Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-22, 15:19

MacGayver, z tego co kojarzę to Twój kolektor był lepszy od SSACa.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-22, 15:22

MacGayver, z tego co kojarzę to Twój kolektor był lepszy od SSACa.
Z tego co Coobcio kiedys mierzył to jeden z pierwszych był gorszy od serii.

Co do Vimeq. Silniki są takie same ale mają rózne ustawienia kompa

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-03-22, 16:28

bombel pisze:Z tego co Coobcio kiedys mierzył to jeden z pierwszych był gorszy od serii.
ale mój kolektor porównywał? Przecież jak mu mówiłem żeby mi wysłał SSAC'a żebym mógł skopiować zejście z tymi dwoma załamaniami to się doprosić nie mogłem, no ale mi przeszło. Mówisz że mój był gorszy względem tego z P10GT ? ciekawa teoria :mrgreen:

Bombel
a ten który jest u Vilqa ? to że to jest jeden z późniejszych to budowa jest cały czas ta sama, tylko estetyka się zmieniała. Myślisz że teraz u Vilqa byłoby 170KM na seryjnym z P10GT ? :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-22, 16:32

MacGayver pisze:ale mój kolektor porównywał?
Jakiś pierwszy co mu niby wysyłałeś. Fakt, że wieki temu to było :P

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-03-22, 16:37

bombel pisze:Jakiś pierwszy co mu niby wysyłałeś. Fakt, że wieki temu to było :P
ja mu kolektora nie wysyłałem. To WujekTrzcina robił kolektor przez dwa lata i wyszła kupa. Swój pierwszy kolektor robiłem jeden dzień :-P
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-22, 16:38

MacGayver sorry!!!

Faktycznie tak było. Coś mi się pomyliło :)

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2013-03-22, 19:23

killer2000 pisze:w primerze masz tego sr20ve
Nie.Stoi sobie na palecie ;-)

[ Dodano: 2013-03-22, 19:25 ]
vixo pisze:vimek999, jak ma się marnować to chętnie przygarne :)
To kiedy masz urodzinki? :-P
SR20VE + ?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-22, 19:27

może ktoś prztestuje mój kolektor?:)) 4-1

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-22, 19:33

vimek999, przed zlotem 3dni :D
czajnik, na zlot zabierz :)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-22, 19:36

a co hamownia będzie?

[ Dodano: 2013-03-22, 19:42 ]
Mac ale wytłumacz mi jak to jest że na tym wykresie jest odcinka przy różnych obrotach dla obu kolektorów. czy kolektor podniósł obroty odcinki?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-22, 19:48

Będzie hamownia ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-23, 10:13

czajnik pisze:może ktoś prztestuje mój kolektor?:)) 4-1
chętnie ;-) i coś czuję że wrócimy do tematu.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-24, 21:14

http://www.google.pl/search?hl=pl&biw=1 ... B698%3B237

natknąłem sie na takie porównanie powierzchni co prawda brak jest sr20 VE ale jesli ktoś zdecuduje sie na robienie SR20 DE to widać wyrażnie że lepiej wybrać high port:)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-24, 21:42

A nie jest tak, że SR20VE i SR16VE mają takie same głowice? Tylko różnią się wałkami.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-24, 21:43

Jak już coś to wałem prędzej - bo pojemność ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-24, 21:44

zuh pisze:A nie jest tak, że SR20VE i SR16VE mają takie same głowice? Tylko różnią się wałkami.
Chyba tak jest

czajnik, to moze tłumaczyć czemu w Almerze a dokładnie pulsarze zanim puścili VZR była wersja Autech oparta właśnie o High Port-a. Inna sprawa że w LowPort-cie można więcej wywalić gówna :)
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-24, 21:56

Pawel18PL, chodziło mi o wałki rozrządu. :) Bo była mowa tylko o głowicy.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-24, 22:48

PumaRST pisze:Inna sprawa że w LowPort-cie można więcej wywalić gówna
no włąśnie chyba sie mylisz. nie obrobisz Twojej głowicy do takich rozmiarów jak mam w swoim high porcie bo nie masz tyle materiału:)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-24, 23:19

No a dlaczego highporl i lowport w primerach miały po 150km i po 181 Nm skoro highport port miało większe kanały?

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2013-03-25, 09:00

czajnik pisze:no włąśnie chyba sie mylisz. nie obrobisz Twojej głowicy do takich rozmiarów jak mam w swoim high porcie bo nie masz tyle materiału:)
skoro się da do poziomu VE ?? no chyba ze HP da się wiecej niż w VE. tego już nie wiem.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-25, 09:07

wałki te same średnice zaworów te same wydajnosc wtrysków ta sama więc myślę że różnica kanałów nie wiele mogła wnieść to takie moje przypuszczenia. aczkolwiek jesli chodzi o mody głowicy to high port ma wiekszy potencjał z racji tego że jest wiecej aluminum do obrobienia. mozna wykonać wieksze kanały niż w lowporcie gdzie tego miesa do obróbki jest mniej.

[ Dodano: 2013-03-25, 09:09 ]
PumaRST pisze:no chyba ze HP da się wiecej niż w VE. tego już nie wiem.
dlatego wrzuciłem tu gdzieś fotke jak obrobiłem kanał z hp. :))oblookaj

[ Dodano: 2013-03-25, 09:12 ]
Obrazek [/img]

[ Dodano: 2013-03-25, 09:13 ]
większych sie nie da:) jedna głowica poszła na przekroje aby wykminić gdzie ile jest miesa

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-25, 09:49

czajnik pisze:wałki te same średnice zaworów te same wydajnosc wtrysków ta sama więc myślę że różnica kanałów nie wiele mogła wnieść to takie moje przypuszczenia.
Też mi się tak wydaje. Zastanawia mnie dlaczego Nissan zrobił głowice z za dużymi kanałami? Za dużymi w stosunku do wydajności wtrysków i wałków.

Szkoda, że HighPort nie ma rolek na igrekach. Chyba, że można przerobić na rolki?

[ Dodano: 2013-03-25, 09:52 ]
czajnik, jaki jest stosunek wielkości kanałów VE i Twojego HighPorta?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-25, 09:59

zuh pisze:Szkoda, że HighPort nie ma rolek na igrekach. Chyba, że można przerobić na rolki?
jak to sie nie ma jak ja tak mam w swojej:)))) aczkolwiek nie seryjnie:)))

[ Dodano: 2013-03-25, 10:03 ]
zuh pisze:jaki jest stosunek wielkości kanałów VE i Twojego HighPorta?
nie potrafię Ci odpowiedzieć bo nie wiem jakie kanały ma VE poza tym nie mam jak zmierzyć powierzchni tego otworu.

sam kanał pojedynczy jesli dobrze pamietam mam 33lub 32mm gdzie średnica fabrycznego zaworu jest 34mm. wydech chyba 28 gdzie seryjny zawór ma 30.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-25, 11:20

A potrzebna jest jakaś rzeźba żeby zrobić HighPorta na igreki z rolkami?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-25, 11:56

Fajnie wygląda ta obróbka, widać, że potencjał jest w tym. A czy przy takiej obróbce robisz jakąś analizę ile powietrza będzie wpadać do każdego kanału?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-25, 17:09

tyle samo do każde go bo są równe. niech wali jak najwięcej i tak dostroje paliwem:)

[ Dodano: 2013-03-25, 17:13 ]
zuh pisze:A potrzebna jest jakaś rzeźba żeby zrobić HighPorta na igreki z rolkami?
ale co mam rozumieć pod pojęciem rzeżba? wszystko działa jak należy. normalna przeróbka głowicy. nic nie trzeba np.spawać. jesli chcesz po prostu zrobić np kanały w głowicy i masz ją rozebraną to przy okazji mozna przerobic na rolki.

nie mówcie że nikt tego jeszcze nie robił poza mną:))))

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-25, 17:44

Robili pewnie już, ale ja nikogo nie pytałem. Zastanawiam się co trzeba przerobić. Domyślam się że nie wystarczy tylko przełożyć dźwigienek.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-25, 18:58

no nie wystarczy:)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-03-25, 20:26

A da rede to ogarnąć w przydomowym garażu?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-25, 20:37

nie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”