Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Lekkie koło zamachowe Otoczak

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-02, 10:36

Ad@mus, Ty nie kombinuj z odchudzaniem zamachu bo robisz dupowóz a nie kosiarke na tor:))
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-03, 00:10

za jakis czas sciagam skrzynie, jak jest cos do zmodzenia pozytywnego pod nią-mowa o zamachu, to czemu nie:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-03, 10:51

zaburzysz wyważenie układu, to nie Honda. Wypadałoby założyć lekkie koła pasowe, wał z 4-ma przeciwwagami, wtedy lekkie koło, przygotować porządnie glowicę i kręcić do 9000. Wg mnie to rozwiązanie na tor, jak było wspomniane, bo moc nie bierze się z worka. Lekki zestaw trzeba wysoko kręcić.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-03, 11:12

trochę przemyslalem temat i:
-wal z 4 wagami mam
-lekkich pasówek nie mam bo nie wierze w to, pozatym takiego performance nie potrzebuje
-koła w SR miały różne wagi więc poszukam ori z sunny GTI które ma ok 8kg i przeloze je do primery którego seryjna waga jest ponad 9kg
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-03, 11:39

owszem, ale właśnie ono jest lżejsze bo wał jest cięższy z 8-ma przeciwwagami
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-03, 12:55

czyli po naszemu, jak ma zapierd#$% to zapierd@#$ bez względu na mase kola?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-03, 13:46

Ja to widzę tak, że dół ma być kompletny, tzn jak wał z Sunnego to koło z Sunnego, wał z P11GT to koło też z GT. Znajomy mechanior od rajdówek twierdzi że samo lekkie koło przy pałowanym silniku to pierwszy krok do rozwałki motorowni bądź skrzyni. Cały czas podkreślam to nie Honda. Nie jestem specjalistą, ale przy budowaniu swojej motorowni dużo się uczę, bo duzo ludzi mnie wspomaga. Taki morał, że lekkie koło do dużego momentu to jest zło.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-03, 13:48

Ad@mus pisze: -lekkich pasówek nie mam bo nie wierze w to, pozatym takiego performance nie potrzebuje
Znajdź sobie porównanie wykresów z hamowni z mocą mierzoną na kołach i napisz jeszcze raz, że nie wierzysz :-P
Widziałem temat jakiegoś G20 z USA, facet po założeniu set-u Unorthodox był mocno sceptyczny, mówił, że nie czuje zmiany, ale pojechał na hamownię i wyszło okolice 6KM na kołach w całym użytecznym zakresie obrotowym (oczywiście nie wszędzie tyle samo).
Najwięcej zapewne daje pasowe, bo jest najcięższe, ale sam bym nie zmienił, bo oryginalne ma tłumik drgań, a takie dorabiane już nie (mogą przez to obrywać panewki).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-03, 14:17

wod2u pisze:bo oryginalne ma tłumik drgań, a takie dorabiane już nie (mogą przez to obrywać panewki).
Bo jak już się idzie w ten temat, to każdy z "odbiorników" musi być bez zarzutu, sprawne lekko chodzące łożyska. Najpierw rewizja wału, panewek, łożysk; później lekkie koła i zamach.

BTW z cyklu bajek i opowieści.
Miałem kiedyś w zakładkach temat z Australii, ale po awarii dysku tego znaleźć nie umiem. Tam gość robił N15 na kosiarkę, wyważony cały układ korbowy, lekkie koła, lekki zamach (ale ten już mega lekki był), wał jakiś custom i kręcił ją do bagatela 11200rpm. Ale to była typowa torówka.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-03, 14:31

czemu tyle ludu wkłada lekkie koła zamochowe i lekkie pasowe przy modach silnika?

skoro do góno daje?

druga sprawa to to ze w USA są dostępne odelżone KITy na Fly Wheel
Poproszę doprowadzić dyskusję do końca
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-03, 16:46

1.Bo to masowe wierzenia jak 2,5" przelot, "bo tak wypada", "każdy to wkłada", "będzie pałer"

2.W USA jest wiele rzeczy, których u nas nie ma, jak napisałeś są odelżone kity na koła zamachowego, są też dostępne lekkie koła pasowe, megawydajne pompy oleju itd.


Podsumuję:
Wg mnie i każdy może mieć inne zdanie, ale z własnych doświadczeń (niekoniecznie w GT) wiem, że lekkie koło zamachowe ma prawo bytu, ale....Po pierwsze nie jako podstawowy mod, a jedynie jako dopełnienie. Dwa w silnikach z porządnym niutem, może doprowadzić do wysrania czegoś. Trzy odelżenie o 0,5kg to se można wsadzić, a do porządnie odelżonego koła to już trzeba wszystko wyważyć. Cztery lekki układ to do szlifierek torowych, najlepiej małolitrażowych, gdzie moc wyjdzie z prędkości obrotowej.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-03, 19:04

- Zamach sunny gti
- Wał 4cw primera P11
- Pasowe primera P11
Od trzech lat brak problemów a przy 2000 mam 180nm
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-03, 20:04

ale efektów dodatnich też nie masz, bo z czego...zamach z sunnego jest o jakieś 1,2kg lżejszy, mówiąc odelżone koło, mamy chyba na myśli jakieś 6,5-7KG ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-03, 22:36

adam_N14 pisze:- Zamach sunny gti
- Wał 4cw primera P11
- Pasowe primera P11
Od trzech lat brak problemów a przy 2000 mam 180nm
wyważałeś zamach z wałem??
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-04, 08:32

Ale wał jest sporo lżejszy więc łączna masa jest niższa niż seryjnie miał sunny.
I zamach i wał jest seryjny tylko z różnych generacji silników więc nic nie było wyważane a mimo to panewki nie mają żadnych negatywnych oznak.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-11-04, 08:48

coż może i tak być ... ja tam wole zawsze sprawdzic wyważenie jak wszystko jest na stole:) w końcu to wszystko produkcja seryjna wiec i granice tolerancji inne ... na korbowodach z jednego silnika potrafi być 10 gram różnicy... zdajesz sobie sprawę co takie 10gram np. przy kręceniu do 8 czy 9 koła może spowodować?
Ostatnio zmieniony 2014-11-04, 09:01 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-04, 08:59

Auto cywilne nie do rajdów a części seryjne fabrycznie wyważone.
Gdybym odciążał zamach na pewno nie założył bym bez wyważenia.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-04, 09:48

I jakaś różnica po takim setupie ?? W ogóle to takie zabiegi to do lekkich samochodów co nie zostało wcześniej wspomniane. Im cięższy samochód tym gorszy będzie miał wpływ taki zabieg, bo traci się energia wynikająca z ruchu obrotowego cięższego układu. "Dobrym" rozwiązaniem jest dwumas, ale niestety jeszcze słabo dopracowane są.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-04, 10:01

VE Killer Korby i tłoki zostały dowarzone ale różnica fabrycznie nie przekraczała 1 grama.
Arias szybsza i bardziej agresywna reakcja na gaz, hamowania silnikiem również agresywniejsze :-P każde dodanie czy odpuszczenie gazu to gwałtowne szarpnięcie :-P i wbrew niektórym opiniom nie czuć straty Nm ani na niskich ani wysokich obrotach.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-04, 10:34

adam_N14 pisze:to gwałtowne szarpnięcie
chodzi o wyrwanie samochodu jak z procy czy chodzi o to ze operowanie gazem przestaje być elastyczne i jazda jest mniej komfortowa :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-11-04, 10:35

Strasznie się czepiliście tego wyważania, a w stanach tego nie robią i jeżdżą te silniki z lżejszym kołem (przy seryjnym odcięciu). Jak czytałem dyskusję nt lekkich kół na sr20forum to tam piszą, że silniki SR20 są "internally balanced" (ja to rozumiem, że układ korbowo-tłokowy wychodzi już z fabryki wyważony do jakichś tam tolerancji, zapewne do takich, że przy seryjnym odcięciu krzywda mu się nie dzieje) i dlatego zakładając lekkie, ale wyważone koło zamachowe nie powinno się nic dziać.
Dla mnie po lekturze m.in. tego tematu wygląda to tak, że można odelżyć koło zamachowe przy seryjnym odcięciu bez obaw o żywotność silnika (pomijając już, czy ma to sens), natomiast jak się chce podnieść max obroty pasuje już całość wyważyć (bo już fabryczna tolerancja może być niewystarczająca do zapewnienia żywotności silnikowi w warunkach podniesionych obrotów). Jak źle kombinuję niech mnie ktoś poprawi.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-04, 10:56

adam_N14 pisze:szybsza i bardziej agresywna reakcja na gaz, hamowania silnikiem również agresywniejsze
Wybacz, ale dla mnie to jest czyste placebo spowodowane właśnie tym, że kolo jest lżejsze i zasprzęglenie szarpie, bo masa koła zamachowego nie konpensuje tego lekkim uślizgiem (ten sam efekt jest na spieku), dwa hamowanie silnikiem z tej samej przyczyny jest "agresywniejsze" bo znowu masa koła nie powoduje powolnego zwalniania wału, tylko kręci się bezwładnie, bo "moc wału przewyższa znacznie moc koła". Stawiam zgrzewkę, że Sunny o tych samych parametrach bez lekkiego koła, wypierniczy w kosmos tego z lekkim.

Mam jednak jedno pytanie, czy jesteś w stanie określić, czy znacznie szybciej spadają obroty na tym kole ??
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2014-11-04, 11:28

Na ogólnopolskim trzeba będzie obalić mity :mrgreen:
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2014-11-04, 11:44

Z tego co czytam to jest tu duzo dylematów. I wogóle lekkie kolo to badziew i niszczy silnik. Druga sprawa ten temat o kręceniu do 8 - 9k RPM, czy kto kolwiek na tym forum w DE (nie licząc VE) ma wyżej odcinke niż seryjne okolice 7,5k RPM . Mi własnie odcina przy 7,5k RPM Ale nie widze sensu kręcenia wyżej niż max 7k Bo dalej to tylko czuje stratę. Nie mam niestety wykresu z hamowni ale poprzedni wóz jak hamowalem mialem maxmalną moc przy okolicach 6800RPM Wiec nic przy tym setupie nie dala by mi odcinka przy 9k tylko bym silnik niszczyl.
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-04, 11:46

na YT są filmy jak dwa STI staja na kreche, te z lekkim leje te z seryjnym
na stronie otoczaka tez sa filmy porównawcze-jakiś mod to jest... :)

[ Dodano: 2014-11-04, 11:51 ]
primeraP10, seryjny silnik traci w wyższej partii, ale portingowany, odlblokowany na dolocie i wydechu, z przestawionymi walkami i innymi modami inaczej się zachowa:)
lepsze przepłukiwanie cylków już będzie miało kolosalny wpływ na sprawność silnika w wysokich partiach obrotowych silnika
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2014-11-04, 11:58

Brakuje mi tylko portingu i kręcenia walkami takto reszte mam.
Pytanie : Jest tu mowa o odchudzanie kola z 9KG na okolice 5KG. A naprzykład jak by odchudzić tylko o 1,5KG?
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2014-11-04, 12:12

primeraP10, o ile dobrze pamietam to Macu w swoim ex Sunnym krecil DE do okolicy 8,5k rpm, wiec jego sie zapytaj.

Awatar użytkownika
adam_N14
aktywny forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2012-12-16, 09:43
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: adam_N14 » 2014-11-04, 12:23

Taki setup mam już ze trzy lata to ciężko mi teraz powiedzieć co i jak się zmieniło, kojarzę że trzeba ruszać z wyższych obrotów, silnik szybciej się dokręca, i obroty niżej spadały przy przepince biegów. Nie chodzi o zasprzęglanie na pierwszych biegach odpuszczenie gazu skutkuje zblokowaniem pasów.

Ja tam nikogo nie namawiam ani nie przekonuje Ja sobie chwalę ale to tylko moja opinia.
Na RacingForum jest sporo o tym tematów. Również nie jeden się obawiał odchudzenia zamachu a teraz twierdzą że był to najlepszy i najbardziej odczuwalny mod :-P

W SR20 koła pasowe, wał i zamach są wywarzane indywidualnie a nie w całości więc podmiana jednego elementu na inny fabrycznie wyważony nie spowoduje spustoszenia.
Coobcio w swoim sr16VE miał stroker na seryjnym wale z P11 która docina w okolicy 7000 a jego VE do 8500 się kręciło i latało głównie po torze a mimo to nic złego się ni działo.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest ?? / ??

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2014-11-04, 13:27

primeraP10 pisze:czy kto kolwiek na tym forum w DE (nie licząc VE) ma wyżej odcinke niż seryjne okolice 7,5k RPM
pod wysokie obroty zmienia się charakterystykę silnika, ja np. przy turbo mam zamiar kręcić ponad 8k rpm, bo to daje szerszy zakres obrotów na pełnym boost'ie.
Ad@mus pisze:na YT są filmy jak dwa STI staja na kreche
STI to BOXER i w dodatku TURBO, to znacznie zmienia punkt widzenia

BTW. Temat o DET by się zdał jeszcze :P
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-11-04, 13:47

Arias pisze:BTW. Temat o DET by się zdał jeszcze
zakładaj panie, na wzór naszych tematow z VE i DE

[ Dodano: 2014-11-04, 19:35 ]
http://www.youtube.com/watch?v=5nXngJyilJ4
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”