Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Różnice w mocach DS-DE; DE-De-DEH

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Różnice w mocach DS-DE; DE-De-DEH

Post autor: sergiej » 2009-12-10, 18:53

luzak kazde GA16DE ma dwa walki rozrzadu ...i skrzynia sie niczym nie rozni ...silnik tez z reszta ...zanizenie mocy jest spowodowane np innym kolektorem dolotowym w 90 konnej wersji jest zdlawiony o oznaczeniu 74C ...wystarczy go wymienic na 73C i juz masz to czego ci brakuje :)
Ostatnio zmieniony 2010-01-10, 12:48 przez sergiej, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Luzak
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-09, 23:18
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Luzak » 2009-12-10, 19:03

Madrale z nkp(nie wymienie nickow) mowili cos innego ale w sumie to mozliwe :mrgreen:
W kazdym razie dzieks za info sergiej.

Pzdr
Obrazek
728979663 - ASSISTANCE Zielona Góra i okolice

Zdezelowane P10...Ale jezdzi 8)

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-10, 20:34

sergiej pisze:luzak kazde GA16DE ma dwa walki rozrzadu ...i skrzynia sie niczym nie rozni ...silnik tez z reszta ...zanizenie mocy jest spowodowane np innym kolektorem dolotowym w 90 konnej wersji jest zdlawiony o oznaczeniu 74C ...wystarczy go wymienic na 73C i juz masz to czego ci brakuje :)
Mylisz się.

"Różnica miedzy GA16DE(90) i GA16DE(102) polegała na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych wałków rozrządu co w poprzednim silniku - GA16DS, oraz kolektora ssącego o większym przekroju kanałow dolotowych. Wersje targa po fl miały ograniczona moc do 90KM na rynkach - niemieckim, austriackim i na wyspach.
viewtopic.php?t=422"

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2009-12-29, 00:27

Quattro pisze:
sergiej pisze:Różnica miedzy GA16DE(90) i GA16DE(102) polegała na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych wałków rozrządu co w poprzednim silniku - GA16DS, oraz kolektora ssącego o większym przekroju kanałow dolotowych.
To w końcu jak to jest z tą mocą? Do tej pory wszędzie czytałem, że wystarczy wymienić kolektor ssący na 73C, a to już drugie info, które mówi dodatkowo o innych wałkach. :-/
--
K.

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-01-08, 19:09

Kejk pisze:
Quattro pisze:
sergiej pisze:Różnica miedzy GA16DE(90) i GA16DE(102) polegała na zastosowaniu w tej drugiej jednostce tych samych wałków rozrządu co w poprzednim silniku - GA16DS, oraz kolektora ssącego o większym przekroju kanałow dolotowych.
To w końcu jak to jest z tą mocą? Do tej pory wszędzie czytałem, że wystarczy wymienić kolektor ssący na 73C, a to już drugie info, które mówi dodatkowo o innych wałkach. :-/
Z tym tematem się już zaczyna robić ciekawie, tym bardziej, że ostatnio chłopaki od 100NX-ów wpadli na trop innego podobno komputera sterującego w wersjach 90 i 102KM - tzn komputer rożni się numerem.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-01-10, 18:45

Z tego co wiem to 102 KM miały silniki z wtryskiem wielopunktowym. Te słabsze są na gaźniku.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-10, 23:21

wielopunkty GA16 na niektóre rynki miały moc ograniczoną do 90KM a na inne miały właśnie 102KM. Różnice to na pewno kolektor dolotowy (73/74) i być może również wałki i komp ale to niech ogarniacze tematu się dopowiedzą
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Wojtas BILA
nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2009-12-24, 14:07
Lokalizacja: POZnan*

Post autor: Wojtas BILA » 2010-01-11, 12:57

Witam,
dołączam się do tematu z tego względu, że już zabrałem się za poszukiwania i następnie wymianę kolektora na 73C, także teraz zdziwiliście mnie jeszcze tematem wałków - przy okazji być może ktoś z Was posiada ten kolektor na sprzedaż? Lub jakiś Wasz znajomy...

To jest sens zabierać się teraz za wymianę samego kolektora? Czy czekamy na rozwiązanie problemu co z wałkami? :)

Pzdr!
Wojtas

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-11, 21:33

Kolektor zawsze można zmienić tak jak i wałki z tym, że kolektorem więcej roboty. Sprawdź najpierw czy aby nie masz 73C bo my z kumplem wzięliśmy się swego czasu za wymianę kolektora, ziomek kupił 73C a przy demontażu okazało się, że już miał 73C. Auto z Niemiec... Wałki z DSa można dostać na allegro za ~200zl, wymiana jest dość łatwa tylko luzy trzeba później ustawić.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-01-12, 19:04

Maniek-ol pisze:Z tego co wiem to 102 KM miały silniki z wtryskiem wielopunktowym. Te słabsze są na gaźniku.
Gaźnik 1.6 seria miały zawsze 90 KM. Wielopunkt miał 90 lub 102
(były jeszcze jakieś mocniejsze wersje na innych rynkach - sentrowe, zmienne fazy itp.).
Na rynku europejskim na pewno różnica jest w kolektorze.
90 KM ma kolektor 74, 102 KM ma kolektor 73.
Ale czy to jedyna różnica - z lektury forów jednoznacznie wcale nie wynika.
Odkrywca tajemnicy - Coobcio - twierdzi, że kolektor i jedziemy.
Quattro dołożył dziegciu - jeszcze wałki!
No i teraz jeszcze czytam - komputer. :)
I bądź tu mądry. :/

Stąd moje poszukiwania wykresu przed wymianą kolektora i po.
Tyle było zmian kolektora, a nikt nie zrobił pomiarów przed/po?????? 8/

Ja już kolektor 73 mam przygotowany. Czekam na lepszą aurę
i z pomocą grupowicza/ziomka zrobimy przekładkę. Ew. może znajdę
jakiegoś godnego zaufania mechanika (tu pewno będzie problem).

Chcę zrobić pomiar teraz - przed zmianą i potem - po zmianie.
Może przyczynię się do rozwiania wątpliwości.

Ale powiem szczerze, że jak cała ta robota z kolektorem
nie da wyczuwalnego kopa, to mnie cholera weźmie. :)
--
K.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-12, 19:15

No to od razu mogę Ci powiedzieć, że cudów się nie spodziewaj :mrgreen:
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-01-12, 19:26

bodek pisze:No to od razu mogę Ci powiedzieć, że cudów się nie spodziewaj :mrgreen:
Oj tu cie bodek musze poprawic :) roznica jest i to nawet calkiem odczuwalna :) Mnie cala zabawa z kolektorem kosztowala 60zl - kilka h pracy i z czystym sumieniem moge powiedziec, ze bylo warto :) Teraz szykuje sie na waleczki

pzdr
rz

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2010-01-12, 19:28

Na cud nie liczę, ale 12 KM to dość sporo patrząc na nakłady.
W końcu to jak dobre wino - 13%. ;)
Jeśli tego nie odczuję, to znaczy, że to nie 12 KM, a jednak nie do końca sprawdzone
różnice. Na wymianę wałków kasy już nie mam, chyba, że ktoś ma okazyjnie tanio
i jeszcze mi okazyjnie tanio wymieni. ;) Obiecuję zrobić kolejne - 3 hamowanie.
Jeszcze pozostało mi wywalenie kata.
Za chwile się okaże, że taniej by wyszedł jakiś swap. ;)

ps. EGR latem zaślepiłem i powiem szczerze, że kompletnie nic w pracy
silnika nie odczułem. Więc nie wiem czy tu jest sens grzebania. :P
rz pisze:Oj tu cie bodek musze poprawic :) roznica jest i to nawet calkiem odczuwalna :) Mnie cala zabawa z kolektorem kosztowala 60zl - kilka h pracy i z czystym sumieniem moge powiedziec, ze bylo warto :) Teraz szykuje sie na waleczki
rz
Ooo - dzięki rz, przywróciłeś mi nadzieję. ;)

A bodka furę teraz obczytałem. Przy GTI 163 KM, to się wcale nie dziwię, że z uśmiechem patrzy na te mody 90/102. ;)
--
K.

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2010-01-12, 20:13

Były dwa rodzaje GA16DS ja mam seryjnie bez kata.Chyba,że się mylę... Było chyba 97KM

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-13, 03:10

Chciałbym się dowiedzieć jak ta różnica w mocach ma się do mojego auta?
N14 GA14DE z Niemiec po hamowaniu pokazało 86,1 KM - 5631 obr/min 122,5 Nm - 3536 obr/min (seria 75KM - 6000 obr/min 112 Nm - 4000 obr/min) i to na kolektorze 74C. Jedyne co było zmienione to brak katalizatora, zapłon dowalony na oko prawie na maxa, jakiś dedykowany końcowy tłumik remusa i zamulająca auto instalacja gazowa ze zwężką w postaci miksera (jeszcze wtedy bez blosa i stożka). Sceptycznie i czysto teoretycznie podchodząc do tematu jeżeli wymienię kolektor na 73C mogę oczekiwać wzrostu mocy z tych fabrycznych 75KM na 87KM co w moim przypadku wyniosłoby wzrost mocy do tych +/- 98KM??? Jak pamiętam z NKP, żeby uzyskać 100KM w GA14DE już się trzeba było trochę napocić :-|

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-01-13, 04:07

mimier pisze:Chciałbym się dowiedzieć jak ta różnica w mocach ma się do mojego auta?
N14 GA14DE z Niemiec po hamowaniu pokazało 86,1 KM - 5631 obr/min 122,5 Nm - 3536 obr/min (seria 75KM - 6000 obr/min 112 Nm - 4000 obr/min) i to na kolektorze 74C. Jedyne co było zmienione to brak katalizatora, zapłon dowalony na oko prawie na maxa, jakiś dedykowany końcowy tłumik remusa i zamulająca auto instalacja gazowa ze zwężką w postaci miksera (jeszcze wtedy bez blosa i stożka). Sceptycznie i czysto teoretycznie podchodząc do tematu jeżeli wymienię kolektor na 73C mogę oczekiwać wzrostu mocy z tych fabrycznych 75KM na 87KM co w moim przypadku wyniosłoby wzrost mocy do tych +/- 98KM??? Jak pamiętam z NKP, żeby uzyskać 100KM w GA14DE już się trzeba było trochę napocić :-|
Powiem tak, kolektor ssacy 73C dorwiesz za 40-50zl + uszczelka 20zl. Wymienisz sam bez wiekszych problemow wiec wydaje mi sie, ze naklad kosztow i pracy do ewentualnej i calkiem mozliwej poprawy jest niewielki - warto sprobowac :)

Dodatkowo widzialem 2 wykresy 100NX-ow (jeden gaznik, drugi wtrysk) i oba byly bez katalizatorow i na koncowym przelocie i u obu zanotowalismy wzrost mocy o 6-8KM. Mozliwe wiec, ze i u ciebie jest bardzo podobnie. Wydech + zaplon i dalo to te 86KM. Najlepiej jakbys sciagnal pokrywe zaworow i pomierzyl krzywki na walkach. Skoro kolektor masz 74C to moze ktos mieszal przy walkach :)
Tak czy siak polecam wymienic ssacy bo poprawa jest odczuwalna :)

pzdr
rz

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-13, 10:17

Byl kiedys temat na nkp "100km w twoim GA14DE". Tam w almerce zmieniono walki na te z ds-a, zalozono jakis stozek i wyszlo 98km. Nie byla to wersja z REP jak mnie pamiec nie myli. Wykres byl przed i po modyfikacjach i do 4tys oba sie pokrywaly a po tych obrotach wygladalo to tak jak zalaczenie jakiejs zmiennej fazy - moc zaczela isc w gore. Temat jeszcze na nkp jest ale chyba zdjec wykresow juz nie ma :-/

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-15, 03:38

Ma ktoś dowód, że na prawdę wychodziły wersje 75KM w GA14? Wszystkie oglądane przeze mnie wykresy "niemców" zaczynają się od 82KM w górę...

[ Dodano: 2010-01-15, 03:01 ]
Jeszcze jedna rzecz mnie dziwi:
to jest mój wykres (kolektor 74C, wałki raczej seryjne): 86,1 KM - 5631 obr/min 122,5 Nm - 3536 obr/min
Obrazek
wykres znaleziony na NKP:
GA14 po wymianie wałków na te z GA16DS: 97,6 KM - 6158 obr/min 118,4 Nm - 3042 obr/min
Obrazek
przy mocy ponad 10KM większej moment jest mniejszy niż u mojego mułka...jeśli wierzyć, że jeździ się momentem to po co przeprowadzać zabieg wymiany wałków?
...kolejny przykład:
99 KM - 6034 obr/min 121,6 Nm - 3022 obr/min
Obrazek

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-01-15, 04:39

mimier, na dwoch ostatnich wykresach plasko jak stol, u ciebie gorki ;) Jesli wymiana walkow da ci taki wykres momentu (no chyba, ze ktos tu stroil) to warto wymienic waleczki. Zdecydowanie wolalbym 4Nm mniej ale plasko :)

pzdr
rz

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-15, 08:44

o walkach nic nie powiem bo mam te od DE ...ale odnosnie kompa to jak robilem swap na GA16DE to caly czas bylem w kontalkcie z coobciem ...twierdzil ze w kazdym GA14 i GA16 jest ten sam komp ... a to ze gdzies sie numer seryjny roznil to wcale nic nie znaczy ...jesli chodzi o walki z odmulonej wersji to tez ich nikt nie mierzyl ... ja tam sie trzymam tego co napisalem kolektor i jazda ...
a jesli chodzi o autko mimiera to wcale sie nie dziwie ze te mody ktore zrobiles podniosly moc ...w ulenki almerce na pale zalon ustawilem przed hamownia i i 85 km wyplula ...tez ma tam jakis koncowy zmieniony chyba remus ... a poza tym nikt nie jest pewien ze ta hamownia ze zlotu daje miarodajne pomiary...trzebaby porownac z innymi ...a blad pomiarowy napewno jakis tam jest ...

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-01-15, 10:33

Agma jest w miare prawdomowna.

A co do kompa... jesli na jakims zlocie dorwe kogos z 100nx sr badz sunny sr to z checia na chwile podmienie kompy i sie przekonam czy aby napewno wszystkie sa takie same

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-02-16, 21:05

-odświeżę-
Komputery GA14DE i GA16DE są identyczne. Sprawdzone jakiś czas temu na hamowni.
MICHOO miał GA16DE i oba kompy. Przekładaliśmy i pomiar. Żadnych różnic.

Ja czekam na dogodny moment na kolejny pomiar - po wymianie wałków na te z DSa.
Nałożę wykresy i będzie jak na dłoni co daje: 74C-->73C--->DS.
--
K.

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2011-02-17, 02:47

nie jestem do konca pewny czy komp z ga16de targa jest ten sam co w 16de sr - pewne takie moje i kolegi obserwacje :)

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2011-02-24, 11:44

A ja mam inne pytanie - po czym z zewnątrz rozpoznać czy silnik w danym aucie to GA14DE czy GA16DE?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-02-24, 12:13

Quattro pisze:po czym z zewnątrz rozpoznać czy silnik w danym aucie to GA14DE czy GA16DE?
Chyba tylko po numerze na łaczeniu silnika ze skrzynią

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2011-02-24, 12:38

Jest umieszczony tak jak w SR20?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-02-24, 13:37

Quattro pisze:Jest umieszczony tak jak w SR20?
Tak, jak chyba w każdym nissanie

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2011-03-05, 03:14

Quattro pisze:A ja mam inne pytanie - po czym z zewnątrz rozpoznać czy silnik w danym aucie to GA14DE czy GA16DE?
:arrow: viewtopic.php?t=572 ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”