Strona 2 z 3

: 2014-01-17, 12:16
autor: Zielkq
Ryba, profil?
Profil opon to stosunek wysokości opony do szerokości opony wyrażony w %, czyli
195*55%=107.25
A proponujesz 205*50%=102,5 czyli jeszcze mniej :P

: 2014-01-17, 12:18
autor: Ryba
oj tam... żle napisałem chodzi o szerokość. 205 będzie lepiej kleiła a ten federal 959 Rs-R na prawdę daje radę :D

: 2014-01-17, 12:30
autor: DubSon
Noo T1-R to sobie odpuść na starcie do VVLa i skrzyni z VZR :D

Co do opony na dzień, to od SS595, T1-R, Rainsport1 etc. lepsza jest Regal Racer.
Nie droga, podobno, może ciut słabsza od Yoko Parada SPec2 ;))

: 2014-01-17, 13:55
autor: killer2000
federale rsr są za bardzo slickowe

: 2014-01-18, 00:18
autor: Ad@mus
sliki na codzien sie nie nadaja, najlepsza opona nadayly to uniroyal rs2,
na upalanie, nie pamietam, ale jest semi slick dopuszczony do ruchu, i nie wiem czy czasem nie globgum

: 2014-01-18, 09:10
autor: Ryba
federalki to własnie taki typ Adamus. Maja homologację.

: 2014-01-18, 11:13
autor: DubSon
Regale także mają. Na racingforum sobie chłopaki chwalą do codziennej jazdy. Na mokrym o dziwo lepiej klei jak T1-R ;))

: 2014-01-18, 11:15
autor: bombel
Trzeba zacząc od tego, że nie ma uniwersalnych na mokro i sucho.

: 2014-01-18, 11:17
autor: DubSon
bombel, wiadomo, najbardziej uniwersalne będą rainsporty, bo na mokrym kleją jak złe, a na suchym ponoć i tak lepiej jak T1-R :D

: 2014-01-18, 12:03
autor: BeNeK
T1-r to śmietnik , opon typowo TUNINGOWA która ma fajnie wyglądać ;)
Szukaj może tych oponek -> BRIDGESTONE POTENZA ADRENALIN RE002 . Dobra cena a i opinie maja mega dobre .
T1-R + VE to raczej słabe rozwiązanie , do stockowego ga16 może i by się nadały .

: 2014-01-18, 21:22
autor: Modzelitto
Nie jeździłem dotychczas na innych niż T1-R, ale że to śmietnik, to trochę przesada.
Śmietnik to obecne Vredestein Snowtrack 3 na suchym :P

: 2014-01-20, 21:44
autor: BeNeK
Mówiłem o t1-r w odniesieniu do nazwy tematu z którą nie ma nic wspólnego i pod tym kątem się o niej wypowiadałem .

: 2014-01-21, 13:51
autor: lazik
jeździłem na t1r w rozmiarze 195/45/15 w swoim n14 gti, opony miały półtora roku więc były młode a przy starcie nawet na dogrzanej gumie to wpinając 3 bieg nie miałem trakcji, nie że uślizgiwało tylko kopało jak oszalałe, mimo iż popuszczałem gazu więc tej opony nie polecę nikomu. Oprócz tego w zakrętach nie była do przewidzenia kiedy odklei, nie mówiąc już o jeździe na mokrym ;)

z bardziej cywilnych opon to rainsporty polecę a z bardziej miękkich opon to Yoko Advan Neova - wytrzymała praktycznie cały sezon upalania, częste gonitwy na kreske, licznikowo ok 17-18k km przejechałem na nich a bierznika ubyło 1mm, jak na taką mieszankę to dobry wynik :)

Opony

: 2014-01-21, 14:14
autor: DARO GTI
Wszystko zależy do czego ta opona ma służyć.
Na co dzień do jazdy może być NOKIAN , BARUM lub HANKOOK .
DO upalania to już inny świat.
Jak chcesz "skopać dupsko Cubusiowi " to najlepiej miękki slick na przód bo szybko się nagrzewa i klei.
Do jazdy na wprost nie ma co brać opon z wzmacnianymi bokami.
Ja z doświadczenia wiem że na 1/4 nawet slick średnia mieszanka da radę .
Markgum , PROFIL , FEDERAL. - idąć po taniości .
Są tez drogie opony po 1.000 zł za szt. ale to bez sensu do jazdy na wprost :)

pzdr

: 2014-01-21, 15:30
autor: killer2000
oponki zakupione bridgestony potenza adrenaline re002 :mrgreen:

: 2014-01-21, 15:52
autor: vixo
killer2000, zdaj relacje jak to się tam trzyma na de :-P

: 2014-01-21, 17:28
autor: BeNeK
Obowiązkowo !
Ja teraz już nie wiem co mam do siebie wybrać
REGAL RACER 195/50 R15
czy
Bridgestone Potenza Adrenalin RE002 195/50 R15
:roll:

: 2014-01-21, 18:04
autor: tumba
Również stoję przed wyborem opon, głównie do jazdy na co dzień, czyli mają dobrze trzymać na suchym i mokrym. Mocno zastanawiam się nad rainsportami 2 - jak wypadają te opony na suchym, da się na tym w miarę sprawnie jeździć po zakrętach? Ścianka boczna jest bardzo miękka? Ew. jakieś propozycje w podobnej cenie? Rozmiar to R17 215/45.

: 2014-01-21, 18:12
autor: killer2000
tumba rainsporty 2 to bardzo dobry wybór też się nad nimi zastanawiałem ale droższe od bridgy były dlatego nie wziąłem nad federalami się zastanów jeszcze ss595 evo tanie i na miasto jak ulał

: 2014-01-21, 18:17
autor: vixo
Mam na drugi setup rainsporty 2 195/50/15 jakieś mega rewelacji na suchym nie odczuwam. Na deszcz super opona :)

: 2014-01-21, 18:25
autor: tumba
W moim rozmiarze uniroyale są dużo tańsze niż bridge ( ok 350zł/szt i do takiej kwoty szukam). Właśnie zastanawiałem się nad 595 evo, ale słyszałem różne opinie co do zachowania na mokrym. Podobno warto zainteresować się Kumho / Hankookiem?
Vixo, a jak twarda jest ścianka w rainsportach?

: 2014-01-21, 18:32
autor: sliwka1232
kuzyn miał rainsporty 2 195/50/15 na civicu i mowil ze ogolnie kleją fajnie, na deszczu są ponoc mega, jedziesz jak po suchym ale te scianki boczne ponoc miekkie w cholere, mowil ze trzeba sie nauczyc na nich jezdzic bo sa specyficzne ze wzgledu na te miękkie boki bo można sie wypierdziulić

: 2014-01-21, 18:35
autor: vixo
Generalnie jeżdżę na GY F1 205/45/16
Rainsporty mam jako drugie koła.
I przy ostrych manewrach trochę boki się zużywają.
Na Goodyear słychać jak wahacze tłuką na Rainsport tego nie ma :D
Może dlatego że profil wyższy....

: 2014-01-21, 20:19
autor: DARO GTI
Z calym szacunkiem Panowie to jest dzial opony do upalania ,sportu a nie opony do jazdy na co dzien.

: 2014-01-21, 20:21
autor: vixo
Na co dzień to byle co, byle miało bieżnika kawałek

: 2014-01-21, 20:28
autor: Arias
ja rainsporty doprowadziłem do "slicka" w jeden letni sezon, ale przyznam szczerze, że to był okres nauki jazdy moim GT i często zrywałem asfalt, na mokrym nie znam lepszej opony, ale na suchym jak się guma nagrzeje to dużo opony zostawiamy na drodze, dodam, że opona w rozmiarze 195/60/15

: 2014-01-21, 23:06
autor: PrzeRuSco
tumba pisze:Również stoję przed wyborem opon, głównie do jazdy na co dzień... Rozmiar to R17 215/45.
Też szukam w tym rozmiarze do podobnych celów zapraszam do tematu viewtopic.php?t=8018&start=30 myślę że to bardziej odpowiednie miejsce.

: 2014-01-22, 07:31
autor: tumba
Ok dzięki za opinie o rainsportach, muszę się jeszcze zastanowić czy jest sens, skoro miękkie i szybko znikają. Napisałem w tym temacie ponieważ w pierwszym poście padło słowo "miasto" i często wymieniane były tutaj t1r, które z oponami wyczynowymi nie mają nic wspólnego ;-)

: 2014-01-22, 10:31
autor: Limon
Jeśli opona wyczynowa ma byc twarda i szybko nie znikać to raczej życze szukać powodzenia ;) Bo wtedy to dwie wytyczne że nie ma przyczeponosci...

: 2014-01-22, 11:15
autor: tumba
Tylko, że ja nie szukam opony wyczynowej i chodziło mi o twardość ścianki, a nie samej mieszanki. Żeby dalej nie zaśmiecać tego wątku, chętnie wysłucham opinii o oponach do codziennej (czasami szybszej po zakrętach) jazdy w temacie podanym przez PrzeRuSco