Różnice w mocach DS-DE; DE-De-DEH
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
Różnice w mocach DS-DE; DE-De-DEH
luzak kazde GA16DE ma dwa walki rozrzadu ...i skrzynia sie niczym nie rozni ...silnik tez z reszta ...zanizenie mocy jest spowodowane np innym kolektorem dolotowym w 90 konnej wersji jest zdlawiony o oznaczeniu 74C ...wystarczy go wymienic na 73C i juz masz to czego ci brakuje
Ostatnio zmieniony 2010-01-10, 12:48 przez sergiej, łącznie zmieniany 1 raz.
Mylisz się.sergiej pisze:luzak kazde GA16DE ma dwa walki rozrzadu ...i skrzynia sie niczym nie rozni ...silnik tez z reszta ...zanizenie mocy jest spowodowane np innym kolektorem dolotowym w 90 konnej wersji jest zdlawiony o oznaczeniu 74C ...wystarczy go wymienic na 73C i juz masz to czego ci brakuje
"Różnica miedzy GA16DE(90) i GA16DE(102) polegała na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych wałków rozrządu co w poprzednim silniku - GA16DS, oraz kolektora ssącego o większym przekroju kanałow dolotowych. Wersje targa po fl miały ograniczona moc do 90KM na rynkach - niemieckim, austriackim i na wyspach.
viewtopic.php?t=422"
Quattro pisze:To w końcu jak to jest z tą mocą? Do tej pory wszędzie czytałem, że wystarczy wymienić kolektor ssący na 73C, a to już drugie info, które mówi dodatkowo o innych wałkach.sergiej pisze:Różnica miedzy GA16DE(90) i GA16DE(102) polegała na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych wałków rozrządu co w poprzednim silniku - GA16DS, oraz kolektora ssącego o większym przekroju kanałow dolotowych.
--
K.
K.
Kejk pisze:Z tym tematem się już zaczyna robić ciekawie, tym bardziej, że ostatnio chłopaki od 100NX-ów wpadli na trop innego podobno komputera sterującego w wersjach 90 i 102KM - tzn komputer rożni się numerem.Quattro pisze:To w końcu jak to jest z tą mocą? Do tej pory wszędzie czytałem, że wystarczy wymienić kolektor ssący na 73C, a to już drugie info, które mówi dodatkowo o innych wałkach.sergiej pisze:Różnica miedzy GA16DE(90) i GA16DE(102) polegała na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych wałków rozrządu co w poprzednim silniku - GA16DS, oraz kolektora ssącego o większym przekroju kanałow dolotowych.
wielopunkty GA16 na niektóre rynki miały moc ograniczoną do 90KM a na inne miały właśnie 102KM. Różnice to na pewno kolektor dolotowy (73/74) i być może również wałki i komp ale to niech ogarniacze tematu się dopowiedzą
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Wojtas BILA
- nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2009-12-24, 14:07
- Lokalizacja: POZnan*
Witam,
dołączam się do tematu z tego względu, że już zabrałem się za poszukiwania i następnie wymianę kolektora na 73C, także teraz zdziwiliście mnie jeszcze tematem wałków - przy okazji być może ktoś z Was posiada ten kolektor na sprzedaż? Lub jakiś Wasz znajomy...
To jest sens zabierać się teraz za wymianę samego kolektora? Czy czekamy na rozwiązanie problemu co z wałkami?
Pzdr!
Wojtas
dołączam się do tematu z tego względu, że już zabrałem się za poszukiwania i następnie wymianę kolektora na 73C, także teraz zdziwiliście mnie jeszcze tematem wałków - przy okazji być może ktoś z Was posiada ten kolektor na sprzedaż? Lub jakiś Wasz znajomy...
To jest sens zabierać się teraz za wymianę samego kolektora? Czy czekamy na rozwiązanie problemu co z wałkami?
Pzdr!
Wojtas
Kolektor zawsze można zmienić tak jak i wałki z tym, że kolektorem więcej roboty. Sprawdź najpierw czy aby nie masz 73C bo my z kumplem wzięliśmy się swego czasu za wymianę kolektora, ziomek kupił 73C a przy demontażu okazało się, że już miał 73C. Auto z Niemiec... Wałki z DSa można dostać na allegro za ~200zl, wymiana jest dość łatwa tylko luzy trzeba później ustawić.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Gaźnik 1.6 seria miały zawsze 90 KM. Wielopunkt miał 90 lub 102Maniek-ol pisze:Z tego co wiem to 102 KM miały silniki z wtryskiem wielopunktowym. Te słabsze są na gaźniku.
(były jeszcze jakieś mocniejsze wersje na innych rynkach - sentrowe, zmienne fazy itp.).
Na rynku europejskim na pewno różnica jest w kolektorze.
90 KM ma kolektor 74, 102 KM ma kolektor 73.
Ale czy to jedyna różnica - z lektury forów jednoznacznie wcale nie wynika.
Odkrywca tajemnicy - Coobcio - twierdzi, że kolektor i jedziemy.
Quattro dołożył dziegciu - jeszcze wałki!
No i teraz jeszcze czytam - komputer.
I bądź tu mądry.
Stąd moje poszukiwania wykresu przed wymianą kolektora i po.
Tyle było zmian kolektora, a nikt nie zrobił pomiarów przed/po??????
Ja już kolektor 73 mam przygotowany. Czekam na lepszą aurę
i z pomocą grupowicza/ziomka zrobimy przekładkę. Ew. może znajdę
jakiegoś godnego zaufania mechanika (tu pewno będzie problem).
Chcę zrobić pomiar teraz - przed zmianą i potem - po zmianie.
Może przyczynię się do rozwiania wątpliwości.
Ale powiem szczerze, że jak cała ta robota z kolektorem
nie da wyczuwalnego kopa, to mnie cholera weźmie.
--
K.
K.
Oj tu cie bodek musze poprawic roznica jest i to nawet calkiem odczuwalna Mnie cala zabawa z kolektorem kosztowala 60zl - kilka h pracy i z czystym sumieniem moge powiedziec, ze bylo warto Teraz szykuje sie na waleczkibodek pisze:No to od razu mogę Ci powiedzieć, że cudów się nie spodziewaj
pzdr
rz
Na cud nie liczę, ale 12 KM to dość sporo patrząc na nakłady.
W końcu to jak dobre wino - 13%.
Jeśli tego nie odczuję, to znaczy, że to nie 12 KM, a jednak nie do końca sprawdzone
różnice. Na wymianę wałków kasy już nie mam, chyba, że ktoś ma okazyjnie tanio
i jeszcze mi okazyjnie tanio wymieni. Obiecuję zrobić kolejne - 3 hamowanie.
Jeszcze pozostało mi wywalenie kata.
Za chwile się okaże, że taniej by wyszedł jakiś swap.
ps. EGR latem zaślepiłem i powiem szczerze, że kompletnie nic w pracy
silnika nie odczułem. Więc nie wiem czy tu jest sens grzebania.
A bodka furę teraz obczytałem. Przy GTI 163 KM, to się wcale nie dziwię, że z uśmiechem patrzy na te mody 90/102.
W końcu to jak dobre wino - 13%.
Jeśli tego nie odczuję, to znaczy, że to nie 12 KM, a jednak nie do końca sprawdzone
różnice. Na wymianę wałków kasy już nie mam, chyba, że ktoś ma okazyjnie tanio
i jeszcze mi okazyjnie tanio wymieni. Obiecuję zrobić kolejne - 3 hamowanie.
Jeszcze pozostało mi wywalenie kata.
Za chwile się okaże, że taniej by wyszedł jakiś swap.
ps. EGR latem zaślepiłem i powiem szczerze, że kompletnie nic w pracy
silnika nie odczułem. Więc nie wiem czy tu jest sens grzebania.
Ooo - dzięki rz, przywróciłeś mi nadzieję.rz pisze:Oj tu cie bodek musze poprawic roznica jest i to nawet calkiem odczuwalna Mnie cala zabawa z kolektorem kosztowala 60zl - kilka h pracy i z czystym sumieniem moge powiedziec, ze bylo warto Teraz szykuje sie na waleczki
rz
A bodka furę teraz obczytałem. Przy GTI 163 KM, to się wcale nie dziwię, że z uśmiechem patrzy na te mody 90/102.
--
K.
K.
Chciałbym się dowiedzieć jak ta różnica w mocach ma się do mojego auta?
N14 GA14DE z Niemiec po hamowaniu pokazało 86,1 KM - 5631 obr/min 122,5 Nm - 3536 obr/min (seria 75KM - 6000 obr/min 112 Nm - 4000 obr/min) i to na kolektorze 74C. Jedyne co było zmienione to brak katalizatora, zapłon dowalony na oko prawie na maxa, jakiś dedykowany końcowy tłumik remusa i zamulająca auto instalacja gazowa ze zwężką w postaci miksera (jeszcze wtedy bez blosa i stożka). Sceptycznie i czysto teoretycznie podchodząc do tematu jeżeli wymienię kolektor na 73C mogę oczekiwać wzrostu mocy z tych fabrycznych 75KM na 87KM co w moim przypadku wyniosłoby wzrost mocy do tych +/- 98KM??? Jak pamiętam z NKP, żeby uzyskać 100KM w GA14DE już się trzeba było trochę napocić
N14 GA14DE z Niemiec po hamowaniu pokazało 86,1 KM - 5631 obr/min 122,5 Nm - 3536 obr/min (seria 75KM - 6000 obr/min 112 Nm - 4000 obr/min) i to na kolektorze 74C. Jedyne co było zmienione to brak katalizatora, zapłon dowalony na oko prawie na maxa, jakiś dedykowany końcowy tłumik remusa i zamulająca auto instalacja gazowa ze zwężką w postaci miksera (jeszcze wtedy bez blosa i stożka). Sceptycznie i czysto teoretycznie podchodząc do tematu jeżeli wymienię kolektor na 73C mogę oczekiwać wzrostu mocy z tych fabrycznych 75KM na 87KM co w moim przypadku wyniosłoby wzrost mocy do tych +/- 98KM??? Jak pamiętam z NKP, żeby uzyskać 100KM w GA14DE już się trzeba było trochę napocić
Powiem tak, kolektor ssacy 73C dorwiesz za 40-50zl + uszczelka 20zl. Wymienisz sam bez wiekszych problemow wiec wydaje mi sie, ze naklad kosztow i pracy do ewentualnej i calkiem mozliwej poprawy jest niewielki - warto sprobowacmimier pisze:Chciałbym się dowiedzieć jak ta różnica w mocach ma się do mojego auta?
N14 GA14DE z Niemiec po hamowaniu pokazało 86,1 KM - 5631 obr/min 122,5 Nm - 3536 obr/min (seria 75KM - 6000 obr/min 112 Nm - 4000 obr/min) i to na kolektorze 74C. Jedyne co było zmienione to brak katalizatora, zapłon dowalony na oko prawie na maxa, jakiś dedykowany końcowy tłumik remusa i zamulająca auto instalacja gazowa ze zwężką w postaci miksera (jeszcze wtedy bez blosa i stożka). Sceptycznie i czysto teoretycznie podchodząc do tematu jeżeli wymienię kolektor na 73C mogę oczekiwać wzrostu mocy z tych fabrycznych 75KM na 87KM co w moim przypadku wyniosłoby wzrost mocy do tych +/- 98KM??? Jak pamiętam z NKP, żeby uzyskać 100KM w GA14DE już się trzeba było trochę napocić
Dodatkowo widzialem 2 wykresy 100NX-ow (jeden gaznik, drugi wtrysk) i oba byly bez katalizatorow i na koncowym przelocie i u obu zanotowalismy wzrost mocy o 6-8KM. Mozliwe wiec, ze i u ciebie jest bardzo podobnie. Wydech + zaplon i dalo to te 86KM. Najlepiej jakbys sciagnal pokrywe zaworow i pomierzyl krzywki na walkach. Skoro kolektor masz 74C to moze ktos mieszal przy walkach
Tak czy siak polecam wymienic ssacy bo poprawa jest odczuwalna
pzdr
rz
Byl kiedys temat na nkp "100km w twoim GA14DE". Tam w almerce zmieniono walki na te z ds-a, zalozono jakis stozek i wyszlo 98km. Nie byla to wersja z REP jak mnie pamiec nie myli. Wykres byl przed i po modyfikacjach i do 4tys oba sie pokrywaly a po tych obrotach wygladalo to tak jak zalaczenie jakiejs zmiennej fazy - moc zaczela isc w gore. Temat jeszcze na nkp jest ale chyba zdjec wykresow juz nie ma
Ma ktoś dowód, że na prawdę wychodziły wersje 75KM w GA14? Wszystkie oglądane przeze mnie wykresy "niemców" zaczynają się od 82KM w górę...
[ Dodano: 2010-01-15, 03:01 ]
Jeszcze jedna rzecz mnie dziwi:
to jest mój wykres (kolektor 74C, wałki raczej seryjne): 86,1 KM - 5631 obr/min 122,5 Nm - 3536 obr/min
wykres znaleziony na NKP:
GA14 po wymianie wałków na te z GA16DS: 97,6 KM - 6158 obr/min 118,4 Nm - 3042 obr/min
przy mocy ponad 10KM większej moment jest mniejszy niż u mojego mułka...jeśli wierzyć, że jeździ się momentem to po co przeprowadzać zabieg wymiany wałków?
...kolejny przykład:
99 KM - 6034 obr/min 121,6 Nm - 3022 obr/min
[ Dodano: 2010-01-15, 03:01 ]
Jeszcze jedna rzecz mnie dziwi:
to jest mój wykres (kolektor 74C, wałki raczej seryjne): 86,1 KM - 5631 obr/min 122,5 Nm - 3536 obr/min
wykres znaleziony na NKP:
GA14 po wymianie wałków na te z GA16DS: 97,6 KM - 6158 obr/min 118,4 Nm - 3042 obr/min
przy mocy ponad 10KM większej moment jest mniejszy niż u mojego mułka...jeśli wierzyć, że jeździ się momentem to po co przeprowadzać zabieg wymiany wałków?
...kolejny przykład:
99 KM - 6034 obr/min 121,6 Nm - 3022 obr/min
- sergiej
- fanatyk nissana
- Posty: 4155
- Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
- Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa
o walkach nic nie powiem bo mam te od DE ...ale odnosnie kompa to jak robilem swap na GA16DE to caly czas bylem w kontalkcie z coobciem ...twierdzil ze w kazdym GA14 i GA16 jest ten sam komp ... a to ze gdzies sie numer seryjny roznil to wcale nic nie znaczy ...jesli chodzi o walki z odmulonej wersji to tez ich nikt nie mierzyl ... ja tam sie trzymam tego co napisalem kolektor i jazda ...
a jesli chodzi o autko mimiera to wcale sie nie dziwie ze te mody ktore zrobiles podniosly moc ...w ulenki almerce na pale zalon ustawilem przed hamownia i i 85 km wyplula ...tez ma tam jakis koncowy zmieniony chyba remus ... a poza tym nikt nie jest pewien ze ta hamownia ze zlotu daje miarodajne pomiary...trzebaby porownac z innymi ...a blad pomiarowy napewno jakis tam jest ...
a jesli chodzi o autko mimiera to wcale sie nie dziwie ze te mody ktore zrobiles podniosly moc ...w ulenki almerce na pale zalon ustawilem przed hamownia i i 85 km wyplula ...tez ma tam jakis koncowy zmieniony chyba remus ... a poza tym nikt nie jest pewien ze ta hamownia ze zlotu daje miarodajne pomiary...trzebaby porownac z innymi ...a blad pomiarowy napewno jakis tam jest ...
-odświeżę-
Komputery GA14DE i GA16DE są identyczne. Sprawdzone jakiś czas temu na hamowni.
MICHOO miał GA16DE i oba kompy. Przekładaliśmy i pomiar. Żadnych różnic.
Ja czekam na dogodny moment na kolejny pomiar - po wymianie wałków na te z DSa.
Nałożę wykresy i będzie jak na dłoni co daje: 74C-->73C--->DS.
Komputery GA14DE i GA16DE są identyczne. Sprawdzone jakiś czas temu na hamowni.
MICHOO miał GA16DE i oba kompy. Przekładaliśmy i pomiar. Żadnych różnic.
Ja czekam na dogodny moment na kolejny pomiar - po wymianie wałków na te z DSa.
Nałożę wykresy i będzie jak na dłoni co daje: 74C-->73C--->DS.
--
K.
K.
viewtopic.php?t=572Quattro pisze:A ja mam inne pytanie - po czym z zewnątrz rozpoznać czy silnik w danym aucie to GA14DE czy GA16DE?