Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
nie znam się to się wypowiem:) bo mały ruch w temacie
Te wałki mają jakiegoś producenta i nazwę? bo kilka cyferek to nic Ci nie powie..
Podaj nazwę to może sie coś znajdzie/ktoś miał
na moje oko, jeżeli wałki są do modelu Twojego silnika to wejdą bez problemu, ale te są dość szerokie więc pewnie wolne obroty będziesz musiał wyżej podnieść i właściwie to ich nie użyjesz porządnie, co by było najlepiej to wrzucić je razem z:
- regulowane kółka
- jakimś ecumasterem (moim zdaniem det3 w FI bo "mi działa dużo lepiej niż det2":))
- wystroić u konkretnego gościa
- ustawić luzy zaworowe poprawnie do wałków (często producent podaje wartości)
ale do pełni szczescia to:
- doprężyć (najlepiej tłokami)
- zmienić talerzyki i spreżynki i przy okazji co będzie na wierzchu przejrzeć
z tego co sie wyczytałem to 260 tomei poncams są najlepsze do "normalnego" silnika, wrzucasz i jedzie, ale te tez powinny, tylko nie wykorzystasz ich w pełni i pewnie na wolnych będzie rzucać budą (tak zgaduje)
przykłady z neta:
http://www.g20.net/forum/showthread.php ... EI-poncams
http://www.sr20forum.com/engine-managem ... ngine.html
http://www.sr20forum.com/all-motor/9414 ... ences.html
Te wałki mają jakiegoś producenta i nazwę? bo kilka cyferek to nic Ci nie powie..
Podaj nazwę to może sie coś znajdzie/ktoś miał
na moje oko, jeżeli wałki są do modelu Twojego silnika to wejdą bez problemu, ale te są dość szerokie więc pewnie wolne obroty będziesz musiał wyżej podnieść i właściwie to ich nie użyjesz porządnie, co by było najlepiej to wrzucić je razem z:
- regulowane kółka
- jakimś ecumasterem (moim zdaniem det3 w FI bo "mi działa dużo lepiej niż det2":))
- wystroić u konkretnego gościa
- ustawić luzy zaworowe poprawnie do wałków (często producent podaje wartości)
ale do pełni szczescia to:
- doprężyć (najlepiej tłokami)
- zmienić talerzyki i spreżynki i przy okazji co będzie na wierzchu przejrzeć
z tego co sie wyczytałem to 260 tomei poncams są najlepsze do "normalnego" silnika, wrzucasz i jedzie, ale te tez powinny, tylko nie wykorzystasz ich w pełni i pewnie na wolnych będzie rzucać budą (tak zgaduje)
przykłady z neta:
http://www.g20.net/forum/showthread.php ... EI-poncams
http://www.sr20forum.com/engine-managem ... ngine.html
http://www.sr20forum.com/all-motor/9414 ... ences.html
Wałki to Kelfordy dedykowane do GTI-R'a , dokładnego modelu jeszcze nie znam , tylko to co podałem wcześniej . DET3 już jest Dolot ? ITB z GTI-R'a . A silnik z tego co wiem jest po obróbce głowicy dość mocnej przez poprzedniego właściciela - Shadows'a
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
Dalej nie jestem pewny czy będzie to latało na hydro.
Dolot na 4 przepustnicach z GTiRa jak najbardziej ok.
Sam kelford - to dobra firma więc o trwałość i matematykę samego wałka bym się nie martwił.
Dolot na 4 przepustnicach z GTiRa jak najbardziej ok.
Sam kelford - to dobra firma więc o trwałość i matematykę samego wałka bym się nie martwił.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ja miałem w motorowni z Avenira wałki z gtira pracowały w porządku na hydraulice.
Nie spowodowały uszkodzenia szklanek, innych minusów też nie zarejestrowałem.
Zdecydowanie lepiej się zachowywały niż seryjne i lepiej niż mod wałka ssącego z gti.
Ale to był silnik doładowany.
Wg mnie to do mocnego NA te wałki kelforda od gtira trochę słabo się nadają ze względu na mały overlap - mimo sporego duration. Dodatkowo dysponują już sporym liftem i nie wiem co na to seryjne sprężyny, dodatkowo pytanie czy szklanki sobie poradzą z takim profilem krzywki. Trzecia sprawa czy nie będzie potrzeby pogłębienia kieszonek w tłokach - trzeba sprawdzić czy nie będzie kolizji. Moim zdaniem jak ktoś chce można zrobić eksperyment, ale generalnie sporo przemawia za tym, że to nie będzie dobrze działać Lepiej pójść w inne wałki.
Sama zmiana sprężynek jak najbardziej a lepiej przejść po prostu na solid lfiftery, czyli przejść na mechanikę z hydro.
Nie spowodowały uszkodzenia szklanek, innych minusów też nie zarejestrowałem.
Zdecydowanie lepiej się zachowywały niż seryjne i lepiej niż mod wałka ssącego z gti.
Ale to był silnik doładowany.
Wg mnie to do mocnego NA te wałki kelforda od gtira trochę słabo się nadają ze względu na mały overlap - mimo sporego duration. Dodatkowo dysponują już sporym liftem i nie wiem co na to seryjne sprężyny, dodatkowo pytanie czy szklanki sobie poradzą z takim profilem krzywki. Trzecia sprawa czy nie będzie potrzeby pogłębienia kieszonek w tłokach - trzeba sprawdzić czy nie będzie kolizji. Moim zdaniem jak ktoś chce można zrobić eksperyment, ale generalnie sporo przemawia za tym, że to nie będzie dobrze działać Lepiej pójść w inne wałki.
Regulowane kółka na pewno wskazane. Na hydro luzów nie ustawisz - szklanka to kompensuje. Doprężenie na pewno przy takim duration wałków wskazane.cloud_9 pisze:nie znam się to się wypowiem:) bo mały ruch w temacie
- regulowane kółka
- ustawić luzy zaworowe poprawnie do wałków (często producent podaje wartości)
ale do pełni szczescia to:
- doprężyć (najlepiej tłokami)
- zmienić talerzyki i spreżynki i przy okazji co będzie na wierzchu przejrzeć
Sama zmiana sprężynek jak najbardziej a lepiej przejść po prostu na solid lfiftery, czyli przejść na mechanikę z hydro.
Na ostrym wałku spadnie trochę podciśnienie i wolne obroty nie będą cywilizowane.Ad@mus pisze:Do wałków warto też doedukować się w podciśnieniu kolektora ssącego. Agresywny wałek wymaga większej przepustnicy.
ps. GTIR ma mechanikę na głowicy, a nie hydro.
Dokładny spec wałków
https://www.part-box.com/shop/engine/ca ... &order=ASC .
tak jak piszecie , silniki turbo i wolnossące się różnią dla tego mam obawy czy wszystko zagra w 100% dobrze
https://www.part-box.com/shop/engine/ca ... &order=ASC .
tak jak piszecie , silniki turbo i wolnossące się różnią dla tego mam obawy czy wszystko zagra w 100% dobrze
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
Tak, już sobie znalazłem ten spec wcześniej. Moim zdaniem gra nie warta świeczki.BeNeK pisze:Dokładny spec wałków
https://www.part-box.com/shop/engine/ca ... &order=ASC .
tak jak piszecie , silniki turbo i wolnossące się różnią dla tego mam obawy czy wszystko zagra w 100% dobrze
jedyne co wprowadza ludzi w blad to publikowane wasze pomiary z instalacji gazowej, ktore jak widac z rzeczywistoscia maja malo wspolnego...ulisses pisze:onyxx, przeczytaj jeszcze raz jak to jest mierzone i nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Jeżeli ktoś mierzy zwykłym wskaźnikiem podciśnienia i przeczyta, że 0,3b jest ok. to uważasz, że będzie w porządku? Nie wydaje mi się.
Tak, tak heheulisses pisze:onyxx, skoro nie wiesz jak działa map sensor w instalacji gazowej to się nie wypowiadaj. Poczytaj, dokształć się a potem się odzywaj. Z ostatnim zdaniem się zgadzam - do posprzątania.
Chcesz powiedzieć, że u Ciebie MAP działa inaczej niż w każdym innym aucie?
Ten twój soft ma najwidoczniej słabe skalowanie.
Doradź jeszcze koledze w sprawie tych wałków Z tym masz jeszcze większe doświadczenie najprawdopodobniej
onyxx,
miałem Cie za ogarniętego gościa ale ośmieszasz się strasznie w tym momencie i najeżdżasz na ulisses jak rozjuszony gimbus. Jak map sensor w instalacji gazowej pokazuje 0.3 bar to jest wręcz idealnie, książkowo. 0.3 bar = 30kPa = 30 000Pa co tutaj jest niezrozumiałego dla Ciebie? To jest podciśnienie ze znakiem + a Twoje wakuometry mierzą ze znakiem - już kapujesz ile wyjdzie jak od 1 bar odejmiesz 0,7 bar?
miałem Cie za ogarniętego gościa ale ośmieszasz się strasznie w tym momencie i najeżdżasz na ulisses jak rozjuszony gimbus. Jak map sensor w instalacji gazowej pokazuje 0.3 bar to jest wręcz idealnie, książkowo. 0.3 bar = 30kPa = 30 000Pa co tutaj jest niezrozumiałego dla Ciebie? To jest podciśnienie ze znakiem + a Twoje wakuometry mierzą ze znakiem - już kapujesz ile wyjdzie jak od 1 bar odejmiesz 0,7 bar?
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
Jak do tej pory wobec nikogo nie zastosowałem żadnej inwektywy, choć wiele razy nie zgadzałem się lub czytałem takie głupoty, że mózg stawał w poprzek. Zawsze mogę to zmienić, więc proszę mnie nie obrażać.moher3 pisze:onyxx,
miałem Cie za ogarniętego gościa ale ośmieszasz się strasznie w tym momencie i najeżdżasz na ulisses jak rozjuszony gimbus. Jak map sensor w instalacji gazowej pokazuje 0.3 bar to jest wręcz idealnie, książkowo. 0.3 bar = 30kPa = 30 000Pa co tutaj jest niezrozumiałego dla Ciebie? To jest podciśnienie ze znakiem + a Twoje wakuometry mierzą ze znakiem - już kapujesz ile wyjdzie jak od 1 bar odejmiesz 0,7 bar?
Czy rozumiecie co staram się cały czas przedstawić? Po prostu algorytm zastosowany przez kompy gazowe pokazuje inaczej wartość, co z resztą napisałeś powyżej. A wy dalej swoje jak z jakąś gimbazą etc... Ja rozumiem w jaki sposób działa MAP, tylko niektóre kompy pokazują wartości względne a niektóre bezwzględne. Nie oczekujcie, że instrumentem w tym momencie będzie appka od gazu.
Chodziło mi o zaprzestanie tego typu sposobu przedstawiania pomiaru bo może on wprowadzać w błąd. Zacznijcie może mierzyć kutasem i dzielcie się wynikiem średnicy jaja? Jak nie ustalimy wspólnej nomenklatury to się nie dogadamy.
A teraz poproszę żebyście z taką samą żarliwością doradzili koledze w sprawie wałeczków, bo chyba w tym też jesteście mistrzami?
onyxx,
to weź się podłącz pod OBDII jakimś komputerem który ma podgląd parametrów silnika i zobacz jakie ma wartości MAP w wolnossącym silniku na biegu jałowym i przestań pisać o jakimś wprowadzaniu w błąd...
to weź się podłącz pod OBDII jakimś komputerem który ma podgląd parametrów silnika i zobacz jakie ma wartości MAP w wolnossącym silniku na biegu jałowym i przestań pisać o jakimś wprowadzaniu w błąd...
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
Nie wiem z czego Ty korzystasz ale u mnie wartości chociażby w CDIF czy też obdlinku są w wartościach bezwzględnych - czyli takich jak wakuometr.moher3 pisze:onyxx,
to weź się podłącz pod OBDII jakimś komputerem który ma podgląd parametrów silnika i zobacz jakie ma wartości podciśnienie w wolnossącym silniku na biegu jałowym i przestań pisać o jakimś wprowadzaniu w błąd...
Gazowych komputerów nie wykorzystuje do diagnostyki.
nie no przecież piszę że testerem OBD, ja używam głównie Memoscana CAN OBD do szybkiego podlaczenia bo ma live data właśnie a do grubszej diagnostyki Delphi. Map podawany jest w kPa i na wolnych oscyluje wokół 30 właśnie i takie same odczyty podają (zazwyczaj) map sensory i instalkach gazowych (0,3 bar).
Ale z uwagi na długą dyskusję aż zacząłem czytać w necie i wiem już co spowodowało tą dyskusję a mianowicie
"
Możemy również na liście parametrów bieżących znaleźć kilka wartości ciśnień, które mierzy czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym lub które są obliczane przez program sterownika na
podstawie zmierzonych wartości ciśnień.
1) [BAR] ciśnienie atmosferyczne - ciśnienie mierzone przez czujnik ciśnienia absolutnego, podczas gdy zapłon jest włączony, a silnik nie pracuje, lub gdy silnik pracuje przy maksymalnie otwartej
przepustnicy;
2) [MAP] ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym (w przestrzeni 3, rys. 8.) - ciśnienie mierzone przez czujnik ciśnienia absolutnego w każdych warunkach pracy silnika lub wówczas, gdy zapłon jest włączony, a silnik nie pracuje;
3) [VLD] podciśnienie w kolektorze dolotowym (w przestrzeni 3, rys. 8.) - wartość ciśnienia obliczana przez program sterownika jako różnica pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym [BAR], a ciśnieniem
absolutnym w kolektorze dolotowym [MAP].
"
Ale z uwagi na długą dyskusję aż zacząłem czytać w necie i wiem już co spowodowało tą dyskusję a mianowicie
"
Możemy również na liście parametrów bieżących znaleźć kilka wartości ciśnień, które mierzy czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym lub które są obliczane przez program sterownika na
podstawie zmierzonych wartości ciśnień.
1) [BAR] ciśnienie atmosferyczne - ciśnienie mierzone przez czujnik ciśnienia absolutnego, podczas gdy zapłon jest włączony, a silnik nie pracuje, lub gdy silnik pracuje przy maksymalnie otwartej
przepustnicy;
2) [MAP] ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym (w przestrzeni 3, rys. 8.) - ciśnienie mierzone przez czujnik ciśnienia absolutnego w każdych warunkach pracy silnika lub wówczas, gdy zapłon jest włączony, a silnik nie pracuje;
3) [VLD] podciśnienie w kolektorze dolotowym (w przestrzeni 3, rys. 8.) - wartość ciśnienia obliczana przez program sterownika jako różnica pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym [BAR], a ciśnieniem
absolutnym w kolektorze dolotowym [MAP].
"
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/