Modyfikacje-ulepszenie-wzmocnienie ZAWIESZENIA P10
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Modyfikacje-ulepszenie-wzmocnienie ZAWIESZENIA P10
W związku z planowanym ogarnięciem zawieszenia od zera na wiosnę przyszłego roku chciałbym założyć temat odnośnie pomysłów oraz potencjalnych, wykonanych przeróbkach w układzie zawieszenia Primery P10.
Adams ( co mu sie chwiali ) kombinuje z poli ( trzymam kciuki ) Jednak ciekawi mnie czy metodą domową i odrobina kombinacji da radę wzmocnić lub polepszyć zawieszenie w naszych nyskach.
Kiedyś słyszałem że Coobcio coś zmodził w swojej srebrnej.
Adams ( co mu sie chwiali ) kombinuje z poli ( trzymam kciuki ) Jednak ciekawi mnie czy metodą domową i odrobina kombinacji da radę wzmocnić lub polepszyć zawieszenie w naszych nyskach.
Kiedyś słyszałem że Coobcio coś zmodził w swojej srebrnej.
P10 ma zaj.. zaiweszenie. 2 wahacze z przodu swoje robią. Dobry amorek, twardsza sprężyna i będzie zamiatać. Poliuretan spoko ale powiem szczerze, że jakiejś przepaści u siebie nie zauważyłem. Bardziej miarodajna jest rozpórka ale to chyba GT ma w serii?
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Jak nic nie stuka to nie wymieniał bym silentblocków (chyba o to chodziło). Poduchy jak zdrowe to też bym zostawił. Poliuretanowe poduszki to już raczej na wyczyn. Drgania przenoszą na budę i wiele rzeczy może zacząć skrzypieć.
Co do grubszego wejścia w zawias to możliwości jest wiele. Poliuretan, teflon, unibole, modyfikacja stabilizatorów (nowe grubsze lub przerobione obecne), niestety nie są dostępne fabryczne sety takie jak RallyArt do Mitsubishi który produkuje m.in. wyczynowe wahacze itp. , zawieszenia gwintowane, których parametry można zamówić wedle życzenia, przerabianie mocowań pod konkretne kolumny, wszelkiego rodzaju rozpórki kielichów, mocowań wahaczy, nadwozia. Nie spamiętam tego wszystkiego ale w pracy przewijają się czasem różne pomysły.
Co do grubszego wejścia w zawias to możliwości jest wiele. Poliuretan, teflon, unibole, modyfikacja stabilizatorów (nowe grubsze lub przerobione obecne), niestety nie są dostępne fabryczne sety takie jak RallyArt do Mitsubishi który produkuje m.in. wyczynowe wahacze itp. , zawieszenia gwintowane, których parametry można zamówić wedle życzenia, przerabianie mocowań pod konkretne kolumny, wszelkiego rodzaju rozpórki kielichów, mocowań wahaczy, nadwozia. Nie spamiętam tego wszystkiego ale w pracy przewijają się czasem różne pomysły.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Bodek właśnie kwestia w tym że stuka. Czasami mam wrażenie jak bym nie miał zawieszenia. Auto podczas gwałtownego przyśpieszania oraz odpuszczania gazu delikatnie ucieka. Czasami jak wpadnę w jakąś nierówność to wali jak bym amor miał wypaść z mocowania. Z drugiej strony gdy droga jest "przyzwoita" i są niewielkie wzniesienia a jadę większą prędkością auto świetnie osiada i czuje jak tam zawiecha pracuje i klei się do drogi..
Jednak takie odczucia są gdy jestem w trasie. Gdy wjadę do miasta MASAKRA !
Z pewnością to również wina profilu opony "45" Więc dlatego też coraz mocniej zastanawiam się czy nie zaadoptować zamiast "16" felgi, "15" z ogumieniem 205x50x15
Jeśli chodzi o elementy zawieszenia, po czym poznać czy poduszka nadaje się do wymiany.
Może jest możliwość adaptacji mocowań z P11 SRI lub GT
Jakich firm polecasz silentblocki oraz stabilizatory?
Jednak takie odczucia są gdy jestem w trasie. Gdy wjadę do miasta MASAKRA !
Z pewnością to również wina profilu opony "45" Więc dlatego też coraz mocniej zastanawiam się czy nie zaadoptować zamiast "16" felgi, "15" z ogumieniem 205x50x15
Jeśli chodzi o elementy zawieszenia, po czym poznać czy poduszka nadaje się do wymiany.
Może jest możliwość adaptacji mocowań z P11 SRI lub GT
Jakich firm polecasz silentblocki oraz stabilizatory?
Yamato to teraz głównie chińszczyzna ale ja łączniki stabilizatora mam właśnie takie i są ok. Na polskich drogach to i tak to wszystko wytrzymuje krócej. W warsztacie nie mamy ulubionych marek ale i nie bierzemy tanich zamienników chyba, że na życzenie klienta. 555, Yamato, FebiBilstein te pamiętam, że montuję.
Pamiętaj, żeby przy montażu nowych sprężyn założyć wszystkie osłonki gumowe na zwoje, pod zwoje itp bo będzie stukać. Przy twardym zawiasie zresztą dużo rzeczy zaczyna hałasować i trudno jest dojść co to może być bo wszystko niby sztywne. Duże naprężenia występują w zawieszeniu i nawet malutki luz będzie tłukł niemiłosiernie. A np. na sportowym zawiasie na unibolach to już w ogóle całe auto napierdziela.
Profil oponki oczywiście ważna sprawa. Tłumaczyć nie ma co.
Pamiętaj, żeby przy montażu nowych sprężyn założyć wszystkie osłonki gumowe na zwoje, pod zwoje itp bo będzie stukać. Przy twardym zawiasie zresztą dużo rzeczy zaczyna hałasować i trudno jest dojść co to może być bo wszystko niby sztywne. Duże naprężenia występują w zawieszeniu i nawet malutki luz będzie tłukł niemiłosiernie. A np. na sportowym zawiasie na unibolach to już w ogóle całe auto napierdziela.
Profil oponki oczywiście ważna sprawa. Tłumaczyć nie ma co.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Ryba, a może masz amory wyhuśtane już?
Generalnie podst. każdego zawiasu jest sztywność amorów, jak są słabe to możesz mieć resztę nową, ale zużyte amory je zabiją szybko.
Ja uważam że P10 ma dużo lepszy zawias niż P11, choćby niezależny tył a nie belka, no i generalnie bardziej odporne na nasze drogi tym samym twardsze.
Ja już 45k km zrobiłem po PL odkąd z rajchu przyturlałem P10 i amory po 82%, rok temu miały 86 ale były robione nie dawno przez helmuta na Tokico i na pewno ori bo są świetne.
Generalnie podst. każdego zawiasu jest sztywność amorów, jak są słabe to możesz mieć resztę nową, ale zużyte amory je zabiją szybko.
Ja uważam że P10 ma dużo lepszy zawias niż P11, choćby niezależny tył a nie belka, no i generalnie bardziej odporne na nasze drogi tym samym twardsze.
Ja już 45k km zrobiłem po PL odkąd z rajchu przyturlałem P10 i amory po 82%, rok temu miały 86 ale były robione nie dawno przez helmuta na Tokico i na pewno ori bo są świetne.
Sądziłem że te elementy tak jak w hondach da się wymienić..
Koszty jakie ponoszę, to tylko cena gratów.
Jeżeli mówisz że lepiej wymienić cały kompletny wahaczy i bardziej się to opłaca to gdzie taki wahacz znajdę. Czy chodzi o takie cuda..
http://moto.allegro.pl/wahacz-przedni-d ... 77062.html
http://moto.allegro.pl/wahacz-prz-dolny ... 21457.html
Tyle że to jest przód a co z tyłem...
Koszty jakie ponoszę, to tylko cena gratów.
Jeżeli mówisz że lepiej wymienić cały kompletny wahaczy i bardziej się to opłaca to gdzie taki wahacz znajdę. Czy chodzi o takie cuda..
http://moto.allegro.pl/wahacz-przedni-d ... 77062.html
http://moto.allegro.pl/wahacz-prz-dolny ... 21457.html
Tyle że to jest przód a co z tyłem...
Jak szukasz gratów to zapraszam:
zrobię Ci fajny rabat
http://moto.allegro.pl/wahacz-dolny-pri ... 08358.html
http://moto.allegro.pl/wahacz-gorny-pri ... 04691.html
zrobię Ci fajny rabat
http://moto.allegro.pl/wahacz-dolny-pri ... 08358.html
http://moto.allegro.pl/wahacz-gorny-pri ... 04691.html