Strona 2 z 2

: 2011-10-06, 20:28
autor: Ryba
uwolniony to znaczy powiększony i z przelotowym końcowym tłumikiem

: 2011-10-06, 23:01
autor: MacGayver
z tym przelotem to też bym tak nie szalał, bo znowu jak za bardzo jest przelotowy to moment spadnie. Myślę że pojemność układu wydechowego będzie odgrywało większe znaczenie w tym momencie. Wałek od GT po prostu ma inną charakterystykę pracy, jest przystosowany do pracy na wyższych obrotach. Jeśli masz wałek bez przesuniętej odcinki to możesz odczuć że nagle jest różnica, moc rośnie... i nagle koniec :-P

: 2011-10-07, 09:16
autor: Seba WWA
MacGayver pisze:z tym przelotem to też bym tak nie szalał, bo znowu jak za bardzo jest przelotowy to moment spadnie. Myślę że pojemność układu wydechowego będzie odgrywało większe znaczenie w tym momencie. Wałek od GT po prostu ma inną charakterystykę pracy, jest przystosowany do pracy na wyższych obrotach. Jeśli masz wałek bez przesuniętej odcinki to możesz odczuć że nagle jest różnica, moc rośnie... i nagle koniec :-P
odczucia mam takie że w momencie wdepnięcia i przekroczenia magicznych 4000 załącza się wariat, do 4000 jest dynamicznie, tak jak powinno być mimo że nie miałem okazji przejechać się że tak nazwę seryjnym GT
a dochodząc do końca obrotów czyli odcinki jest tak, jak piszesz jest nagle koniec mocy, ale dlatego zmiana na wyższy bieg jest w zakresie obrotów w którym ta moc nadal jest

: 2011-10-07, 11:19
autor: MacGayver
mimo wszystko powinno się przesunąć odcinkę żeby w momencie wrzucenia kolejnego biegu obroty zeszły Ci do 4500-4800 a nie 4000. Na tym wałku od GT charakterystyka jest raczej powyżej 4500obr/min

: 2011-10-07, 11:45
autor: Seba WWA
no to się przesunie w niedalekiej przyszłości :)

: 2011-10-07, 11:46
autor: MacGayver
bliżej masz do Kuby, ale jak będziesz gdzieś w okolicy Łodzi to zapraszam ;-)

: 2011-10-07, 12:38
autor: Seba WWA
Dzięki
Mam do kogo się udać z tym modem
Przy najbliższej okazji obgadamy temat

: 2013-03-10, 12:43
autor: bombel
Jakby jeszcze były wątpliwości:

Wałek P11GT: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/

Wałek P11.144: http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_2/

NIby te same wałki ale w P11.144 są lżejsze, czyli wg mnie lepsze

: 2013-03-10, 13:21
autor: czajnik
:-o popatrz jaka jest różnica w ich masie:)) dziesiątki gramów. to kompletnie nie ma znaczenia przecież wałek kręci się dwa razy wolniej od wału korbowego poza tym średnica na jakiej są masy wirujące jest kompletnie inna. dlatego nie ma czegos takiego jak dynamiczne wyważanie wałków rozrzadu:)))

[ Dodano: 2013-03-10, 13:32 ]
a masz gdzieś porównanie masy Y z rolka i tych z P10 bez rolki?

[ Dodano: 2013-03-10, 13:39 ]
oki mam:) z rolka mają 0,103kg
bez rolki 0,09kg

: 2016-05-20, 05:35
autor: kosik21
Witam.
Panowie piszę w tym temacie ponieważ nie znalazłem takiego który mnie dokładnie interesuje.
W mojej primerze wydmuchało mi uszczeklę pod głowicą. Głowica poszła do regeneracji, niestety okazało się że zawory wyeksploatowane i nadają się jedynie do wymiany. Koszta samej regeneracji głowicy wycenili na 880zł. Po zsumowaniu koszt remontu silnika wyniesie mnie o wiele więcej niż zakup używki na alledrogo. Stąd moje pytanie:
Mam 2.0 benzyne najpradopodobniej 150Km (w karcie pojazdu pisze o mocy 110kw), po numerze vin nie doszedłem bo podana została jedynie drabinka (115-162 HP
/85-119 KW). Zakładając że mam silnik 150km czy mogę go wymienić na 2.0 115konny bądż 130? Poniżej wrzucam to co mi program wyrzucił o moim Nissanie:
Kod silnika: SR20DE
Układ silnika: INLINE ENGINE
Typ silnika: L4
Głowica silnika: DOHC
Liczba zaworów: 16
Ilość cylindrów: 4
Pojemność skokowa: 1998 CM3
Pojemność skokowa: 122 CID
Pojemność nominalna: 2.0 L
Moc: 115-162 HP
Moc: 85-119 KW
Charger_(turbo/super/diesel): N
Rodzaj paliwa: PETROL
Napęd: FWD
Rodzaj skrzyni biegów: MANUAL
Liczba biegów: 5
Kraj pochodzenia: ENGLAND
Typ nadwozia: 4DR SEDAN
Silnik: GA 14DE
Osie oraz system przeniesienia napedu: 2WD
Wersja na rynek: EUROPE

Z góry dziękuję za szybką pomoc

: 2016-05-20, 07:43
autor: DubSon
Nie lepiej kupic glowice uzywana, sprawna?
Ew. sam slupek silnika jak cos wiecej sie uszkodzilo.
Przelozyc walki z Twojej glowicy i osprzet Twojego silnika i masz nadal 150KM :)

: 2016-05-20, 10:43
autor: Boro1989
Lepiej strzelić remont niż kupić.niepewny silnik na allegro, mój dziadek mawiał.kiedyś, " biedny traci 2 razy " :) bez obrazy oczywiście ale sens.znasz,

: 2016-05-20, 11:14
autor: Ad@mus
kosik21, mam glowice po remoncie, podłubana, splanowana itd. etc
szczelność baniaków na niej 98%/98%/96%/98% czyli bdb

zrobiłem na niej jakies 25-30tys km, nic nie wydmuchało i dalej sprawność baniaków wzorcowa. To co wymienione ma to:
-prowadnice zaworowe po stronie wydechowej
-planowana -0.8mm
-porting kanalow (tzw spasowanie pod uszczelki plus autorskie mody)
-gniazda frezowane i dotarte zawory pod gniazda
-szczelność płaszcza wodnego bankowo 100% bo nic a nic nie ubywa płynu
-nowe uszczelniacze zaworowe
-lata na syntetyku 5w40, wcześniej 5w50 a jeszcze wcześniej na dotarciu 10w40

cena 450zl z KW. Jest jeszcze na aucie wiec sprawna w dalszym ciągu, ja zmieniam na glowice jeszcze bardzie portingowana i planowana na 1.5mm (obrałem jedną taka na maxa i chce ją zapodać w auto ;) )

cena roboty i części takiej głowicy to jak napisałem nie mala sumka więc przemyśl to :!:

: 2016-05-20, 17:01
autor: VE Killer
szczerze mówiąc nie kumam program wyrzucił:
kod silnika SR20 DE
a niżej silnik GA14 DE

pokaż zdjęcie z pod maski bedzie wiadomo czy high czy low port amoze i po kolektorze dojdziemy do mocy chyba ze było juz cos przekładane i lepione z kilku jedno

: 2016-05-20, 19:51
autor: Ad@mus
nie ma potrzeby, skoro wiadomo ze glowica do remontu to trza wsadzic nowa, lowportową głowicę, niezależnie od mocy silnika

: 2016-05-21, 10:31
autor: VE Killer
no ale skad wiesz ze nie ma tam highporta np??

: 2016-06-25, 20:15
autor: saturn745
Panowie korzystając z okazji chcę zapytać w tym temacie o oznaczenie na głowicach...na boku od strony aparatu zapłonowego.Jedna i druga z SR20DE 103kw z 2001r Primer poliftowych,na jednej 2J2 a pod wałkiem wydechowym 8L a na drugiej 2J2 a pod wałkiem wydechowym 1L...wizualnie niczym sie nie różnią...czy ktoś odpowie mi na to pytanie...???