Dobre sportowe klocki hamulcowe - jakiej firmy?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Dobre sportowe klocki hamulcowe - jakiej firmy?
Witam. Tydzień temu na jednej z krajówek miałem gwałtowne hamowanie z 220 do 0km/h ( złapałem się z Volvo V70 2.5) Klocki dały rade, ale zaraz po tym nie szło już normalnie hamować. Tarcze się zwichrowały, szarpie, piszczy itp. I teraz pytanko do Was- jakie klocki polecacie do typowego street'u? Układ będzie oparty na tarczach 4x Mikoda GT i przewodach HEL'a + dobrym płynie. Żywotność nie gra znaczącej roli, skuteczność jak najbardziej.
Pozdro
Pozdro
QG15+
Podobno Mikoda GT od standard nie różni się zbytnio, po za tym że jest to nacinana i nawiercana tarcza.
Co do klocków to raczej coś miękkiego
Ferrodo DS performance
ATE, jest wersja sportowa tych klocków o b. dobrych parametrach nazwyają się POWER PAD,może jest już do Almery dostępna, początkowo tylko do VW robili
EBC black
Textar
Co do klocków to raczej coś miękkiego
Ferrodo DS performance
ATE, jest wersja sportowa tych klocków o b. dobrych parametrach nazwyają się POWER PAD,może jest już do Almery dostępna, początkowo tylko do VW robili
EBC black
Textar
Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Zrobilem na nich ok 4tys km i powiem Ci ze prawie wogóle niepyla (na zwyklych klockach felga by byla czarna a na EBC nic) , jak sie troche zagrzeja to czuc duza róznice do seryjnych szczegolnie przy duzych predkosciach. Noi i ten zapaszek przy otwartej szybie jak sie mocno goni po miescie i nagle hamowanko bo czerwone złapało
Koszt EBC green na przód 250zl, tył 240zł , to chyba drożej od kompletu tarcz mikody.
Faktycznie mało dostępność klocków, na stanie widze ATE,TRW,Kashiyama,ABEi jakieś Hert+ buss, te ostatnie tak drogie jak EBC
Jutro sprawdzę dostępność Ferrodo
Edit:
fds604 ferrodo DS cena 380zł na przód
Faktycznie mało dostępność klocków, na stanie widze ATE,TRW,Kashiyama,ABEi jakieś Hert+ buss, te ostatnie tak drogie jak EBC
Jutro sprawdzę dostępność Ferrodo
Edit:
fds604 ferrodo DS cena 380zł na przód
Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Ferodo odpada, za drogie. Wczoraj rozmawiałem z firmą Bozarto i koleś ustalił cenę tarcz na 170zł/szt.- przód, 110- tył, więc nie jest źle. Co do klocków, to czekam na odpowiedz EBC Polska, bo na dzień dzisiejszy do Almery GTI w ofercie mają tylko OEM za 280zł na przód. Jak się uda zamówić do wezmę Green'y, jaknie to te OEM...
QG15+
OEM mówisz o Black-Ultimaxach?
Wszystkie są dostępne, ceny
Green 270zł
Red 330zł
Yelow 370zł
Przed wymianą warto by było sprawdzić bicie piast, jak dużo hamujesz żeby tarcz nie pokrzywiło, wymienić płyn, i bardzo istotne nasmarować tłoczki-to naprawdę dużo daje;)
Wszystkie są dostępne, ceny
Green 270zł
Red 330zł
Yelow 370zł
Przed wymianą warto by było sprawdzić bicie piast, jak dużo hamujesz żeby tarcz nie pokrzywiło, wymienić płyn, i bardzo istotne nasmarować tłoczki-to naprawdę dużo daje;)
Ostatnio zmieniony 2012-03-25, 08:44 przez Berry, łącznie zmieniany 2 razy.
Punto HGT
Bravo HGT
Bravo JTD
Swift GTI - sprzedany
była - Almera GTI
Toyota 4Runner 236-hp, 4.0-liter V-6
Po pierwsze do po co dobre klocki to słabych tarcz? Lepiej mieć lite przyzwoite tarcze jak chce się dobre klocki kupić. Klocki hawk są jak najbardziej do polecenia.
A jeżeli chodzi o komplet, to tarcze i klocki textara mają super stosunek jakości do ceny.
Jeszcze bardzo dobre są klocki Jurid.
A jeżeli chodzi o komplet, to tarcze i klocki textara mają super stosunek jakości do ceny.
Jeszcze bardzo dobre są klocki Jurid.
N14 GTI NEO VVL
jego dom/firmę mam praktycznie pod samym domem, żeby nie powiedzieć oknami, muszę do niego kiedyś zagadać żeby po sąsiedzku dobre ceny robiłModzelitto pisze:Ferodo odpada, za drogie. Wczoraj rozmawiałem z firmą Bozarto i koleś ustalił cenę tarcz na 170zł/szt.- przód, 110- tył
Jurid i Textar robia też klocki i okładziny do ciężarówek więc materiał musi być dobry, ciekawe czy dużo się różni skład okładzin ciężarówki/osobówki
- Hahkuh
- fanatyk nissana
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2010-05-03, 22:18
- Lokalizacja: Olsztyn / Bartoszyce
- Kontakt:
...lita, czy wentyl nacinany i nawiercany?Modzelitto pisze:Bozarto i koleś ustalił cenę tarcz na 170zł/szt.- przód
-=MY GREEN HORNET=-
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
______
...nie golę klaty - nie znam się na tym...
"Zwykle nie pijam na trzeźwo..."
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
http://www.ebcbrakes.pl/oferta/samochody_osoboweBerry pisze:OEM mówisz o Black-Ultimaxach?
A według Ciebie dobre tarcze to jakie? Tylko nie mów że EBC, czy Brembo... W tej cenie nic lepszego nie dostanę. Mądrze je dotrzeć i posłużą długo. Po torze nie latam, więc rozgrzewać do czerwoności hebli nie będę.Ali-En pisze: po co dobre klocki to słabych tarcz?
Hahkuh tarcza jest wentylowana, nacinana i nawiercana. Bozarto to pakowacz- w środku jest Mikoda GT.
QG15+
Np takie bedą lepsze niż mikoda. No chyba że dla wyglądu kupujesz....Modzelitto pisze: A według Ciebie dobre tarcze to jakie? Tylko nie mów że EBC, czy Brembo... W tej cenie nic lepszego nie dostanę. Mądrze je dotrzeć i posłużą długo. Po torze nie latam, więc rozgrzewać do czerwoności hebli nie będę.
http://moto.allegro.pl/tarcze-zimmerman ... 16725.html
N14 GTI NEO VVL
Możesz poszukać tarcz DBA jak chcesz mieć pro wyrób
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Coś w temacie
Czyli, nie istnieja tarcze i klocki ATE, tarcze Textar i Ferodo, klocki Brembo i klocki Zimmermann. Nie ma również producenta, który produkuje jednoczesnie tarcze i klocki.
W Europie jest kilka odlewni tarcz i 10 razy wiecej pudelek dla nich.
Zimmermann pracuje dla siebie, Textara i 1/4 ATE. Brembo kiedys dla Ferodo, Textara i ATE , ale to samo ATE zamawia także tarcze w Czechach i w Chinach.
Mikoda, czesc produkcji kieruje do Niemiec, podobno wracaja do nas jako Juridy. TRW w 2006 r. kupilo fabryke klockow Remsa w Hiszpanii.
Tylko klocki z Ferodo, Textara, Pagida, Jurida i Galfera idą na pierwszy montaż do wszystkich samochodów seryjnych!
Zaciski natomiast robia ATE, TRW, Bosch i Brembo.
Mowa oczywiście jedynie o firmach tzw znanych , OE.
Klocki cywilne naprawde poprawiające skutecznośc hamowania to HAWK HPS i Carbone Lorraine. PIerwszych nie mge namierzyć do primery lecz ich ceny wahaja sie średnio od 300 do 500 zł do innych aut natomiast te drugie to juz wydatki rzędu 600+
Sory że tak nie do końca na temat ale właśnie sam śledzę temat hamulców. Dopiero zacząłęm.
Czyli, nie istnieja tarcze i klocki ATE, tarcze Textar i Ferodo, klocki Brembo i klocki Zimmermann. Nie ma również producenta, który produkuje jednoczesnie tarcze i klocki.
W Europie jest kilka odlewni tarcz i 10 razy wiecej pudelek dla nich.
Zimmermann pracuje dla siebie, Textara i 1/4 ATE. Brembo kiedys dla Ferodo, Textara i ATE , ale to samo ATE zamawia także tarcze w Czechach i w Chinach.
Mikoda, czesc produkcji kieruje do Niemiec, podobno wracaja do nas jako Juridy. TRW w 2006 r. kupilo fabryke klockow Remsa w Hiszpanii.
Tylko klocki z Ferodo, Textara, Pagida, Jurida i Galfera idą na pierwszy montaż do wszystkich samochodów seryjnych!
Zaciski natomiast robia ATE, TRW, Bosch i Brembo.
Mowa oczywiście jedynie o firmach tzw znanych , OE.
Klocki cywilne naprawde poprawiające skutecznośc hamowania to HAWK HPS i Carbone Lorraine. PIerwszych nie mge namierzyć do primery lecz ich ceny wahaja sie średnio od 300 do 500 zł do innych aut natomiast te drugie to juz wydatki rzędu 600+
Sory że tak nie do końca na temat ale właśnie sam śledzę temat hamulców. Dopiero zacząłęm.
na razie 120KW/270Nm
Elmer, widzę że niezłą kopalnię wiedzy ogarnąłeś. Ciekawe informacje.
Ja dodam, że w Sunnym miałem tarcze przód ATE i do ostrej jazdy się nie nadawały bo po zagrzaniu dostawały sporego bicia. Klocki trw paliłem, klocki Ferodo paliłem, o tańszych nie wspomnę bo dym szedł. Najlepsze jakie jeździłem (ale też udało mi się je zagrzać) to Nisshinbo, które swego czasu Osa miał w ofercie.
Ja dodam, że w Sunnym miałem tarcze przód ATE i do ostrej jazdy się nie nadawały bo po zagrzaniu dostawały sporego bicia. Klocki trw paliłem, klocki Ferodo paliłem, o tańszych nie wspomnę bo dym szedł. Najlepsze jakie jeździłem (ale też udało mi się je zagrzać) to Nisshinbo, które swego czasu Osa miał w ofercie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Sprawdziłem stare klocki przód, miałem ori z logiem nissana... Producent: Jurid Lepsze były, niż TRW, które mam teraz. System hamulcowy ATE, wsio się zgadza z tym, co wyszukał elmer. To zabieram się za szukanie kompletu na tył, ale zmieniam trochę preferencje co do producentów, dzięki elmer
pozdr. Kamil
A te klocuszki to zwykłe cywilne były i na zimno normalnie łapały? Jak z piszczeniem?
Są jeszcze w ofercie?
Na razie jestem przy zestawie znanym i nudnym i wszystkie znaki wskazują na to ze jednak optymalnym przy normalnych pieniadzach czyli brembo +ferodo ew textar. No i te Hawki mnie cały czas intrygują. Napisałem do paru gości czy wystepują do primery bo w katalogu jakoś nie znalazłem ale moze z blizniaczego modelu jakiegoś. No i ważna jest tez cena.
Aha , co do klocków green stuff spotkałem się z opinią że są niewiele lepsze od zwykłych ferodo (jezeli chodzi o sama skuteczność hamowania, nie poruszamy tematu odp na wys temp). Alternatywą dla ebc są klocki Black Diamond ciutke tansze lecz podobno o tych samych parametrach klik (moze ktos wypróbuje) .Ale i tak obydwa te klocki nie dorównują wspomnianym Hawk-ą.
Są jeszcze w ofercie?
Na razie jestem przy zestawie znanym i nudnym i wszystkie znaki wskazują na to ze jednak optymalnym przy normalnych pieniadzach czyli brembo +ferodo ew textar. No i te Hawki mnie cały czas intrygują. Napisałem do paru gości czy wystepują do primery bo w katalogu jakoś nie znalazłem ale moze z blizniaczego modelu jakiegoś. No i ważna jest tez cena.
Aha , co do klocków green stuff spotkałem się z opinią że są niewiele lepsze od zwykłych ferodo (jezeli chodzi o sama skuteczność hamowania, nie poruszamy tematu odp na wys temp). Alternatywą dla ebc są klocki Black Diamond ciutke tansze lecz podobno o tych samych parametrach klik (moze ktos wypróbuje) .Ale i tak obydwa te klocki nie dorównują wspomnianym Hawk-ą.
na razie 120KW/270Nm
A nissin?elmer80 pisze:Zaciski natomiast robia ATE, TRW, Bosch i Brembo.
A jak kupujesz dżem TIP w realu, który robi dla nich Łowicz to jest to to samo co oryginalny łowicz? Wątpię, ba, nawet jestem pewny że nie.
Tak samo jest w motoryzacji, skoda też należy do gruby VW, ale nie znaczy że jest to ten sam samochód co audi albo bugatti. A to że coś wychodzi z tej samej fabryki nie zawsze oznacza że musi być tym samym. Materiały zastosowane do OEM mogą być zupełnie inne.
Takie generalizowanie i upraszczanie może dość mocno rozminąć się z prawdą.
N14 GTI NEO VVL
Wymieniłem firmy mające największa część rynku. Zawsze znajdzie się jakaś nisza, zawsze znajdą sie firmy dla nas egzotyczne produkujące na inne rynki zbytu. Skupiłem się na
rynku europejskim, tym który nas bardziej dotyczy. Nie twierdzę że to wszystko jest prawdą jedyną, piszę co wyczytałem. Temat jest do dyskusji. Do "obrobienia" A czy części OEM są zupełnie innej jakości czy nie? Czy lepszej i czy zawsze? Myślę że prawda leży gdzieś po środku. Fakt jest jedynie taki, ze brandy ze sobą współpracują w taki sposób że nigdy nie mamy pewności kto tak naprawdę jest producentem danej części a kto uzyczył nazwy. A co to ma na celu, kto i jak na tym zarabia i co to oznacza dla Nas do końca nigdy nie wiadomo.
Poza tym torszke już pózno i troszkę cięzko mi się mysli. Jak coś nowego mi wpadnie, to maznę co nieco.
rynku europejskim, tym który nas bardziej dotyczy. Nie twierdzę że to wszystko jest prawdą jedyną, piszę co wyczytałem. Temat jest do dyskusji. Do "obrobienia" A czy części OEM są zupełnie innej jakości czy nie? Czy lepszej i czy zawsze? Myślę że prawda leży gdzieś po środku. Fakt jest jedynie taki, ze brandy ze sobą współpracują w taki sposób że nigdy nie mamy pewności kto tak naprawdę jest producentem danej części a kto uzyczył nazwy. A co to ma na celu, kto i jak na tym zarabia i co to oznacza dla Nas do końca nigdy nie wiadomo.
Poza tym torszke już pózno i troszkę cięzko mi się mysli. Jak coś nowego mi wpadnie, to maznę co nieco.
na razie 120KW/270Nm
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Elmer fajnie to opisałeś, ale artykuł który podałeś w linku to nic innego jak reklama Ferodo. Poza tym wydawać 600+ na klocki, do tego odpowiednie tarcze, to moim zdaniem lepiej opłaca się zainwestować w big brake kit, np. z 200sx. Ktoś to ostatnio robił w Primerze GT, więc może się wypowiedzieć co do kosztów.
Powracając do tematu, wybór padł na EBC GREEN STUFF przód, NISSHINBO tył. Mam nadzieję że się sprawdzą, zwłaszcza, że szykuje się niedługo dość mocny power up.
Powracając do tematu, wybór padł na EBC GREEN STUFF przód, NISSHINBO tył. Mam nadzieję że się sprawdzą, zwłaszcza, że szykuje się niedługo dość mocny power up.
QG15+
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy