no jak widzę to Ty nie rozumiesz odpowiedzi. cena nic Ci nie da skoro nie znasz osiagów silnika. bo i ja ich jeszcze nie znamNissanDreams pisze:czajnik Pytałem wyżej o cenę ile włożyłeś e DE czego tu nie rozumiesz?:) proste pytanie
modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- Dreams
- fanatyk nissana
- Posty: 2177
- Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
- Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
- Kontakt:
czajnik Widzę że unikasz odpowiedzi dalej spoko ale nie mów więcej że VE się nie opłaca jeśli nie możesz tego udowodnić...
A jeśli chodzi o temat...
"dyskusja jest o tym czy kupić i zamontować fabryczne VE czy za podobną kasę uzyskać z DE osiągi zbliżone do VE"
właśnie chodzi o ta cenę która trzeba włożyć w DE i ile w VE
A Pawel18PL poruszył ważną kwestie!!
A jeśli chodzi o temat...
"dyskusja jest o tym czy kupić i zamontować fabryczne VE czy za podobną kasę uzyskać z DE osiągi zbliżone do VE"
właśnie chodzi o ta cenę która trzeba włożyć w DE i ile w VE
A Pawel18PL poruszył ważną kwestie!!
Bombel ale przecież sam byś pospawał. musi być akurat z nierdzewi co ona lepiej spaliny odprowadza?
kanały w głowicy i dolot ogarniesz sam. zobacz że głowne różnice między DE i VE to głowica . i tam trzeba grzebać:)
[ Dodano: 2013-03-14, 20:56 ]
koszty VE to koszt zakupu silnika i jego transport + wsadzenie i odpalenie i mamy seryjne VE
alejesli te pieniądze wsadzimy w modyfikację DE uzyskamy podobneosiągi.
a co do żywotności to w czym jest wytrzymalszy VE od DE? ma seryjnie kute korby?
[ Dodano: 2013-03-14, 20:56 ]
koszty VE to koszt zakupu silnika i jego transport + wsadzenie i odpalenie i mamy seryjne VE
alejesli te pieniądze wsadzimy w modyfikację DE uzyskamy podobneosiągi.
a co do żywotności to w czym jest wytrzymalszy VE od DE? ma seryjnie kute korby?
[ Dodano: 2013-03-14, 20:58 ]
[ Dodano: 2013-03-14, 21:00 ]
no właśnie Bombel ale tak to juz jest jak sie nie rozumie sedna sprawyalbo nie czytało od początku bo przecież szkoda czasu:))))
kanały w głowicy i dolot ogarniesz sam. zobacz że głowne różnice między DE i VE to głowica . i tam trzeba grzebać:)
[ Dodano: 2013-03-14, 20:56 ]
nie wiem ale chyba czegoś nie kumasz.NissanDreams pisze:właśnie chodzi o ta cenę która trzeba włożyć w DE i ile w VE
koszty VE to koszt zakupu silnika i jego transport + wsadzenie i odpalenie i mamy seryjne VE
alejesli te pieniądze wsadzimy w modyfikację DE uzyskamy podobneosiągi.
a co do żywotności to w czym jest wytrzymalszy VE od DE? ma seryjnie kute korby?
[ Dodano: 2013-03-14, 20:56 ]
nie wiem ale chyba czegoś nie kumasz.NissanDreams pisze:właśnie chodzi o ta cenę która trzeba włożyć w DE i ile w VE
koszty VE to koszt zakupu silnika i jego transport + wsadzenie i odpalenie i mamy seryjne VE
alejesli te pieniądze wsadzimy w modyfikację DE uzyskamy podobneosiągi.
a co do żywotności to w czym jest wytrzymalszy VE od DE? ma seryjnie kute korby?
[ Dodano: 2013-03-14, 20:58 ]
wychodzi na to że modyfikacje w VE sa za darmoa w DE trzeba worek pieniędzy. daremna dyskusja.NissanDreams pisze:czajnik Widzę że unikasz odpowiedzi dalej spoko ale nie mów więcej że VE się nie opłaca jeśli nie możesz tego udowodnić...
[ Dodano: 2013-03-14, 21:00 ]
no właśnie Bombel ale tak to juz jest jak sie nie rozumie sedna sprawyalbo nie czytało od początku bo przecież szkoda czasu:))))
jezu Czajnik to zaczyna być nudne, toć nie każdy ma zaplecze nie każdy ma klucze i kurde nie każdy ma wiedze aby samemu głowicę obrabiać ! ja np. tego pod blokiem nie zrobię a z domu to mnie kobieta wyrzuci jak jej głowice na dywan przytargam! więc dolicz cene robocizny do tego, do tego jaki jest sens robić głowice na zatkanym wydechu? i bez konkret dolotu, zaczynam się gubić!
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
proponuję zawiesić dyskusje do momentu aż uzyskam wykres z hamowni mojego DE. rozpiszę koszty które miały na tenwynik wpływ. i wtedy ktoś chetny sie pochwali wykresem VE i kosztami uzyskania
cozaowocuje zakończeniem dyskusji:)
[ Dodano: 2013-03-14, 21:04 ]
konec dyskusji. robicie nagonkę to powodzenia z VE
cozaowocuje zakończeniem dyskusji:)
[ Dodano: 2013-03-14, 21:04 ]
konec dyskusji. robicie nagonkę to powodzenia z VE
- Dreams
- fanatyk nissana
- Posty: 2177
- Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
- Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
- Kontakt:
czajnik i ty dalej że za 3500 że z DE zrobisz VE??
Chyba faktycznie bezsensowna jest ta dyskusja, bo i tak jesteś uprzedzony do VE, ze zadne argumenty do ciebie nie dochodzą...
A przy modzeniu DE czy VE niestety nie każdy sobie ze wszystkim poradzi sam...
bo nie każdy ma na to miejsce...
Chyba faktycznie bezsensowna jest ta dyskusja, bo i tak jesteś uprzedzony do VE, ze zadne argumenty do ciebie nie dochodzą...
A przy modzeniu DE czy VE niestety nie każdy sobie ze wszystkim poradzi sam...
bo nie każdy ma na to miejsce...
Ostatnio zmieniony 2013-03-14, 21:08 przez Dreams, łącznie zmieniany 2 razy.
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
nic nie poznamy, bo to będą koszta wyścigowego silnika któremu bliżej do silnika z KitCara lub Primery BTCC a niżeli do VE lekko modzonego.NissanDreams pisze:czajnik Unikasz odpowiedzi?? ile wsadziłeś w DE??
To poznamy tak naprawdę jaki jest koszt zmodzić DE i VE
Się wtrącę w te dyskusje:
Widzę że przyjeliśmy że seria VE (na seryjnych gratach z DE które siedziało w aucie) to koszt 3500PLN. I teraz zgodzę się z tą kwotą jeśli samemu wkłada się ten silnik i go stroi. W każdym innym wypadku ta wartośc jest nie realna:
1) silnik - 2600-2800
2) wsadzenie - 500-800
3) koszta płynów, olei filtrów itd - 500
4) elektornika - 200-300zł (ecumaster używany)
5) strojenie - 500-800zł.
wychodzi najtaniej 4300zł - najdrożej 5200zł Minus silnik DE który moze ktoś kupi - ale jak nie kupi to go nie odliczamy.
Po tej kwocie mamy 175-180KM lub mniej bo jeszcze nie ma przesuniętej odcinki. Jak to chcemy to dochodzi 100-150zł.
To założenie mówi że kupiliśmy zdrowe VE, więc zakładam że w aucie mamy zdrowe DE.
Mnie 163-165KM 196-200Nm kosztowało coś koło 1000-1200zł. Nie pamiętam dokładnie ale składało się na to: Mod rozrządu, przeróbka przepustnicy, stożek, kolektor 4-2-1 z p110GT, wydech 55mm na 3 tłumikach przelotowych, wywalenie klimy. shamowane było na 158KM 196Nm na seryjnym wydechu i z klimą. zakładam że wydech dał około 5KM i 5Nm.
Co więcej auto tak szło że postawiłbym dużo pieniążków że zjadło by VE w w/w konfiguracji. Głównie dzięki temu ze zanim VE wkręciło by się do tych swoich 8500 to ja byłbym bieg dalej a wchodziłem na prawie maksymalny moment po zmianie.
Porównując koszta zostaje mi jakieś 3 tyś na kolejne mody. Wałki, strojenie czy zdjęcie głowy zrobienie kanałów i planowanie o 1,2-1,5mm głowy, co by dało pewnie okolice 180-190KM 210-215Nm.
Zgodzę się z jednym argumentem albo w sumie dwoma, które działają na korzyść VE przy takim porównaniu i oczywiście założeniu że auto jest do jazdy na co dzień:
1) VE będzie mniej palić w ruchu miejskim. Konstrukcja takich silników jest właśnie po to aby początkowa/pierwsza faza była relatywnie marna i zarazem ekonomiczna, a druga ostra i paliwożerna. Nie wiem jakie dokładnie są wałki w sr20ve ale na przykład u mnie w corolli jest mniej wiecej tak: 225*/292* co daje spalanie średnie 9l/100km przy wadze auta 1220kg. W nisanie jest troche lepiej z tego co kojarzę ale nie bedzie wiecej niż jakieś 240*/290-300*. czyli dół bedzie troche lepszy ale i bardziej paliwożerny. co i tak nie zmienia faktu że bedzie mniej palił VE od DE o jakis 1 litr.
2) Drugi argument jest taki: wkłądamy seryjny silnik który bedzie żywotniejszy od każdego modzonego. I tu postawię "koniec i kropka"
Więc po raz kolejny napiszę: do dupowozu bez aspiracji sportowych po za zlotem czy okazjonalnymi startami w mieście wole VE bo to seria. Ale jak już mam modzić to do sportu wole DE bo je już mam więc zamiast kupować "kota w worku" wolę robić DE za kase wydaną na VE. a natomiast do modów pogoni za mocą czy też wyścigów Miejskich wybieram opcje o której nikt tu jeszcze nie powiedział czyli DE-T.
Uturbi się seryjne DE za mniej niż wsadzenie lekko zmodowanego VE (205-215KM) a to rozwiązanie ma 2 głowne zalety: seryjny silnik na byle jakiej turbinie wypluje +/- 250KM 300Nm przy 0,4-0,6 bara co wytrzyma seria i zje każde VE n/a w tym kraju a jak się coś wysra to goły słupek kupię za 800 max 1000 PLNów.
To takie 3 grosze z mojej strony. a żeby uprzedzić pytanie, mój silnik w obecnej konfiguracji bedzie mnie kosztował max 5tyś PLN. Tylko to jest silnik który przejedzie rocznie 2000-3000km max lub mniej. Ile bedzie miał mocy nie wiem ale powinien wypaś porównywalnie do VE lekko zmodzonego.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Czajnik niestety ale to co piszesz to po prostu głupoty, ok dla osoby takiej jak TY czy dla Coobcia czy Maca gdzie was interesują tylko i wyłącznie części to możę takie koszta i będą może i nie , ale dla kogoś kto jeszcze musi zapłacić dla takiego właśnie kogoś jak Mac czy coobcio czy inna osoba ogarniająca temat to niestety ale koszta wzrastają, więc niestety nie da się ogarnąć mocy bliżonej do VE takim samym kosztem
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
- Dreams
- fanatyk nissana
- Posty: 2177
- Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
- Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
- Kontakt:
Boro1989 pisze:Czajnik niestety ale to co piszesz to po prostu głupoty, ok dla osoby takiej jak TY czy dla Coobcia czy Maca gdzie was interesują tylko i wyłącznie części to możę takie koszta i będą może i nie , ale dla kogoś kto jeszcze musi zapłacić dla takiego właśnie kogoś jak Mac czy coobcio czy inna osoba ogarniająca temat to niestety ale koszta wzrastają, więc niestety nie da się ogarnąć mocy bliżonej do VE takim samym kosztem
Lepiej tego bym nie napisał....
Lordkain ma VE z odcinką na 6700 obrotów i ma 205 KMPo tej kwocie mamy 175-180KM lub mniej bo jeszcze nie ma przesuniętej odcinki. Jak to chcemy to dochodzi 100-150zł.
Ustawiałeś się kiedyś z jakimś VE?PumaRST pisze:Co więcej auto tak szło że postawiłbym dużo pieniążków że zjadło by VE w w/w konfiguracji.
Proponuję zrobienie kosztorysu tych modów z robociznąPumaRST pisze:Wałki, strojenie czy zdjęcie głowy zrobienie kanałów i planowanie o 1,2-1,5mm głowy, co by dało pewnie okolice 180-190KM 210-215Nm.
Optymistyczne koszty uturbienia. NO i chyba z mocą przesadziłeś.PumaRST pisze:Uturbi się seryjne DE za mniej niż wsadzenie lekko zmodowanego VE (205-215KM) a to rozwiązanie ma 2 głowne zalety: seryjny silnik na byle jakiej turbinie wypluje +/- 250KM 300Nm przy 0,4-0,6 bara co wytrzyma seria i zje każde VE n/a w tym kraju a jak się coś wysra to goły słupek kupię za 800 max 1000 PLNów.
To od początku próbuję powiedzieć. NIe można porównać modzenia robionego przez kogos w warsztacie do własnego dłubaniaBoro1989 pisze:dla takiego właśnie kogoś jak Mac czy coobcio czy inna osoba ogarniająca temat to niestety ale koszta wzrastają, więc niestety nie da się ogarnąć mocy bliżonej do VE takim samym kosztem
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
gdzie, prosze o cytat porozmawiam konstruktywnie i postaram sie obronic swoja tezę w sposób sensowny, zrozumiałyczajnik pisze:no to widzę że i Puma głupoty pisze. ale cóż przecież w końcu sie nie znam.
Inna sprawa że jestem bardzo daleko od stwierdzenia że się nie znasz. Wręcz uważam inaczej. I co więcej zgadzam sie z tobą co napisałem że DE+ kasa na VE to jest to samo co VE w parametrach.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Ale Bombel od początku przecież to ustalilismy że jeśli nie masz mozliwości toidziesz na łatwiznę i montujesz VE ale nie za 3500 bo doliczasz koszty robocizny. albo zakładamy zakładaliśmy że i swapa VE i modzenie DE robimy we własnym zakresie i tego dotyczyła dyskusja. tylko że ja tu widzę że co poniektorym się nie chciało przesledzić dyskusji tylko sie na koniec rzucają jak szczerbaty na suchara.
Ostatnio zmieniony 2013-03-14, 21:27 przez czajnik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dreams
- fanatyk nissana
- Posty: 2177
- Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
- Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
- Kontakt:
bombel nie no spoko ale zobacz to że nie mam gdzie sam modować auta to zaraz nie kumaty jestem?? co to jest? że on ma miejsce garaż itd....to se zrobi a ja pod klatką będę silniki przekładał o to chodzi że tego nie rozumie nikt mu nie dogryza ale to samo pisał Boro1989 więc my co nie mamy zrobić gdzie fury to zaraz nie kumaci....masakra...
to ja nie mając ani jednego ani drugiego silnika ale ciekawi mnie perspektywy jeżeli w DE wsadzi się kasę powiedzmy te 5 tysięcy i mamy powiedzmy te 190 KM i co dalej z tym silnikiem, bo z VE pewnie są jeszcze perspektywy bo za 5 koła mamy silnik powiedzmy w miarę seryjny te jakieś 180 koni i szanse na więcej i pewnie w pewnym momencie robi się różnica że VE może być dalej rozwojowe. I ta kwestia poruszona przez Paweł18PL jak z żywotnością tak podkręconego mocno DE?
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Ja czytam temat od samego początku i nie rozumiem dlaczego założenie było, że wszystko "robisz sam w swoim garażu"
Podejrzewam, że wiele osób, które chciałyby poznać rzeczywiste koszty obu opcji (a takie było założenie) niestety nie mają odpowiedniej wiedzy, narzędzi lub miejsca, żeby wszystko zrobić samemu
Dlatego wydaje mi się, że propozycja bombla, żeby napisać w nawiasie koszty robocizny (chociaż przybliżone, ponieważ wiadomo, że są różne stawki w wielu miejscach) jest po prostu najlepsza
Pozdr
Podejrzewam, że wiele osób, które chciałyby poznać rzeczywiste koszty obu opcji (a takie było założenie) niestety nie mają odpowiedniej wiedzy, narzędzi lub miejsca, żeby wszystko zrobić samemu
Dlatego wydaje mi się, że propozycja bombla, żeby napisać w nawiasie koszty robocizny (chociaż przybliżone, ponieważ wiadomo, że są różne stawki w wielu miejscach) jest po prostu najlepsza
Pozdr
Ostatnio zmieniony 2013-03-14, 21:35 przez E-Milka, łącznie zmieniany 1 raz.
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
seryjne na seryjnym wydechu itd??bombel pisze:Lordkain ma VE z odcinką na 6700 obrotów i ma 205 KM
nie, ale z TypeR, VTI, Clio Williams shamowanym na 180KM i paroma innymi autamibombel pisze:Ustawiałeś się kiedyś z jakimś VE?
Ja nie mieszkam w Warszawie. Głowe zorbie sam a jak juz ktoś nie umie to wiem kto takie rzeczy robi. wałki używane kupisz od 800-1500zł, strojenie wyżej opisałem.bombel pisze:Proponuję zrobienie kosztorysu tych modów z robocizną
zakładam że sam chce podłubać i mam podstawową wiedzę i jakie kolwiek umiejetności. czyli puzzle skałdam sam jedynie ktoś stroi. a co do mocy, to przy 10,0:1 dmuchnac 0,5 bara powinno być 240-250KM jak by to mądrze przygotował. Swego czasu w sumie z gorszego silniak niz sr20de zrobiłem 207KM 250Nm z serii 136KM 186Nm przy kiepskim zestrojeniu, nawet bardzo kiepskim. a i komprecha była 9,0:1 a doładowanie stabilne 0,4-0,5 bara.bombel pisze:Optymistyczne koszty uturbienia. NO i chyba z mocą przesadziłeś.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Ma 2" ale na puchach cichych.PumaRST pisze:seryjne na seryjnym wydechu itd??
Szkoda ze na zlocie Cię nie będziePumaRST pisze:nie, ale z TypeR, VTI, Clio Williams shamowanym na 180KM i paroma innymi autami
NO właśnie, a ja bym musiał zapłącić kilka stówekPumaRST pisze:Głowe zorbie sam
Z tych aut co znam to przy 0,5 bara w DE wychodzą moce ok 220-230 KMPumaRST pisze:zakładam że sam chce podłubać i mam podstawową wiedzę i jakie kolwiek umiejetności. czyli puzzle skałdam sam jedynie ktoś stroi. a co do mocy, to przy 10,0:1 dmuchnac 0,5 bara powinno być 240-250KM jak by to mądrze przygotował
nie wchodze w ceny robocizny bo robie to we własnym zakresie.
jesli zlecamy robotę to faktycznie VE jest tańszym rozwiązanim ale jesli chcemy dłubać sami to już z tym sie nie zgodzę ale przecież to nie ma namniejszego znaczenia bo jak to już tu któryś ekspert stwierdził to głupoty od początku piszę.
jesli zlecamy robotę to faktycznie VE jest tańszym rozwiązanim ale jesli chcemy dłubać sami to już z tym sie nie zgodzę ale przecież to nie ma namniejszego znaczenia bo jak to już tu któryś ekspert stwierdził to głupoty od początku piszę.