Pompa oleju z VE do DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
każdy smaruje tym co uważa za stosowne.. niektórzy wcale nie smarują i też jeżdzą...zuh pisze:Przesmarowanie olejem wargi w zupełności wystarcza.
[ Dodano: 2015-01-18, 15:37 ]
a w tym programie w którym zawsze części porównujecie nie ma wymiarów uszczelniacza??
[ Dodano: 2015-01-18, 15:38 ]
albo w manualu?
XXX
vixo, 46x58x7
zuh, pod palcem nie czuć nic, tokarz podobno ją polerował, ale skoro mi stoczył 6 zamiast 5mm to i może ta polerka była "mało dokładna"
VE Killer, olej wychodzi spod wargi, ewidentnie widać jak co jakiś czas koło pasowe wyciąga kropelkę
zuh, pod palcem nie czuć nic, tokarz podobno ją polerował, ale skoro mi stoczył 6 zamiast 5mm to i może ta polerka była "mało dokładna"
VE Killer, olej wychodzi spod wargi, ewidentnie widać jak co jakiś czas koło pasowe wyciąga kropelkę
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
vixo, do usług
VE Killer, Nie, wszystko jest z tym OK. Ale mam pewien trop, który w sumie został poruszony przez Ciebie. Kumpel w Subaru WRX EU przekładał pompe oleju z WRX JPN i co za tym idzie wymieniał też uszczelnienia. Zamówił je w ASO, ale zanim doszły to na szybko wsadził właśnie Coretco bo to mieli na miejscu w IC i odpalił, jeździł do 4k rpm i wszystko było OK, ale tylko zaczął pałować i zaraz zaczęło się wszystko pocić. Gość jest ogarnięty więc patent ze sprężynką poszedł w ruch, ale na wiele się nie zdał, więcej nie kombinował bo doszły OEM.
W związku z powyższym, mam zamiar nabyć uszczelnienie jakieś "męskie", kolo pasowe spoleruje papierkiem 2500 i podetnę je od wewnątrz na ramionach.
VE Killer, Nie, wszystko jest z tym OK. Ale mam pewien trop, który w sumie został poruszony przez Ciebie. Kumpel w Subaru WRX EU przekładał pompe oleju z WRX JPN i co za tym idzie wymieniał też uszczelnienia. Zamówił je w ASO, ale zanim doszły to na szybko wsadził właśnie Coretco bo to mieli na miejscu w IC i odpalił, jeździł do 4k rpm i wszystko było OK, ale tylko zaczął pałować i zaraz zaczęło się wszystko pocić. Gość jest ogarnięty więc patent ze sprężynką poszedł w ruch, ale na wiele się nie zdał, więcej nie kombinował bo doszły OEM.
W związku z powyższym, mam zamiar nabyć uszczelnienie jakieś "męskie", kolo pasowe spoleruje papierkiem 2500 i podetnę je od wewnątrz na ramionach.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Arias, na początek papier ścierny 2500 a potem pasta diamentowa+filc
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wracając do tematu pomp. To ogólnie najbardziej wydajną pompą jest pompa z GTI-R. A ta która generuje największe ciśnienie (co nie przekłada się na wydajność) to ta pochodząca z SR16VE N1.
Na rysunku pompa oznaczona przez P11 to pompa z SR20VE. Generalnie pomiędzy pompami VE są tylko kosmetyczne różnice.
Przy swapie pompy z GTI-R do zwykłego DE, aby nie robić sobie problemów potrzebujemy (oprócz pompy):
- napęd pompy
- koło pasowe
- smok
Co do różnic VE i GTI-R, to jeszcze można dodać coś takiego:
GTI-R
VE
VE vs GTI-R
Odnośnie tej przypadłości ze szczającym uszczelniaczem. Czy zaglądałeś do zaworka pompy? Może się zblokował i ciśnienie wysadza Ci uszczelniacz?
Na rysunku pompa oznaczona przez P11 to pompa z SR20VE. Generalnie pomiędzy pompami VE są tylko kosmetyczne różnice.
Przy swapie pompy z GTI-R do zwykłego DE, aby nie robić sobie problemów potrzebujemy (oprócz pompy):
- napęd pompy
- koło pasowe
- smok
Co do różnic VE i GTI-R, to jeszcze można dodać coś takiego:
GTI-R
VE
VE vs GTI-R
Odnośnie tej przypadłości ze szczającym uszczelniaczem. Czy zaglądałeś do zaworka pompy? Może się zblokował i ciśnienie wysadza Ci uszczelniacz?
ale to raczej nierealneonyxx pisze:Odnośnie tej przypadłości ze szczającym uszczelniaczem. Czy zaglądałeś do zaworka pompy? Może się zblokował i ciśnienie wysadza Ci uszczelniacz?
Ostatnio zmieniony 2015-01-25, 12:47 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX
W najbliższym czasie będę jechał do znajomka mierzyć ciśnienie, bo i tak jestem ciekaw co tam pompuje. Katalogowo na jałowym winno być 1,3bara, na 3000rpm 3,5bara, 6000rpm 7barów.
Mam takie pytanie, czy ten pomiar da mi obraz na to, czy wszystko jest w porządku
Bo skoro wywala mi olej na wysokich to albo będzie pompować więcej niż 7barów i wtedy jest zawalony zaworek Albo uszczelniacz jest do D...Y, w co prędzej jestem skłonny wierzyć.
Mam takie pytanie, czy ten pomiar da mi obraz na to, czy wszystko jest w porządku
Bo skoro wywala mi olej na wysokich to albo będzie pompować więcej niż 7barów i wtedy jest zawalony zaworek Albo uszczelniacz jest do D...Y, w co prędzej jestem skłonny wierzyć.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
prędzej bedziesz miał niższeCiśnienie niz wyższe ale zrób pomiary podaj wyniki i bedziemy analizować. ale ja jestem wręcz pewny że jesli pompa jest szczelna i kanały odprowadzajace olej zza uszczelniacza sadrożne to nie ma opcji abyto ciśnienie oleju wypychało zimering.
[ Dodano: 2015-01-25, 16:22 ]
chociaż cuda się zdarzają
[ Dodano: 2015-01-25, 16:22 ]
chociaż cuda się zdarzają
XXX
zaworek w dwóch z trzech pomp jakie ogladalem przed zalozeniem do siebie był wytarty na gładzi ale pracowal, roznice tez były w wysokości sprężyn
oba objawy zużycia wplywaja na spadek ciśnienia, aby je podnieść trza napakować z glowa w testach probach etc podkładek
niestety aso nie ma reperaturek zaworka-bynajmniej nie znaleźli nic chłopaki, do serjnej pompy sr20de, tylko za wskazówką dot konkretnego numeru części aso znalazło zaworek do gti-r-a (ten posiadł w swojej wiedzy onyxx)
koszt zawora do gtir to 106zł, ma nowa sprezynke, podkładki i ten tłoczek, niestety nie pasuje do zwyklej pompy bo jest większy
oba objawy zużycia wplywaja na spadek ciśnienia, aby je podnieść trza napakować z glowa w testach probach etc podkładek
niestety aso nie ma reperaturek zaworka-bynajmniej nie znaleźli nic chłopaki, do serjnej pompy sr20de, tylko za wskazówką dot konkretnego numeru części aso znalazło zaworek do gti-r-a (ten posiadł w swojej wiedzy onyxx)
koszt zawora do gtir to 106zł, ma nowa sprezynke, podkładki i ten tłoczek, niestety nie pasuje do zwyklej pompy bo jest większy
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ja znalazlem pare ciekawostek.
Pompa wyczynowa:
http://www.maperformance.com/orbit-high ... s1342.html
Duzo jest tez przelozen pompy np:
http://www.spoolimports.com/billet-oil- ... pump-gears
[ Dodano: 2015-01-26, 10:24 ]
Cos na temat zaworka w pompie:
http://forums.nicoclub.com/diy-oil-pump ... 14884.html
Pompa wyczynowa:
http://www.maperformance.com/orbit-high ... s1342.html
Duzo jest tez przelozen pompy np:
http://www.spoolimports.com/billet-oil- ... pump-gears
[ Dodano: 2015-01-26, 10:24 ]
Cos na temat zaworka w pompie:
http://forums.nicoclub.com/diy-oil-pump ... 14884.html
Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.
Nismo_Man,
Mało to precyzyjne jest...
Pewnie wielu już zna ten temat i część wiedzy już jest opisana powyżej. Poniżej link do bardziej obszernej lektury.
http://www.sr20-forum.com/turbo/48901-b ... -pump.html
Mało to precyzyjne jest...
Pewnie wielu już zna ten temat i część wiedzy już jest opisana powyżej. Poniżej link do bardziej obszernej lektury.
http://www.sr20-forum.com/turbo/48901-b ... -pump.html
Wlasnie ze mozna okreslic co i jak. Rozchodzi sie o ten srodek pompy ten jej tzw BIEG. Dlatego dalem to foto:
Im wiekszy bebech pompy tym wydajniejsza.
Co do fotek wyzej dalem z temtu COOBCIOWEJ primery bo kolega VEKILLER rozkminial roznice.
Nic pozatym.
Mysle ze znalazl by sie taki MAGIC MEN co by wycudowal pompe jeszcze lepsza od tej GTI'RA. Tylko pytanie ile by to kosztowalo.
Im wiekszy bebech pompy tym wydajniejsza.
Co do fotek wyzej dalem z temtu COOBCIOWEJ primery bo kolega VEKILLER rozkminial roznice.
Nic pozatym.
Mysle ze znalazl by sie taki MAGIC MEN co by wycudowal pompe jeszcze lepsza od tej GTI'RA. Tylko pytanie ile by to kosztowalo.
Walczyc Trzeba Zawsze Do Konca.... Jak Zwykle Maximum Atak.
wiem kto i za ile robi takie pompy
sam rotor pompy to jedna sprawa a druga sprawa to jej spływy które wydaje mi się tez trzeba przerobić żeby przepływ oleju przez pompe i rotor był szybszy i większy, wiadomo kazda dziureczka zmnijszy w/w aspekt wdajnosci
co do zebow rotora to logicznie rzecz biorac, im wieksza pojemność jednej komory tym wieksza ilość tłoczonej oliwy
sam rotor pompy to jedna sprawa a druga sprawa to jej spływy które wydaje mi się tez trzeba przerobić żeby przepływ oleju przez pompe i rotor był szybszy i większy, wiadomo kazda dziureczka zmnijszy w/w aspekt wdajnosci
co do zebow rotora to logicznie rzecz biorac, im wieksza pojemność jednej komory tym wieksza ilość tłoczonej oliwy
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
nie ma takiej potrzeby.Nismo_Man pisze:Mysle ze znalazl by sie taki MAGIC MEN co by wycudowal pompe jeszcze lepsza od tej GTI'RA
porównujac pompy DE vs. DET nalezało by zaczac od tego że DET z FWD i RWD różnia się. Jak wyżej wspominałem porównywałem pompe z DET S14 i DE z p10. silnikite maja tez rózne miski olejowe wiec rozstaw dolnyotworów tez prawdopodobnie jest inny. niestety nie rozdrabniałem sie i nie opisywałem tego dokładnie wiec na 100% pewny nie jestem.
Ostatnio zmieniony 2015-01-27, 22:53 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX
Miałem takie 2 zdarzenia - fakt ze był to opelVE Killer pisze:ale to raczej nierealneonyxx pisze:Odnośnie tej przypadłości ze szczającym uszczelniaczem. Czy zaglądałeś do zaworka pompy? Może się zblokował i ciśnienie wysadza Ci uszczelniacz?
Tylko do pompy z GTI-R zaworek występuje oddzielnie - w innych przypadkach nowa pompa