Usprawnianie SR20DE i rezultaty
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Samo przyspieszanie ssącego raczej nie dodaje mocy a przesuwa maxymalną na wyższy zakres kosztem dolnego.
U mnie więcej dobrego zrobił wydechowy z GTi bez modowania
[ Dodano: 2015-11-13, 15:30 ]
A dobra, 11* jest na samym wałku wtedy czyli na wale 22 .
Wcześniej myslałem, ze to juz przeliczone na wal jest.
Kółko ma 36T czyli co 1 ząbek jest 10* ale wałek ma mniejszą srednicę więc moze być tak ok 11-12 . Dobrze kombinuję?
U mnie więcej dobrego zrobił wydechowy z GTi bez modowania
[ Dodano: 2015-11-13, 15:30 ]
A dobra, 11* jest na samym wałku wtedy czyli na wale 22 .
Wcześniej myslałem, ze to juz przeliczone na wal jest.
Kółko ma 36T czyli co 1 ząbek jest 10* ale wałek ma mniejszą srednicę więc moze być tak ok 11-12 . Dobrze kombinuję?
Wykreślnie w AutoCadzie można to rozrysować i pomierzyć. To wg mnie tak jak napisałem wyżej. Porównać można do bieżni na boiskach. Ten co biegnie po wewnętrznej ma najkrótszą drogę , dlatego linie startu są przesunięte.
[ Dodano: 2015-11-13, 15:37 ]
Chociaż nie, to chyba tak nie działa
1:42
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PJM1oL39FOw#t=1m42s[/youtube]
musi być 10* i 20*
[ Dodano: 2015-11-13, 15:37 ]
Chociaż nie, to chyba tak nie działa
1:42
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=PJM1oL39FOw#t=1m42s[/youtube]
musi być 10* i 20*
Ostatnio zmieniony 2015-11-13, 15:49 przez howard512, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokladni musi być 10 i 20. Co do bieżni to odległość po zewnętrznej jest większą ale koło zawsze ma 360 stopnihoward512 pisze:Wykreślnie w AutoCadzie można to rozrysować i pomierzyć. To wg mnie tak jak napisałem wyżej. Porównać można do bieżni na boiskach. Ten co biegnie po wewnętrznej ma najkrótszą drogę , dlatego linie startu są przesunięte.
[ Dodano: 2015-11-13, 15:37 ]
Chociaż nie, to chyba tak nie działa
musi być 10* i 20*
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
raczej to się mylisz.... kręcąc wałkami zmieniasz np. długość fazy współotwarcia zaworów co wpływa na przepłukanie cylindra a na co to ma wpływ ??howard512 pisze:Samo przyspieszanie ssącego raczej nie dodaje mocy a przesuwa maxymalną na wyższy zakres kosztem dolnego.
[ Dodano: 2015-11-15, 22:04 ]
przestawienie wałka rozrządu o jeden ząbna łańcuchu daje przefazowanie o 10* i tyle w temacie
XXX
howard512 pisze:Z przepłukaniem się oczywiście zgadzam, ale gdzie ta moc w takim razie?
I czemu Nissan podaje niewiarygodne fazy w SDSach?
3. Dlaczego mój na zimny szarpie?
Mam wszystko z GT prócz jego mocy
a kondycja silnika, szczelność zaworów pierscienie, samoregulatory, zuzycie wałkow...itd
wszystko igła stan?
i na jakiej podstawie uważasz ze nissan podaje niewierygodne fazy? chodzi ci o czasy otwarcia zaworów czy fazy rozrządu? jak mierzyłeś fazy rozrzadu bo może tu jakis bład zrobiłeś?
[ Dodano: 2015-11-16, 16:45 ]
http://www.catcams.com/products/camshaf ... TUP_id=985
parametry fabrycznego wałka wg . cat camsa nie wiem jak to sie ma do tego co jest w SDS ale raczej sa to parametry ściagniete z wałka w celu skopiowania krzywki
Ostatnio zmieniony 2015-11-16, 16:39 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX
Właśnie szukam PRAWDZIWYCH wykresów faz i krzywek tak jak podrzuciłeś, z tym , że nie do DETa tylko do DEH 150KM i DE 131KM na rolkach
SDSy podają różne wartosci dla Primery P11 GT i Almery GTi, chociaż wałki mają po numerach indentyczne.
Dowód na to wrzucałem gdzieś wcześniej.
Mierzyłem wałki z DEL i .144 na 2 sposoby
1.Od początkowego uchylenia, co nam daje:
dla .144:
ssący: 276
wydech:268
dla P11 DEL:
ssący: 264
wydech: 280
2. Od wychylenia miernika o 0.05 cala
.144:
ssący: 224
wydech: 216
DEL:
ssący 220
wydech 224
W fazach w któryms SDSie znalazłem rażący błąd tj. bylo podane 30 a po wyliczeniu jakoś wychodziło 7 i tak było na prawdę.
Jeśli udałoby Ci się zdobyć fazy i wykres czasów krzywek jak wyżej to będę Ci bardzo wdzięczny, bo w pracy inż. muszę to ująć odpowiednio. Pobrałem nawet program do rysowania tych wykresów, ale droga przez mękę z nim.
Co do kondycji silnika:
Mierzyłem kompresję - elegancka , powyżej 12,5 na każdym garze
Prócz ostatniego szarpania na zimnym nie mogłem na nic narzekac,
seria wypluła 129,6KM i 165,2Nm
Wałki które dostałem z Almery obejrzane i pomierzone,
ślady zużycia?.. jakiego zużycia?? stan super
HLA cichutkie, nawet przy odpalaniu zimnego ( czasem 1s przyklepie któraś)
przepłukane niedawno i odpowietrzone
EDIT:
wszedłem na strone CatCamsa i wychodzi na to, że pomierzyłem całkiem nieźle, ale nadal ma się to nijak do SDSów.
tak więc to są wałki z .144 ( oznaczone jako sport)
http://www.catcams.com/products/camshaf ... UP_id=1004
a dalej to nie wiem, bo w pierwszej linijce od góry zgadza się tylko ssący
http://www.catcams.com/engines/camshaft-setup.aspx#
Teraz niech mi ktoś powie czy w końcu załapałem o co tu chodzi.
SDS podaje czasoprzekroje w przypadku otwarcia zaworu o 1mm, tak?
A te inne pomiary o 0,1mm dlatego tak kosmicznie wszystko wychodziło.
Więc drugie patrząc od dołu wg CC to są te z P11 GT/N15 GTi
3 od dołu z .144 i mam wykresy tak jak chciałem ?
Chociaż tytuły nad wykresami O.E.M. ; sport itp zaprzeczają temu
SDSy podają różne wartosci dla Primery P11 GT i Almery GTi, chociaż wałki mają po numerach indentyczne.
Dowód na to wrzucałem gdzieś wcześniej.
Mierzyłem wałki z DEL i .144 na 2 sposoby
1.Od początkowego uchylenia, co nam daje:
dla .144:
ssący: 276
wydech:268
dla P11 DEL:
ssący: 264
wydech: 280
2. Od wychylenia miernika o 0.05 cala
.144:
ssący: 224
wydech: 216
DEL:
ssący 220
wydech 224
W fazach w któryms SDSie znalazłem rażący błąd tj. bylo podane 30 a po wyliczeniu jakoś wychodziło 7 i tak było na prawdę.
Jeśli udałoby Ci się zdobyć fazy i wykres czasów krzywek jak wyżej to będę Ci bardzo wdzięczny, bo w pracy inż. muszę to ująć odpowiednio. Pobrałem nawet program do rysowania tych wykresów, ale droga przez mękę z nim.
Co do kondycji silnika:
Mierzyłem kompresję - elegancka , powyżej 12,5 na każdym garze
Prócz ostatniego szarpania na zimnym nie mogłem na nic narzekac,
seria wypluła 129,6KM i 165,2Nm
Wałki które dostałem z Almery obejrzane i pomierzone,
ślady zużycia?.. jakiego zużycia?? stan super
HLA cichutkie, nawet przy odpalaniu zimnego ( czasem 1s przyklepie któraś)
przepłukane niedawno i odpowietrzone
EDIT:
wszedłem na strone CatCamsa i wychodzi na to, że pomierzyłem całkiem nieźle, ale nadal ma się to nijak do SDSów.
tak więc to są wałki z .144 ( oznaczone jako sport)
http://www.catcams.com/products/camshaf ... UP_id=1004
a dalej to nie wiem, bo w pierwszej linijce od góry zgadza się tylko ssący
http://www.catcams.com/engines/camshaft-setup.aspx#
Teraz niech mi ktoś powie czy w końcu załapałem o co tu chodzi.
SDS podaje czasoprzekroje w przypadku otwarcia zaworu o 1mm, tak?
A te inne pomiary o 0,1mm dlatego tak kosmicznie wszystko wychodziło.
Więc drugie patrząc od dołu wg CC to są te z P11 GT/N15 GTi
3 od dołu z .144 i mam wykresy tak jak chciałem ?
Chociaż tytuły nad wykresami O.E.M. ; sport itp zaprzeczają temu
zostaw wałki sport w spokoju... Ciebie interesują tylko wałki OEMowe reszta to są juz catcamcowe wydumki
http://www.catcams.com/engines/engine-s ... acturer=16
masz opisane poszególne rodzaje silnika
1. sr na zwykłym Y
2. ve
3. y z rolką
oznaczenie DE/T zostało tam podane ponieważ robię wałki do kazdego z tych silników pod turbo wiec pogrupowali to odpowiednio na stronie i tyle
http://www.catcams.com/engines/engine-s ... acturer=16
masz opisane poszególne rodzaje silnika
1. sr na zwykłym Y
2. ve
3. y z rolką
oznaczenie DE/T zostało tam podane ponieważ robię wałki do kazdego z tych silników pod turbo wiec pogrupowali to odpowiednio na stronie i tyle
XXX
Ojojojojoj.... temat z pajęczynami po roku trza odkurzyć
Co do przyśpieszenia zapłonu mam pewien temat... obecnie na jałowych mam zaplon ustawiony na +23st. Korekty ecumastera od -6* do -3* przy 3500rpm. O ile słuch mnie nie myli na LPG stukanie nie występuje. Auto śmiga zdecydowanie lepiej niż na +178 bez korekt w masterze. Pytanie brzmi czy +17* nie jest wartością do oryginalnego podlania bez korekty mapy paliwa w masetrku. Bo jeśli dobrze kojarzę to we wszystkich modzonych sr20de +17* to max przyśpieszenia dla pb98, dla LPG może być ok +19*.
Jeśli podlejemy silnik na pb i na LPG po granice 12.8AFR to chyba można bezpiecznie przyśpieszyć zapłon o więcej niż 17*.
po za tym, czy Omawiane +17* dotyczy biegu jałowego, bo coś mi się wydaje, że mapa zapłonu ulega opóźnieniu w wyższych partiach obrotowych. Czyli jeśli +17* jest bezpieczne na jałowych to można dać więcej i opóźnić masterem a w wyższych mieć więcej przyśpieszenia co przełoży się na wyższe osiągi.
Takie moje bla bla bla
Poproszę o opinie kogoś mądrzejszego
Co do przyśpieszenia zapłonu mam pewien temat... obecnie na jałowych mam zaplon ustawiony na +23st. Korekty ecumastera od -6* do -3* przy 3500rpm. O ile słuch mnie nie myli na LPG stukanie nie występuje. Auto śmiga zdecydowanie lepiej niż na +178 bez korekt w masterze. Pytanie brzmi czy +17* nie jest wartością do oryginalnego podlania bez korekty mapy paliwa w masetrku. Bo jeśli dobrze kojarzę to we wszystkich modzonych sr20de +17* to max przyśpieszenia dla pb98, dla LPG może być ok +19*.
Jeśli podlejemy silnik na pb i na LPG po granice 12.8AFR to chyba można bezpiecznie przyśpieszyć zapłon o więcej niż 17*.
po za tym, czy Omawiane +17* dotyczy biegu jałowego, bo coś mi się wydaje, że mapa zapłonu ulega opóźnieniu w wyższych partiach obrotowych. Czyli jeśli +17* jest bezpieczne na jałowych to można dać więcej i opóźnić masterem a w wyższych mieć więcej przyśpieszenia co przełoży się na wyższe osiągi.
Takie moje bla bla bla
Poproszę o opinie kogoś mądrzejszego
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Aby się dogadać, to trzeba ustalić parę rzeczyAd@mus pisze:po za tym, czy Omawiane +17* dotyczy biegu jałowego, bo coś mi się wydaje, że mapa zapłonu ulega opóźnieniu w wyższych partiach obrotowych. Czyli jeśli +17* jest bezpieczne na jałowych to można dać więcej i opóźnić masterem a w wyższych mieć więcej przyśpieszenia co przełoży się na wyższe osiągi.
Chodzi nam dokładnie o kąt wyprzedzenia zapłonu czyli ile stopni przed Górnym Martwym Punktem występuje iskra.
Wg. książki zapłon ustawia się przy 850 obr/min. Zapłon przy wyższych prędkościach (zgodnie z mapą zapisaną w ECU) ulega jeszcze większemu wyprzedzeniu (przyspieszeniu) i dochodzi do nawet 40 stopni czyli nawet 40 stopni przed tym jak tłok jest u góry następuje iskra. Ile jest dokładnie w Nissanie to nie wiem.
Przeważnie robi się tak, że zapłon przyspiesza (wyprzedza) się na maksa, a DETem opóźnia (względem mapy zapisanej w ECU) tyle ile trzeba bo tak najłatwiej.
Co do konkretnych wartości to niech się mądrzejsi wypowiedzą.
Ps. Nie radzę ustawiać zapłonu na te magiczne 17 stopni bazując się na fabrycznym obrotomierzu, bo obrotki często kłamią niestety.
Z tego co mi wiadomo ecumasterem można jedynie cofnąć zaplon. Kolejna rzecz to tak jak kolega wspomniał im wyższe obroty tym większe pywprzedzenie ze względu na czas rozchodzenia się płomienia. Jak chcesz znać dokladnie jaki jest kat wyprzedzenia dla różnych obrotów i ustawień tpsu to mogę Ci moją mape z EMU w skodzie pokazać. Bo korekty ecumasterem to modzenie fabrycznej mapy ktorej i tak nie znasz a jest ona uzależniona i fabrycznie korygowana od wielu zmiennych. Chociażby czujnik spalania stukowego powoduje korekte którą ty dodatkowo korygujesz strojąc i takie to potem jest krecenie się wkolo wlasnej doopy
XXX
Można chyba przyspieszyć jak jest sygnał z wieńca 60-2 ale w naszym przypadku tylko opóźniamy.
Wrzuć tą mapę - chętnie spojrzę w ramach ciekawości.
Można sczytać jakoś rzeczywisty kąt wyprzedzenia zapłonu z fabrycznego ECU w trakcie pracy silnika?
Na jakiej podstawie ustawia się optymalny dla maksymalnej mocy kąt wyprzedzenia zapłonu?
Przyspiesza się zapłon do momentu pojawienia się stuku i trochę opóźnia? Używa się stetoskopu czy knock sensora?
Wrzuć tą mapę - chętnie spojrzę w ramach ciekawości.
Można sczytać jakoś rzeczywisty kąt wyprzedzenia zapłonu z fabrycznego ECU w trakcie pracy silnika?
Na jakiej podstawie ustawia się optymalny dla maksymalnej mocy kąt wyprzedzenia zapłonu?
Przyspiesza się zapłon do momentu pojawienia się stuku i trochę opóźnia? Używa się stetoskopu czy knock sensora?
Właśnie wiem , że det2 jedynie cofa. Z tym, że mocniej niż potrzebne przyspieszenie zapłonu daje w moim przypadku lepsze rezultaty. Jak zapłon jest zbyt mocno na plusie to wcale lepiej być nie powinno. Jest tak z powodu cofania zapłonu przez knock sensor. Muszę się chwycić jeszcze raz tego zapłonu, bo już wiem, że źle go ustawiałem od samego początku.
Pytanie jednak jest następujące. Inetrnety mówią o przyśpieszeniu na paracie o 17*. Czy jeśli silnik jest podlany bardziej niż seria to teoretycznie można by zapłonu więcej dodać bez stuku bo mieszanka jest bogatsza więc detonacja powinna być mniej obecna. Nie wiem czy dobrze to opisuję, ale czy tak jest?
Pytanie jednak jest następujące. Inetrnety mówią o przyśpieszeniu na paracie o 17*. Czy jeśli silnik jest podlany bardziej niż seria to teoretycznie można by zapłonu więcej dodać bez stuku bo mieszanka jest bogatsza więc detonacja powinna być mniej obecna. Nie wiem czy dobrze to opisuję, ale czy tak jest?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Jakiś bubel ta mapa...
Mam seryjną do ve i jest max 47 stopni...
Mam seryjną do ve i jest max 47 stopni...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx