Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Panewki główne i korbowodowe.

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Panewki główne i korbowodowe.

Post autor: Arias » 2014-08-21, 15:11

Oddzielnego tematu nie ma więc pozwoliłem sobie taki założyć. Proszę abyście się podzielili własną wiedzą i doświadczeniem z panewkami, bo szukając po necie to np. ACL Race wcale nie ma samych pozytywnych opinii. Chodzi mi o panewy do wzmocnionych SR20. Osobiście obdzwoniłem wiele sklepów i z "godnych polecenia" znalazłem :

Panewki główne:

1.ACL Race - 330-400 zł
2.ACL Race HX - 330-400 zł
3.Glyco - 120-140 zł
4.L.L.E - 90-120 zł
5.NPR - 120-150 zł

Panewki korbowodowe

1.ACL Race - 180-220 zł
2.ACL Race HX - 180-220 zł
3.King - 90-110 zł
4.TDC - 80-90 zł
5.NPR - 90-120 zł

Zapewne nie ma tutaj wszystkiego, ale takie znalazłem ja dzwoniąc po sklepach. Znajomy szlifierz, który mi robi obroki wałów i bloków twierdzi, że ACL są dobre ale do sportu, nie na ulicę kiedy odpalamy samochód przejeżdżamy kilometr i gasimy pod sklepem. Ze swojego doświadczenia poleca główne Glyco, które gdy dbamy o smarowanie śmiało znoszą katowanie w wysokoobrotowych Hondach, zaś korbowodowe KING'a które jak twierdzi przewyższają ACL'a, ale jest trudny dostęp. Wg niego najlepiej byłoby dostać komplet King'a ale głównych nie znalazłem.

Co Wy powiecie, zaproponujecie do dłubanych SR20 na 200, 300, 400KM ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-21, 20:50

ja mam NPRy i wg mnie to nie jest technologia NASA, jak jest odpowiednie spasowanie i dobry olej to uj im sie stanie

co innego wysokoobrotowe hondy z duza moca i malym NM a co innego Sr20DE+t gdzie jak przyjdzie niut to obciazenie ukladu korbowotlokowego jest pińcet razy wieksze niz te turlanie do 11k h22
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-08-21, 20:54

No ja już zgłupłem z tym tematem ;/ Nie chciał bym tylko, żeby się za rok okazało, że panewy za ponad 500zł się poddały, bo zamiast na torze były używane na codzień ;/
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-08-22, 13:03

Honda to jakby trzeć podkładką po szybie z wysoką częstotliwością (co sie dzieje?)
SR20DET to to samo co w hondzie tylko troche wolniej ale kładź dodatkowo młotkiem

mniej wiecej w uproszczeniu cos takiego sie dzieje z siłami w bloku (na korbach i wale)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-08-22, 19:42

Mam pełną świadomość, że Hondy to gokarty :P Ale nie zmienia to faktu, że ACL'e do samochodu na co dzień nie są zbytnio polecane. Mówi się, że wkładają to do 200SX, 300ZX, Skyline, ale ktory z tych wozów robi 10k km+ rocznie ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2014-08-22, 23:38

Mój tyle robił na ACL'ach i nie ma problemów - cały czas mam ten sam wał :P
Wszystko to kwestia kondycji pompy oleju.
Jakbyś miał dostęp do OEM'u to bym to założył - najlepsze pasowanie wg kilkustopniowego grade'u dla poszczególnych wymiarów

Awatar użytkownika
garygary
fanatyk nissana
Posty: 724
Rejestracja: 2012-05-07, 11:33
Lokalizacja: WPR

Post autor: garygary » 2014-08-23, 07:08

Ja u siebie ostatnio zakładałem NDC i nie mogę narzekać, samochodem latam średnio ok 4,5-5k i na razie nie ma problemu. Na pudełku był "MADE IN JAPAN"

"NDC Japan - PanewkiNDC CO., LTD. jest japońską firmą zajmującą się produkcją części silnikowych do samochodów azjatyckich. Firma została założona w 1962 roku i ma swoje fabryki przede wszystkim w Japonii, a także w USA i Korei Południowej. NDC zajmuje się głównie produkcją panewek wału korbowego i panewek korbowodowych. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości materiałów oraz wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii, panewki NDC są niezawodne i gwarantują długotrwałą żywotność silnika."

Pytanie czy nie trafisz na koreańskie :->

Za NDC dedykowane do GA16 nominał na wał bez szlifu zapłaciłem jakieś 200zł +/- Kupowałem tylko korbowodowe

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-08-23, 13:02

No i właśnie, ile użytkowników tyle opinii :P

Ja będę już miał wał w domu to jadę z nim do szlifierza na pomiary i zobaczę co ten powie. Gość zajmuje się głownie japońcami, bardzo często rodzynkami pokroju Supry MK IV czy Eclipsa GSX, więc jakieś pojęcie tam ma :P Być może on ma dostęp do czegoś ciekawego :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2014-08-23, 15:19

Ja też mialem acle główne+korby i użytkowałem auto codziennie :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-08-23, 23:04

To może jakieś za i przeciw poszczególnych panew ?? A co myślicie o ceramizowaniu panewek ?? http://www.hipeco.com/?s=faq


Jeśli mowa o OEM to są właśnie NDC, niestety nie ma możliwości dokładnego spasowania jak OEM, jest tylko "uśrednione" STD i nadwymiary 0,25 i 0,50
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-12, 14:24

Kolbenschmidt też można polecić...nie wiem czy do nissana występują sputery tak jak np. do VW. nie za bardzo rozumiem dlaczego ACL skoro jest do sportu to miałby być kiepski na ulicę.. jeśli smarowanie jest prawidłowe i dobra oliwa typu motul 15w-50 oraz prawidłowe spasowanie wału i korb to w czy problem??
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-12, 22:06

koniec końców włożyłem Motrex na główne i Kinga na korby
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-19, 17:55

motrex??? ta firma robi też tłoki wątpliwej jakości.
kinga masz seryjne czy jakies racingi
XXX

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-10-20, 08:31

Główne MOTREX Japan, aluminiowo, cynowe

Korby KING, seryjne, bo na Racingi trzeba było czekać, jak się wysrają to zmienie. Kumpel w UK śmiga 400KM Volvo na zwykłych KINGach i problemu nie ma, ważny jest olej i jego ciśnienie.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”