Lekkie koło zamachowe Otoczak
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
zaburzysz wyważenie układu, to nie Honda. Wypadałoby założyć lekkie koła pasowe, wał z 4-ma przeciwwagami, wtedy lekkie koło, przygotować porządnie glowicę i kręcić do 9000. Wg mnie to rozwiązanie na tor, jak było wspomniane, bo moc nie bierze się z worka. Lekki zestaw trzeba wysoko kręcić.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
trochę przemyslalem temat i:
-wal z 4 wagami mam
-lekkich pasówek nie mam bo nie wierze w to, pozatym takiego performance nie potrzebuje
-koła w SR miały różne wagi więc poszukam ori z sunny GTI które ma ok 8kg i przeloze je do primery którego seryjna waga jest ponad 9kg
-wal z 4 wagami mam
-lekkich pasówek nie mam bo nie wierze w to, pozatym takiego performance nie potrzebuje
-koła w SR miały różne wagi więc poszukam ori z sunny GTI które ma ok 8kg i przeloze je do primery którego seryjna waga jest ponad 9kg
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ja to widzę tak, że dół ma być kompletny, tzn jak wał z Sunnego to koło z Sunnego, wał z P11GT to koło też z GT. Znajomy mechanior od rajdówek twierdzi że samo lekkie koło przy pałowanym silniku to pierwszy krok do rozwałki motorowni bądź skrzyni. Cały czas podkreślam to nie Honda. Nie jestem specjalistą, ale przy budowaniu swojej motorowni dużo się uczę, bo duzo ludzi mnie wspomaga. Taki morał, że lekkie koło do dużego momentu to jest zło.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Znajdź sobie porównanie wykresów z hamowni z mocą mierzoną na kołach i napisz jeszcze raz, że nie wierzyszAd@mus pisze: -lekkich pasówek nie mam bo nie wierze w to, pozatym takiego performance nie potrzebuje
Widziałem temat jakiegoś G20 z USA, facet po założeniu set-u Unorthodox był mocno sceptyczny, mówił, że nie czuje zmiany, ale pojechał na hamownię i wyszło okolice 6KM na kołach w całym użytecznym zakresie obrotowym (oczywiście nie wszędzie tyle samo).
Najwięcej zapewne daje pasowe, bo jest najcięższe, ale sam bym nie zmienił, bo oryginalne ma tłumik drgań, a takie dorabiane już nie (mogą przez to obrywać panewki).
pozdr. Kamil
Bo jak już się idzie w ten temat, to każdy z "odbiorników" musi być bez zarzutu, sprawne lekko chodzące łożyska. Najpierw rewizja wału, panewek, łożysk; później lekkie koła i zamach.wod2u pisze:bo oryginalne ma tłumik drgań, a takie dorabiane już nie (mogą przez to obrywać panewki).
BTW z cyklu bajek i opowieści.
Miałem kiedyś w zakładkach temat z Australii, ale po awarii dysku tego znaleźć nie umiem. Tam gość robił N15 na kosiarkę, wyważony cały układ korbowy, lekkie koła, lekki zamach (ale ten już mega lekki był), wał jakiś custom i kręcił ją do bagatela 11200rpm. Ale to była typowa torówka.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
czemu tyle ludu wkłada lekkie koła zamochowe i lekkie pasowe przy modach silnika?
skoro do góno daje?
druga sprawa to to ze w USA są dostępne odelżone KITy na Fly Wheel
Poproszę doprowadzić dyskusję do końca
skoro do góno daje?
druga sprawa to to ze w USA są dostępne odelżone KITy na Fly Wheel
Poproszę doprowadzić dyskusję do końca
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
1.Bo to masowe wierzenia jak 2,5" przelot, "bo tak wypada", "każdy to wkłada", "będzie pałer"
2.W USA jest wiele rzeczy, których u nas nie ma, jak napisałeś są odelżone kity na koła zamachowego, są też dostępne lekkie koła pasowe, megawydajne pompy oleju itd.
Podsumuję:
Wg mnie i każdy może mieć inne zdanie, ale z własnych doświadczeń (niekoniecznie w GT) wiem, że lekkie koło zamachowe ma prawo bytu, ale....Po pierwsze nie jako podstawowy mod, a jedynie jako dopełnienie. Dwa w silnikach z porządnym niutem, może doprowadzić do wysrania czegoś. Trzy odelżenie o 0,5kg to se można wsadzić, a do porządnie odelżonego koła to już trzeba wszystko wyważyć. Cztery lekki układ to do szlifierek torowych, najlepiej małolitrażowych, gdzie moc wyjdzie z prędkości obrotowej.
2.W USA jest wiele rzeczy, których u nas nie ma, jak napisałeś są odelżone kity na koła zamachowego, są też dostępne lekkie koła pasowe, megawydajne pompy oleju itd.
Podsumuję:
Wg mnie i każdy może mieć inne zdanie, ale z własnych doświadczeń (niekoniecznie w GT) wiem, że lekkie koło zamachowe ma prawo bytu, ale....Po pierwsze nie jako podstawowy mod, a jedynie jako dopełnienie. Dwa w silnikach z porządnym niutem, może doprowadzić do wysrania czegoś. Trzy odelżenie o 0,5kg to se można wsadzić, a do porządnie odelżonego koła to już trzeba wszystko wyważyć. Cztery lekki układ to do szlifierek torowych, najlepiej małolitrażowych, gdzie moc wyjdzie z prędkości obrotowej.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
ale efektów dodatnich też nie masz, bo z czego...zamach z sunnego jest o jakieś 1,2kg lżejszy, mówiąc odelżone koło, mamy chyba na myśli jakieś 6,5-7KG
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
coż może i tak być ... ja tam wole zawsze sprawdzic wyważenie jak wszystko jest na stole:) w końcu to wszystko produkcja seryjna wiec i granice tolerancji inne ... na korbowodach z jednego silnika potrafi być 10 gram różnicy... zdajesz sobie sprawę co takie 10gram np. przy kręceniu do 8 czy 9 koła może spowodować?
Ostatnio zmieniony 2014-11-04, 09:01 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX
I jakaś różnica po takim setupie W ogóle to takie zabiegi to do lekkich samochodów co nie zostało wcześniej wspomniane. Im cięższy samochód tym gorszy będzie miał wpływ taki zabieg, bo traci się energia wynikająca z ruchu obrotowego cięższego układu. "Dobrym" rozwiązaniem jest dwumas, ale niestety jeszcze słabo dopracowane są.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
VE Killer Korby i tłoki zostały dowarzone ale różnica fabrycznie nie przekraczała 1 grama.
Arias szybsza i bardziej agresywna reakcja na gaz, hamowania silnikiem również agresywniejsze każde dodanie czy odpuszczenie gazu to gwałtowne szarpnięcie i wbrew niektórym opiniom nie czuć straty Nm ani na niskich ani wysokich obrotach.
Arias szybsza i bardziej agresywna reakcja na gaz, hamowania silnikiem również agresywniejsze każde dodanie czy odpuszczenie gazu to gwałtowne szarpnięcie i wbrew niektórym opiniom nie czuć straty Nm ani na niskich ani wysokich obrotach.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
Strasznie się czepiliście tego wyważania, a w stanach tego nie robią i jeżdżą te silniki z lżejszym kołem (przy seryjnym odcięciu). Jak czytałem dyskusję nt lekkich kół na sr20forum to tam piszą, że silniki SR20 są "internally balanced" (ja to rozumiem, że układ korbowo-tłokowy wychodzi już z fabryki wyważony do jakichś tam tolerancji, zapewne do takich, że przy seryjnym odcięciu krzywda mu się nie dzieje) i dlatego zakładając lekkie, ale wyważone koło zamachowe nie powinno się nic dziać.
Dla mnie po lekturze m.in. tego tematu wygląda to tak, że można odelżyć koło zamachowe przy seryjnym odcięciu bez obaw o żywotność silnika (pomijając już, czy ma to sens), natomiast jak się chce podnieść max obroty pasuje już całość wyważyć (bo już fabryczna tolerancja może być niewystarczająca do zapewnienia żywotności silnikowi w warunkach podniesionych obrotów). Jak źle kombinuję niech mnie ktoś poprawi.
Dla mnie po lekturze m.in. tego tematu wygląda to tak, że można odelżyć koło zamachowe przy seryjnym odcięciu bez obaw o żywotność silnika (pomijając już, czy ma to sens), natomiast jak się chce podnieść max obroty pasuje już całość wyważyć (bo już fabryczna tolerancja może być niewystarczająca do zapewnienia żywotności silnikowi w warunkach podniesionych obrotów). Jak źle kombinuję niech mnie ktoś poprawi.
pozdr. Kamil
Wybacz, ale dla mnie to jest czyste placebo spowodowane właśnie tym, że kolo jest lżejsze i zasprzęglenie szarpie, bo masa koła zamachowego nie konpensuje tego lekkim uślizgiem (ten sam efekt jest na spieku), dwa hamowanie silnikiem z tej samej przyczyny jest "agresywniejsze" bo znowu masa koła nie powoduje powolnego zwalniania wału, tylko kręci się bezwładnie, bo "moc wału przewyższa znacznie moc koła". Stawiam zgrzewkę, że Sunny o tych samych parametrach bez lekkiego koła, wypierniczy w kosmos tego z lekkim.adam_N14 pisze:szybsza i bardziej agresywna reakcja na gaz, hamowania silnikiem również agresywniejsze
Mam jednak jedno pytanie, czy jesteś w stanie określić, czy znacznie szybciej spadają obroty na tym kole
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Z tego co czytam to jest tu duzo dylematów. I wogóle lekkie kolo to badziew i niszczy silnik. Druga sprawa ten temat o kręceniu do 8 - 9k RPM, czy kto kolwiek na tym forum w DE (nie licząc VE) ma wyżej odcinke niż seryjne okolice 7,5k RPM . Mi własnie odcina przy 7,5k RPM Ale nie widze sensu kręcenia wyżej niż max 7k Bo dalej to tylko czuje stratę. Nie mam niestety wykresu z hamowni ale poprzedni wóz jak hamowalem mialem maxmalną moc przy okolicach 6800RPM Wiec nic przy tym setupie nie dala by mi odcinka przy 9k tylko bym silnik niszczyl.
na YT są filmy jak dwa STI staja na kreche, te z lekkim leje te z seryjnym
na stronie otoczaka tez sa filmy porównawcze-jakiś mod to jest...
[ Dodano: 2014-11-04, 11:51 ]
primeraP10, seryjny silnik traci w wyższej partii, ale portingowany, odlblokowany na dolocie i wydechu, z przestawionymi walkami i innymi modami inaczej się zachowa:)
lepsze przepłukiwanie cylków już będzie miało kolosalny wpływ na sprawność silnika w wysokich partiach obrotowych silnika
na stronie otoczaka tez sa filmy porównawcze-jakiś mod to jest...
[ Dodano: 2014-11-04, 11:51 ]
primeraP10, seryjny silnik traci w wyższej partii, ale portingowany, odlblokowany na dolocie i wydechu, z przestawionymi walkami i innymi modami inaczej się zachowa:)
lepsze przepłukiwanie cylków już będzie miało kolosalny wpływ na sprawność silnika w wysokich partiach obrotowych silnika
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
-
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
Taki setup mam już ze trzy lata to ciężko mi teraz powiedzieć co i jak się zmieniło, kojarzę że trzeba ruszać z wyższych obrotów, silnik szybciej się dokręca, i obroty niżej spadały przy przepince biegów. Nie chodzi o zasprzęglanie na pierwszych biegach odpuszczenie gazu skutkuje zblokowaniem pasów.
Ja tam nikogo nie namawiam ani nie przekonuje Ja sobie chwalę ale to tylko moja opinia.
Na RacingForum jest sporo o tym tematów. Również nie jeden się obawiał odchudzenia zamachu a teraz twierdzą że był to najlepszy i najbardziej odczuwalny mod
W SR20 koła pasowe, wał i zamach są wywarzane indywidualnie a nie w całości więc podmiana jednego elementu na inny fabrycznie wyważony nie spowoduje spustoszenia.
Coobcio w swoim sr16VE miał stroker na seryjnym wale z P11 która docina w okolicy 7000 a jego VE do 8500 się kręciło i latało głównie po torze a mimo to nic złego się ni działo.
Ja tam nikogo nie namawiam ani nie przekonuje Ja sobie chwalę ale to tylko moja opinia.
Na RacingForum jest sporo o tym tematów. Również nie jeden się obawiał odchudzenia zamachu a teraz twierdzą że był to najlepszy i najbardziej odczuwalny mod
W SR20 koła pasowe, wał i zamach są wywarzane indywidualnie a nie w całości więc podmiana jednego elementu na inny fabrycznie wyważony nie spowoduje spustoszenia.
Coobcio w swoim sr16VE miał stroker na seryjnym wale z P11 która docina w okolicy 7000 a jego VE do 8500 się kręciło i latało głównie po torze a mimo to nic złego się ni działo.
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /
pod wysokie obroty zmienia się charakterystykę silnika, ja np. przy turbo mam zamiar kręcić ponad 8k rpm, bo to daje szerszy zakres obrotów na pełnym boost'ie.primeraP10 pisze:czy kto kolwiek na tym forum w DE (nie licząc VE) ma wyżej odcinke niż seryjne okolice 7,5k RPM
STI to BOXER i w dodatku TURBO, to znacznie zmienia punkt widzeniaAd@mus pisze:na YT są filmy jak dwa STI staja na kreche
BTW. Temat o DET by się zdał jeszcze
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
zakładaj panie, na wzór naszych tematow z VE i DEArias pisze:BTW. Temat o DET by się zdał jeszcze
[ Dodano: 2014-11-04, 19:35 ]
http://www.youtube.com/watch?v=5nXngJyilJ4
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW