Strona 19 z 21

: 2014-07-12, 11:49
autor: Boro1989
ja też dziękuje za aluzje :D ale się nawróciłem i nie sprzedaje :P , Cubuś z racji gabarytów P11 na prawdę fajnie się nią lata po trasie :)

: 2014-07-15, 22:39
autor: Dreams
Również się dołączam do podziękowań :D
Ale ja sprzedaje ponieważ zbędne mi są teraz 2 auta więc szkoda żeby stało :D
I Boro1989 na rację że p11 fajnie z VE zapitala :D

: 2014-10-27, 19:30
autor: Ad@mus
natafiłem ostatnio na fajny temat almery n15gti, koleś celowo zmienił głowicę z low na high porta
glowice strugnoł, wpakowal kolektor 4-1, postroil i wpadlo pare innych podstawowych na naszej scenie modow i... wypluło :
217 BHP@Flywheel
177 WHP
164ftlb

autor razem z koloega z VE pod maską stwierdzili:
I think a 200whp DE will feel a lot stronger to drive than a 200whp VE personally.

nie znam się na angielskim:)

podliczyłem koszty dłubania kolesia, wyszło jakies 3koła na same graty
hmmmm

: 2014-10-27, 20:48
autor: killer2000
Adamus 3koła czego funtów czy zł

: 2014-10-27, 21:34
autor: Ad@mus
na moje liczenie to złotych:) przy założeniu obrotności ownera:)

: 2014-10-27, 23:31
autor: Ryba
Daj link Adamus 😊

: 2014-10-27, 23:35
autor: killer2000
nie ma takiej opcji na zrobienie de 200+ za 3000koła na szybko podliczę cię :mrgreen: porting łebka 1000zł w szopie u staska, wałki 1500-2000zł w górę , talerzyki i sprężynki tytanowe 2500zł bo przecież te wałki które to wycisną 200+ nie pociągną na serii :mrgreen:

: 2014-10-28, 06:48
autor: VE Killer
killer2000 pisze: wałki 1500-2000zł w górę , talerzyki i sprężynki tytanowe 2500zł bo przecież te wałki które to wycisną 200+ nie pociągną na serii
skąd kolega te ceny wytrzasnął.. jak by dobrze poszukać to za 2000-2500 można zestaw wałkąw ze sprężynkami kupić... a talezyki nie zawsze sa wymagane. albo pokusić się o odkupienie jakiś wałków używanych. to samo dotyczy głowicy. sam porting za 1000mozna zrobić to za 500??za 1500 można zrobić już konkreta nie sam porting

dobrze napisał ... wszystko to kwestia checi i obrotności tunera różne sa firmy jedni kroja inni nie... a niska cena wcale nie oznacza ze jest kiepsko zrobione a i wysoka nie gwarantujeprofesjinalizmu :mrgreen:

: 2014-10-28, 09:04
autor: killer2000
sory nie dopisałem miałem na myśli silnik ten z almerek i primerek p11 sr20deh na dźwigienkach zaworowych z rolkami bo do sr20de z p10 i sunnego gti to idzie dorwać o wiele taniej dużo gratów

: 2014-10-28, 10:52
autor: VE Killer
eee no ceny wałków są takie same a wręcz powiedziłbym że zrobienie DE powinno wyjść drożej bo razem z wałkiem trzeba by Y wymienić na nowe:))))))))

: 2014-10-28, 11:54
autor: Ad@mus
killer2000, pozatym HiPort ma o wiele ciekawszą głowice

tylko ze Hamerykańce twierdzili ze HiPort to kupa bo im Ygreki uciekały przy kręceniu na hirev

sprawa taka, albo rocker arm stoppers się zakłada albo duma się co innego...

i jest łepek co w serii względem DE LP ma porting gratis-ma proste kanały ssace czyli powerup bez zakretow

i tak dalej :mrgreen:

[ Dodano: 2014-10-28, 12:56 ]
jeszcze jedno moje spostrzeżenie, jakby porownac wykresy z Hiporta z LowPortem to widać ewidentnie ze lowport wstaje zazwyczaj w okolicach 4000rpm-wykres wygląda jak garby dromadera
natomiast w HIGHporcie ciagnie po linii pochyłej do końca bez nagłego powerupu jak w LP

konkluzja: głowica z HP rozwija bardziej systematycznie moc i przy modach zachowuje się totalnie inaczej niż LP

taka konstrukcja pewno w LP generowala eko-szmirowate oszczednosci bo dopiero kręcone się budzilo, oraz moment w niskich partiach był większy niż w HP

: 2014-10-28, 13:18
autor: VE Killer
a czy na rolkowych zdarzyło się komuś aby Y wyskoczyły???

: 2014-10-28, 15:09
autor: adam_N14
Niby się czyta że spadają w high portach ale sam mam ciężką nogę i często przeciągnę na odcięciu. Każdy kto mnie zna dziwi się że ten silnik wciąż to znosi a żaden "Y" nigdy nie spadł.

: 2014-10-28, 15:13
autor: Ryba
VE Killer pisze:a czy na rolkowych zdarzyło się komuś aby Y wyskoczyły???
W det-ach to częsty przypadek.

Czasem nawet stopery nie pomagają. Jest na nissantechu aktualny wątek o tym ;)

: 2014-10-28, 18:48
autor: VE Killer
ale który det ma Y z rolką takie jak w deh (p11 n15) bo z tego co kojarzę to w 200sx ma ślizgi jak również gti-r... był w ogóle jakiś DET fabrycznie z rolkowymi Y??

: 2014-10-28, 19:36
autor: akarczma
ja odnośnie ve w p11. ja sobie zrobiłem taki dupowóz do jeżdzenia po mieście dla fanu. na kayabach agx nie da się jeżdzić po Zamościu

: 2014-10-28, 19:48
autor: Boro1989
Dawaj temat na forum :)

: 2014-10-28, 19:54
autor: adam_N14
DET'y miały ślizgi przynajmniej ja żadnego na rolkach nie kojarzę. Kiedyś "brt" pisał odnośnie spadania "Y" że da się to łatwo ogarnąć tylko nie chciał zdradzić co i jak.

: 2014-10-28, 19:57
autor: Ad@mus
w sumie wysypanie Ygreka nie rozbija silnika na amen:)

: 2014-10-28, 20:04
autor: VE Killer
Ad@mus pisze:w sumie wysypanie Ygreka nie rozbija silnika na amen:)
zależy jak się ustawi... a w sumie np. uszkodzenie wałka rozrządy to przecież nic poważnego :P

[ Dodano: 2014-10-28, 20:07 ]
adam_N14 pisze:Kiedyś "brt" pisał odnośnie spadania "Y" że da się to łatwo ogarnąć tylko nie chciał zdradzić co i jak.
przejść z hydrauliki na mechanikę ;P

: 2014-10-28, 20:34
autor: adam_N14
Często przy ostrych wałkach i twardych sprężynkach nawet mechanika nie pomagała. "Brt" wspominał coś że trzeba poprostu7 znać i złożyć ten silnik zgodnie z serwisówką. Japońce nie płaczą z powodu igreków a latają w drifcie pełną parą na odcięciu :-P Sam mam high porta głowica obrabiana i planowana mocno do tego oba wałki zdrowo przestawione i zapłon doje... mimo to brak problemów z igrekami a jestem uzależniony od tego jak ten silnik gra na odcięciu :-D :-P

: 2014-10-28, 20:42
autor: VE Killer
adam_N14 pisze:Często przy ostrych wałkach i twardych sprężynkach nawet mechanika nie pomagała
znasz przypadki że zamiast samoregulatorów była mechanika i y weskakiwały??

japońce nie płaczą bo nie oszczędzają na nowe części :P

: 2014-10-29, 07:47
autor: adam_N14
Przykładów nie podam nigdy nie miałem z tym problemów to się tym za bardzo nie interesowałem. Na DriftForum można sporo znaleźć.

: 2014-10-29, 12:57
autor: VE Killer
no ja właśnie też nie a wiecznie o tym czytam dlatego mnie to zainteresowało ;)

[ Dodano: 2014-10-29, 13:48 ]
Ryba pisze: W det-ach to częsty przypadek.



Czasem nawet stopery nie pomagają. Jest na nissantechu aktualny wątek o tym

jest faktycznie ... szkoda że tam też dyskusja sprowadziła się do tego że najlepiej VE zasadzić... ręce opadają :))) jest jedna zasada we wszystkich tematach o SR 20 obowiązująca na wszystkich forach : ALBO MASZ VE ALBO JESTEŚ PRZECIWKO NAM!!!!

: 2014-10-29, 16:25
autor: BaSsGrU
mam wrazenie dokładnie odwrotne.

: 2014-10-29, 16:50
autor: VE Killer
odwrotnie ??? jakikolwiek temat dotyczący rozwiązania jakiegoś problemu z DE... zaraz pojawia się cudowne rozwiązanie: wrzuć VE nie będziesz miał problemów... wygląda na to że ten VE to idealny idioto odporny niezniszczalny silnik...
Jak kogoś nie stać na kupno VE i chce sobie dłubać przy DE to jego sprawa i wypadało by to uszanować....gdzie tu problem???

: 2014-10-29, 16:53
autor: vixo
I wypowiadają się wtedy ludzie, którzy mieli DE i przesiedli się na VE
Koleżanka to chyba dziury w całym szuka ;)

: 2014-10-29, 17:24
autor: Ad@mus
musi kiedys powstać lejące VE SR20DE i sie temat rozjaśni,
faktycznie będące w obrocie sposoby podniesienia mocy w sr20de to zaledwie lizanie tematu DE...

mocna ingerencja mechaniczna w silnik a nie tylko kosmetyka dolotu zapłonu i wydechu to przepis na mocne DE

doprężenie, lizanie głowicy w okolice 1,5mm, zaawansowany porting, wyczynowe wałki, prawda jest taka ze w DE nikt mocno nosa jeszcze nie włożył...

: 2014-10-29, 17:44
autor: VE Killer
vixo pisze:I wypowiadają się wtedy ludzie, którzy mieli DE i przesiedli się na VE
Koleżanka to chyba dziury w całym szuka ;)
otuż nie bo kolejna dziura mi nie potrzebna

: 2014-10-29, 18:17
autor: bombel
Swap na VE jest po prostu z ekonomicznego punktu widzenia tańszy jeśli wliczamy robocizne. Przy samodzielnej pracy wsadzamy VE na 3600, ecum za 500 plus wydech za 1500 i dolot za powiedzmy 400, to za 5000 PLN mamy 220 KM / 220 Nm. Oczywiscie z 500 wraca za odsprzedaż DE. Przy modzeniu DE trzeba rozebrać silnik, splanować leb, dać doprężające tłoki, pobawić się w porting itd. Optymistycznie podchodząc do tematu mamy 200 KM, a wydatki? Na moje to samo.

Jak doliczymy robocizne to za ok 7000 PLN mamy 220KM. Biorąc pod uwagę to, że za samo rozebranie i złozenie DE liczy się z 1500 PLN, to koszt uzyskania 200 KM może się w 10 k PLN nie zmieścić