2014-10-31, 08:50
autor: rz
Widzę, że ludziska już na grubo z głowicą lecą w temacie a co z podstawowymi i budżetowymi modami silnika poprawiającymi osiągi? :)

Jeden z podstawowych gadżetów to rura dolotu z Primery P11GT. Ładujemy takową w dolot SR20DE (Sunny, P10eGT) i czujemy poprawę :) Rura od strony przepustnicy ma taką samą średnicę, która zwiększa się w kierunku przepływki. Po włożeniu redukcji wsio pięknie pasuje. I teraz 2 opcje: 1) można dokupić gumową redukcję lub 2) uciąć kawałek starej rury dolotu, założyć na przepływkę i na to nowy dolot - pasuje idealnie, nic nie puszcza i wszystko się trzyma :)

Obrazek

Mod na plus - koszt pi razy oko 50zł

rz

: 2014-10-31, 09:53
autor: Ad@mus
janusz pisze:Mam jeszcze jeden pomysł na poprawę, ale to muszę najpierw zrobić i przetestować
podziel się pomysłem to wspólnie pomyślimy i może pomysł dodatkowo się udoskonali

rz, mod dla posiadaczy wąskich przepływek-też zastosowałem i jest powerup przyjemny

VE Killer, o jakich wadach mówisz?

: 2014-10-31, 10:00
autor: Ryba
VE Killer pisze: .. to chyba przycierajace się wałki i y są najwieksza zmorą... jakies sposoby na to znacie?
Ogólnie w głowicy z sunny/100nx/oraz P10 eGT/GTI były natryski na wałki.
Już w DEH-a tego brakuje.
Takim podstawowym zabiegiem jest aplikacja tych natrysków do głowicy w DEH.
Odpowiedni olej jak i luzy na styku krzywek i Y-ków również jest bardzo ważny.

: 2014-10-31, 10:33
autor: wod2u
Ryba, ale natrysków nie ma, bo są rolki. Do tego chyba nie uda się ich dołożyć, że względu na inną pokrywę zaworów (z wbudowanym separatorem oleju), która pewnie opierałaby się o te natryski i nie dałoby się jej przykręcić.
Ze swojej strony a propo dolotu (P11.144): odłączenie grzania przepustnicy i wymiana uszczelki przepustnicy na teflonową poprawia reakcję na gaz, skutków ubocznych przez 1.5 roku nie zaobserwowałem.
Przeniesienie czujnika temperatury dolotu z przepływomierza na początek dolotu (ja wykorzystałem czujnik z N16) powoduje urealnienie odczytów - czujnik umieszczony za reflektorem mniej grzeje się od temperatury silnika, odczyty przy zimnym dolocie z nadkola to okolice +4 st to temperatury zewnętrznej (i znacznie szybsza reakcja na zmiany). Przy czujniku umieszczonym w przepływce było to minimum +10 i to trzeba było długo jechać na wyższych obrotach, żeby taki wyniki osiągnąć, bo przekłamywało nawet więcej.

: 2014-10-31, 10:41
autor: Ad@mus
Ryba, w głowach na ślizgach powierzchnia styku ślizgu z wałkiem jest dużo większa jak w głowicy na rolce gdzie delikatnie jedynie stykają się obie powierzchnie z czego jedna z nich jest rolką=dużo mniejsze opory = brak konieczności montowania deszczownicy z oleum

myślę że swap ślizgu na rolkę zmniejszy opory silnika i dodatkowo pozwoli zakręcać w okolice odcięcia bez bólu o Ygrek

: 2014-10-31, 10:44
autor: Arias
VE Killer pisze:głowicy .. to chyba przycierajace się wałki i y są najwieksza zmorą... jakies sposoby na to znacie?
na rolkach, raz że tarcie jest mega mniejsze, to dwa rolki bardziej wybaczają niedoskonałości wałków. Chodzi mi o to, że kolega zdjął ze swojego Sunnego wałki HKSa, powycierane po rajdach, próbach sprawnościowych itd. Sprzedał je drugiemu do P11GT i latają po dziś. Zresztą pisze to po zagranicznych forach.

Dołożenie nacinanych pastylek wiąże się chyba ze skomplikowanym i czasochłonnym procesem regulacji ??

: 2014-10-31, 10:50
autor: Ad@mus
Arias, jak wałek z sunnego do p11 spasowal :->

: 2014-10-31, 10:55
autor: Ryba
Chwila to inne pytanie o jakiej głowicy rozmawiamy bo to bez sensu.

O głowicy na rolkach czy Y-kach ?

: 2014-10-31, 11:02
autor: VE Killer
Y są i w jednej i w drugiej głowicy ... różnią się żetym że saślizgowe i rolkowe:)
Y nieposiada natomiast silnik októrym niemieliśmy tu rozmawiać ;)

: 2014-10-31, 11:05
autor: wod2u
Ale DEH ma chyba rolki?

: 2014-10-31, 11:09
autor: VE Killer
wod2u pisze: Do tego chyba nie uda się ich dołożyć, że względu na inną pokrywę zaworów (z wbudowanym separatorem oleju), która pewnie opierałaby się o te natryski i nie dałoby się jej przykręcić.
skoro jest rolka to faktycznie ten natrysk jest niepotrzebny zatem nie ma co się martwic że się nie zmieści ;)

[ Dodano: 2014-10-31, 11:14 ]
no tak deh ma rolki a de nie ma ale z kolei gowica z DE highport ma lepsze przepływy niż low port.


głowica z DEH i DE low port to jest to samo( mówie o głowicy bez osprzętu. gdyby wrzucić natomiast rolki z DEH do DE High Porta to mamy całkiem przyzwoitą czapkę.. do tego może by Y nie wylatywały i tyle:))

: 2014-10-31, 11:25
autor: PumaRST
tylko czy da się taką hybrydę poskładać i trzeba jeszcze kolektor ssący wsadzić z DE HP.

: 2014-10-31, 11:31
autor: killer2000
almera rally ma sr20de i 275 kuca

: 2014-10-31, 12:03
autor: Ad@mus
sam swap głowicy HP to darmowy porting +10cm2 w przekroju kanałów ssących :)
do tego inaczej ukształtowany kanał ssący

-to po prostu musi się opłacić

: 2014-10-31, 12:25
autor: adam_N14
VE Killer pisze:

głowica z DEH i DE low port to jest to samo( mówie o głowicy bez osprzętu. gdyby wrzucić natomiast rolki z DEH do DE High Porta to mamy całkiem przyzwoitą czapkę.. do tego może by Y nie wylatywały i tyle:))
No nie do końca bo w DE LP zawory igreki i natryski na wałki są takie same jak w High Portach jedynie zawory wydechowe mają 1mm grubsze trzonki i wypełnione sodem.
Można powiedzieć że to taki mix między Higportem a DEH :-P

: 2014-10-31, 12:33
autor: VE Killer
owszem głownie chodziło mi o sam odlew ... przekroje kanałów itd..

[ Dodano: 2014-10-31, 12:35 ]
PumaRST pisze:tylko czy da się taką hybrydę poskładać i trzeba jeszcze kolektor ssący wsadzić z DE HP.
ciekawe czy ktoś to ogarnie? ale pomysł zaje...:))