Strona 3 z 6
AAAA Rady jak zwiększyć moc w GA14DE i GA16DE
: 2010-03-22, 18:18
autor: counterox
Nie wiem na ile KM i momentu zabiera ten katalizator pierwszy. Może nawet nic nie zabiera
Ale przynajmniej zrobie sobie porting i jak zamontuje ten kolektor to będzie szczelny
A że jest to najzwyklejszy kolektor do GA16, to Ci przyznaję rację.
Może urwę 0,01 sekundy do pierwszej 100, bo przód będzie ciut lżejszy
Pozdro
: 2010-03-23, 13:59
autor: NadiR
Coobcio pisze:Też ciekawa opcja z uturbieniem 1,6 ale nie wiem czy wiesz że montaż strojenie, jakaś kustomowa listwa paliwowowa i wtyrski przynajmniej z 2.0 to jedna sprawa a druga to to że doładowanie silnika w KJS, rally sprintach i wszsytkich tego typu pojeżdżawkach przenosi cię do klasy sporo wyższej tzn. przelicznik razy 1,7 jak masz 1,6 pod maską to latasz w najwyższej klasie
No niestety miałeś rację.
cyt."Wg regulaminu dla aut z turbodoładowaniem stosuje się przelicznik pojemnościowy x1.7 (z zapłonem ZI) lub x1.5 (z zapłonem ZS), więc bez względu na rodzaj zapłonu auto o tej pojemności będzie klasyfikowane w klasie piątej" czyli 4łapy, Evo i inne
Więc trzeba się zastanowić, czy torowe sprinty czy uliczne i nie tylko (bo na1/4 pewnie też turbo to turbo i nie ma jaka pojemność?)
Jak bym na turbo się zdecydował to w sumie i tak: wałki DS, 4-2-1+73c i wydech bym zrobił + turbo oczywiście.
W portinigi inne juz bym odpuścił na starcie.
Coobcio pisze:
Hehe chyba żeby zrobić to po cichiu, tzn. wydech, DV seryjna z 200SX, i seryjna puszka powietrza wraz z tłumikiem szmerków - żeby nie było słychać że tam turbo pod maską jest...
To już nie to samo
[ Dodano: 2010-03-25, 09:21 ]
Pytanie wtryski od 2.0, którego brać? De p10, p11 - bez różnicy ? razem z listwą i czy dużo trzeba rzeźbić?
: 2010-03-26, 17:47
autor: SiwoL
NadiR pisze:Coobcio pisze:Też ciekawa opcja z uturbieniem 1,6 ale nie wiem czy wiesz że montaż strojenie, jakaś kustomowa listwa paliwowowa i wtyrski przynajmniej z 2.0 to jedna sprawa a druga to to że doładowanie silnika w KJS, rally sprintach i wszsytkich tego typu pojeżdżawkach przenosi cię do klasy sporo wyższej tzn. przelicznik razy 1,7 jak masz 1,6 pod maską to latasz w najwyższej klasie
No niestety miałeś rację.
cyt."Wg regulaminu dla aut z turbodoładowaniem stosuje się przelicznik pojemnościowy x1.7 (z zapłonem ZI) lub x1.5 (z zapłonem ZS), więc bez względu na rodzaj zapłonu auto o tej pojemności będzie klasyfikowane w klasie piątej" czyli 4łapy, Evo i inne
Więc trzeba się zastanowić, czy torowe sprinty czy uliczne i nie tylko (bo na1/4 pewnie też turbo to turbo i nie ma jaka pojemność?)
Jak bym na turbo się zdecydował to w sumie i tak: wałki DS, 4-2-1+73c i wydech bym zrobił + turbo oczywiście.
W portinigi inne juz bym odpuścił na starcie.
Coobcio pisze:
Hehe chyba żeby zrobić to po cichiu, tzn. wydech, DV seryjna z 200SX, i seryjna puszka powietrza wraz z tłumikiem szmerków - żeby nie było słychać że tam turbo pod maską jest...
To już nie to samo
[ Dodano: 2010-03-25, 09:21 ]
Pytanie wtryski od 2.0, którego brać? De p10, p11 - bez różnicy ? razem z listwą i czy dużo trzeba rzeźbić?
Raczej 4-2-1 i 73c na wiele ci się przy turbolocie nie zda;)
: 2010-03-26, 18:34
autor: NadiR
SiwoL pisze:
Raczej 4-2-1 i 73c na wiele ci się przy turbolocie nie zda;)
Chyba odwrotnie kolego
: 2010-03-26, 19:36
autor: dylson
Odmulony kolektor ssacy jak najbardziej ale wydechowy 4-2-1 to niby do czego?
: 2010-03-26, 21:11
autor: bombel
NadiR pisze:Chyba odwrotnie kolego
Na kolektorze 4-2-1 nie zamontujesz turbiny
: 2010-03-26, 23:49
autor: ciapek
Bullshit
tzn. może być 4-2-1 i turbo
tylko że dalej np. na samym końcu.
To tyle z OT
A co do tego kolektora bez kata to daje coś tam na wyższych obrotach. wiem bo miałem założony taki z 100nx tyle, że w GA14DS
: 2010-03-27, 00:16
autor: Mas
ciapek pisze:Bullshit
tzn. może być 4-2-1 i turbo
tylko że dalej np. na samym końcu.
Ma to sens jak masz silnik z tyłu - w przeciwnym razie lag przeogromny będzie
: 2010-03-27, 00:22
autor: ciapek
No tak np. taka Toyotka MR2 spoko fura, a ta fota to tylko dla jajec wstawiona.
: 2010-03-27, 02:00
autor: SiwoL
A czy my rozmawiamy o silniku z tylu czy o GA16DE????
: 2010-03-27, 08:54
autor: NadiR
SiwoL pisze:A czy my rozmawiamy o silniku z tylu czy o GA16DE????
Do 4-2-1 to się zgodzę, nie ma gdzie, ale napisałeś że i ssący więc
....
Poza tym na razie będzie mocne N/A, więc żadna podmiana wałków, porting itp. dla ewentualnego przyszłego turbo nie zaszkodzi, a 4-2-1 zawsze można zdemontować i odsprzedać, więc nie ma tego złego
pozdro
ps. ssący wczoraj już wym. i wcześniej egr out. Idzie suka lepiej nie ma co, ale to dop. początek, teraz 4-2-1 i walki DS.
Pytanie: bo przepiąłem kostkę ssącego 74c na 73c ale nie wiem za co ona odp. bo są inne:
(na foto zaznaczyłem o jaką kostkę chodzi) co by mi coś nie wariowało:
: 2010-03-27, 08:57
autor: rz
NadiR pisze:Poza tym na razie będzie mocne N/A
czekamy czekamy i nic
: 2010-03-27, 09:09
autor: NadiR
rz pisze:
czekamy czekamy i nic
Jeszcze się zawstydzisz
: 2010-03-27, 09:31
autor: rz
NadiR pisze:rz pisze:
czekamy czekamy i nic
Jeszcze się zawstydzisz
Czy ja wiem... mysle, ze tak optymistycznie nie bedzie
: 2010-03-27, 19:31
autor: NadiR
rz pisze:NadiR pisze:rz pisze:
czekamy czekamy i nic
Jeszcze się zawstydzisz
Czy ja wiem... mysle, ze tak optymistycznie nie bedzie
No ja optymista zawsze
ps. pojedynek 100nxa z P10tka czemu nie
ciut masz lżejszy wózek bo chyba o jakies 50kg, ale damy radę.
ps. obecnie ile masz km? masz już wałki od DS?
Ja dop. shamuje wóz po wszystkim (bo jak wchodzić to raz a porządnie, bez pier.....a)
.... czyli jak osiągnę "teoretyczne" 130-140km N/A oczywiście.
: 2010-03-27, 21:48
autor: rz
Ile mam? Szczerze to nie mam pojecia ale stawiam na 105KM/150Nm a to dopiero polmetek bo zostalo jeszcze pare rzeczy do ogarniecia. Zawias zrobiony wiec mozna spokojnie moc na asfalt przenosic
A powalcz jeszcze z masa bo ja ze 40kg jeszcze moge zejsc
pzdr
rz
: 2010-03-27, 22:19
autor: counterox
Kolektor z katalizatorowego na bezkatalizatorowy wymieniony
Bez kanału jest kupa pierdo... ale satysfakcja, że zrobiło się samemu - bezcenne !
Efekty dupohamowni:
Niskie obroty około 2,5-3 tys. obrotów lekka poprawa NM
- powyżej 4 tys. obrotów znacznie wyczuwalny lepszy ciąg
Dodam, że mój kolektor miał wybity katalizator, więc spaliny wpadały do pustej gruchy i zawirowywały.. Teraz jest prosta rura, więc i spaliny nie zawirowywują i jest ciut ciszej w aucie
Pozdrawiam
i polecam dla właścicieli p11 z parszywych Niemiec
[N15] 1,4 87km co z nią zrobić...?
: 2010-05-08, 14:17
autor: Marecki
Witam
Mam kilka pytań. Co zrobić z tym 87 konnym demonem? Koszta im niższe tym lepsze
Na forum almery doradzono mi, żebym zamontował stożek. Koszta nie są duże, więc myślę, że ok. Teraz nie wiem jaki kupić czy k&n czy simota?
Co jeszcze mogę w niej zrobić, nie za dużym kosztem, żeby ładnie się bujała
Pozdrawiam
: 2010-05-08, 18:14
autor: bodek
Nie za dużym kosztem to możesz ją wybebeszyć do gołej blachy i na pewno odczujesz poprawę osiągów
Wydając ~1200zł możesz ugrać ok. 10KM.
: 2010-05-08, 22:28
autor: Marecki
łoł to tak em.. no cienko xD bo turbo raczej odpada, bo instalacja przewyższy cenę samego auta więc nie.
a powiedzmy 2.000 zł. co robić?
: 2010-05-09, 10:48
autor: bodek
Za 2 kpln możesz zrobić układ wydechowy ze zwykłej stali z kolektorem 4-2-1, porządny dolocik np CAI, pokręcić wałkami i przestawić zapłon. Powinno to podnieść moc do ok. 100KM i delikatnie poprawić charakterystykę momentu. Piszę delikatnie bo przy 1.4 spektakularnych przerostów nie należy się spodziewać. Czy warto? hmmm...
Na grubo to iść w turbo. Bezpieczne 140KM na seryjnych gratach powinno dać się ugrać.
Przenoszę temat do działu głównego bo nie bardzo pasuje do ukł. dolotowych
: 2010-05-09, 20:51
autor: NadiR
W 1.4 grzebanie to ci weterani nawet odradzą.... nie ma sensu..... tylko swapik
: 2010-05-09, 21:24
autor: sergiej
najpierw swap na ga16de a potem zabawa z tym co ci bodek pisal ...albo najlepij zrobic to co w almerce mlodegozura
czyli dogonic gti a jest to mozliwe
: 2010-05-13, 21:35
autor: nossbuk
Witam. Ostatnio u siebie w GA16DE kolektor 73C robiłem porting
. Tak to wyszło :
: 2010-05-14, 09:20
autor: NadiR
Rozumiem jeszcze bardziej rozciągnąłeś 73c? Założony i czuć coś lepiej?
Mam pytanie co do wałka ssącego od DS: mam już na stanie i mierzyłem krzywki "na chłopski rozum" i mają ok. h-40mm.... to odp. czy nie? Silnik był DS i gość mówił, że wyjął górny od kolektora ssącego. ale chciałbym się upewnić po czym poznać ten wałek.
: 2010-05-14, 11:36
autor: ciapek
Na pewno ten.
1 zdjęcie ostatnia krzywka to takie okrągłe napęd pompki paliwa: Jest
2 zdjęcie zielony pasek: Jest
w ga14ds ów pasek na 50Y jest żółty
w ga16ds jest zielony
PS. ile płaciłeś za jeden wałek?
: 2010-05-14, 11:58
autor: NadiR
ciapek pisze:Na pewno ten.
1 zdjęcie ostatnia krzywka to takie okrągłe napęd pompki paliwa: Jest
2 zdjęcie zielony pasek: Jest
w ga14ds ów pasek na 50Y jest żółty
w ga16ds jest zielony
PS. ile płaciłeś za jeden wałek?
To mnie uspokoiłeś
A tak sobie zapłaciłem 117zł pobranie, ale gość chciał 300 za silnik, ale z przesylka z 400 by wyszlo, ale po co mi on.
Kiedyś 2 szt wyrwałem za 200zł z przesyłką, ale odsprzedałem Coobciowi, bo się pozbyłem NX-a.
: 2010-05-14, 14:35
autor: nossbuk
NadiR pisze:Rozumiem jeszcze bardziej rozciągnąłeś 73c? Założony i czuć coś lepiej?
Powiem Ci tak, wielkiego przyrostu mocy nie ma, lecz czuć, że samochód trochę płynniej chodzi.
: 2010-05-15, 12:45
autor: Coobcio
Z moich najnowszych odkryć odnośnie grzebania w GA16DE to:
- Kolektor z Sentry zabiera ok 7-9KM i dodaje od 5-6Nm od 1000 do 5000obr.min wzgldem tego 73C
- Wałek ssący z Sentry zabiera ok 7-9Nm i dodaje 5-6KM względem DS...
A co do encyklopedii wiedzy co do podniesienia mocy w GA16DE do 128KM i 160Nm to zapraszam tu:
http://sumo.boo.pl/?p=410
: 2010-05-15, 13:22
autor: NadiR
Coobcio pisze:
A co do encyklopedii wiedzy co do podniesienia mocy w GA16DE do 128KM i 160Nm to zapraszam tu:
http://sumo.boo.pl/?p=410
Mam zamiar złamać magiczne 130km
ale na razie tylko wałek zapłon i może dolot i LPG BRC SQ24 a next dalesze modzenia bo zostawiam Primerę, którą odkupią teście więc ze sprzedaż problemu nie będzie także modzić trzeba bo auto jest w gut formie
ps. no i jak byś na zlocie coś zapodawał to ja się pisze na moda r. bo nie wiem czy kolega Katod to robi...ale się chyba nie znacie?