Strona 2 z 2

: 2015-12-22, 20:01
autor: HakeN
:)
odkopię
Będę zakładał do SR20DE z S15 jdm , ostre wałki hks 264/264 do tego regulowane kółka wiadomo , i czy warto się pchać w talerzyki i sprezynki tytanowe i stopery do "Y" ?
Zostanie potem wystrojony wiadomo ale czy warto inwestować czy nie potrzebne ?

: 2015-12-23, 11:46
autor: Ad@mus
a jak wysoko chcesz kręcić?

wałki są dość tępe, dlatego uważam ze kręcąc do 7500rpm seryjny talez i sprezynka da rade i stoperów nie trza będzie

do wyższego kręcenia można ryzykować na hydro te 8500 ze stoperami ale przy takim kręceniu już inny walek będzie potrzeby, obrobka układu korbowo tłokowego no i najważniejsze przejście z hla na solida:
=kasa kasa kasa

: 2015-12-23, 13:48
autor: VE Killer
HakeN pisze:ostre wałki hks 264/264
jakie lifty zaworow mają te wałki? to sa wałki z wolnossaka czy turbo?

[ Dodano: 2015-12-23, 13:56 ]
co sie tyczy osprzętu to producent wałka zazwyczaj określa wymagania... czy spręzynki talezyki i mechaniczne kompensatory sa potrzebne. co do uzywania stoperow jesli HLA masz w dobrym stanie to przy kręceni do seryjnej odcinki raczej nie jest to wymagane ale wiadomo im wiecej zabezpieczeń tym mniejsze prawdopodobieństwo awarii.

: 2015-12-23, 15:44
autor: Ad@mus
VE Killer, ile to tam catcams ma? chyba powyżej 280* i 1,1mm liftu zaleca wymiane sprężynek i talerzyków...

te wałki jakie ma HakeN to chyba siakiś HKS do deta
HakeN pisze:stopery do "Y"
rocker arm stoper ;)

masz jeszcze co najmniej dwie opcje:
1. glowca z gtir, którą poddasz portingowi i uzbroisz w jakies magiczne wałki, powinna wydać do 8500rpm i nie oddać
2. głowica z VE, poddana obróbce

obie opcje w/w nie maja HLA ;)

: 2015-12-23, 16:43
autor: VE Killer
wałków jest duzo do wyboru alee tak jak juz wspominałem do jednych wystarczą graty OEMowe a do mocniejszych niestety trzeba zastosować się do zaleceń producenta chyba że ktoś chce zafundowac sobie rozpierduchę w silniku .... nie wiem co wtedy taniej wyjdzie. :mrgreen:

: 2015-12-25, 20:43
autor: HakeN
VE do rwd za dużo zabawy za mały przyrost . Walki hks 264/264 s4 maja 12 skoku są wyciągniete z det-a ale producent pisał de/det wiec nie wiem czy są inne na forach pisza , że to jedne z najlepszych wałków , lepsze od 272 BC .
będę budował kolektor 4-1 oraz ITB , strojone na det 3 , odcinka myślałem właśnie o 8500rmp .

znalazłem wałki http://www.ebay.com/itm/SR20DET-HKS-STE ... c6&vxp=mtr
więc wygląda ,że będzie trza zamontować całość :(

: 2015-12-26, 11:06
autor: VE Killer
oczywiście przy takim lifcie i kreceniu do takich obrotów trzeba zmienić sprezynki. a co do strojenia det 3 byłbym bardzo ostrozny lepiej dołozyć troche kasy zainwestować w EMU tym bardziej przy ITB

: 2016-02-29, 13:56
autor: marlos90
a ja zapytam od drugiej strony.. jest sobie silnik na 1wałku rozrządu ( ma aż 8 zaworów ) i mam możliwość podmienić wałek rozrządu na inny który ma o 0,5mm wyższe krzywki dla zaworów ssących..

myślicie że warto? niby to tylko 0,5mm ale dla 4 tłoków to może coś więcej tlenu będzie wdmuchnięte..

: 2016-02-29, 17:30
autor: bombel
marlos90, do diesla czy benzyny? Czy w ogole bedzie pasował?

: 2016-02-29, 18:07
autor: marlos90
będzie pasował.. tylko różnica jest w 4krzywkach i tak się zastanawiam czy warto..

: 2016-02-29, 23:09
autor: Ad@mus
lift mierzysz od over loop do szczytu krzywki czy od srodka srednicy walka do gory krzywki?

wiekszy lift zawsze sie przydaje, a z zasady te z wiekszym liftem sa ostrzejsze

: 2016-02-29, 23:44
autor: marlos90
opieram się na servis manualach nissana..
do tego mogę podmienić wszystkie zwory bo są o 1mm dłuższe wg pdfu

: 2016-03-02, 12:10
autor: VE Killer
a poi co Ci dłuższy zawór? wznios jest o 0,5 mm wyszy a jak wyglada czas otwarcia i sam kształt krzywki?

: 2016-03-03, 10:02
autor: Valberitys
a myślicie że do tego zestawu przyjmie się pompa wtryskowa bosch ? bo mam zamiar takową sobie sprawić.

: 2016-03-04, 18:17
autor: VE Killer
cd20? turbine wiekszą albo doładuj wiecej po co sie w wałki bawić skoro poza ciut wiekszym liftem nie maszwiecej danych