Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Układ Hamulcowy bez ABS-u

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Układ Hamulcowy bez ABS-u

Post autor: PumaRST » 2010-11-09, 14:09

Witam,

jak w N14 oraz n15 wyglada seryjny układ hamulcowy w aucie bez ABSu. pytam ponieważ mam zamiar wywalić z n15GTI abs z całą jego instalacją wiec jestem ciekaw czy tam jakieś korektory są dane lub trójniki. Bo nie chciał bym sytuacji w której auto zacznie mi bokiem stawiać gdy zaczne mocno hamowac.

Pozdrawiam
PumaRST
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2010-11-09, 14:17

a nie mozesz po prostu bezpiecznika od ABS wypiąć ? problem z głowy a jak kiedyś będziesz sprzedawał to ABS się przyda ;)

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-11-09, 14:50

Duchu pisze:a nie mozesz po prostu bezpiecznika od ABS wypiąć ? problem z głowy a jak kiedyś będziesz sprzedawał to ABS się przyda ;)
niby mogę ale chodzi też o wywalenie zbędnych KG a jak się wywali pompe, czujniki, kable to troche zejdzie z wagi
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Duchu
fanatyk nissana
Posty: 465
Rejestracja: 2010-04-19, 12:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Duchu » 2010-11-10, 11:19

spoko :) nie wiem jak w N15 ale w N14 masz korektory

p.s. daj znać jak wywalisz pompę bo u mnie i tak ABS jest wyłączony bo nie działa tak jak powinien więc też bym wywalił :P

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-11-10, 12:39

czyli już wiemy że są zamiast pomy korektory, ich foto by się przydało
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-11-10, 16:50

W sedanie gdzie były bębny żadnych korektorów nie widziałem w gti mam kolektory na każdą stronę (oba sprawne) w gti-r nie ma nic. Sr kiedyś widziałem od dołu miał jeden na środku podłączony do jednego wahacza
Wywalenie pompy wiąże sie wymiana paru rurek na ścianie grodziowej
Instalacja raczej idzie w wiązkach także za wiele nie wytniesz chyba ze całe wiązki będziesz rozbebeszał
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-11-10, 22:50

jesli dobrze zrozumiałem, to korektory są tylko na tylną oś. a przód idzie bezpośrednio z pompy hamulcowej. Musze zobaczyć czy z tyłu w N15 GTI nie ma korektorów. bo może się okazać ze wystarczyć wywalić ABS i zastąpić go dwoma trójnikami (optymista :hah: ).

ile przewodów wychodzi z pompy w N14 GTI/GTI-r ?? 2 czy 4 - bo tu jeszcze może być różnica

co do wiązki i kompa od ABSu to jaśli bede to robił to wyleci wszystko włącznie z czujnikami a wiązkę bede rozbierał bo poleci jeszcze kilka innych rzeczy.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
sunniak1.6sr
fanatyk nissana
Posty: 820
Rejestracja: 2009-12-07, 23:02
Lokalizacja: Miasto Łódź

Post autor: sunniak1.6sr » 2010-11-10, 23:14

W N14 gti pewnie jest tak samo jak w sr czyli wychodzą dwa przewody :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-11-10, 23:41

to powiem Ci że z wiązką bedziesz miał zabawy trochę :P

Jest cały pęk kabli. Przynajmniej jak ja to robiłem w P10 to taki właśnie napotkałem

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-11-11, 12:14

Ryba pisze:to powiem Ci że z wiązką bedziesz miał zabawy trochę :P
to mnie nie martwi pare razy rozbieralem już różne wiązki ze zbędnych rzeczy. Bardziej martwie się tym żeby auto dobrze i normalnie hamowalo po wywaleniu wszystkich zbednych rzeczy. bo nie bardzo mam czas na jakieś głupie poprawki wynikające z mojej niewiedzy.

sunniak1.6sr w takim razie przednia oś jest puszczona przez trójnik?? czy jakiś regulator ciśnienia
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-11-11, 14:52

PumaRST, zajrzyj do mojego tematu,właśnie zaczynam poprawę hamulców w GTI.
Tak na marginesie wiązkę bym zostawił, zrezygnował bym tylko z pompy + czujniki ABS. Tak jak pisali poprzednicy gdy jest ABS pompa jest na dwa przewody gdy nie ma absu wychodzą cztery przewody.

Ex
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2011-12-11, 21:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Ex » 2011-12-23, 21:45

czym wkoncu zastapic ta pompe z absu zeby normalnie hamowalo ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”