Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

P10 GA16DE na SR16VE.

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

P10 GA16DE na SR16VE.

Post autor: SiwoL » 2010-02-19, 01:22

Przegladam sobie ebay'a i widzę że za 4000-4500 można wyrwać SR16VE ze skrzynią i elektroniką. Czy ten silnik będzie pasował bez problemu na mocowania od GA16DE że wystarczy przełożyć silnik i elektryke i latac? 175km wystarczyło by mi do jazdy na codzien a 1.6 ponizej VE powinno mało palic;)

przykłady
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Nissan-G ... 4cedb60622
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Niss ... 1016r14894
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Re: P10 GA16DE na SR16VE.

Post autor: bombel » 2010-02-19, 07:14

SiwoL pisze:Przegladam sobie ebay'a i widzę że za 4000-4500 można wyrwać SR16VE ze skrzynią i elektroniką. Czy ten silnik będzie pasował bez problemu na mocowania od GA16DE że wystarczy przełożyć silnik i elektryke i latac? 175km wystarczyło by mi do jazdy na codzien a 1.6 ponizej VE powinno mało palic;)

przykłady
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Nissan-G ... 4cedb60622
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/JDM-Niss ... 1016r14894
No niestety nie. Silnik pasuje pieknie pod SR20DE. NIe zniechecam Cię, ale roboty sporo, no i trzeba polosie, przeguby itd powymieniac. Poza tym trzeba ecumastera, zeby to wystroic i najlepiej na kompie z 2,0, bo ten z SR16VE ma ogranicznik predkosci do 180kmh

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-02-19, 11:40

E to lipnie;) No nic trudno;)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-03-20, 21:23

a po co jezdzic szybciej niz 180 kmh ??

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-04-05, 19:07

SR16VE bliżej do SR20 niż do GA16DE niestety[bolałem nad tym już jak miałem sunny 1.6]
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-04-05, 19:21

SR16VE to można kupić ale tylko po to by zapodać mu wał i korby z SR20 i stać się posiadaczem skrzyni ze szperą. Samo SR16VE na kolektorze i wydechu dysponuje parametrami ~175KM i okolice 160Nm co przeciągiem raczej nie jest. Dobrze odmulone Sunny GTI to objeżdża. Za to taki SR20VE z głową SR16 ma okolice 210-215KM i 220Nm. Robi to o wiele większe wrażenie :)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-04-05, 20:59

Panowie tak wieszacie na SR16VE pieski - ale nikt nie powie że to najmocniejszy silnik o pojemności 1,6 jaki został kiedykolwiek wyprodukowany.
Znam osobiście kolesia - śmiga Hondą CRX z silnikiem 1,6.
Custom:
- boki silnika
- koło zamachowe
- wałek (jest jeden)
- dołożone turbo
- przepustnica
- kolektor dolotowy
- kolektor wylotowy
- wydech 1 3/4"

Pan na hamowni w kielcach wykręcił 300 KM na silniku 1,6.

Najprościej przeskoczyć na 2,0 - ale jak dla mnie wspaniałym wyzwaniem jest wyciągnąć maksa z 1,6.
Boję się pomyśleć co można wyciągnąć z tej maszynowni.
Toż to w standardzie ma 175KM a koleś z prawie zwykłej 125KM zrobił 300 ;););)

Ja juz zapytałem kolesi którzy te silniki wystawili jakie sa problemy ze swapem z GA16DE i jakie są koszty dostawy do Polski tej maszynowni.
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-04-05, 21:31

Asahi pisze: Ja juz zapytałem kolesi którzy te silniki wystawili jakie sa problemy ze swapem z GA16DE i jakie są koszty dostawy do Polski tej maszynowni.

No to czekamy.. ;)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-04-05, 21:48

Nikt tu psów nie wiesza ale SR16 do takiego auta jak P10 to zdecydowanie za mało. Wyciskać moce oczywiście można ale jakim kosztem. Dużo bardziej opłaca się zwiększyć pojemność.
BTW najmocniejsze silniki 1.6 ever. Np. Toyota swoim 1.6 4AGE SPEC A cisnęła 240KM/11000obr w n/a. Z V-TECów też robią po 200KM i więcej. Wszystko jest kwestia pieniędzy. Fakt, że Nissan wypuścił 175KM w serii i chwała mu za to ale jak by inna marka chciała zrobić taki silnik i uważała, że się on dobrze sprzeda to by zrobiła.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-04-06, 06:48

Pogoń za mocą już się dawno skończyła teraz jest pogoń za pieniądzem. Dlatego serie są wszędzie tłumione + EKOzasady i masz muła pancernego.
Nikt się nie pyta ile co ma KM tylko ile to pali.

Zresztą zauważyłem że EU bardzo po macoszemu traktuje Nissana - co innego się dzieje w stanach gdzie części do mechanicznego Tuningu naszej marki jest od zatrzęsienia. Najbardziej mi się podobają tzw Tuning sety do silników. ;) Nie mówiąc już o Turbo Setach itd.

Mnie tam sie podoba wizja silnika 1,6 mającego 175KM na wyjściu - nie musiałbym cyferek na bagażniku zmieniać a "szczęka by opadała" ;)
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-04-06, 06:55

Asahi pisze:Panowie tak wieszacie na SR16VE pieski - ale nikt nie powie że to najmocniejszy silnik o pojemności 1,6 jaki został kiedykolwiek wyprodukowany.
no i tu się troche mylisz--- co prawda większość VTECów hondy ma z 1.6 160km ale na japonię i szwajcarię była wersja fabryczna-kuta miała równe 200km --taki prawdziwy TYPE-R
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-04-06, 08:11

wersja fabryczna-kuta ?? To nie seria ;)

zresztą ja się nie mam powodu kłócić mówię tylko że z chęcią bym "przygarnął" kropka ;)
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Maxko
wiem o czym pisze
Posty: 83
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Maxko » 2010-04-06, 12:20

najmocniejszy type R VI generacji (czyli lata te same co almera) to EK9 i ma 185 koni z 1.6 a nie 200 :oops:

200 mial pulsar VZ-R N1 z 1.6 z wieksza przepustnica bodajże i ostrzejszymi wałkami.

Asahi
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2009-12-09, 07:59
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Asahi » 2010-04-06, 14:15

Mam odpowiedź.

It's a direct bolt up.

Z tego co znam ENGLISH - oznacza to SWAP bez problemów, wszystkie śruby pasują.

I teraz proszę o odpowiedź ludzików którzy coś więcej o tym wiedzą..... bo powyżej napisaliście że SWAP nie jest taki prosty.
BABY SITER OKNGŚ
Obrazek
GREEN DRAGON ON THE ROAD

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-04-06, 15:40

Ja bym proponował zadzwonić do Coobcia albo www.driftshop.pl /wroclaw Katod-Mariusz bo panowie są w temacie i wsio powiedzą co i jak i za ile :)

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-04-06, 17:07

Mnie odstraszyło druciarstwo z elektryka nie chce mi się przekładać wiązki z sr'a w dodatku mam nats'a. Dlatego idę inaczej wsadzam GA16DE NVCS ( 115km ) i do tego Turbo Kit;)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
andy_czarny
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2010-01-30, 20:51
Lokalizacja: CTR

Post autor: andy_czarny » 2010-04-06, 20:11

a gdzie znajdziesz tem silnik .. idz juz awno przetarta sciezka zamiast kombinowac ...

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-04-06, 20:13

Na allegro są dwa. Silnik będę brał z sentry oczywiście. Nie ma problemu z tym silnikiem można mieć go za grosze.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-04-06, 21:21

niech wam bedzie-VTEC to nie moja brocha-a przecież to nissanzone
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-04-07, 01:08

Z ciekawostek dodam że były odmiany SR16VE N1 dysponujące mocą 200KM i 185Nm, swojego czasu ustanowiły rekord z litra pojemności w silniku wolnossącym i to do tej pory nie pobity - mowa o wieloprodukcyjnym wydaniu i realnej mocy a nie na papierze jak to było w przypadku Hondy S2000 :)

Co do doładowania to SR16VE z kutymi tłokami dedykowanymi do SR20DE na seryjnych korbach i wale na turbinie GT3071r wykrzesało 440KM przy doładowaniu 1,4 bara :)
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
andy_czarny
nowy na forum
Posty: 35
Rejestracja: 2010-01-30, 20:51
Lokalizacja: CTR

Post autor: andy_czarny » 2010-04-07, 11:18

GA16DE NVCS Kuba a ten silnik to warto dlubac?? wiesz cos wiecej ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”