Strona 5 z 6

: 2011-06-07, 17:00
autor: kubek
Filip_212, jak chesz 130 km to lepiej sie zastanów nad swapem imo będzie taniej i bardziej rozwojowo kwestia aby znależienia odpowiedniego dawcy. jak dla mnie to te 115 km i ok 150 Nm to już wystarczy zeby w miarę sprawnie jeżdzić primerą (moje byłe auto to była właśnie p10 z sr20di i w seri 116 Km z gazem i tylko na kolektorze wydechowym z Gt dawała sobie rade) ew można szukać silnika NVCS od sentry tam zaczynamy juz od 115 km ale problemy z kabelkami są.

: 2011-06-07, 19:18
autor: BaSsGrU
ale skrzynia od 1.6 nie podejdzie do 2.0 to są inne silniki.

więc swap nie wyjdzie tak tanio.

: 2011-06-07, 20:21
autor: kubek
BaSsGrU, chyba ze sobie kupisz cały samochód np po strzale ja swoją starą p10 powypadkową sprzedałem z 700 zł ze sparawnym silnikiem skrzynią itd. kwestia tylko zabawy w przekładanie tego wszystkiego z jednej budy do drugiej

: 2011-06-07, 21:10
autor: bodek
A teraz na poważnie. Żeby osiągnąć okolice 130KM z GA16, trzeba wyłożyć mniej więcej 4kpln jeżeli nie robi się tego samemu. Ktoś chętny? :-) 8-)

: 2011-06-07, 21:47
autor: Sajmooon
A czy wymiana wałków na wałki z wersji DS w GA16 z P11.144 też da jakieś efekty bo zazwyczaj jest mowa o GA z P10 i P11.

: 2011-06-07, 21:57
autor: MacGayver
Sajmooon pisze:w GA16 z P11.144
w P11.144 masz albo QG18 albo SR20, a jeśli w P11.144 jest GA16 to może to być tylko rocznik 2000. Zabawa jest taka sama jak w P10 i P11 przed liftem. Wałek wrzucasz z DS i śmigasz z odmulonym silnikiem. Do tego mod rozrządu, wydeszek po całości i odczuwamy znaczny przyrost mocy :-D Nie ma różnicy czy to jest P10, P11 czy P11.144, różnica jest jedynie przy GA16 z Sentry, tam już inny wałek więc się nie podpasuje.

Skoro z 1.4 bez problemu można zrobić 100KM to przy silniku 1.6 te same mody dadzą nam okolice 120KM przy starcie ze 102KM

Jak coś ot wal PW

: 2011-06-07, 22:13
autor: Sajmooon
MacGayver pisze:w P11.144 masz albo QG18 albo SR20, a jeśli w P11.144 jest GA16 to może to być tylko rocznik 2000.
Właśnie dokładnie to mam 2000 rocznik. I jest jeszcze chyba QG16 w P11.144? Oraz mam jeszcze pytanie czy robiąc przelotowy wydech i pozbywając się katalizatora ( strumienicy ) nie będzie problemów na przeglądzie?

: 2011-06-07, 22:54
autor: MacGayver
racja, jeszcze QG16, ale mówimy o GA16 więc takowe jeszcze na szczęście było w P11.144.
Mając przelotowy wydech bez katalizatora może być kłopot, tak jak do ciut głośniejszego wydechu się nie przyczepią tak do katalizatora mogą, choć nie jest to reguła, niektórzy patrzą niektórzy nie, zależy od stacji diagnostycznej

: 2011-06-08, 16:32
autor: Filip_212
Jest taka opcja, żeby wsadzić pustą puszkę jak od katalizatora, wtedy nikt Ci tam nie będzie zaglądał i równocześnie nic Ci nie może zarzucić ;)

Jeśli chodzi o mnie, to zależy mi najbardziej na odmuleniu. Seryjnie GA16DE rusza jak muł, zastrzyk pewnej mocy otrzymuje dopiero trochę "wyżej". Czyli mam tu na myśli przede wszystkim przyrost w niższym zakresie obrotów.

Czy to będzie 130, czy to będzie 115 km - nie jest to istotne - chodzi mi o efekty. Tak jak zaznaczałem, nie oczekuję wyścogowych osiągów, ale fajnie by było, żeby prima była bardziej dynamiczna, a sprint do setki zajmował mniej niż 10 sekund.

Czyli rozumiem, że podstawą jest wydech fi 50-55 mm z podwójnym przelotem, albo sportowym katem ( tu też powstaje pytanie, czy nie dusi on silnika ), ssac 4-2-1, stożek sensownych rozmiarów z rurą o średnicy 80 mm, 2 złote i wałki od DS ?
Ewentualnie kolektor ssący od sentry i przepustnica gazu od GT, ale do tego pewnie dojdzie wydajniejsza pompa paliwa no i oczywiście strojenie

: 2011-06-08, 18:23
autor: MacGayver
sam kolektor ssący od sentry bym sobie darował, nie mając głowicy od sentry przebieg momentu jest nawet gorszy niż seria. wałki od DS (przy 1.6 tylko ssący) i do tego mod wałka ssącego.

co do kolektora to nie jest to SSAC, w tym przypadku kolektor robiłem Kozie sam, efekty tak jak mówiłem dość znaczne ;-)

Obrazek

: 2011-06-08, 22:08
autor: Ryba
W tym temacie mógłby również koza się wypowiedzieć :D

: 2011-06-08, 22:08
autor: Koza
MacGayver pisze:efekty tak jak mówiłem dość znaczne ;-)
potwierdzam... przyjemnosc z jazdy bez porownania do serii :)

: 2011-06-08, 22:09
autor: Ryba
hahahaha :-o W tej samej minucie napisaliśmy posta :P

: 2011-06-09, 15:12
autor: Filip_212
a ten kolektor Twojej roboty podejdzie pod 1.6 ? ;)

Bo czytam, że stworzony był do 1.4

No i ile byś za taki kolektorek chciał ? ;)

: 2011-06-09, 18:31
autor: MacGayver
pasuje bez problemu pod 1.6, jedynie co będzie trzeba zmienić to delikatnie zwiększyć średnice rur pod 1.6 ;-)

: 2011-06-29, 18:13
autor: jacek6490
MacGayver robisz kolektory do GA16DE na zamówienie?? ja ma sentre 115km i bym se cały układ wymienił na przelot zakończony tłumikiem przelotowo komorowym.

: 2011-06-29, 18:16
autor: Cubuś
z tego co wiem to robi :) wal do niego na PW

: 2012-07-13, 11:15
autor: Sajmooon
To tak lekko odświeżając temat to polecam odłączenie EGR :P pewnie była o tym mowa nie pamiętam już całego tematu :P ktoś ,tylko z rozmów pamiętam, mówił że w P11.144 nie można tego robić bo wyskoczy Check Engine... otóż w tym modelu przy tym silniku jest to możliwe :) na patent na to wpadł Adex eksperymentując na moim aucie :) mam nadzieje że nie będzie zły za podzielenie się jego wiedzą :P otóż odłączył On wężyk od podciśnienia i zaślepił go jakąś śrubą ( mam nadzieje że nic nie pomyliłem bo aż tak dobrze się nie znam :P ).
Po takiej przeróbce auto odczuwalnie dostało więcej wigoru, może nie doszło KM ale Nm odczuwalnie wzrósł bo czuć od razu że auto ciągnie od samego początku do przodu.
Potwierdzeniem na to jest fakt że jadąc przed tym zabiegiem pod pewną górkę na 5 biegu ( jadąc sam ) musiałem redukować na 3 bieg żeby auto jechało i chociaż trochę przyśpieszało a po zabiegu pod tą samą górkę i z tą samą prędkością na 5 biegu auto przyśpieszało :) jak będą wątpliwości o co dokładnie chodzi to wrzucę zdjęcia który wężyk trzeba odłączyć i zaślepić :D

: 2012-07-13, 15:08
autor: DubSon
Sajmooon pisze:To tak lekko odświeżając temat to polecam odłączenie EGR
U mnie za to nie dało nic. Chyba nic, przynajmniej tego nie odczułem ;)

: 2012-07-13, 15:25
autor: scubzik
Sajmooon, jesteś pewien że to podciśnienie to od zaworu EGR? może nie od tego . i stąd "przyrost mocy" .

: 2012-07-13, 15:30
autor: mimier
Sajmooon proponuje zapoznac sie z zasada dzialania zaworu EGR. Jak poczytasz w dziale eksploatacja pojazdow-porady na temat EGR to dowiesz sie, ten zabieg nie ma nawet najmniejszego wplywu na wzrost mocy. Poprawia jedynie reakcje na "gaz".

: 2012-07-13, 15:49
autor: bombel
Sajmooon u mnie też checka nie wywaliło. Wywala tylko w QG

: 2012-09-25, 16:22
autor: Sajmooon
Sajmooon, jesteś pewien że to podciśnienie to od zaworu EGR? może nie od tego . i stąd "przyrost mocy" .
tak jestem pewny rozkmina nad tym byłą długa ale na pewno to jest od zaworu EGR.
mimier pisze:Sajmooon proponuje zapoznac sie z zasada dzialania zaworu EGR. Jak poczytasz w dziale eksploatacja pojazdow-porady na temat EGR to dowiesz sie, ten zabieg nie ma nawet najmniejszego wplywu na wzrost mocy. Poprawia jedynie reakcje na "gaz".
Może być i tak zgadzam się i nie zaprzeczam, że odczuwalny przeze mnie "przyrost mocy" to jest po prostu lepsza reakcja auta na gaz i lepiej się zbiera.

I jeszcze jedno moje pytanie laika czy kolektor 73C da jakieś efekty w P11.144 czy nie? z góry dzięki :)

: 2012-09-25, 18:25
autor: DubSon
Sajmooon pisze:I jeszcze jedno moje pytanie laika czy kolektor 73C da jakieś efekty w P11.144 czy nie? z góry dzięki :)
Jeśli obecnie masz 74C to da, jak w każdym GA14/16DE ;)

: 2012-11-07, 11:57
autor: bombel
sznikers99 pisze:Jakie to są koszty mniej więcej?
Jak sam to w 400 PLN sie zmiescisz. Warto tez mod rozrzadu przy zmianie walków zrobic

: 2012-11-07, 12:08
autor: alfabox
sznikers99 pisze:bombel, na czym polega mod rozrządu? :mrgreen:
Polega na przyspieszeniu wałka ssącego o około 6-7 stopni w stosunku do fabrycznych ustawień,poprzez zeszlifowanie trzpienia blokującego koło zębate na wałku i dzięki temu możemy wałek lekko wyprzedzić w stosunku do kola zębatego.
A czy nie lepiej pomyśleć od razu nad swapem na GA16 ?? i wtedy modzić.

: 2012-11-07, 12:57
autor: DubSon
sznikers99 pisze:swap na 1.6 wyjdzie dużo więcej :-/
Czy ja wiem, wystarczy "dół" przełożyć. O ile się nie mylę reszta jest ta sama - tylko nie wiem jak z ECU.

: 2012-11-07, 13:27
autor: MacGayver
DubSon pisze:
sznikers99 pisze:swap na 1.6 wyjdzie dużo więcej :-/
Czy ja wiem, wystarczy "dół" przełożyć. O ile się nie mylę reszta jest ta sama - tylko nie wiem jak z ECU.
Czy ja wiem czy takie "wystarczy" ;-) ktoś kto takich rzeczy nie robi to nie wydaje mi się żeby było takie banalne :-P

[ Dodano: 2012-11-07, 13:28 ]
silnik jak poszukasz to kupisz za jakieś 500-600zł, a jak przełożysz sam to odejdzie koszt swapa

: 2012-11-07, 13:36
autor: DubSon
MacGayver pisze: ktoś kto takich rzeczy nie robi to nie wydaje mi się żeby było takie banalne :-P
No fakt ;)
MacGayver pisze:silnik jak poszukasz to kupisz za jakieś 500-600zł, a jak przełożysz sam to odejdzie koszt swapa
Dokładnie, a tu już lepsza baza rozwojowa niż GA14 ;)

: 2012-11-07, 14:52
autor: mimier
sznikers99 pisze:Mam GA14DE 75 kuca zależy mi tylko na osiągnięcu 87-90KM
Myślę, że jak wymienisz kolektor ssący, przyspieszysz zapłon, usuniesz katalizator i przejrzysz elementy układu zapłonowego i filtry to ten cel możesz osiągnąć bez problemu. O usunięciu EGR nie pisze, bo to ma się nijak do podnoszenia mocy. Weź pod uwagę, że 75KM masz w dowodzie a na prawdę znając życie to wyjdzie +/- 83KM na hamowni bo nikt jeszcze nie dał wykresu potwierdzającego to 75KM ;)