Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Pompa oleju z VE do DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Pompa oleju z VE do DE

Post autor: Arias » 2014-10-03, 19:31

Mam mały problem, mam pompę z SR16VE razem z tuleją i chcę to wsadzić do DE. Problem polega na tym, że tuleja z VE jest szersza o 5mm od tej z DE i po założeniu koła pasowego, wystaje ono własnie o te 5mm. Założenie tuleji z DE nie wchodzi w rachubę.

Tu małe wyjaśnienie zapożyczone z sr20-forum.com
Obrazek

Jak myślicie wystarczy podtoczyć koło pasowe od wewnętrznej strony o te 5mm ?? Bo dostać koło z VE na szybko raczej nie możliwe, a w poniedziałek chciałbym palić GT :(

[ Dodano: 2014-10-04, 16:47 ]
Zaś se sam odpowiedzieć muszę, jeśli zagraniczne fora nie kłamią, to wystarczy stoczyć środek koła pasowego z DE o te 5-6mm i wsio zagra.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 12:21

a jaka jest różnica między tymi pompami?? po co zakładasz od ve?

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-10-12, 12:47

wydajniejsza jest pompa z ve
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 12:55

skęd wiesz że jest wydajniejsza ? jak to stwierdziłeś ? czy to w necie wyczytałeś gdzieś?

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-10-12, 20:17

w komiksie wyczytałem :mrgreen:
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 20:56

cóż liczyłam na konkretną odpowiedzi.. :P
XXX

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-10-12, 21:01

sr20-forum.com

Polecam - bardzo dobra lektura ;)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-12, 22:02

Najlepsza możliwa pompa fabryczna do Sr20 to właśnie pompa z VE, trwają jedynie spekulacje czy w N1 jest ta sama czy inna.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-19, 18:02

w N1 czyli??
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-10-19, 18:05

VE Killer, Almera VZR N1 - SR16VE 200KM

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-19, 18:22

dzięki ;)
XXX

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-10-19, 18:27

Najmocniejsze seryjne 1.6 n/a świata

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-19, 19:32

a ktoś tą moc weryfikował na hamowni bo nieby honda s2000 z 2l katalogowo ma 240km a na hamowni wyniki różne wychodzą tak jak type r podobno ma 200 a w żeczywistości nieco ponad 180:)))
XXX

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-10-19, 19:49

w n1 ta sama pompa jest co w zwykłym sr16ve
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2014-10-19, 20:44

Porównywanie Hondy do Nissana to jest.jak herezja,
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-20, 04:47

mówienie o osiągach samochodu na podstawie danych katalogowych a nie wyników z hamowni jest jak opowiadanie bajek :)

a co się tyczy porównania to z przykroscia stwierdzam że nowych nissanów nie ma co z hondą porównywać bo to przepaść. np. Civic czy Accord a P12 czy N16... no chyba że GTR :) ale to już nie samochód dla ludu

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-20, 10:13

P12 SR20VE 20V masz jakieś zastrzeżenia ?? Najnowszy Pulsar ?? Proszę Cię, Hunda robi samochody dla europejczyków, choć i tak najlepsze zostawia w Japonii, Nissan ma w dupie resztę świata i jak chcesz coś konkretnego to se importuj :D Mnie się to podoba, przynajmniej się wyróżnić można na tle szarości :D

KONIEC OT


Podsumowując, 80% opinii i danych katalogowych mówi, że pompa z SR16VE to ta sama pompa co w N1. Dalej daje nam to najlepszą seryjnie montowaną pompę do SR. Swap z VE do DE jest możliwy, ale po zastosowaniu modyfikacji jak w pierwszym poście, bądź jak u mnie, po zastosowaniu tulejki z VE i stoczonego o 5mm koła pasowego z DE. Po zastosowaniu pompy z VE, powiem tyle, że kontrolka oleju gaśnie szybciej niż się zapala, ale to może być moje subiektywne odczucie. Killer ostrzegał mnie przed świstem pompy i faktycznie można się wystraszyć, bo ona świszczy jak kompresor. Na hamerykańskich forach tłumaczą to kanałami olejowymi, raz że są dwa, a dwa że są inaczej rozmieszczone niż w DE. Dziękuję, pozdrawiam :D
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-10-20, 10:21

Arias pisze:P12 SR20VE 20V
Znajdź mi to w PL :)
Arias pisze:Najnowszy Pulsar
Niczym się nie wyróżnia na tle choćby VW... niestety.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-20, 20:05

no ja profanacje uprawiam porównując honde do nissana ale żeby nissana do Vw porównać to już nie wiem jak to nazwać :)))))))))))))
XXX

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2014-10-20, 21:24

Doubleprofanejszyn :lol:

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2014-10-20, 21:49

Arias czyli jest ten świst ala kompresor na tej pompie czyli już wiemy dlaczego vvl tak chodzi cudownie :mrgreen:
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-10-20, 21:56

nie wiem czy dobrze napisze ale VVL to chyba nie to samo co VE
a jesli to samo to czemu raz jest VVL a raz VE?
VVL nie ma czasem 20v
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-20, 21:58

oznaczenie silnika to SR20VE, a technologia to NEO VVL :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-21, 05:07

czegos nie rozumiem SR20VE a SR20VE 20V to chyba nie to samo. w tej sytuacji po zhamowaniu jakie seryjne osiągi ma ten zwykły VE 16V i 20V? bo mówi się o jakiś 200KM ale to raczej z tego 20V a nie z 16
a no i jeszcze jedno czy sa jakieś 16VE zhamowane czy te 200KM o których mówicie to też dane katalogowe...proszę o rozwianie moich wątpliwości.

w temacie pompy... zrozumoiałe że skoro zmienna faza jest sterowana olejem wiec wymagana jest wydajniejsza pompa... i po lektórze kilku tematów stwierdzam że wkładanie głowicy z ve do dołu z de jest niezbyt madrym pomysłem :-P no chyba że i pompa jest z ve :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-10-21, 07:39

Serio nie chce mi się pisać o tym co i jak. Kurcze masz wikipedie to poczytaj.

SR20VE 20 V a SR20VE 16 V różni się głównie układem zapłonowym oraz tym że ma elektryczną przepustnicą.

Co do teorii zakładania głowicy na dół od de zgodze się że powinna być wydajniejsza pompa lub chociaż nowa

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-21, 07:41

SR20VE 16V ma fabrycznie 187KM, 20V 204KM, SR16VE 174KM, N1 197KM poszukaj po hamerykańskich forach, są wykresy, sęk w tym że swapowane motory mają tych koni więcej, bo nikt nie swapuje VVLa z seryjnym wydechem itd
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-10-21, 08:38

SR20VE 16V to dwulitrowy silnik SR ze zmienną fazą rozrządu, 16V oznacza 16 zaworów
SR16VE 16V to SR o pojemności 1,6 litra ze zmienną fazą rozrządu
SR20VE 20V to mocniejsza odmiana SR20VE
SR16VE N1 to mocniejsza odmiana SR16VE.
Ostatnio zmieniony 2014-10-21, 08:51 przez zuh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-10-21, 08:41

zuh pisze:SR20VE 20V to dwulitrowy silnik SR ze zmienną fazą rozrządu i ma on 20 zaworów czyli 5 zaworów na cylinder.
A to jest nieprawda :))

20V to dodatkowy kawałek nazwy modelu Primera ;)
Ten silnik ma po prostu nową pokrywę zaworów, nowy kolektor dolotowy i przepustnice 70mm (pewnie z SR16 N1).


edit:
Jak już tak rozpisujemy się o modelach VVL, to zapomnieliście o SR20VET 280KM z X-Trail ;)
Ostatnio zmieniony 2014-10-21, 08:48 przez DubSon, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2014-10-21, 08:44

Arias, napisał seryjne moce tych silników. Najpopularniejszy czyli SR20VE ma w serii 187 KM ale bez problemu wyciąga się te 200KM bo przy swapie robi się dodatkowe mody.

[ Dodano: 2014-10-21, 09:52 ]
W takim razie coś źle wyczytałem ;/
DubSon, Już poprawione :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2014-10-21, 13:08

Prawdziwy fanatyk i wie o czym pisze :)

Hehe ;)

5 zaworów ... to poleciałeś :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”