modyfikacje SR20DE czy swap na SR20VE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Chodzi mi o to, żebyśmy wiedzieli, co trzeba zrobić i dopiero potem ustalali ceny. Wiadomo, że wydech może być z kwasówki i ze zwykłej stali. Sam stożek może być za 50zł lub np. za 250zł.
Najczęściej pojawiające się mody to:
- zmian wałka na ten z GT (dla wersji 130KM)
- zmiana kolektora wydechowego,
- układ wydechowy przelotowy 2,25' - 2,5'
- stożek
- mod rozrządu
Jednak te modyfikacje można przeprowadzić również w VE. Poza modem rozrządu i wymianą wałka na en z GT to tuningujemy tutaj "osprzęt silnika".
Najczęściej pojawiające się mody to:
- zmian wałka na ten z GT (dla wersji 130KM)
- zmiana kolektora wydechowego,
- układ wydechowy przelotowy 2,25' - 2,5'
- stożek
- mod rozrządu
Jednak te modyfikacje można przeprowadzić również w VE. Poza modem rozrządu i wymianą wałka na en z GT to tuningujemy tutaj "osprzęt silnika".
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Można. Źle się wyraziłem. Chodzi mi o to, że te rzeczy będą tyle samo kosztować w de i ve. Że jak je wprowadzimy w de, to zostaną nam w ve.
Rozważmy dwie opcje:
1 Porównujemy seryjne ve na seryjnym wydechu i z puszką w dolocie to porównujemy to z de, które też ma seryjny wydech i dolot, tylko ma przeprowadzone inne modyfikacje na około 175KM.
Pytanie jakie mody przeprowadzić?
2. Mamy ve z innym kolektorem wydechowym i np. stożkiem, to porównujemy je z de, które też ma modzony wydech i dolot.
Jakie teraz modyfikacje przeprowadzić w de, żeby mieć około 190KM.
Rozważmy dwie opcje:
1 Porównujemy seryjne ve na seryjnym wydechu i z puszką w dolocie to porównujemy to z de, które też ma seryjny wydech i dolot, tylko ma przeprowadzone inne modyfikacje na około 175KM.
Pytanie jakie mody przeprowadzić?
2. Mamy ve z innym kolektorem wydechowym i np. stożkiem, to porównujemy je z de, które też ma modzony wydech i dolot.
Jakie teraz modyfikacje przeprowadzić w de, żeby mieć około 190KM.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
SRI ma taki sam kolektor jak GT. generalnie kiepski. a mod rozrządu to juz tuning a nie seria GT.Boro1989 pisze:dodaj do tego jeszcze kolektor wydechowy watpie aby sam walek starczyl do tego dochodzi jeszcze mod rozrzadu ktory tez kosztuje
dobra inaczej, bo widzę że nie dociera nadal. od drugiej strony napiszę:
Żeby mieć realne +/-205KM w VE musicie:
1) Mod rozrządu (czy kółka czy przeróbka serii),
2) kolektor plus wydech,
3) dolot
4) mod przepustnicy,
5)Zakładam że wcześniej musieliście mieć przy swapie strojenie na seryjnych gratach. Więc koszt elektroniki odpada pozostaje koszt powtórnego strojenia.
Oprócz tej listy wydaliście przyjmijmy 5000PLN na swapa. Te same mody potrzebujecie do DE które bedzie miało 170 czy 190 czy też 220KM. ale jak wsadzicie te 5tyś PLN w swoje DE (przy założeniu że jest zdrowe) to macie za nie:
1) wałki - niech bedzie 2500,
2) głowica - 1200zł
3) robocizna 1000zł (zakładam że ktoś sam tego nie zrobi i licze w niej też portowanie kolektora ssącego)
300zł za które kupicie ecu mastera czy smt6 i zostanie około 100zł na strojenie. czyli musimy dołożyć +/- 500zł.
Tak czy inaczej bedzie takie DE miało te 200KM z groszami jeśli ktoś nie spieprzy głowicy a i wałki zamówicie odpowiednie. resztę rzeczy potrzebujecie do obu silników.
Oczywiście spalanoie wyższe bedzie w DE ale przy normalnej jeździe, na pełnym bucie róznica raczej znikoma lub brak. Do żywotności mógłbym się czepić też na korzyść VE ale osobiście uważam że jak nie przegniecie z CR silnika to żywotność bedzie zbliżona lub taka sama.
Po raz kolejny mówię, VE jest najtańszą opcją dla osoby która nic nie zrobi oprócz zarobienia na ten silnik i auto a potrzebuje w miarę szybkiego dupowozu. w każdej innej opcji oba silniki są tak samo rozwojowe i kosztogenne.
a i jeszcze jedna rzecz, bo sie już gdzieś u kogoś wczytałem w takowe podejrzenie: Ja nie bronię DE ani nie ganię VE. dla mnie to jeden ciul co kto wybierze. Sam zdecydowałem u siebie że DE bo nie potrzebuję ekonomi oraz w razie problemów słupek kupię za +/- 800zł a nie 2500-2800zł.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
Obie opcje przerabiałem (oprócz kupna wałków) i wychodzi mi tak:
ad. 2. sam wydech. Kolektor z VE jest całkiem niezły
ad. 3. W N/A okazuje się, że zwykła puszka z dolotem z nadkola daje dobre wyniki
ad. 4. NIkt się jeszcze przepustnicy w VE nie ruszał, a są 200+ wozy
W cenie SWAPA jest ecumaster i strojenie.
Liczę za to wszystko 7000 PLN z robocizną minus silnik
ad. 2. OK
ad. 3. OK
4. Mod rozrządu 200 PLN
5. Zakup i montaż ecu mastera ze strojeniem 1000 PLN
6. uszczelka pod głowicę plus nowe płyny 500 PLN
7. Wydech + kolektor - 1500 PLN
Razem: 7.900 PLN
ad. 1 GRATIS przy swapiePumaRST pisze:Żeby mieć realne +/-205KM w VE musicie:
1) Mod rozrządu (czy kółka czy przeróbka serii),
2) kolektor plus wydech,
3) dolot
4) mod przepustnicy,
Zakładam że wcześniej musieliście mieć przy swapie strojenie na seryjnych gratach. Więc koszt elektroniki odpada pozostaje koszt powtórnego strojenia.
ad. 2. sam wydech. Kolektor z VE jest całkiem niezły
ad. 3. W N/A okazuje się, że zwykła puszka z dolotem z nadkola daje dobre wyniki
ad. 4. NIkt się jeszcze przepustnicy w VE nie ruszał, a są 200+ wozy
W cenie SWAPA jest ecumaster i strojenie.
Liczę za to wszystko 7000 PLN z robocizną minus silnik
ad. 1. OKPumaRST pisze:1) wałki - niech bedzie 2500,
2) głowica - 1200zł
3) robocizna 1000zł (zakładam że ktoś sam tego nie zrobi i licze w niej też portowanie kolektora ssącego)
300zł za które kupicie ecu mastera czy smt6 i zostanie około 100zł na strojenie. czyli musimy dołożyć +/- 500zł.
ad. 2. OK
ad. 3. OK
4. Mod rozrządu 200 PLN
5. Zakup i montaż ecu mastera ze strojeniem 1000 PLN
6. uszczelka pod głowicę plus nowe płyny 500 PLN
7. Wydech + kolektor - 1500 PLN
Razem: 7.900 PLN
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
dobrze nie bede się bił o 900zł choć bym zszedł z tej kwoty na mniej.
Według mnie są to juz drobne różnice jak na zakres i moce uzyskane a i takie DE zgeneruje wiecej mocy niż opisane VE - pod warunkiem że wałki i głowa bedą OK. Sam w końcu przyznałeś że koszty bedą bardzo zbliżone.
Według mnie są to juz drobne różnice jak na zakres i moce uzyskane a i takie DE zgeneruje wiecej mocy niż opisane VE - pod warunkiem że wałki i głowa bedą OK. Sam w końcu przyznałeś że koszty bedą bardzo zbliżone.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
PumaRST ja poczekam az poskładacie Wasze auta. POkazecie wykresy i powiecie ile wsadziliście. Inaczej nie ma sens porównywać, bo gdybać, że będzie tyle a tyle to każdy może.
Swoją drogą zobaczcie ile trzeba zrobić by uzyskać 193 KM z DE: http://www.coobcio.pl/?p=1
Swoją drogą zobaczcie ile trzeba zrobić by uzyskać 193 KM z DE: http://www.coobcio.pl/?p=1
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
znam ten artykuł
ja już powiedziałem ile mnie mój silnik kosztuje to jest +/- 5000PLN. Jest to ulep z części używanych połączony z wiedzą. czy wyjdzie 190 czy 215 KM to i tak OK.
Czajnika silnik pewnie wart 3-4 razy tyle co mój ale po raz kolejny to powiem, to jest inna liga jeśli chodzi o użyte części. Same ITB z kolektorem jak się juz uda dostać są warte około 4tyś PLN a SA drugie tyle.
Ja nadal nie rozumiem gdzie ty widzisz różnice w możliwościach silników VE a DE. Może jestem niedouczony ale ja nie czytałem widziałem czy też słyszałem o jakimś magicznym czymś w tym silniku. Ot 2,0 16v z zmienną fazą większymi kanałami w głowicy i tyle. Tam nie ma żadnej magi. gdyby dali ostre wałki do zwyklaka to mimo duzej mocy takie auta by się nie sprzedawały bo dół byłby marny lub mega marny. Po to jest faza na wałkach i tyle. Dupowóz - ekonomiaw ruchu codziennym i moc jak jedziesz górą. takie dwa w jednym i dlatego mówię do jazdy na codzien VE nie kwestionuje tego. ale do sportu już nie bo to jeden ciul.
ja już powiedziałem ile mnie mój silnik kosztuje to jest +/- 5000PLN. Jest to ulep z części używanych połączony z wiedzą. czy wyjdzie 190 czy 215 KM to i tak OK.
Czajnika silnik pewnie wart 3-4 razy tyle co mój ale po raz kolejny to powiem, to jest inna liga jeśli chodzi o użyte części. Same ITB z kolektorem jak się juz uda dostać są warte około 4tyś PLN a SA drugie tyle.
Ja nadal nie rozumiem gdzie ty widzisz różnice w możliwościach silników VE a DE. Może jestem niedouczony ale ja nie czytałem widziałem czy też słyszałem o jakimś magicznym czymś w tym silniku. Ot 2,0 16v z zmienną fazą większymi kanałami w głowicy i tyle. Tam nie ma żadnej magi. gdyby dali ostre wałki do zwyklaka to mimo duzej mocy takie auta by się nie sprzedawały bo dół byłby marny lub mega marny. Po to jest faza na wałkach i tyle. Dupowóz - ekonomiaw ruchu codziennym i moc jak jedziesz górą. takie dwa w jednym i dlatego mówię do jazdy na codzien VE nie kwestionuje tego. ale do sportu już nie bo to jeden ciul.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
sorry ale emu czy det3 to nie Motec - jak dobrze pamiętam taki siedzi u czajnika. ale zgadza się dzisiaj można robić to na emu lub det3, ale 3-4 lata temu det2 nie dawał takich możliwości a o EMU Jadzwin dopiero głośno myślał. to że dziś da się taniej niż 4 tyś to jest oczywiste.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
A ja tak z innej beczki gdzie wy macie ecu majstry det 3 za 300zl?? Bo szukam a znalesc nie moge
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
vixo pisze:Boro1989, ja już kupiłem det 2
To juz wiem kto kupil te DET2 na ktore ja sie czailen
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Coobcia Słonecznik z VE , już przy 2tys obrotów generował około 200Nm ,dzkzsl pisze:bardzo mnie to interesuje bo wszyscy mowicie ze ve ma slaby dol i tego sie najbardziej obawiam. ze przy 100km/h na 5 nie bede mofgl swobodnie wyprzedzac
dla porównania primera GT fabrycznie generuje max 180Nm..
Ostatnio zmieniony 2013-03-15, 21:19 przez Tony, łącznie zmieniany 1 raz.
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...
O vvla bym sie nie martwil ja przy zwyklym DE nawet nie od GT na 5tce swobodnie wyprzedzam to mysle ze przy vvlu tym bardziej
I zweryfikujcie ceny ecu majstra bo na prawde przeoralem ebaya allegero i pare for nigdzie nie ma za 300z? Wiec wole bardziej optymistyczna wersje 670zl za nowke ale wtedy, koszta rosna tu i tu
I zweryfikujcie ceny ecu majstra bo na prawde przeoralem ebaya allegero i pare for nigdzie nie ma za 300z? Wiec wole bardziej optymistyczna wersje 670zl za nowke ale wtedy, koszta rosna tu i tu
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"