Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Budowa krótkiej skrzyni do SR20 FWD

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2015-01-05, 10:06

U mnie ? na razie seria, z głównym 5.0 , ale powoli dojrzewam do kłówki, sekwencja to marzenie ściętej głowy, z 10k Eur taki gadżet , kłówka za 2,5 k Eur do ogarnięcia
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-05, 11:34

nowajłówka? gdzie masz takie cos dostepne do nissana za 2,5 euro?

[ Dodano: 2015-01-05, 11:39 ]
Lukicrx pisze:A jak się do tego wkładu mają synchronizatory i te inne szpeje odpowiedzialne za przerzucanie biegu ? Mnie notorycznie pada ten mechanizm odpowiedzialny za przerzucanie biegu z 1 na 2 , jakieś rozwiązania ?
masz na podwójnym synchro?? jakie sprzęgło może tutaj szukać jest przyczyna że synchro lecą?
XXX

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2015-01-05, 12:41

VE Killer, w australii, firmy PAR chyba - kosztuje ok 2,5K €

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-05, 14:05

PAR ma te wkłady w różnych cenach, można wybulić nawet 15k zł
szkoda ze w PL nie ma madrych zakladow co to by ogarnialy
Ostatnio zmieniony 2015-01-05, 14:21 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-01-05, 16:40

Lukicrx jak byś chciał sprzedać główne 5.0 to daj znać :)

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2015-01-05, 18:44

VE Killer, kierunek Czeska Republika, goście w okolicach Zlina na zamówienie i bazie serii goście składają kłówki w cenie 2,5-3 k EUR jeżdżące, działające etc. będę niedługo do nich uderzał bo czas realizacji i tak jest z pół roku także będę miał trochę czasu żeby napaść jakiś bank :-P
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-05, 18:52

nie wiem skad macie dane na temat takich cen ale Parowski kłowy wkład kosztuje obecnie niecałe 20 000zł + cło +VAT , synchro to koło 11.000zł +cLo +vat
sekwencja z adapterem do SR20 okolice 80.000zł jakaś firma Tractive chyba Skandynawia. tyle nowe graty... z używek nie znalazłem nic dlatego jestem ciekaw gdzie jest kłówka nowa za 2,5 koła euro.

[ Dodano: 2015-01-05, 18:57 ]
Lukicrx pisze: kierunek Czeska Republika, goście w okolicach Zlina na zamówienie i bazie serii goście składają kłówki w cenie 2,5-3 k EUR jeżdżące
1. czy robili juz skrzynie do nissana?
2. czy rozmawiałeś z nimi na temat ceny czy bazujesz np na tym że do VW za tyle robią
3.znasz nazwę firmy? bo w czechach pisałem do kilku firm zapytania i wszyscy odpowiadali ze nie zrobią.
jest firma na węgrzech i na słowacji robiaca kłówki ale tylko RWD :P

[ Dodano: 2015-01-05, 19:07 ]
w naszych skrzyniach jest problem z wykonaniem wałka sprzęgłowego (choinki) zębatka wstecznego jest bardzo blisko 2. zawoziłem seryjny wałek do różnych firm robiacych tryby do skrzyń łacznie z firmą w której pracuja ludzie z byłego Polmo kazdy mówił że problem po ch.... z tym walkiem. naprawde drążę ten temat od kilku lat więc jeśli faktycznie jest coś poza PARem osiagalne i do tego za tańsza kase to jestem w ciezkim szoku. :-o
XXX

Awatar użytkownika
Lukicrx
fanatyk nissana
Posty: 321
Rejestracja: 2013-12-08, 20:12
Lokalizacja: okolice BB

Post autor: Lukicrx » 2015-01-06, 14:14

Tak szczegółowo jeszcze nie wiem, składali do Civic'ów, Clio II i III, Pug 206 etc. wszystko co jeździ po rajdach, będę rozeznawał temat szczegółowo to napisze
N14 GTi SR20DE, Rallycar

viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150

N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel

viewtopic.php?t=21606

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2015-01-06, 21:25

a Pan Wronkowski nie sprzedaje kłówki przypadkiem?

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-06, 21:50

owszem sprzedaje ale sa pewne ale... i cenowo też rewelacji nie ma, chce duzo jak za uzywkę do remontu ;) :-P
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-01-07, 03:04

" VE Killer " Jeśli największym problemem było umiejscowienie wstecznego to w nowszych skrzyniach RS5F70A z P11.144
wsteczny jest umieszczony na końcu wałka inaczej niż w starszej RS5F32A na początku między 1 a 2 biegiem.
RS5F70A ma szersze tryby, precyzyjniejsze wybieraki i wsteczny z trybami na skośnych zębach.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-07, 07:44

w tej sytuacji trzeba by mieć jedna sztuke na części rozebraną i można spróbować coś rzeżbić. co do wstecznego i pozostałych biegów to nie ma co się pchać w skośne zęby bo nie chodzi tu o kulturę pracy a o krótkie przełożenia więc tak naprawdę jest do zrobienia wszystko. czy choinka w RS5F79A jest jako całośc czy mozna zdemontowac poszczególne tryby? i jeszcze jedno mówimy o skrzynipod SR20 zatem dzwon pasuje dosilnika a czy dupę można zamontować z wersji starczej czy trzeba modyfikować w celu montażu poduszki?

chociaz w zasadzie sam bym sobie odpowiedziałna te pytania gdybym poprostu miałtaka skrzynie nawet uszkodzona na stole:))) ma ktoś ??????? :-P :mrgreen:
XXX

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2015-01-07, 08:27

poduszkę należy przerobić ;)

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-01-07, 09:27

W obudowie są gwinty do poduszki z N14 i z P11. Choinka niestety jako całość podobnie jak w starszych skrzyniach.
RS5F70A wychodziła z SR20 i QG18 różniły się dzwony.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-07, 09:45

jeśli sa gwinty od góry i od przodu to zupełnie nie ma problemu. a ktoś ma foto tej choinki z tej p11 chociaż bo za bardzo nie rozumiem jak wseczny jest na końcu? w starszej skrzyni na choince po kolei jest 1,R,2,3,4, natomiast 5 jest nakładana na wałek pozostałe sa na stałę
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-07, 11:01

Obrazek

tutaj dokładnie opisane przelozenia poszczególnych biegow

[ Dodano: 2015-01-07, 11:02 ]
3 ostatnie wiersze tabeli dotycza skrzyni 6j 0002
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-07, 11:56

ale nam nie chodzi o zbudowanie skrzyni z seryjnych przełożeń tylko krótkiej :-P :mrgreen:

[ Dodano: 2015-01-07, 12:03 ]
no i nie ma co sie jarać prędkości8ami bo podane są w milach/ h:)))))))))))))))

[ Dodano: 2015-01-11, 13:05 ]
sprawdziłem w manualu skrzynia RS5F70A ma faktycznie wsterczny na końcu natomiant 1,2 bieg na choince jest stały 3,4,5 ,R sa demontowane. natomiast zastanawia mnie jedna sprawa . obudowa tylna ze wzgledu na wsteczny ma dekielek od przodu wmiejscu gdzie w starczej skrzyni sa gwinty na poduszkę wiec poduszka np z p10 czy z n14 nie podejdzie... przynajmniej tak wunika z rysunków zawartych w manualu
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-01-11, 16:26

Ten dekielek jest z prawej strony pod mocowaniem poduszki.
Wszystko pasuje do N14, Sam mam tą skrzynie w swoim GTi.

PS. W "MotoIQ" jest ładnie opisany temat swapu tej skrzynki do B13/N14.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-11, 17:17

jesteś w stanie jakąś foę zrobić jak to wyglada?? czy FD ze skrzyni RS5F32A będzie pasowało?

ponowię pytanie czy ktos ma taka skrzynię uszkodzona na części ??? potrzebowałbym model pogladowy aby popytać w firmach od zębatek czy ogarną temat
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-11, 18:15

górna łapa w primerach nie pasuje z p11 na skrzynie z lifta ale sunny ma chyba montowana od przodu jest w n16 i tam można spasować cos pod sunnego mysle
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-11, 18:24

Skoro Adam Napisał że pasuje i ma tak u siebie no to zakładam że pasuję na łapę z p10 czy n14
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-01-11, 18:25

Niestety z fotą to ciężko, wpisz w google "70 Series Box in N14/N15". Skrzynia do silnika i w budę pasuje bez żadnych problemów.
Przy swapie do N14 Wybieraki biegów są blisko siebie ale wystarczy lekko podszlifować podkładkę przy tulejce
(ciężko dokładnie opisać ale jak skrzynia w budzie od razu widać co i jak zrobić). "F70" ma hydrauliczny wysprzęglik
trzeba przełożyć łapę sprzęgła ze skrzyni na linkę.
Bebechy mają zupełnie inne podobno jedynie różnicówki są takie same ale osobiście ich nie porównywałem.

Łapa i poduszka została fabryczna z Sunnego wszystko pasuje bez żadnego problemu, tak samo przeguby czy półosie.
Ostatnio zmieniony 2015-01-11, 18:30 przez adam_N14, łącznie zmieniany 1 raz.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-11, 18:29

czyli że półosi pasuja z n14?.. jak uda mi sie dorawć taka skrzynie to porównam wszystkie bebechy i opisze co i jak
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-01-11, 18:33

Dokładnie półosie zostają fabryczne, nawet napęd linki prędkościomierza pasuje bez problemów
Po googlaj trochę naprawdę jest sporo tematów i zdjęć w sieci porównujących te skrzynie.

Tak na szybko tytuły dwóch tematów:
"How-To: P11/B15 Trans into a B13/B14/P10"
"B15/P11 tranny- why it's better than B13/B14"
Są tam dokładne opisy ze zdjęciami jak zrobić swap i porównanie budowy obu skrzyń.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-11, 18:44

wiem ale jakoś wole sobie pomacać i pomierzyć rózne rzeczy. wiesz to tak jak z kobietą zamiast oglądać w necie lepiej poklepać po tyłku :)))))))
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-11, 18:54

przeguby na bank pasuja bo ja mam u siebie jedna polos z qg a druga z sr :) i pasuje do f70 :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-01-11, 19:02

No ja często rozrywałem skrzynie to miałem przyjemność zapoznać się z nimi dogłębnie :-P .
Teraz włożyłem F70 i jak do tej pory przyznam że daje radę.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-01-11, 19:12

adam_N14 pisze:No ja często rozrywałem skrzynie
a co było przyczyną?
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-01-11, 19:13

adam_N14, ale ty masz F70 z ori wkładem z 2.0 czy masz już pomotane na wkład z qg?

masz jakies info lub linke na hybrydowke?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2015-01-11, 19:19

Niestety seria z 2.0 pierwsze trzy biegi są ciut krótsze od N14 ale czwórka już dużo dłuższa. Przyznam szczerze że dopiero od was się dowiedziałem
o tym że w QG były skrzynie z krótszym przełożeniem.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”