Strona 15 z 21

: 2013-03-25, 21:32
autor: zuh
A może orientujesz się czy wałki z HighPorta (igreki bez rolek) podejdą do głowicy z igrekami na rolkach? Gdzieś wyczytałem że niby podejdą. Już nie pamiętam gdzie i to nie jest potwierdzone.

: 2013-03-25, 21:38
autor: czajnik
podejsć podejdą ale nie wiem czy krzywka nie ma przypadkiem innej geometri. wiem że jak kupowałem wałki Cat Cams to inne były dla rolek inne były dla zwykłych.
ale tez wiem że np znajomego 200sx miał wytarte wałki zamontowalismy te z wersji rolkowej i auto jeżdziło bez problemowo

: 2013-03-25, 22:17
autor: zuh
Coobcio pisze:SR20DE - Silniki występujące w Priemrze P10 GT w latach 91-96, oparte o wieloponktowy wtrysk pliwa, odcięcie na 7500obr.min, rurowy kolektor wydechowy typu 4-2, wałek ssacy o wyzszych krzywkach, stopień sprężania 10:1 (tłoki płaskie) + zmieniony górny pierścień uszczelniający, wymiennik ciepła, zawory wydechowe o zwiększonej srednicy trzonka o 1mm (z sodem w środku)
wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/240* @ 9,4mm/9mm
Coobcio pisze:SR20DEH - Wilepunktowy wtrysk paliwa, z rolakami w popychaczach zaworowych, odcięcie na 7100obr.min, żeliwyny kolektor wydechowy typu 4-2, wałek ssacy o wyzszych krzywkach, stopień sprężania 10:1 (tłoki płaskie), wymiennik ciepła, katalizator spalin
wałki rozrządu (ssący/wydechowy): 248*/240* @ 9,4mm/9mm
Silniki występujące w Primerach GT P11 z czarna pokrywą zaworową
Czyli wychodzi na to, że wałki mają takie same parametry. Żeby polepszyć osiągi SR20 z primery P11 montuje się wałek z P11GT albo z P11.144. Pytanie czy można też zamontować z P10GT ? Czy będą pasować? Jeżeli podejdą to efekt będzie taki sam jak na wałkach z P11GT i P11.144

: 2013-03-26, 08:02
autor: czajnik
to że wznios i czas otwarcia jest taki sam nie oznacza że kształt czy inaczej mówiąc geometria krzywki jest identyczna. na pytanie czy będzie pasować już Ci odpowiedziałem że tak. z p11 chodzą w 200sx to czemu by z p10 nie miały chodzić w p11. tylko znajdż takie z niezajechanymi krzywkami.

tak dokładniej to trzeba by na hamowni sprawdzić jaka jest roznica i wtedy bedziesz miał odpowiedź co do efektów.

a tak na marginesie jak chcesz to mam wałki CatCams nowe do igreków z rolką

: 2013-03-26, 14:43
autor: zuh
Myślałem, że właśnie czas otwarcia zależy od geometrii krzywki. Wałki mam z P10 GT. Ale zaciekawiłeś mnie z tym kształtem krzywek.

: 2013-03-26, 16:49
autor: Ad@mus
wracając do tematu portingu Low i High porta to jest tak jak Czajnik pisze:
silnik przedliftowe tj p10, 100nx, sunny gti maja lepsze glowy do portingu glownie za sprawa braku kanalu olejowego w przekroju kanalow ssacych i wydechowych (foto poliftowego garba w moim temacie)

pozatym dojscie w w/w glowicy jest jedwabiste i mozna elegancko sportowac calosc uzywajac sciernicy, w przekroju lep ten wyglada tak:
Obrazek

mozna duzo miesa z low porta wybrac, w high porcie jedynie lizanko i kosmetyka

: 2013-03-26, 18:18
autor: MacGayver
mozna duzo miesa z low porta wybrac, w high porcie jedynie lizanko i kosmetyka
Czajnik mówił zupełnie odwrotnie, że z jego high-porta więcej dało się ściągnąć materiału

: 2013-03-26, 18:30
autor: czajnik
mówimy o tym samym tylko kwesta jest który to low a który high port:))))
taki przektój własnie jak na fotce mam u siebie na półce i jeszcze parę innych.

ten przekrój to głowica HIGH PORT. tak?

[ Dodano: 2013-03-26, 18:31 ]
low port jest np w n15GTI ?

[ Dodano: 2013-03-26, 18:34 ]
Ad@mus pisze:glownie za sprawa braku kanalu olejowego w przekroju kanalow ssacych i wydechowych
nie chodzi o kanał olejowy tylko o dno gniazda samorególatora. ale to dotyczy strony ssącej bo wydechowa jest taka sama w obu głowicach i high i low

[ Dodano: 2013-03-26, 18:36 ]
w high porcie kanału ssące obchodzą samorególator bokiem a w low porcie dno samorególatora jest widoczne jako taki garb na środku kanału ssącego. proponuje go nie próbować usuwać

: 2013-03-26, 18:57
autor: zuh
czajnik pisze:ten przekrój to głowica HIGH PORT. tak?
Tak, przekrój który pokazał Ad@mus to głowica HighPort

: 2013-03-26, 19:07
autor: czajnik
no to wszystko jasne. mówimy o tym samym.

: 2013-03-26, 19:08
autor: zuh
czajnik pisze: low port jest np w n15GTI ?
High Port były w sunnych i 100nx GTi i w pierwszych latach P10GT

: 2013-03-26, 19:19
autor: wronek
czajnik pisze: taki przektój własnie jak na fotce mam u siebie na półce i jeszcze parę innych.
to ja mam pytanie z innej beczki. jak sie robi taki przekrój :mrgreen:

: 2013-03-26, 19:20
autor: zuh
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. High Port jest lepszy ponieważ można więcej materiału zdjąć a do tego w serii ma większe kanały. Czy po prostu tu i tu można tyle samo zdjąć materiału ale High Port jest lepszy bo serii ma większe kanały?

[ Dodano: 2013-03-26, 19:21 ]
wronek, np. na pile taśmowej.

[ Dodano: 2013-03-26, 19:26 ]
Macie może fotke przekroju głowicy LowPorta?

: 2013-03-26, 19:28
autor: czajnik
zuh pisze:High Port jest lepszy ponieważ można więcej materiału zdjąć a do tego w serii ma większe kanały
właśnie tak jak napisałeś:)

i dokładnie przekroje robiłem napile taśmowej:)

: 2013-03-26, 20:16
autor: Ad@mus
a ja tylko dodam ze pomylilem haj z loł :mrgreen:
nie poprawiam posta bo juz mnie poprawiliscie
odnosnie tego co napisalem to tak jak czajnik pisze chodzi glownie o garb samoregulatora zaworowego-lepiej nie tylac :)

: 2013-03-26, 20:28
autor: czajnik
a pomyliłes bo chyba ja Cie przypadkiem w błąd wprowadziłem nieświadomie:)))ale jak juz wszyscy jesteśmy uświadomieni to git.

: 2014-05-15, 00:35
autor: parzyh
Nie znam się na tym, może to śmieszne pytanie. czy przy swapie z GA16DE na SR20VE musz wymieniać skrzynię biegów? Cały temat jest o SR20DE>VE jak jest przy słabszej wersji GA16DE > SR20VE?

: 2014-05-15, 01:58
autor: majchrzok
parzyh, tak. polosie i przeguby tez.

: 2014-05-15, 04:04
autor: bombel
I jeszcze komputer i wiązkę

: 2014-05-15, 05:52
autor: Boro1989
a nie lepiej zainwestować po prostu w primerkę 2.0 ?? :) nie taniej by wyszło ??:)

: 2014-05-15, 06:12
autor: Zielkq
Boro1989, ale parzyh ma almere, rozmiar, waga i te sprawy :P

: 2014-05-15, 06:20
autor: Boro1989
Zielkq w sumie nie zwróciłem uwagi :) ale i tak taki swap wyjdzie trochę kasy... na pewno drozej niż przerabiać jakiekolwiek 2.0..

: 2014-05-15, 10:37
autor: DubSon
Boro1989, niekoniecznie :)
Jeśli ktoś ma dobrze ogarnięte auto blacharsko, to bez sensu pakować się w inne, bo i tak pewnie będzie trzeba je robić..

: 2014-05-15, 15:12
autor: parzyh
Właśnie o to chodzi auto niedługo leci do lakiernika na full serwis, kupiłem je za 1000zł do tego podoba mi się. Myślałem nad wsadzeniem SR20DE ale wolę dołożyc trochę sianka i wsadzić VE.

-Komputer z wiązką
-Półosie
-Przeguby
-Skrzynia

Tak jak napisałem nie znam się na tym. Mogę wam nagrać film czy zrobić plakat ale auta nie złożę ;) Więc jakie to mogą być koszta? Z wcześniejszych postów wyczytałem, że kupno z założeniem i dostrojeniem VE to około 5 tyś. Co z resztą?

: 2014-05-15, 19:19
autor: Ad@mus
1.skrzynia, półosie, przeguby, zwrotnice, łapy silnika, osprzęt, wiązka, komp, immo, - to z sr20de musisz kupić
2.słupek sr20vvl-to musisz kupić
3.ecumaster+strojenie

1. okolo 500-1000zl
2. 3000zl
3. ok800zl

1. ceny allegro
2. ceny allegro
3. podłączenie plus strojenie na hamowni jeśli dobrze pamiętam to tak to wychodzi w klubie :idea:

do tego:
wydech-samoyebka Mc ok 800-1200zl
oleje filtry-200zl
paski-50zl
plyn chlodniczy 50zl

czyli ponad 6000zł pęka, tak żeby było bez druta

: 2014-05-15, 19:32
autor: Dreams
I znowu temat się zaczyna to jest tańsze... zmodzone DE czy włożyć VE.
Modziłem DE i włożyłem potem VE i moim zdaniem nie ma sensu się bawić w DE bo wyjdzie sporo kasy żeby uzyskać około 190 - 200 km naprawdę sporo.
Więc opłacą się VE tym bardziej że te silniki są naprawdę tanie....
Jak ja kupiłem engine to płaciłem około 3500 zł jeśli się nie mylę.
teraz nie wiem po ile są ....2500 zł ??
Więc bez sensu pakować w DE.

: 2014-05-15, 19:35
autor: parzyh
czyli ponad 10k musiałbym zainwestować żeby z GA16 zrobić 20VE :) i o to mi chodziło, krótko i na temat! Dzięki!
NissanDreams pisze:I znowu temat się zaczyna to jest tańsze... zmodzone DE czy włożyć VE.
Nie pytałem o De tylko o GA :) Czytałem tematy wstecz dlatego nie zadawałem tego pytania lecz odrauz przeszedłem do rzeczy czyt. "Ile siana trzeba na wsadzenie VE do GA

: 2014-05-15, 19:41
autor: Dreams
parzyh Dzięki za sprostowanie :)
Gdzieś nie doczytałem i DE mi wleciało :)

: 2014-05-15, 20:29
autor: Boro1989
do tego musisz doliczyć sprzęgło około 600zł :) , do tego hamulce musisz wymienić bo seryjne z 1.6 raczej nie starczą ale to do Benka musial bys sie odezwac on ma fajne gotowe sety , czyli cos okolo 500zl pewnie na nowych klockach i tarczach , do tego kolektor wydechowy to kolejne 600zl nie ma sensu go dlawic na serii , i zawsze cos po drodze moze wyjsc :) wiec musisz miec i tak zapas mimo wszystko troche gotówki...

: 2014-05-15, 21:13
autor: Ad@mus
jak mialbym cos polecic-nie swapuj:)
za duzo czasu, kasy i nerwow
lepiej kup cos z sr20de lub szukaj maximy 3l v6-to to jedzie!! bez dlubania