Strona 1 z 1

Przejscie z półsyntetyku na syntetyk

: 2012-10-08, 12:23
autor: DiLGT
Przebieg auta teoretcznie 165tys.

Czy taki zabieg nie wplynie ujemnie na silnik, tj czy np sie nie rozcieknie

Jesli teraz zmienie na syntetyk to chce wlac cos taniego typu ORLEN PLATINUM MAX F 5W30, przejezdzic teraz ten okres od listopada do marca ok 3-4tys km, zeby wszystkie syfy sie wyplukaly i wymienic go na Valvoline VR1 (lub cos innego, tym bede sie zajmowal pozniej) w marcu

Czy taka zmiana na zime nie bedzie miala negatywnego wplywu zwlaszcza ze robie odcinki 3-5km.

Czekam na Wasze opinie.

: 2012-10-08, 13:00
autor: BaSsGrU
5W30 nie nadaj się do tych silników to jest olej o słabym filmie olejowym nisko oporowy do ciasno pasowanych jednostek.
jak chcesz zmienić olej to najlepiej na docelowy taki jak napisałeś chociaż ja bym wlał GULF-a 5W50 pełny syntetyk.
10W60 nie polecam chyba że samochód służy Tobie głównie do upalania, w zimie trudno go zagrzać.

: 2012-10-08, 13:47
autor: SiwoL
Nie kombinuj wlewaj odrazu Valvo vr1 10w60 i upalaj aż miło;) SR pracuje pieknie na tej oliwie..

: 2012-10-08, 16:46
autor: counterox
Niby dlaczego 5w30 nie nadaje się do tego silnika ?
Wg. mnie jeśli silnik jest zdrowy to nadaje się idealnie, bo w naszych warunkach daje najniższe opory toczenia silnika

: 2012-10-08, 17:48
autor: BaSsGrU
Są oleje o jeszcze niższych wartościach? 0W30 i według twojej logiki miał by być jesze lepszy? Te silniki nie są przystosowane do pracy na tak żadkich olejach bo po pierwsze konstruktorzy nie przewidzieli by pompa zasysała takiego rzadziora po drugie te oleje mają słaby/cienki film olejowy który łatwo zerwać co przy wższych obrotach oznacza osłabione smarowanie wraz ze wzrostem temperatury.

[ Dodano: 2012-10-08, 18:50 ]
5w30 i 0w30 to oleje dobre dla nowczesnych silników ciasno pasowanych do ecodrive-ingu

: 2012-10-09, 18:29
autor: counterox
nie wedłóg tylko według .

Pisałem, że 5W30 jest idealny na nasze warunki klimatyczne i jakbyś otworzył książkę serwisową to producent pozwala na stosowanie takiego oleju.

Ciasno pasowane ? Chyba nie wiesz o czym gadasz. Jak silnik mający 11 atmosfer może być luźno spasowany ? Co do cienkiego filmu olejowego się zgodzę, jednak aby go zerwać i zniszczyć warstwę siarczków i innych gówien tworzących się na tulei musiałbyś ciągle silnik upalać pod 7000 obrotów. Na dojazdy do pracy i czasami przegonienie auta taki olej jest jak najbardziej OK.

Pozdro

: 2012-10-09, 18:55
autor: BaSsGrU

: 2012-10-09, 19:11
autor: counterox
Wg inter cars 0w40, 5w40 oraz 5w30 się nadaje do tego silnika,

Książka serwisowa podaje, że można używać 5W30 i
"stosowanie 5W30 może mieć pozytywny wpływ na zużycie paliwa " i moźna stosować w klimacie od +40 do poniżej -30 stopni dla silnika benzynowego.

Sam nissan by wpychał nóż w żebra klientom i podawał, że można taki olej stosować ?
Słyszałem o zatartych wałkach i rozrządach w autach po oleju 5W30, ale jak się okazywało, był to podrabiany mobil lub castrol wlany w oryginalne opakowania przez mafię..

: 2012-10-12, 20:29
autor: ml0dy
Ja bym nie polecał zmiany oleju na rzadszy, można rozszczelnić silnik

: 2012-10-13, 08:20
autor: zecikk
DiLGT pisze:zy taka zmiana na zime nie bedzie miala negatywnego wplywu
bedzie miała. duza szansa ze zacznie brac olej az miło. nie zmienia sie oleju z gestszego na rzadszy chyba ze remont silnika robiłes. wtedy inna sprawa bo nowe uszczelnienia masz wszystkie.
counterox pisze:Wg inter cars 0w40, 5w40 oraz 5w30 się nadaje do tego silnika
ale nikt tam nie wspomina ze sa to dane dla silnika ktory nie był zalewany niczym gestszym .
DiLGT pisze:Przebieg auta teoretcznie 165tys
no wlasnie. teoretycznie. a jak jest w PL wszyscy wiemy.
DiLGT pisze:zwlaszcza ze robie odcinki 3-5km
mysle ze na dojazdy do pracy nie ma sensu kombinowac to raz a dwa przy takich odcinkach auto sie nawet nie zagrzeje porzadnie.

[ Dodano: 2012-10-13, 09:22 ]
counterox pisze:Sam nissan by wpychał nóż w żebra klientom i podawał, że można taki olej stosować
to sa dane dla silników nowych a nie po przebiegu xyz km ktore byly zalewane niewiadomo czym do tej pory :)

: 2012-10-13, 18:06
autor: Michalllo

: 2012-10-13, 21:42
autor: counterox
Co do olejów, to główkuję od 3 lat, dlaczego do silników z pompowtryskiwaczami musi być inny olej niż do silników z normalnymi/ innego typu wtryskiwaczami ?

Do do auto z DPF i FAP się zgodzę, ale czemu do cholery z pompowtryskiwaczami ? :-o Marketing ?
Zasada działania takiego silnika jest ciągle taka sama..

: 2012-10-13, 22:03
autor: ml0dy
Z tego co wiem, ale ręki uciąć nie dam pompowtryski są smarowane i chłodzone olejem i na pewno chodzi o odpowiednie smarowania wałka rozrządu chodzi o zjawisko wprasowania oleju między pracujące elementy (co za tym idzie pracy "na sucho"), ja bym polecał się stosować do zaleceń norm oleju przy pompowtryskkach bo to droga zabawa przy awarii

: 2012-10-13, 22:43
autor: counterox
Z tego co wiem i nawet rozbierałem taki pompowtrysk, to on jest smarowany, ale olejem napędowym przez niego przepływającym, a nie olejem silnikowym.

Gdyby olej miał jakoś od wnętrza smarować pompowtrysk, to cały czas ubywałoby nam oleju i brudny olej leciałby do wtryskiwacza.


Jedynym dla mnie wytłumaczeniem może być fakt, że niewielkie ilości spalanego oleju w silniku dla oleju do pompowtrysków nie tworzą sadzy, a te bez aprobaty mogą tworzyć osady. Może osad odkładać się na otworkach wtrysku od strony komory spalania i zmniejszać jego żywotność - ale czy ten tor mojego rozumowania jest prawidłowy - tego do końca nie wiem :P

: 2012-11-12, 21:01
autor: tmx
Jeżeli silnik jest zdrowy - to możesz przejść na syntetyk.
Ja z valoline 10w40 przeszedłem na 5w50 a na zime planuje dać 5w40 valvoline. Zrobiłem to tak: płukanka przed wymianą oleju -> olej docelowy a po 3 tyś wymiana samego filtra. Planowana wymiana całosci po 8kkm.
Płukanka usunie największy syf - wymiana filtra po to żeby co sie jeszcze wypłukało i zatrzymało w filtrze wywalić z układu
U mnie efekt jest taki że fajniej jeździ i mniej trochę wciąga.
A co do wątpliwości - 5w40 jest rzadszy niz 10w40 przy starcie (kiedy i tak jest sporo gęstszt od oleju w temp. roboczej, a przy 100 stopniach ma w sumie podobną gęstość - więc to też nie powinno mieć negatywnego wpływu.

: 2012-11-12, 21:20
autor: wod2u
tmx pisze:Ja z valoline 10w40 przeszedłem na 5w50 a na zime planuje dać 5w40 valvoline.
tmx, z ciekawości, spodziewasz się, że na 5W40 w zimie będzie jakaś różnica w porównaniu do 5w50? Bo mam zmianę za jakiś miesiąc i wyjdzie, że akurat na zimę pierwszy raz zaleję silnik 5W50 (Millers XFS).

: 2012-11-13, 00:38
autor: tmx
Generalnie zimą jest zimno - miska olejowa jest chłodzona zimnym powietrzem, sniegiem i tp więc raczej olej jest też nieco gęstszy/chłodniejszy. Zimą nie daje sie tak w palnik a że generalnie zmieniam olej 2 razy do roku - to na zimę wolę "zwykły" bo i tak na wiosnę będzie nowy. A co do oleju to 5w jednego producenta nie koniecznie ma tą samą temperature płynięcia w niskich temp co innego. Warto zajrzeć do kart produktów. Tam jest bez marketingowej ściemy - konkretne parametry.