Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Zgodnie z planem powstaje temat
Zapraszam do dyskusji wszystkich zwolenników DE
Zasady:
1. Nie wspominamy w temacie o Swapie na VE!
2. Dyskutujemy o podnoszeniu mocy silnika
3. Dzielimy się odkryciami i efektami
4. Opisujemy własne mody, sprawdzone, nie mody kolegi czy wójka
5. Mile widziane fotki prac oraz filmy z przyśpieszenia
6. Wiedza zgromadzona w temacie ma być naszą tajemną wiedzą klubową do toczenia walk na ulicy a nie wewnątrz klubowych
7. Wypowiadamy się kulturalnie i nie pojeżdzamy innych użytkowników
Przykład prezentacji:
1. Model samochodu/waga
2. Model DE-Low czy High port
3. Skrzynia biegów, przełożenia, masa koła zamachowego
4. Szacowana, planowana lub zmierzona moc
5. Zdjęcia i filmy
6. Spostrzeżenia
Temat ma być kompendium i skrótem wszystkoch tematów z działu i informacją jak wpłynęły mody na zachowanie samochodu
Zapraszam do dyskusji wszystkich zwolenników DE
Zasady:
1. Nie wspominamy w temacie o Swapie na VE!
2. Dyskutujemy o podnoszeniu mocy silnika
3. Dzielimy się odkryciami i efektami
4. Opisujemy własne mody, sprawdzone, nie mody kolegi czy wójka
5. Mile widziane fotki prac oraz filmy z przyśpieszenia
6. Wiedza zgromadzona w temacie ma być naszą tajemną wiedzą klubową do toczenia walk na ulicy a nie wewnątrz klubowych
7. Wypowiadamy się kulturalnie i nie pojeżdzamy innych użytkowników
Przykład prezentacji:
1. Model samochodu/waga
2. Model DE-Low czy High port
3. Skrzynia biegów, przełożenia, masa koła zamachowego
4. Szacowana, planowana lub zmierzona moc
5. Zdjęcia i filmy
6. Spostrzeżenia
Temat ma być kompendium i skrótem wszystkoch tematów z działu i informacją jak wpłynęły mody na zachowanie samochodu
Ostatnio zmieniony 2017-01-08, 18:02 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
Nie ma nic o dołożeniu turbo , co polecam serdecznie , niz grzebanie w tym N/A
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
- radziejwwl
- fanatyk nissana
- Posty: 1593
- Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
- Lokalizacja: Wołomin
czemu na łatwizne ? Wcale to nie jest droga usłana rozami , dlatego nie ma za wiele takich samochodow , a ja tez dłubałem N/A i szkoda zycia na to , aczkolwiek , lubie patrzec co sie dzieje , co mozna zrobic i ulepszyc , wiec chetnie czytam wszystkie tematy . aa i wcale nie uwazam sie za lepszego , ani ze turbo jest lepsze zeby nie było pani VE
viewtopic.php?p=258066#258066 - Moja turbawka
Jeśli chodzi o poprawę czegoś w P11GT z SR20DEH to polecam wymianę wydechu na taki z Sunnego N14GTI/P10GT. Do tego wywalenie katalizatorów. Po takim zabiegu auto zaczyna się zbierać już od okolic 2,5krpm, a nie tak jak w przypadku OEMowego wydechu od 3,2krpm. Mam jeszcze jeden pomysł na poprawę, ale to muszę najpierw zrobić i przetestować
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Widzę, że ludziska już na grubo z głowicą lecą w temacie a co z podstawowymi i budżetowymi modami silnika poprawiającymi osiągi?
Jeden z podstawowych gadżetów to rura dolotu z Primery P11GT. Ładujemy takową w dolot SR20DE (Sunny, P10eGT) i czujemy poprawę Rura od strony przepustnicy ma taką samą średnicę, która zwiększa się w kierunku przepływki. Po włożeniu redukcji wsio pięknie pasuje. I teraz 2 opcje: 1) można dokupić gumową redukcję lub 2) uciąć kawałek starej rury dolotu, założyć na przepływkę i na to nowy dolot - pasuje idealnie, nic nie puszcza i wszystko się trzyma
Mod na plus - koszt pi razy oko 50zł
rz
Jeden z podstawowych gadżetów to rura dolotu z Primery P11GT. Ładujemy takową w dolot SR20DE (Sunny, P10eGT) i czujemy poprawę Rura od strony przepustnicy ma taką samą średnicę, która zwiększa się w kierunku przepływki. Po włożeniu redukcji wsio pięknie pasuje. I teraz 2 opcje: 1) można dokupić gumową redukcję lub 2) uciąć kawałek starej rury dolotu, założyć na przepływkę i na to nowy dolot - pasuje idealnie, nic nie puszcza i wszystko się trzyma
Mod na plus - koszt pi razy oko 50zł
rz
podziel się pomysłem to wspólnie pomyślimy i może pomysł dodatkowo się udoskonalijanusz pisze:Mam jeszcze jeden pomysł na poprawę, ale to muszę najpierw zrobić i przetestować
rz, mod dla posiadaczy wąskich przepływek-też zastosowałem i jest powerup przyjemny
VE Killer, o jakich wadach mówisz?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ogólnie w głowicy z sunny/100nx/oraz P10 eGT/GTI były natryski na wałki.VE Killer pisze: .. to chyba przycierajace się wałki i y są najwieksza zmorą... jakies sposoby na to znacie?
Już w DEH-a tego brakuje.
Takim podstawowym zabiegiem jest aplikacja tych natrysków do głowicy w DEH.
Odpowiedni olej jak i luzy na styku krzywek i Y-ków również jest bardzo ważny.
Ryba, ale natrysków nie ma, bo są rolki. Do tego chyba nie uda się ich dołożyć, że względu na inną pokrywę zaworów (z wbudowanym separatorem oleju), która pewnie opierałaby się o te natryski i nie dałoby się jej przykręcić.
Ze swojej strony a propo dolotu (P11.144): odłączenie grzania przepustnicy i wymiana uszczelki przepustnicy na teflonową poprawia reakcję na gaz, skutków ubocznych przez 1.5 roku nie zaobserwowałem.
Przeniesienie czujnika temperatury dolotu z przepływomierza na początek dolotu (ja wykorzystałem czujnik z N16) powoduje urealnienie odczytów - czujnik umieszczony za reflektorem mniej grzeje się od temperatury silnika, odczyty przy zimnym dolocie z nadkola to okolice +4 st to temperatury zewnętrznej (i znacznie szybsza reakcja na zmiany). Przy czujniku umieszczonym w przepływce było to minimum +10 i to trzeba było długo jechać na wyższych obrotach, żeby taki wyniki osiągnąć, bo przekłamywało nawet więcej.
Ze swojej strony a propo dolotu (P11.144): odłączenie grzania przepustnicy i wymiana uszczelki przepustnicy na teflonową poprawia reakcję na gaz, skutków ubocznych przez 1.5 roku nie zaobserwowałem.
Przeniesienie czujnika temperatury dolotu z przepływomierza na początek dolotu (ja wykorzystałem czujnik z N16) powoduje urealnienie odczytów - czujnik umieszczony za reflektorem mniej grzeje się od temperatury silnika, odczyty przy zimnym dolocie z nadkola to okolice +4 st to temperatury zewnętrznej (i znacznie szybsza reakcja na zmiany). Przy czujniku umieszczonym w przepływce było to minimum +10 i to trzeba było długo jechać na wyższych obrotach, żeby taki wyniki osiągnąć, bo przekłamywało nawet więcej.
pozdr. Kamil
Ryba, w głowach na ślizgach powierzchnia styku ślizgu z wałkiem jest dużo większa jak w głowicy na rolce gdzie delikatnie jedynie stykają się obie powierzchnie z czego jedna z nich jest rolką=dużo mniejsze opory = brak konieczności montowania deszczownicy z oleum
myślę że swap ślizgu na rolkę zmniejszy opory silnika i dodatkowo pozwoli zakręcać w okolice odcięcia bez bólu o Ygrek
myślę że swap ślizgu na rolkę zmniejszy opory silnika i dodatkowo pozwoli zakręcać w okolice odcięcia bez bólu o Ygrek
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
na rolkach, raz że tarcie jest mega mniejsze, to dwa rolki bardziej wybaczają niedoskonałości wałków. Chodzi mi o to, że kolega zdjął ze swojego Sunnego wałki HKSa, powycierane po rajdach, próbach sprawnościowych itd. Sprzedał je drugiemu do P11GT i latają po dziś. Zresztą pisze to po zagranicznych forach.VE Killer pisze:głowicy .. to chyba przycierajace się wałki i y są najwieksza zmorą... jakies sposoby na to znacie?
Dołożenie nacinanych pastylek wiąże się chyba ze skomplikowanym i czasochłonnym procesem regulacji
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
skoro jest rolka to faktycznie ten natrysk jest niepotrzebny zatem nie ma co się martwic że się nie zmieściwod2u pisze: Do tego chyba nie uda się ich dołożyć, że względu na inną pokrywę zaworów (z wbudowanym separatorem oleju), która pewnie opierałaby się o te natryski i nie dałoby się jej przykręcić.
[ Dodano: 2014-10-31, 11:14 ]
no tak deh ma rolki a de nie ma ale z kolei gowica z DE highport ma lepsze przepływy niż low port.
głowica z DEH i DE low port to jest to samo( mówie o głowicy bez osprzętu. gdyby wrzucić natomiast rolki z DEH do DE High Porta to mamy całkiem przyzwoitą czapkę.. do tego może by Y nie wylatywały i tyle:))
Ostatnio zmieniony 2014-10-31, 11:26 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
No nie do końca bo w DE LP zawory igreki i natryski na wałki są takie same jak w High Portach jedynie zawory wydechowe mają 1mm grubsze trzonki i wypełnione sodem.VE Killer pisze:
głowica z DEH i DE low port to jest to samo( mówie o głowicy bez osprzętu. gdyby wrzucić natomiast rolki z DEH do DE High Porta to mamy całkiem przyzwoitą czapkę.. do tego może by Y nie wylatywały i tyle:))
Można powiedzieć że to taki mix między Higportem a DEH
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /