Strona 20 z 21

: 2014-10-29, 18:19
autor: Lukicrx
Tu jest takie DE, myślę że by nakładło VE, a już na pewno w warunkach niezbyt równej drogi.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 184&type=1

: 2014-10-29, 20:25
autor: Ryba
heh przy takim doprężeniu nie dziwie się że silnik jest takiej mocy

: 2014-10-29, 21:15
autor: MacGayver
Ad@mus, mnie tam daleko nie brakuje do VE, a nie mam SR, tylko GA16, także poczekajcie jeszcze troszkę <faja>

: 2014-10-29, 21:21
autor: Ad@mus
jeśli trzeba liczyć:
-blok p11 z tłokami sunny GTI (tańsze i solidniejsze pierścienie) :
`blok mamy
`tłoki ok 150zl
`pierścienie na 4 cyl 120zł
`panewki ok 250zł
--------------
-/+ 500zl-robota samodzielna

głowica z HighPort (bo jest lepsza, nawet Autech w N15 postanowił cofnąć się w rozwoju)
-głowa 300zl z kolektorami
-porting, planowanie, wymiana gniazd etc 1000zl (licze po firmie)
-uszczelka łba 100zl
-wałki na ślizgu
-planowanie na 1.5mm
----------------------
+/- 1400zl

Strojenie i ecuM-700zl

w/w mody to napewno wynik autechu w planie minimum, w planie na grubo 200ps, i nie trzeba wałka ostrego, cała tajemnica w głowicy

: 2014-10-29, 22:47
autor: VE Killer
Lukicrx pisze:Tu jest takie DE, myślę że by nakładło VE, a już na pewno w warunkach niezbyt równej drogi.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 184&type=1
a Gówno prawda :P bo tu jest wszczepione VE:))))))))))) kiepski przykład żeś pan znalazł:)))

[ Dodano: 2014-10-29, 23:01 ]
MacGayver pisze:Ad@mus, mnie tam daleko nie brakuje do VE, a nie mam SR, tylko GA16, także poczekajcie jeszcze troszkę <faja>
GA16 DET ?? :))))

: 2014-10-29, 23:13
autor: MacGayver
VE Killer, to co to za przyjemność objeżdżać VE, jak się ma T ;-) poczekamy zobaczymy :-)

: 2014-10-29, 23:20
autor: VE Killer
bombel pisze:Swap na VE jest po prostu z ekonomicznego punktu widzenia tańszy jeśli wliczamy robocizne. Przy samodzielnej pracy wsadzamy VE na 3600, ecum za 500 plus wydech za 1500 i dolot za powiedzmy 400, to za 5000 PLN mamy 220 KM / 220 Nm. Oczywiscie z 500 wraca za odsprzedaż DE. Przy modzeniu DE trzeba rozebrać silnik, splanować leb, dać doprężające tłoki, pobawić się w porting itd. Optymistycznie podchodząc do tematu mamy 200 KM, a wydatki? Na moje to samo.

Jak doliczymy robocizne to za ok 7000 PLN mamy 220KM. Biorąc pod uwagę to, że za samo rozebranie i złozenie DE liczy się z 1500 PLN, to koszt uzyskania 200 KM może się w 10 k PLN nie zmieścić
wszystko super... ale jakiekolwiek próby przekonywania zwolenników VE do DE i odwrotnie... to kompletny bezsens... bo jeśli ktoś jest uparty i do tego ma podjarkę z tego co robi to żadne względy ekonomiczne nie będą tu istotne...

spróbuj np. przekonać starego wyjadacza speca od budowy wyczynowych silników że wtrysk jest lepszy od gaźników... zabije cie śmiechem i powie żeś głupi i nie wiesz jak zajebiście działają wystrojone podwójne Webery albo Deloorto:))

[ Dodano: 2014-10-29, 23:22 ]
MacGayver pisze:VE Killer, to co to za przyjemność objeżdżać VE, jak się ma T ;-) poczekamy zobaczymy :-)
no ja tam nie wiem nie mam ani GA16 ani T :))

: 2014-10-29, 23:25
autor: Boro1989
Panie jaka ekonomia :mrgreen: :mrgreen: ja mam VE jestem zadowolony, ktoś ma Deh jest zadowolony ot co, każdy ma to co lubi :) a że ładując Ve mamy w serii tyle co wyżyłowane DE to inna bajka, moim zdaniem gdzie się DE kończy tam VE zaczyna ;) peace love :)

: 2014-10-29, 23:27
autor: Cubuś
VE Killer, a Ty czym jeździsz?

: 2014-10-29, 23:33
autor: VE Killer
rowerem :)
a tak na poważnie... jaki ma wpływ na dyskusję to czym jeżdżę... nic istotnego nie wniesie to do tematu... wiec sadze że można to pominąć

: 2014-10-30, 04:58
autor: vixo
Wstyd się przyznać :D

: 2014-10-30, 06:17
autor: VE Killer
vixo pisze:Wstyd się przyznać :D
własnie :-P

: 2014-10-30, 06:59
autor: Lukicrx
VE Killer pisze: a Gówno prawda :P bo tu jest wszczepione VE:))))))))))) kiepski przykład żeś pan znalazł:)))
No to udowodnij że Wronkowski ma zmienną fazę skoro tak twierdzisz

: 2014-10-30, 07:07
autor: VE Killer
Lukicrx pisze:
VE Killer pisze: a Gówno prawda :P bo tu jest wszczepione VE:))))))))))) kiepski przykład żeś pan znalazł:)))
No to udowodnij że Wronkowski ma zmienną fazę skoro tak twierdzisz
Tobie mam udowodnić?? ale po co? ja widziałem co ma pod maską... zresztą sam się chwalił... zapytaj kolegę to się dowiesz... widziałeś ten silnik na własne oczy ze myślisz ze to DE??

[ Dodano: 2014-10-30, 07:09 ]
aa tak w temacie: podobno SR nie da rady zakręcic na 9koła bo sa samoregulatory.... ktoś cos wie na ten temat??

: 2014-10-30, 09:24
autor: piotr100lica
Zaczynają się rozmowy jak z Czajnikiem swego czasu ..........

: 2014-10-30, 10:04
autor: Sajmooon
piotr100lica, mam to samo wrażenie, z resztą ktoś tu jest mocno niezdecydowany czy pisać jako kobieta czy jako mężczyzna....
VE Killer, uszanuj zdanie że ktoś woli VE i tyle Ty wolisz DE to git życzę powodzenia, ale nie próbuj też na siłę udowodnić przewagi nad VE bo każdy ma swoje zdanie i nie musi się zgadzać z Twoim. Bo z tego co widzę jak ktoś ma/modzi/woli DE jest Twoim sojusznikiem/funflem a za to jak ktoś ma VE to najlepiej niech go piekło pochłonie... zbastuj trochę i jak zaczną się takie kolejne ekscesy to od razu będę robił z nimi porządek.

: 2014-10-30, 10:13
autor: DubSon
Sajmooon, i vice versa - dokladnie to samo tyczy sie ownerow VVL... Tez tylko wywyzszaja VE ponad DE, czyz nie? ;-)

: 2014-10-30, 10:15
autor: Ad@mus
szkoda że nikt nie słuchał wtedy bo sporo racji chłopak miał
z tego co wiem ammaimon scisle z nim współpracował i jego de wypluło chyba 217ps ostatecznie

: 2014-10-30, 10:21
autor: DubSon
Ad@mus, +1

: 2014-10-30, 10:38
autor: piotr100lica
Ja twierdzę że jeśli się nie ma warsztatu,wielkiej wiedzy i pieniędzy to łatwiej wsadzić ve, ale jeśli ktoś ma zapał ,wolny czas to niech robi sobie z de co zechce , nie.ma co się kłócić co lepsze co gorsze ........ jeden lubi blondynki inny brunetki a.trzeci uważa że rude są najlepsze :-)

: 2014-10-30, 10:40
autor: DubSon
piotr100lica, z tym sie zgadzam, teraz przetlumacz to innym :mrgreen:

: 2014-10-30, 11:00
autor: bombel
To jest temat rzeka. Ja swoje podsumowanie napisałem, a co jest żywotniejsze? Tego nikt nie wie, bo nikt VE jeszcze 10 lat nie pojeździł

: 2014-10-30, 11:02
autor: adam_N14
VE Killer co do 9000rpm w DE to sam nie testowałem ale na SR20 mają sposób i na to :-> : HLA nowego typu (jak w P11.144) pompa oleju z VE i lekko zmodyfikowany "y" żeby włożyć na oba zawory podkładkę z wcięciem zamiast jednej płaskiej (niby proste a dobrze utrzymuje "Y" na swoim miejscu) . Podobno na takiej kombinacji od ok 8000 hydraulika jest praktycznie zblokowana i HLA działają jakby głowica była na mechanice.

: 2014-10-30, 11:05
autor: wod2u
Ad@mus pisze: z tego co wiem ammaimon scisle z nim współpracował i jego de wypluło chyba 217ps ostatecznie
Jak to się ma do Coobciowego VE 247/247?:P
Wykresy wypadałoby porównać...

: 2014-10-30, 11:52
autor: vixo
wod2u, x2 ;)

: 2014-10-30, 13:06
autor: rz
wod2u, vixo, i tylko pewnie Coobcio wie ile to kasy i pracy pochłonęło. A jego osiągi to nie tylko sam silnik ale i zawias, koła, opony - kasa kasa kasa. Ot tuning.
80% obecnych projektów VE nie jedzie i sorki nie zmienię zdanie póki to nie zacznie jechać :) tak tak ja się nie znam a i pewnie połowa tych aut nie była wystrojona bla bla bla.
Jak to ma jechać to tylko w lekkiej budzie z dobrym zawiasem i oponą. Wszelakiej maści P11 to sobie można w buty włożyć. Owszem jedzie lepiej niż seria ale nie za taką kasę - no wybaczcie. Temat rzeka a i pewnie żaden z userów złego słowa na VE nie powie bo i która matka (poza moją) powie, że ma dziecko brzydkie? :D

Na koniec - koszty modów zmniejszają się jeśli dużo albo wszystko robimy sami. W jednego włożysz 3000zł a w drugiego 6000zł a będą jechały identycznie.

PS. w PL znam tylko jedną osobę, której na mody oddałbym swojego chrupka ;) (a taka tam prowokacja) ;)

PS2. a co do VE Coobcia vs. DE ammaimainoniona to różnica nieduża (liczbowo) zważając na to, że przcież VE ma taki ogromny potencjał i tyle zapasu mocy ;)

Dziękuję.
pozdrawiam.
rz

: 2014-10-30, 13:51
autor: Cubuś
rz popieram Cię
Twoje DE mogę śmiało powiedzieć, jedzie lepiej niż nie jedno VE w Almerach. Ścigałem się z VE w Almerze i w P10 i to Twoje auto uciekło mi najbardziej. (z P10 wygrałem ale kolega miał gorsze opony)

: 2014-10-30, 14:09
autor: rz
Cubuś, kilka podstawowych modów i Twój pojedzie znacznie lepiej :)

: 2014-10-30, 14:18
autor: Cubuś
jak się nie sprzeda to zaraz go pakuje do garażu i na wiosnę będzie nieco odmieniony

: 2014-10-30, 14:20
autor: rz
No to żeby się nie sprzedał ;)

ok koniec offa

rz