Panewki główne i korbowodowe.
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Panewki główne i korbowodowe.
Oddzielnego tematu nie ma więc pozwoliłem sobie taki założyć. Proszę abyście się podzielili własną wiedzą i doświadczeniem z panewkami, bo szukając po necie to np. ACL Race wcale nie ma samych pozytywnych opinii. Chodzi mi o panewy do wzmocnionych SR20. Osobiście obdzwoniłem wiele sklepów i z "godnych polecenia" znalazłem :
Panewki główne:
1.ACL Race - 330-400 zł
2.ACL Race HX - 330-400 zł
3.Glyco - 120-140 zł
4.L.L.E - 90-120 zł
5.NPR - 120-150 zł
Panewki korbowodowe
1.ACL Race - 180-220 zł
2.ACL Race HX - 180-220 zł
3.King - 90-110 zł
4.TDC - 80-90 zł
5.NPR - 90-120 zł
Zapewne nie ma tutaj wszystkiego, ale takie znalazłem ja dzwoniąc po sklepach. Znajomy szlifierz, który mi robi obroki wałów i bloków twierdzi, że ACL są dobre ale do sportu, nie na ulicę kiedy odpalamy samochód przejeżdżamy kilometr i gasimy pod sklepem. Ze swojego doświadczenia poleca główne Glyco, które gdy dbamy o smarowanie śmiało znoszą katowanie w wysokoobrotowych Hondach, zaś korbowodowe KING'a które jak twierdzi przewyższają ACL'a, ale jest trudny dostęp. Wg niego najlepiej byłoby dostać komplet King'a ale głównych nie znalazłem.
Co Wy powiecie, zaproponujecie do dłubanych SR20 na 200, 300, 400KM
Panewki główne:
1.ACL Race - 330-400 zł
2.ACL Race HX - 330-400 zł
3.Glyco - 120-140 zł
4.L.L.E - 90-120 zł
5.NPR - 120-150 zł
Panewki korbowodowe
1.ACL Race - 180-220 zł
2.ACL Race HX - 180-220 zł
3.King - 90-110 zł
4.TDC - 80-90 zł
5.NPR - 90-120 zł
Zapewne nie ma tutaj wszystkiego, ale takie znalazłem ja dzwoniąc po sklepach. Znajomy szlifierz, który mi robi obroki wałów i bloków twierdzi, że ACL są dobre ale do sportu, nie na ulicę kiedy odpalamy samochód przejeżdżamy kilometr i gasimy pod sklepem. Ze swojego doświadczenia poleca główne Glyco, które gdy dbamy o smarowanie śmiało znoszą katowanie w wysokoobrotowych Hondach, zaś korbowodowe KING'a które jak twierdzi przewyższają ACL'a, ale jest trudny dostęp. Wg niego najlepiej byłoby dostać komplet King'a ale głównych nie znalazłem.
Co Wy powiecie, zaproponujecie do dłubanych SR20 na 200, 300, 400KM
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
ja mam NPRy i wg mnie to nie jest technologia NASA, jak jest odpowiednie spasowanie i dobry olej to uj im sie stanie
co innego wysokoobrotowe hondy z duza moca i malym NM a co innego Sr20DE+t gdzie jak przyjdzie niut to obciazenie ukladu korbowotlokowego jest pińcet razy wieksze niz te turlanie do 11k h22
co innego wysokoobrotowe hondy z duza moca i malym NM a co innego Sr20DE+t gdzie jak przyjdzie niut to obciazenie ukladu korbowotlokowego jest pińcet razy wieksze niz te turlanie do 11k h22
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
No ja już zgłupłem z tym tematem Nie chciał bym tylko, żeby się za rok okazało, że panewy za ponad 500zł się poddały, bo zamiast na torze były używane na codzień
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Honda to jakby trzeć podkładką po szybie z wysoką częstotliwością (co sie dzieje?)
SR20DET to to samo co w hondzie tylko troche wolniej ale kładź dodatkowo młotkiem
mniej wiecej w uproszczeniu cos takiego sie dzieje z siłami w bloku (na korbach i wale)
SR20DET to to samo co w hondzie tylko troche wolniej ale kładź dodatkowo młotkiem
mniej wiecej w uproszczeniu cos takiego sie dzieje z siłami w bloku (na korbach i wale)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Mam pełną świadomość, że Hondy to gokarty Ale nie zmienia to faktu, że ACL'e do samochodu na co dzień nie są zbytnio polecane. Mówi się, że wkładają to do 200SX, 300ZX, Skyline, ale ktory z tych wozów robi 10k km+ rocznie
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Ja u siebie ostatnio zakładałem NDC i nie mogę narzekać, samochodem latam średnio ok 4,5-5k i na razie nie ma problemu. Na pudełku był "MADE IN JAPAN"
"NDC Japan - PanewkiNDC CO., LTD. jest japońską firmą zajmującą się produkcją części silnikowych do samochodów azjatyckich. Firma została założona w 1962 roku i ma swoje fabryki przede wszystkim w Japonii, a także w USA i Korei Południowej. NDC zajmuje się głównie produkcją panewek wału korbowego i panewek korbowodowych. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości materiałów oraz wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii, panewki NDC są niezawodne i gwarantują długotrwałą żywotność silnika."
Pytanie czy nie trafisz na koreańskie
Za NDC dedykowane do GA16 nominał na wał bez szlifu zapłaciłem jakieś 200zł +/- Kupowałem tylko korbowodowe
"NDC Japan - PanewkiNDC CO., LTD. jest japońską firmą zajmującą się produkcją części silnikowych do samochodów azjatyckich. Firma została założona w 1962 roku i ma swoje fabryki przede wszystkim w Japonii, a także w USA i Korei Południowej. NDC zajmuje się głównie produkcją panewek wału korbowego i panewek korbowodowych. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości materiałów oraz wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii, panewki NDC są niezawodne i gwarantują długotrwałą żywotność silnika."
Pytanie czy nie trafisz na koreańskie
Za NDC dedykowane do GA16 nominał na wał bez szlifu zapłaciłem jakieś 200zł +/- Kupowałem tylko korbowodowe
No i właśnie, ile użytkowników tyle opinii
Ja będę już miał wał w domu to jadę z nim do szlifierza na pomiary i zobaczę co ten powie. Gość zajmuje się głownie japońcami, bardzo często rodzynkami pokroju Supry MK IV czy Eclipsa GSX, więc jakieś pojęcie tam ma Być może on ma dostęp do czegoś ciekawego
Ja będę już miał wał w domu to jadę z nim do szlifierza na pomiary i zobaczę co ten powie. Gość zajmuje się głownie japońcami, bardzo często rodzynkami pokroju Supry MK IV czy Eclipsa GSX, więc jakieś pojęcie tam ma Być może on ma dostęp do czegoś ciekawego
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Ja też mialem acle główne+korby i użytkowałem auto codziennie
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
To może jakieś za i przeciw poszczególnych panew A co myślicie o ceramizowaniu panewek http://www.hipeco.com/?s=faq
Jeśli mowa o OEM to są właśnie NDC, niestety nie ma możliwości dokładnego spasowania jak OEM, jest tylko "uśrednione" STD i nadwymiary 0,25 i 0,50
Jeśli mowa o OEM to są właśnie NDC, niestety nie ma możliwości dokładnego spasowania jak OEM, jest tylko "uśrednione" STD i nadwymiary 0,25 i 0,50
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Kolbenschmidt też można polecić...nie wiem czy do nissana występują sputery tak jak np. do VW. nie za bardzo rozumiem dlaczego ACL skoro jest do sportu to miałby być kiepski na ulicę.. jeśli smarowanie jest prawidłowe i dobra oliwa typu motul 15w-50 oraz prawidłowe spasowanie wału i korb to w czy problem??
XXX
Główne MOTREX Japan, aluminiowo, cynowe
Korby KING, seryjne, bo na Racingi trzeba było czekać, jak się wysrają to zmienie. Kumpel w UK śmiga 400KM Volvo na zwykłych KINGach i problemu nie ma, ważny jest olej i jego ciśnienie.
Korby KING, seryjne, bo na Racingi trzeba było czekać, jak się wysrają to zmienie. Kumpel w UK śmiga 400KM Volvo na zwykłych KINGach i problemu nie ma, ważny jest olej i jego ciśnienie.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT