Strona 4 z 6

: 2010-05-15, 14:07
autor: Coobcio
By w mojej dawnej Almerze złamać 130KM wystarczyło by zmienić wałek ssący na sentrowy, jakieś 5KM by doszło i 5Nm zmalało...
Do tego splanować łep o 1,3mm i powinny te utracone Nm powrócić z powrotem na poziom 160 :)

: 2010-05-17, 21:35
autor: NadiR
Powiedzcie jak to w końcu jest z tym przyspieszaniem zapłonu bo dziś rozmawiałem z Katodem i mówi, że to nie takie cho siup myk i jest :) Tzn. żeby sobie w przyszłości wozu nie skrzywdzić spalaniem stukowym, ubogim AFR na górze itp.
Teraz będę wym. wałek u niego, a później planował głowicę i taie tam ;) i ma mi ustawić tak jak seria, bo mówi, że to już trzeba na hamce badać i szerokpasmówką podczas jazy czy gdzieś nie jest za ubogo, bo od razu możemy nie zauważyć, że coś nie tak z kompem.
Czy jet w końcu ta bezpieczna granica aby lac 95 ? a poczuć lekką różnice?

Jeszcze jedno odnośnie moda rozrządu: ty Coobcio zrobisz to w 1.6 bez kółek czy kółka trzeba mieć aby tego dokonać ? Czy wym. ssącego na ten od DS i jeszcze go +6 ?

: 2010-05-17, 21:51
autor: Coobcio
Ja wykminiłem patent i przerabiam seryjne zębatki...
Ps. genralnie w silniku GA16 są małe wtryski dla tego jak się dłubie te silniki to trzeba usprawnić układ paliwowy, nie ma wtrysków które bez pośrednio pod pasują tak więc wymienia się pompę paliwa na mocniejszą i podnosi ciśnienie nastawnym regulatorem...

: 2010-05-17, 22:03
autor: NadiR
...mhm czyli nie muszą być ;) no nic oni mają najtaniej chińskie po 250-300zł a coś lepiej to juz 350-400.

Co do pompmy to musi być koniecznie WAlbro czy można po prostu nowego np. Bosha kupic + reg. podnieść i tyle?


ps. a co z Twoją koncepcją C.Garage na zlocie?
Bo jak mi nie zrobią tego moda to się piszę bez gadania :)

ps2. czy walek od DS pogorszy doł? i da sie to uratowac modem?

: 2010-05-18, 05:40
autor: bombel
NadiR mod rozrzadu polepsza dół, a zapłon jak przyspieszysz to już tylko na 98 tzreba jeździć

: 2010-05-18, 07:02
autor: Coobcio
DS wałek nie pogorszy dołu :)
Mod rozrzadu poleprzy całość - zresztą na zlocie będzie hamownia tak więc odrazu będzie sięweryfikowało :)

Ps. zapłonu wcale nie trzeba tak dowalać by trzeba było latać na 98, można te 2 stopnie mniej jak optimum go ustawić i będzie optymalnie pod pewne 95...

: 2010-05-18, 07:10
autor: NadiR
Coobcio pisze:DS wałek nie pogorszy dołu :)
Mod rozrzadu poleprzy całość - zresztą na zlocie będzie hamownia tak więc od razu będzie się weryfikowało :)
Czyli zrobisz mi tego moda :mrgreen: ok, ;)

Coobcio pisze: Ps. zapłonu wcale nie trzeba tak dowalać by trzeba było latać na 98, można te 2 stopnie mniej jak optimum go ustawić i będzie optymalnie pod pewne 95...
Seria ma ponoć 15 stop. czyli co na 17? bezpieczną granicę na Pb95.

: 2010-05-18, 07:33
autor: Coobcio
GA16 z tego co pamiętam seria ma 10... Daje się ok 16-17 dla 98 i ciut mniej dla 95

: 2010-05-18, 08:56
autor: NadiR
Mhm... czyli te 15 to byłby max... zobaczymy co wyjdzie po zmianie wałka.

Jeszcze odnośnie tej pompy to nie może byc nowy np. Bosh czy musowo musi być ta Walbro? Bo więcej jak ok. 130km nie będzie do zrobienia..

: 2010-06-06, 21:36
autor: Coobcio
No i wyszło 105KM i chyba 150Nm na stałym ciśnieniu paliwa 2,5 bara...
Kupuj z allegro regulator za 150zł a seryjny pozostaw jak jest - odepnij z niego podciśnienie, daj dłuższego węża i podłącz go do nowego regulatora :D
Poczujesz wówczas górę obrotów a dół pozostanie bez zmian :)

A i nowy regulator na razie zestrój jak sprawny seryjny czyli bez podpinania podciśnienia powinieneś mieć ok. 3 barów - choć lepiej dać jak w P11/N15 czyli 3,1...

: 2010-06-18, 17:44
autor: aBa
Temat jest o DE,ale mam pytanie w sumie wspólne.Co jest w końcu katalizatorem?Ta gruszka za kolektorem,czy pomiedzy tłumikiem pierwszym,a końcowym osłoniete osłoną termiczną?Wydaje mi się że to na środku,bo po cholerę pakować osłonę termiczną na tłumik? :-|

: 2010-06-19, 01:23
autor: Coobcio
katalizaotr pierwszy zwany prekatalizatorem masz wbudowany w kolektor wydechowy, a pierwsza puszka za kolektorem to też katalizator i już właściwy... następnie tłumiczek przelotowy maleńki i końcowy duży komorowy...

: 2011-04-11, 08:24
autor: NadiR
http://allegro.pl/saab-900-9-3-turbo-tu ... 37820.html

Ile by powyższy T25 ze Schabiksa dał w 1.6DE?
Do tego jaki wydzior 2.25 czy 2.5"?

Szkoda mi wywalać motorownie na swap bo cholera jest w super stanie i tak myślę, czy nie taniej i szybciej przede wszystkim soft turbo zapodać? (kolega teraz do CRXa znalazł dedykowany (używka) już i auto fruwa :D a koszty na bardzo rozsądnym poziomie)


Obecnie jakieś 110km+ jest...

Generalnie ma być CICHO z wydechu, tylko uszcz uszcz fajne robić :D

ps. mam też LPG BRC SQ24 reduktor 1500 i pomarańczowe wtryski.
Ciśnienie wachy bym podniósł nastawnym reg. i dał pompę paliwa skądś tam mocniejszą.

: 2011-05-02, 22:23
autor: qxs
Temat zmian głowicy w SR20DE na VE był poruszany. A jak sprawa wygląda w wypadki GA? Czy głowica z SR16VE by podeszła i dało by radę uzyskać w tym silniku zmienne fazy?

: 2011-05-02, 23:07
autor: MacGayver
SR16VE to rodzina silników SR a GA to zupełnie inna konstrukcja. Jeśli zmienna faza w GA to silnik z Sentry (NVTCS). 110KM lub z nowszego 115KM

: 2011-06-05, 12:15
autor: kubek
Podłączę się pod temat mianowiecie interesuje mnie zrobienie ok 115 km z ga16de o pełnej mocy (102km) w planach kolektor 4-2-1 wydeszek 2'', CAI i wałki z ds lub sentry tylko pytanko czy 3ba to stroic świnką czy wystarczy dołożenie reg ciś paliwa i podbicie cinienia?

: 2011-06-05, 20:03
autor: bodek
wałków z DSa nie musisz stroić i pozostań przy tym rozwiązaniu. Okolice 110-115KM powinny być.

: 2011-06-05, 22:56
autor: BaSsGrU
ale chyba podstrojenie zawsze coś jeszcze da, czy się mylę ?

: 2011-06-05, 23:13
autor: MacGayver
zrobienie 115KM to nie będzie jakiś wielki wyczyn, skoro z GA14 u Kozy zrobiliśmy 100KM bez filtra stożkowego nawet czyli takiej podstawowej rzeczy to przy 1.6 tym bardziej ;-) Zrobić kolektor, pociągnąć resztę wydechu do końca, wałek z DS, przestawienie wałka ssącego, stożek i spokojnie tyle wyjdzie. A jak dojdzie świnia to i ekstra coś dojdzie ;-) Wal na priv jak coś :)

: 2011-06-06, 06:28
autor: bodek
Czy strojenie będzie potrzebne to zależy od przebiegu AFR. Można by oczywiście też mapę zapłonu podstroić i "coś" to da ale nie jest zasadą, że zakładasz Ecumastera i ciśniesz moc.

: 2011-06-06, 08:20
autor: BaSsGrU
a jak zrobić więcej paliwa ??
Mam wrażenie ze u mnie nie domaga pompa paliwa.(filtr paliwa wymieniony)
mam 4w2w1 wolny wydech bez żadnyk katalizatorów na końcu wydech ala"APEXI" przportowany kolektor 73c i wkładkę simota zamisat papierowego filterka.

: 2011-06-06, 08:36
autor: dylson
BaSsGrU pisze:a jak zrobić więcej paliwa
A skad wiesz, ze potrzebujesz wiecej paliwa? Strojenie w delikatnie zdlubanym wolnossacym aucie nie jest bardzo potrzebne.

: 2011-06-06, 09:47
autor: BaSsGrU
to jest takie wrażenie, czujesz że fura nie idzie pełną parą, tak jak by chciała, a nie mogła, jak włącza się klimę to jest takie podone wrażenie ale nie aż tak nasilone.

Nie mam pewności czy to pompa ale tak mi się wydaje, bo wymianie filtra pailwa troszkę się poprawiło.

: 2011-06-06, 14:38
autor: ciapek
BaSsGrU pisze:mam 4w2w1 wolny wydech bez żadnyk katalizatorów na końcu wydech ala"APEXI"
może Nm gdzieś uciekły przez taki luźny wydech. Ten a'la APEXi ma 2,5" na wejściu nie jest to za dużo???

: 2011-06-06, 15:54
autor: BaSsGrU
moze tak byc, coprawda jest wrzucony silencer i to daje odczucie większego kopa na nirzszych obratoach (elastyczniejszy jest ciut) wiele osób też tak twierdzi że po założeniu "wyciszacza" jakby przybyło troszkę momentu.

: 2011-06-06, 20:09
autor: bodek
Jak pada pompa to wyjściem jest tylko jej wymiana 8-) a nie podlewanie Ecumasterem, większymi wtryskami czy regulatorem ciśnienia paliwa. Pozostałe opcje nic nie dadzą a przynajmniej nic na dłuższą metę (zależnie od stanu pompy). Pompa to koszt 100-150zł, wymiana w zasadzie intuicyjna.

: 2011-06-07, 10:05
autor: Filip_212
Tak zmianiając delikatnie temat: zauważyłem, że wszyscy modyfikują GA16 o mocy 90 km i również na podstawie tych silników dokonuje sie szacunku przyrostów mocy.

Ja pod maską mam 1.6 o fabrycznej mocy 102 km.
Nie zależy mi na rakiecie, bo gdybym chciał robić scigadło, to pewnie bym wrzucił SR20VE/DE, ale myślę o delikatnym wzmnieniu fabrycznej jednostki, żeby do tych mniej więcej 130 koni dojść :mrgreen:

Czy ze względu na jej większą o te 12 koni wartość, przyrosty też będą znacząco większe po zastosowaniu tych samych modów ? Czy to raczej nie ma większego znaczenia?

: 2011-06-07, 15:38
autor: słoma79
Zobacz w podpis Coobcia, najmocniejsze GA16 ma 128KM :mrgreen: więc prawie 130 się da :-o

: 2011-06-07, 15:42
autor: Filip_212
no tak, ale z tego co wiem, to tamto GA16DE miało seryjnie 90 km. Ja mam te 12 km więcej i zastanawiam się, czy to ma jakieś znaczenie podczas wzmacniania jednostki

: 2011-06-07, 15:48
autor: BaSsGrU
niema żadnego oprucz ciut mniejszych kosztów żeby dojść do tych 125 KM